Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TeKnO-AdHd

Test : Root Riot

Recommended Posts

Nu het voetbalseizoen stil ligt , de G8top in Duitsland voorbij is :o , de wonden van “Kopenhagen” geheeld zijn ;) en zelfs de laatste 3 feesten die ik bezocht niet werden ontruimd door de M.E. . En je dus mag stellen dat het ook in riotland komkommertijd is. Moest ik toch op zoek naar een andere manier om aan mijn kicks te komen. :o

En dus was ik een paar dagen terug aan het bladeren, hier op t forum, toen ik deze draad tegen kwam. En aangezien je me ’s nachts mag wakker maken voor een rel (en zeker een waarvoor je niet dagen vastzit) en ik ook wat slechte ervaringen heb op kiemgebied besloot ik dit verhaaltje in die draad te schrijven. Dit was niet aan dovemansoren gericht, en dus had ik paar uur later al een PM van “the growshop” vragend om mijn adres om het zaakje toe te sturen :verrygood . Dat gedaan, en Zaterdagmiddag werd ik wakker gebeld door de postboer met een pakketje met daarin 10 “Rootriots” (in een gripzak waar er wel 100 inpassen :) ), een hoop reclame van “PLAGRON” :) (bij deze genoemd omdat het toch een gesponsord topic lijkt, maar zeker niet is! Alles wat ik gebruik/beschrijf is mijn eigen keuze en heb geen belangen bij het geven van de links op wat voor manier dan ook.) maar niet dat wat ik eigenlijk zocht, een gebruiksaanwijzing o.i.d.. Maarja dat moet zonder ook wel lukken en dus wou ik vol goede moed aan de slag gaan, ware het niet dat ik met diezelfde post een brief kreeg dat ze vanaf Maandag 6augustus (gister dus) gaan beginnen met de renovatie van TeKnO’s CaSa. Dus moest ik ipv een nieuwe start maken met de beloofde Lowryders, mijn 4, in 90ltr kuipen staande, NLx’en omhakken en tot compost verwerken :smoke en ook 16 lr’s die lekker stonden te zonnen op mijn balkon moesten ‘hals over kop’ naar een nieuw onderkomen :smoke . Dus kwam ik er niet aan toe om deze test te doen met de beloofde lowryders.

MAAR MENSEN NIET WEGKLIKKEN WANT ER KOMT ECHT WEL EEN ONTKIEMVERHAAL (ZELFS MET PICS DUS BLIJF ERBIJ).

Dat ze komen renoveren is natuurlijk geen verassing. Maar ik verwachte ze een maandje later :smoke en ze zouden alleen binnen dingen komen doen maar nu gaan ze ook het balkon doen en daar beginnen ze mee. Dus had ik mijn planning daar op aangepast en zou ik mijn binnenproject over 3 weken afsluiten, leeg laten staan tijdens en dan als alles achter de rug was weer verder gaan en ondertussen zou dan buiten ook alles weer zover zijn dat dat ook klaar was. Maar nu heb ik buiten alles om gedaan maar vond dat voor binnen toch wat te radicaal en dus ga ik daar gewoon verder tijdens de verbouwing ;) . Maar heb ik dus behoefte aan 5 nieuwe dames om dat project te kunnen continueren. En dus werd het ipv lowryder (wat wel een eerlijkere test had gegeven maar dat doe ik over paar maandjes nog wel eens) 3 x Killingfields, 3 x Shack F2, 3 x Shack#3 x S.M.M. en 1 x Sensie star in de rootriot. (beetje hopend op 1 dame per soort en dat aangevuld met een Amnesia haze stekje zou toch een paar lekkere rokertjes in TeKnO’s stasj moeten geven toch!? :D ) En dus werd het deze mix in de Rootriots. Ik heb dan wel niet het vergelijkings materiaal waar ik (en jullie natuurlijk ook) op hoop (te). Maar ik zou echt niet weten waar ik ze zou moeten laten, en ik weet ook niet wanneer ik dan wel die test zou kunnen doen dus koos ik voor dit.

 

 

Voor de mensen die er nu nog zijn (want ik weet het, tekst lezen is saai :smoke ) volgt hier nu een overzicht met foto’s vanaf zaterdagmiddag tot nu…

 

10 x "Rootriot"

gallery_10431_3048_11933.jpg

 

10 x "rootriot" in propagator met de zaadjes en de voeding.

gallery_10431_3048_2197604.jpg

 

 

Alles klaar voor de start.

gallery_10431_3048_637284.jpg

 

 

De "rootriots" liggen te weken in een mix van water met paar drupjes wortelstimulater en "sannie's bacto".

gallery_10431_3048_871654.jpg

 

 

Van links naar rechts "killing fields", "Shack", "Shack x SMM" en 1 "Sensiestar".

gallery_10431_3048_701704.jpg

 

 

Zoek de 11 verschillen :smoke

gallery_10431_3048_152857.jpg

 

 

Het hele zaakje in die veelste grote sealbag onder de tl :smoke

gallery_10431_3048_987910.jpg

 

 

In 6 van de 10 (na 40uur) komt er al iets naar boven :smoke

gallery_10431_3048_1386777.jpg

 

gallery_10431_3048_2158217.jpg

 

 

Mijn mening tot dusver over de "Rootriot" is vrij positief. Ze lijken best veel op de "pitpot" maar zijn een stuk groter en ook van wat steviger materiaal, wat het allemaal net iets makkelijker maakt dan met die pitpots. En ook over het (snelle) ontkiemen heb ik niets te klagen.

