Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ZeMeC

Co2 Flessen Bestellen

Recommended Posts

Dag Medekwekers !

 

Ik ben me zowat aan het informeren over het kweken met co2, en dan ben ik vanzin het te doen met

flessen, co2.

 

Ik woon dus in België, en voor mij is een growshop al snel een uurtje rijden, en een die weet wat co2 is en deze dan ook nog in stock heeft ben ik helemaal een halve dag weg.....

 

Daarom belde ik naar de lokale gasflessen leveranciers hier in België.....

 

Sommige hadden co2 flessen die ze verkochten, nu ze vroeger waarom ik dat als particulier nodig had,....

eugggghhh 'ik ga er mee lassen meneer'.... nou, we hebben voor u kant en klare bussen, met een mening van argon er al in meneer.... eug ik moet gewoon co2 hebben..... Kunt u even langskomen , en even duidelijk uitleggen waarom u co2 nodig heeft....

 

okey....

 

daarom, wat gebruiken jullie als reden voor het kopen van een fles co2 ?

of weet iemand waarvoor ze eigenlijk dit gas nog gebruiken, zodat ik dit als reden kan geven, zonder dat er belletjes gaan rinkelen bij de gasleverancier.

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor je zeewateraquarium, je vind de kleine flesjes die ze in de aquariumshop verkopen in verhouding te duur, en te snel leeg. En omdat je regelmatig ploegendiensten draaid, heb je geen tijd om snel even overdag een nieuw flesje te kopen, met als gevolg dat al 2x al je eencellige bodemleven is afgestorven. :D

 

ps. ben nog niet aan het kweken, maar heb een veel fantasie :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps. ben nog niet aan het kweken, maar heb een veel fantasie :no

 

Hehehee....

 

Dan gaan ze wel effe, denken dat ik een super aquarium heb....

En dan zien ze me een maandje later ofzo me weer afkomen.... :D

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's de rede dat je grotere flessen wilt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi zemec,

 

Mijn vader heeft een halfautomaat laspost. Het gas dat hij gebruikt is zuiver CO2, denk ik. (ik zou het meteen voor je controleren, was het niet dat de laspost net nu bij m'n grootouders staat.)

 

M'n vader koopt z'n flessen bij een metaalbewerker. Bij die persoon kan je ook alles kopen die nodig is voor het lassen.

 

Ik zou eens rondkijken waar ze bij jou lasposten en lasmateriaal verkopen. Daar hebben ze ongetwijfeld ook CO2 gasflessen. Op zo'n plaats gaan ze ook geen vragen gaan stellen waarom je ze komt kopen...Ze gaan er gewoon van uit dat het voor je laspost is.

 

Grtz,

 

Godsake

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hehehee....

 

Dan gaan ze wel effe, denken dat ik een super aquarium heb....

En dan zien ze me een maandje later ofzo me weer afkomen.... :D

 

ZeMeC

Je hebt een 5er.... is voor je waterplanten..:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een van de redenen dat ze wat meer willen weten is dat het ook gevaarlijk kan zijn als je niet weet waar je mee bezig bent! :no Weet je zeker dat de eventuele extra opbrengst(luistert allemaal erg nauw,kleinste fout word bestraft) al die moeite en gevaar waard is? :D

 

Sterkte ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is een uit de kluiten gewassen thuistap misschien een excuus? :no

 

 

Yep, Hempbier... :D ;)

 

 

 

 

Mijn vader heeft een halfautomaat laspost. Het gas dat hij gebruikt is zuiver CO2, denk ik. (ik zou het meteen voor je controleren, was het niet dat de laspost net nu bij m'n grootouders staat.)

 

Wel hieraan had ik ook gedacht, enkel deden ze zo raar, blijkt dat er voor te lassen een speciaal gas mengsel kunt kopen in flessen, tja en met die andere gassen zijn we nu net niets.

kijk het effe na, als het echt pure co2 is, zonder iets bij, dan wil ik nog wel eens aandringen bij de leverancier

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort dingen/topics snap ik nooit.

