Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EsmeraldaNuevacita

Marokkaanse Bullshit ...

Recommended Posts

OK ik was op een vaag feestje en daar waren een paar Marokkaanse jongens, die rolden een joint met tabak en hasj.

Dus vroeg ik: Roken jullie nou die geperste banden met schapenschijt of nemen juliie nou iets speciaals mee uit de Rif.

Nou nee dit kopen we gewoon in de shop maar daar roken we Hier ( de allerbeste hasj die niet geexporteert wordt) en eten we de honing. De honing wordt opgeslagen naast de hasjopslag zodat er zonder enig contact THC in de honing trekt. Je wordt van deze honing dus stoned ... goed he sterk staaltje bullschijt. 3 jaar totaal .....

 

Ok die honing en die Hier wil ik kopen ... nou dat kan niet dat is hier niet, zeggen ze.

Nou wat hier niet is kan hier komen ... dus als jullie nou is stoppen met opscheppen en mij een 06 nummer geven dan doen we gewoon zaken.

 

Nou jullie raden het al ..... onmogelijk !!!

 

Dus bestaat deze honing en deze hasj ?

 

Nog een marokkaan aanwezig die niet opschept ?

 

Kus Esmie

dromen zijn bedrog :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een beetje een late reactie, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

 

Ten eerste petje af voor super maroc, of hij is zelf eveneens marokkaans of hij woont in marokko (als elke marokkaan net zo goed was geintegreed in de nlse samenleving als hij in onze dan zat het immers wel goed) :)

 

Esmie, ter verduidelijking

 

-In marokko bestaat geen hasji honing, geen spacecake, geen hasji boter en geen enkel ander goedje wat je op eet/drinkt eer je er stoned van word. In marokko roken ze het alleen, niet meer en niet minder. Een ieder die jou probeert te overtuigen van het feit dat dit wel gebeurd moet je gewoon vol ongeloof aanstaren en volmondig ja blijfen knikken (al is het maar in het kader van "geen zin in nutteloze discussie's)

 

Met betrekking tot de hasji moet ik je wel eerlijk zeggen, de hasji die ik in marokko rook ben ik nooit eerder in nl tegengekomen. Hoe raar het ook klink mag, maar in marokko hebben ze gewoon tophasji (niet op alle plekken alleen in al hoceima (waar ik woon) en in ketame zal je dit tegenkomen). De rest van het land moet het doen met wat men zelfs hier weigerd te roken. De kwaliteit in het zuiden en westen van marokko is gewoon dramatisch dat valt niet te ontkennen. In het noorden wil het nog wel eens lukken een redelijk blowtje te scoren, maar in al hoceima/ketama krijg je gewoon het neusje van de zalm (let wel, zelfs in deze steden maak je als westerling zijnde absoluut geen kans op deze hasji, dit is immers alleen verkrijgbaar in de juiste kringen) In al hoceima betaal je voor de tophasj rond de 2 euro per gram, mindere kwaliteit is al voor 0,50 a 1 euro verkrijgbaar. Zoals gewoonlijk geldt hoe meer je neemt hoe minder je betaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Marokkaan, de volgende keer dat ik die marokkaanse pummels weer tegenkom zal ik ze breed en vet uitlachen.

Toevallig stond ik laatst in een grens shoppie:

 

Stond die troep op de kaart voor 10 euro per gram, waardeloze superrommel die de naam hasj niet eens mag dragen.

 

Geef mij maar wat nationalistische nederolie ......

 

:)

 

Denk ook is aan WF als je weer is thuis bent in de hoceima ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Esmee,

 

De laatste lijnen van de oude smokkelroutes zijn nog niet helemaal opgedroogd.

Als je geinteresseerd bent in goede verhalen van alle interessante gebergtes uit de wereld moet je maar eens naar Eindhoven komen.

Maar inderdaad die eerste zeef, is geen enkele shop verkrijgbaar. Gelukkig hoeven en willen we zelfs niet meer naar de shop. Of nie, Esmie?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik nog kind aan huis was bij de RIF in Tilburg, heb ik ook vaak over de diverse soorten gesproken.

 

Echter een keer per twee maanden kwam er een nieuwe lading uit Marokko, en daar zat dan zogenaamd ook hun honing bij. Hierbij bedoelde ze het lekkerste van Hasj, eerste zeving, superzacht, superlekker, superzoet. Ik heb het genoegen gehad een keer met hun mee te mogen roken in hun hasjpijp. :)

 

Een geweldig mooie ervaring. :)

 

Groetjes Blowsterke :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga er maar van uit, hoe verder weg de "handel" komt, hoe meer tussenpersonen, en hoe meer stopverf er doorheen word gemengt. elke gram stopver erdoor is 12 euro winst... helaas ik heb het zien gebeuren. 20 kilo hasj, bleek gewoon stopverf ze zijn met een flinterdun laagje hasj aan de buitenkant..... waardeloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de kaart bij Koffie en Dromen: Heya

 

(Hè ja :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

meng ik mij nog even in de discussie.....