 

@ "The growshop" & "stijlloos" :smoke (en ik doe die test met de lowryders zodra ik hier uit de rotzooi ben :smoke )

 

Tot zover de eerste 44uur, rest zal volgen TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het nu al een mooi topic :verrygood

Tekst en uitleg hoort erbij, van alleen foto,s word je ook niet wijzer.

Maar je zegt er geen handleiding bij gehad te hebben, vertel eens hoe je het dan wel heb gedaan met de riots.

Vind het jammer voor je dat de renovatie een beetje te vroeg voor je is, maar ja, straks heb je een net huis waar je weer vrolijk verder kan poken ;)

 

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé TekNo,

 

Go-Go magic Ontkiemset.

 

We zijn zeer benieuwd of alles uitkomt, en hoe snel. Je hebt in ieder geval een interessante selectie te pakken.

 

Voor de Shack 3, Killing Fields en Sensi Star kan ik wel een vergelijking geven. Ontkiemen in stekaarde onder tl na 24 tot 76 uur bij hoge luchtvochtigheid en gemiddelde bodemtemperatuur van 25 graden.

 

Door het licht 24 uur aan te houden is het makkelijker een gemiddelde gelijke ontkiemings omstandigheden te creeeren.

 

Groeten en veel succes van een steenworp afstand,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi begin van een Topic.... ;)

 

De Rootriot heb ik al op verschillende plekken gezien... kom ze vaker tegen, misschien omdat ik er voorheen niet echt op gelet heb.

Het lijkt me iig niet dat dit onderdoet van de Pitpotjes...

 

Blijf dit topic wel updaten Tekno...anders heb ik voor de katse poes op "volg dit onderwerp" geklikt... :verrygood

 

 

Grtzzz No-zem

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

Deze morgen om 7.50uur is TeKnO voor het eerst vader geworden van een gezonde Shack. "Het" is 2cm, weegt ongeveer 1gram, met 2 groene blaadjes en een mooi groen steeltje en alles gaat (op het oog) goed. Ik noem haar #6. :o

gallery_10431_3048_1228304.jpg

 

Vader is nog behoorlijk van de zender door deze blijde, maar onverwachte gebeurtenis. Dus indien u de kleine wil komen tjekken, bel dan eerst even of ik niet aan het rusten ben.

;)

 

Bij de rest van de "riots" is duidelijk leven te zien, en verwacht dan ook binnen nu en een uurtje of 6 (dan staan ze 60uur) dat ze allemaal overeind staan.

gallery_10431_3048_17453.jpg

 

gallery_10431_3048_240874.jpg

 

 

@citroax : Wat ik precies gedaan heb is het volgende : 1ltr water (gewoon uit de kraan) met daarin 1,5ml van die aangegeven wortelstimulator en 1gr bacto's. Daarin heb ik de riots een uur laten weken en toen heb ik ze uitgeknepen zodat het overtollige water eruit was maar de riots nog goed vochtig waren, en ze toen in dat bakje gezet. Ik heb er toen met een schaarpunt kleine gaatjes bovenin gemaakt en daar het zaadje ingelegd. Toen heb ik er overal nog een heel klein beetje van die oplossing op gesprenkeld, maar niet zoveel dat er water onderuit loopt. (ik begon met 1ltr water en na dit alles had ik nog 80cl over dus er zit 20cl water in de 10 riots). Ze staan op een laagje zwart/wit folie (zwarte kant boven). En de sealbag die er omheen zit die zit helemaal dicht dus er kan geen vocht verdampen. De tl is een 18watt philips kleur 33, en die staat er 24uur op, op een cm of 2-3. De temp is tussen de 23,6 en de 24,2 en de lv ligt rond de 80%.

 

@ Dedos : Zit mijn topic niet te vervuilen :o

 

@ "de Rest" : Welkom! en ik zal proberen jullie niet teleur te stellen :) ...

 

@ stijlloos : ;) Met die nieuwe titel slaat dat verhaaltje ook ineens nergens meer op :D

 

Nu naar de winkel voor beschuit met muisjes ondanks dat mijn feeststemming door die titelwijziging wel getemperd is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL ;) :) schrijven ken je wel hehehehe niet wat voor je bij een of ander blad te gaan werken als collumnist :D

Je repport is echt een plezier om te lezen en het gaat goed zo te zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...