Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dirkie1971

5 X Bubbles Onder 400 Watt

Recommended Posts

Toch nog maar eens proberen, jaartje terug flink onderuitgegaan met een homebox XL, wat een ellende ding was dat zeg. Dat ding ben ik kwijt, mijn geld is op, mijn vrouw is er gelukkig nog steeds en we gaan er met frisse moed weer tegenaan!

 

De Afzuiger en de lamp had ik nog evenals de voeding, dus hoefde ik alleen maar een hokkie in elkaar te knallen.

 

Zo gezegd, zo gedaan. Effe naar de Karwei voor wat hout, wat zagen en schroeven, naar de growshop voor een paar stekkies, de stekker in het stopcontact.

 

gallery_7866_3041_541501.jpg

 

gallery_7866_3041_415649.jpg

 

Het Hokje heb ik gebouwd door op 1.20 uit de hoek met slagschroeven een balk aan de muur vast te zetten.

Daar tegen aan van die bouwplaten van 1.22 x 2.39! Waar de platen bij elkaar komen een balkje en de basis stond er. Ik heb toen een deur uitgezaagd en een deurpost geschroefd.

 

Boven in de hoek hangt een afzuiger met een koolstoffilter en onder in is er een actieve inlaat, een zware pcfan zuigt de verse lucht naar binnen.

 

Een Adjust A Wing kap met een 400 watt Philips Son T Pia plus verlicht de boel.

 

Die actieve inlaat is echt een uitkomst! Vroeger bij die rottent had ik altijd problemen met de temperatuur, bij dit hokje is het nu terwijl het buiten 27 graden is, met het licht uit 21 en met het licht aan 29,7 graden.

 

med_gallery_7866_3041_1180269.jpg

 

 

5 x Bubbles kreeg ik bij de growshop, nooit van gehoord, maar volgens die man zouden ze me heel gelukkig maken!

 

med_gallery_7866_3041_1090916.jpg

 

 

gallery_7866_3041_1146258.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foute hout keuze, Gassende lijm zal je planten geen goed doen.

Maar het is mooie weer dus de dames mogen even buiten spelen en dan kan je het hok nog helemaal aflakken aan de binnenkant.

Succes,

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

YEAH ! Bubbles....

 

mooi hokkie, prachtige stekken.

 

succes, ga ik volgen :verrygood

 

greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 x Bubbles kreeg ik bij de growshop, nooit van gehoord, maar volgens die man zouden ze me heel gelukkig maken!
Ik rook regelmatig Bubbles, in ieder geval, dat is hoe de shop het hier noemt, en ik kan je vertellen dat ie inderdaad lekker is. Niet zo zwaar stoned. Beste van de zo'n 20 soorten waar ik uit kan kiezen. Heb verder geen idee wat het is.

 

Success ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Bubbles is wel een van de betere wiet soorten dat ik ken, jammer genoeg in deze omgeving niet veel te krijgen. Succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hokkie man :verrygood

maak er wat van he ;)

 

p.s : wees slim en kom je ph-meter halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Jeroen ik kom hem zo halen, bedankt.

 

@ de rest, ben nu zeven dagen verder, paar aanloopprobleempjes gehad, de klok gaat op 12/12 en het echte werk gaat nu beginnen.

 

Stom van me, voorbemeste potgrond, ik had er beter geen voeding op moeten geven, paar gele blaadjes door overbemesting gelukkig was ik er op de 2e dag al bij dus de rest vd week hebben ze alleen water gekregen, jammer een paar paarse steeltjes maar daar komen ze ook wel overheen!

 

med_gallery_7866_3041_992883.jpg

 

 

med_gallery_7866_3041_420298.jpg

 

 

med_gallery_7866_3041_503329.jpg

 

med_gallery_7866_3041_595336.jpg

 

 

med_gallery_7866_3041_116323.jpg

 

med_gallery_7866_3041_291607.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

...als je ze nu op 12 / 12 zet ga je nooit een mooi vol hok krijgen volgens mij. enneh, vergis ik me of staan je planten (veels) te nat?