 

Naast een wietje consumeer ik erg graag een mooie maroc.

En idd op de totale hoeveelheid is er weinig moois op de markt.

 

Een shop die het presteert om al jaren lang minstens 2 hele mooie marocjes op de kaart te hebben

is coffeeshop Pappilon (*achter het centraal in Hilversum)

Over prijzen ga ik het niet hebben, 't is duur ja, maar deze mensen moeten een hele lieve oom in maroco hebben zitten.

Als ik de stuff ruik, slaan mijn speeksel klieren op tilt.

Deze maroc komt het dichtste bij de maroc die ik enkele keren uit de eerste ring heb gekregen.

Ik geloof zeker dat de eerste zeven in nederland aankomen, ze bereiken echter nooit de coffeeshop.

 

Over de honing: Esmie, weet je zeker dat dit verhaal niet uit india komt?

Boom boom lassi's als ik het goed heb; zijn yoghurt en honingdranken met marihuana erin verwerkt.

Prachtige verhalen van globetrotters gehoord:

probeer echt je boot/trein niet te halen na consumptie van zo'n drankje.............

 

 

CAUSE YOU GO BOOM BOOM BOOM

 

 

succes met de zoektocht.

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
offtopic

Der wordt heel erg veel onzin over de hashproductie verteld als je der zelf nooit bent geweest moet je niet praten.

de hele rifgebergte is opgedeelde in stamen in de ooste word berbers gesproken en in de westen gewoon marokkaanse arabisch.

hash wordt voornamelijk in de westen van de rif geproduceerd van de stad chef chaouen tot aan el hoceima hoe veder je vanaf de stad jebha gaat hoe minder het wordt el hoceima heeft heel weinig plantages.

Ketama zitten tussen het westen en de oosten in helft spreek berbers en andere helft marokkanse arabisch.

 

 

Ik ben het alleen met u eens wat u hier boven hebt getypt!

 

 

El hoceime is helemaal geen hash town dat is helemaal niet waar daar heb je alleen die drugs baronen die goeie hash van die arme boeren kopen voor een poep bedrag van 400 euro per kilo (slechte troep kost maar 200 euro)en die dan mengen met zand enz. die arme boeren mixen helemaal niks het zijn altijd die big boys die het goede hash verpesten

de grootste hash town van de rif gebergte is jebha een kleine haven stadje

 

maar hier daarentegen lopen mijn meningen die overigens feitelijk ondersteund zijn over uit, voor 400 euro per kilo heb je nog helemaal geen goede "troep" in uw woorden in bezit en slechte troep heb je al voor 50 euro per kilo, namelijk hrawa of in de volksmond beter bekend als zeepjes.

verder zijn het niet alleen de "big boys" die de hasj verpesten door er van alles en nog wat (zoeen 70 producten varierend van suiker tot aan nescafe) bij te gooien om het mooi te laten doen borrelen, maar ook de "arme" hasjboeren hebben deze techniek overgenomen.

en ik snap niet hoe een klein havenstadje de grootste hash town van het gehele rifgebergte kan zijn, dit omdat el kif van hele zwakke kwaliteit is als het langs de de kust groeit, goed voor hrawa(of zeepjes)!

 

Een dan nog iets van dat ene onzin van dat ze beste hash voor zich zelf laten.

HAHA ze verkopen al het hash wat ze hebben maar de boeren die zelf gebruiken laten wel wat over over voor hun zelf

maar het beste verkopen ze altijd een arme juwelier gaat zijn beste en DUURSTE goud toch ook niet voor zich zelf laten

 

Helaas is er deze jaar niet zoveel goeie kwaliteit hash omdat de weer niet zo mee zat en vele planten zitten vol met rot binnen in de stam overal waar je tussen de plantages loopt vind je omgeknakte planten omdat de stam opgevreten is door de rot.

Vele planten zijn dit jaar tevroeg geoogst omdat ze bang zijn dat de rot zich veder gaat uitbereiden.

 

aangezien u jebha aanprijst als de "grootste" hasj town neem ik aan dat je tussen de plantages van een of andere "char" in die buurt bent geweest, en vanzelfsprekend als wat ik daarboven al medegedeeld had dat het tropische klimaat dat er heerst de plant zwakker maakt waardoor het eventueel vatbaar is voor een of andere rot.

daarentegen weet ik uit mijn kringen uit de omgevingen van cherafat, 3anassar, beb berret en isaguen. dat er DIT jaar degelijk wel goeie kwaliteit geoogst is maar daar word nog niet van gesnoept.

ten tijde van uw post is er nog helemaal niets geoogst, dat is pas eind september midden oktober gedaan.

 

wat voor hashhoning ze bedoelen zeker hasjolie ??