We nemen wel stroom van Nuon/essent en dan nemen we ff af wat wij willen, maar een flessie halen(of 10) dan gaan we in een keer ff twijfelen.

 

 

Ga gewoon naar die tent en koop wat je wil.

Dit is een winkel/bedrijf en dat is er op uit om geld te verdienen.

 

Waar zit het probleem dan???

 

Er zijn er natuurlijk wel die voor alles legimitatie willen hebben en dat kan toch, je doet niks fout.

Je koopt geen Uranium, dus wat is er dan aan de hand.

 

Geef daar ff wat op want ik ben er al uit.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whahahahahaaaaaaa :no ;) :D Go! Go! Ertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n vader kon me vertellen dat het zuiver CO2 gas is. Dit is voldoende voor het lassen van gewoon staal. Vanaf je met roestvrij staal, aluminium,... werkt of speciale lastechnieken toepast heb je andere mensgels nodig. kan je zien in deze tabel: http://www.ntg-emmen.nl/gaskeuze.htm

Zuiver CO2 is dus zo te krijgen. Is ook het goedkoopst.

 

Ert heeft wel een punt. Eigenlijk moeten zij geen vragen stellen...Ik zou wel geen persoonelijke gegevens zoals je adres geven, moesten ze dit vragen. Je weet maar nooit :D

 

grtz,

 

godsake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanuit de schutterij en mijn chemische interesses kan ik het een en ander over CO2 vertellen.

 

Binnen de luchtschietsport wordt CO2 gebruikt, dit wordt vaak uit brandblussers (CO2 blussers) gehaald welke vervolgens bij de brandweer hervuld kunnen worden, soms zelfs gratis. CO2 zit vloeibaar in de fles onder 60-80 bar afhankelijk van de temperatuur, door deze relatief lage druk vallen de regeltjes omtrent veiligheid ook nog wel mee.

 

Bij tapinstalaties staat ook altijd een fles met CO2, je zou het eens kunnen proberen bij de betere slijter of handelaar.

 

Verder heb je nog 8-12-88-100ennogiets patronen die niet hervulbaar zijn, deze zijn overal en nergens verkrijgbaar, de eerste 3 bij de wapenwinkel.

 

1: Brandweer vragen

2: Slijter vragen

3: Wapenhandel

 

Ik heb zelf geen idee hoeveel CO2 je er in wilt pompen en ik heb er zelf al eens over nagedacht, als je 2 van jerry z'n cans neemt en daar een pompje tussen zet dat eens in de zoveel tijd een scheutje overhevelt van de ene naar de andere can. Dan heb je in de ene can zoutzuur of een ander zuur zitten en in de andere can opgelosten soda, hierbij ontstaat ook CO2. Of dit haalbaar is is afhankelijk van je benodigde CO2.

 

Hoeveel gram per kuub per dag heb je nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is ook een truc met sodium en azijn als ik mij niet vergis. Hetzelfde als waar al die pubertjes op youtube hun flessenbommen mee maken. De reactie tussen die twee stoffen levert co2 op. Ik weet wel niet of dit eventueel in een afgesloten hok voldeoende co2 sou kunnen opleveren maar kzou er mss wel eens mee willen experimenteren.

Edited by T_de_gek

Share this post


Link to post
Share on other sites

he zemec

ik heb mijn fles gewoon bij een horeca groothandel gehaald .nou was dat wel makkelijk binnen komen omdat ik daar wat moest repareren maar deze [en mischien ook andere ] hebben gewoon flessen staan die over zijn ? ik heb hem wel laten vullen bij een aquarium zaak deze man vroeg ook waarvoor ik in godsnaam zo een grote fles had ;) hij is maar 10l mijn kast je is ook maar 70/70/160 dus ik kan wel weer vooruit bij het vullen is het handig als je fles goed koud is

 

 

vertel eens wat meer over je hok . grote enzzzz..........voorts

 

 

ik heb nog wel een co2 controller voor je?? als je intresse hebt

 

 

 

succes verder groeten bots :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...