Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hashies the Ganja Gardener

Binnenkweek 2007

Recommended Posts

Goeiedag allemaal,

 

ik heb mij weer eens achter mijn laptop gezet om een verslagje te maken van mijn binnenkweek van dit jaar. Het is een stek van mijn plant van vorig jaar. Ik heb enkele stekken genomen van mijn gezondste plant en heb deze in potjes gedaan met een plastiekje erover. Dit vooral om de lochtvochtigheid hoog te houden en omdat ik geen geld had voor dure vochtigheids-installaties. ;) Wanneer de stekken zijn beginnen groeien heb ik de plastiek verwijderd en ze nog enkele dagen laten staan. Daarna heb ik mijn plantjes verpot in verschillende grote van potten. Spijtig genoeg heb ik geen foto's van de plantjes toen ze nog klein waren.

 

Mijn kast:

 

Ik gebruik een soort van verbreding van mijn bureau als kweekkast voor de groeiende planten. Er hangt slechts een Fluorecentie lamp van 30 watt. Daarom zet ik mijn planten altijd overdag op mijn bureau waar ze zonlicht krijgen. B)

Mijn tweede kast gebruik ik voor planten te laten bloeien. Er staat ook een lamp van 30 watt, maar deze gebruik ik enkel in de ochtend wanneer ik nog slaap, dan gaat het licht aan met een timer. Voor de rest is de kast gewoon een verduisterings kast. (niet erg proffesioneel, maar dat wil ik later mss nog verbeteren)

Mijn eerste plant dit jaar deed het zeer goed tijdens zijn bloei. Ze kreeg veel haartjes wat voor mooie knoppen zorgde met veel bruine haartjes. Meerdere planten volgen nog in andere verslagen.

 

Dit is een foto (closeup) wanneer de toppen zich al goed zijn beginne vormen.

 

gallery_11957_2725_405152.jpg

 

 

Hier even een zijaanzicht van een top.

 

gallery_11957_2725_1040250.jpg

 

 

Dit is een foto tijdens haar laatste weken

 

gallery_11957_2725_508069.jpg

 

 

Hierop zie ook dat de grote bladeren lichtjes paars worden. Dit is niet bij elke plant gebeurd, maar een vriend van mij heeft me verteld dat dit door de genen van de plant word bepaald. Bij niet zuivere kruisingen heeft de ene plant het wel, de andere niet. Zuivere kruisingen zorgen soms voor mooie paarse bladeren, daarom wil ik mij er zelf ook ooit is eentje aanschaffen. Ik heb momenteel Mexican Sativa zaadjes, waarvan ook nog een verslagje volgt.

 

Het drogen

 

Ik hang mijn plantjes van de binnenkweek het liefst in zijn geheel op, de plant bloeit namelijk nog even door en dit zorgt voor extra THC. :D

Ook laat ik altijd een groot deel van de bladeren aan de plant. Wanneer deze opdrogen zuigt de plant nog al de suikers uit de bladeren waardoor de toppen meer smaak krijgen. :no Dit raad ik zeker aan, en bovendien zijn de bladeren droog zeer gemakelijk te verwijderen. Gewoon met de hand het steeltje van het blad naar de onderkant van de plant of tak duwen. Ze zullen onmiddellijk breken anders is plant nog niet goed droog. Als je wilt weten of de toppen droog genoeg zijn breek je gwn even een takje, wanneer dit 'met een geluid' knakt is ie droog en klaar om op te roken ;) :)

 

Tenslotte zal ik nog foto's tonen van het eind resultaat:

 

De volledige plant onderste boven.

 

gallery_11957_2725_732280.jpg

 

Closeup van een gedroogde top. Met lekker veel bruine haartjes, THC, en blad waar ik wietboter mee ga maken. En vervolgens een lekker cakeje.

 

gallery_11957_2725_558318.jpg

 

 

Tot de volgende keer en tips voor de volgende kweek zijn ook zeker welkom. Dus als je iets te zeggen hebt of ook zelf een mooi verslag hebt staan, dan zal ik het zeker eens lezen.

 

Greets, Hashies the Ganja Gardener.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee hallo? ik heb een vraagje staan jou planten niet buiten dan ? ik heb er zelf 1 staan die ik ook buiten zet en savonds binnen vanwegen diefstal . het is mijn eerste plant en ik wil m nu gaan verduisteren want volgens mij begint ze te bloeien groetjes daan. Ps ik zal een foto plaatsen in mn album van wat ik denk dat de bloei is. Zou je daar naar willen kijken alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee hallo? ik heb een vraagje staan jou planten niet buiten dan ? ik heb er zelf 1 staan die ik ook buiten zet en savonds binnen vanwegen diefstal . het is mijn eerste plant en ik wil m nu gaan verduisteren want volgens mij begint ze te bloeien groetjes daan. Ps ik zal een foto plaatsen in mn album van wat ik denk dat de bloei is. Zou je daar naar willen kijken alvast bedankt

 

Hallo,

 

ik heb een groot deel plantjes binnen staan, onder een schuin dak met een raam waar redelijk wat licht door kan. Dus ik hou de plantjes gewoon binnen. Maar ik merk wel dat een plant het veel beter doet in een grote kuip en wanneer je ze het hele jaar buiten kan zetten.

 

Aan je foto te zien is het duidelijk een vrouwtje, dat nu in voorbloei staat, dit wil zeggen dat er wel al haartjes te zien zijn, maar nog niet echt een verandering aan de hele plant. In feite kan je een plant verduistere en laten bloeien wanneer je maar wil, je hoeft dus niet speciaal te wachten tot ze het zelf doet. Een plant zal normaal beginnen met bloeien tijdens de maanden augustus of september. (omdat de dagen korter worden)

Ik zou zeggen lees nog wat rond op het forum, ga eens kijken bij beginners vragen, vind je heel wat informatie over je plant.

 

Veel succes nog, ziet er trouwens een mooie plant uit.

 

Greets Hashies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...