 

dit kan wel eens kloppen dat ze dat ermee bedoelen, hasjolie word ook wel vermengt met nootjes en stukken chocola of selou (marokkaanse zoetigheidje) dat dan opgegeten word en beter bekend staat als "me3joun". (met selou gaat het er ongeveer uitzien als honing)

 

 

 

 

 

en oh ja over al die soorten hash soorten dat kennen ze allemaal niet in marokko

die namen worden allemaal in de cofeeshop bedacht en door die dealers enz.

 

in marokko kennen ze alleen dit:

 

tebisla : de beste wordt in een boord gezeefd tbisla betekent leterlijk boordje

primero: eerste zeef

2de : tweede zeef

3de : derde zeef

kif : tabak en cannabis gemengd word in een pijp gerookt genaamd sebsi

 

je bent de "el pakistania" vergeten dat in 3 klassementen worden verdeeld en caramelos

enz enz enz....

 

conclusie: je bent "ER" misschien wel geweest, maar ik ben OVERAL geweest.

 

 

en dan nog de reactie van mijnheer marokkaan

 

 

Misschien een beetje een late reactie, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

 

Ten eerste petje af voor super maroc, of hij is zelf eveneens marokkaans of hij woont in marokko (als elke marokkaan net zo goed was geintegreed in de nlse samenleving als hij in onze dan zat het immers wel goed)

 

Esmie, ter verduidelijking

 

-In marokko bestaat geen hasji honing, geen spacecake, geen hasji boter en geen enkel ander goedje wat je op eet/drinkt eer je er stoned van word. In marokko roken ze het alleen, niet meer en niet minder. Een ieder die jou probeert te overtuigen van het feit dat dit wel gebeurd moet je gewoon vol ongeloof aanstaren en volmondig ja blijfen knikken (al is het maar in het kader van "geen zin in nutteloze discussie's)

 

lees een aantal regels terug tot aan het stukje hasjolie en dan mag je volmondig knikken als je niet weet wat me3joun is

 

 

 

 

Met betrekking tot de hasji moet ik je wel eerlijk zeggen, de hasji die ik in marokko rook ben ik nooit eerder in nl tegengekomen. Hoe raar het ook klink mag, maar in marokko hebben ze gewoon tophasji (niet op alle plekken alleen in al hoceima (waar ik woon) en in ketame zal je dit tegenkomen). De rest van het land moet het doen met wat men zelfs hier weigerd te roken. De kwaliteit in het zuiden en westen van marokko is gewoon dramatisch dat valt niet te ontkennen. In het noorden wil het nog wel eens lukken een redelijk blowtje te scoren, maar in al hoceima/ketama krijg je gewoon het neusje van de zalm (let wel, zelfs in deze steden maak je als westerling zijnde absoluut geen kans op deze hasji, dit is immers alleen verkrijgbaar in de juiste kringen) In al hoceima betaal je voor de tophasj rond de 2 euro per gram, mindere kwaliteit is al voor 0,50 a 1 euro verkrijgbaar. Zoals gewoonlijk geldt hoe meer je neemt hoe minder je betaald.

 

misschien is dit omdat u alleen de juiste kringen hebt in al hoceima waardoor u uw tophash kunt consumeren, en in de rest van het land niet.

overal waar IK kom in marokko zuid, oost, noord, of west heb ik het "neusje van de zalm" en het mooiste het is nog gratis ook! :o :)

 

 

;) met de groeten uit marokko :) :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK ik was op een vaag feestje en daar waren een paar Marokkaanse jongens, die rolden een joint met tabak en hasj.

Dus vroeg ik: Roken jullie nou die geperste banden met schapenschijt of nemen juliie nou iets speciaals mee uit de Rif.

Nou nee dit kopen we gewoon in de shop maar daar roken we Hier ( de allerbeste hasj die niet geexporteert wordt) en eten we de honing. De honing wordt opgeslagen naast de hasjopslag zodat er zonder enig contact THC in de honing trekt. Je wordt van deze honing dus stoned ... goed he sterk staaltje bullschijt. 3 jaar totaal .....

 

Ok die honing en die Hier wil ik kopen ... nou dat kan niet dat is hier niet, zeggen ze.

Nou wat hier niet is kan hier komen ... dus als jullie nou is stoppen met opscheppen en mij een 06 nummer geven dan doen we gewoon zaken.

 

Nou jullie raden het al ..... onmogelijk !!!

 

Dus bestaat deze honing en deze hasj ?

 

Nog een marokkaan aanwezig die niet opschept ?

 

Kus Esmie

 

om nog even je vragen te beantwoorden, niets is onmogelijk, je hebt misschien gewoon verkeerd verstaan,

ik denk persoonlijk dat ze met "HIER" bedoelen "Hiya" afgeleid van in het marokkaans ZIJ, met andere woorden HET, HET goeie spul.

 

en dat honing ja.. daar had ik het al over gehad.. me3joun (fonetisch: me a' j' oen) wel lekker, en je krijgt er buikpijn van, door de lachkick:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...