 

 

wel succes he! :verrygood

 

laters! ;)

 

sjonnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou , ze zijn toch al mooi aangeslagen :verrygood

die gaan straks als kool ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@glazenwasser, Ze stonden inderdaad te nat. Gisteren nix gegeven, waardoor ze er nu al weer een stuk florisanter bij staan. vandaag krijgen ze weer niks. Morgen effe kijken hoe het gaat! Vanavond is er maar 1 die drinkt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat eigenlijk best lekker!

De dames staan nu 4,5 dag op 12/12 en ze gaan langzaam richting plafond!(beetje te positief)

 

Ik heb vandaag voor het eerst sinds dag 2 van de groei weer een klein beetje bijgevoederd.

Bloei stimulator van Bio .

nou krijgen ze de rest van de week alleen nog maar een beetje afgezuurt gemeentepils.

Dommelsch pils is er alleen voor de baas

 

 

:bier

 

Vrijdag middag, ik ga dr zo een paar opentrekken, prettig weekend, foto's volgen maandag (dag 1, week 22, 12/12) :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee driekus ben benieuwd naar de foto,s.

ik had nog wat vraagjes

staat de lamp op een tijdschakelaar ?

als je in je hok staat met de deur dicht , komt er dan nog ergens licht naar binnen ?

hoe hoog kunnen je planten worden , tot de lamp tegen het plafon hangt en de afstand tusen lamp en planten 40/50 cm is ?

wat is de ph van je aarde ? (wel zelf gemeten :D )

 

p.s: en wel eerlijk antwoord geven he :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp is aangesloten op een tijdschakelaar.

De lamp kan tot 2,30m omhoog, het plafond is 2,39m

 

Hij is ook lichtdicht, de ruimte erom heen is ook verduisterd, wat garant staat voor een fantastische nachtrust!

 

De Ph waarde van de grond is 6.0

 

 

Hey jeroen, nog ff wat anders, je weet toch dat ik bekend staat als "Eerlijke Dirk" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een vraagje tussendoor, uit luiigheid heb ik die superspreader niet op mijn adjust-a-wing gezet.

 

 

Ik heb er het een en ander over gelezen, maar ben er nog niet helemaal uit: wat is nou beter, met of zonder spreader? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja natuurlijk weet ik dat , als goud eerlijke dirkie

maar je verteld de dingen soms zo snel , dan heb je de woorden al uit gesproken , maar dan moet het nog gebeuren :smoke .

kan je niks aan doen :smoke

 

:D :no ;) :) ;) B) :D :smoke :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is maar net wat je wilt , spreader weg = meer licht .

je kan ook een vennetje tussen je lamp en de planten door laten blazen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan hou ik hem er tussen uit, licht is gewicht zeggen ze, een fan er tussen zou misschien in een later stadium zo gek nog niet zijn, maar voorlopig hou ik de temperatuur echt goed. Met het licht aan is het net 27 graden. :D

 

Dat was vroeger wel anders met die rotte tent zat ik geregeld boven de 30-31 graden.

 

@ Jeroen morgen als we dag 1 van week 2 op 12/12 ingaan knal ik er weer een paar mooie foto's tegen aan, ze zijn in 1 week tijd echt 2 x zo groot geworden. Ook heb ik ergens mee geexperimenteerd, daar kom ik morgen ook op terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd.

dat vennetje tussen je lamp en de planten , is om je lamp nog lager te hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat vliegt de tijd toch! Weer een weekie pleite, week 2 op 12/12 is begonnen: Tijd voor een paar plaatjes!

 

med_gallery_7866_3041_694152.jpg

Daar staan ze, vijf dametjes lekker zonnebadend

 

med_gallery_7866_3041_502829.jpg

2 x zo groot als een week geleden

 

med_gallery_7866_3041_1066203.jpg

mooi dik stammetje!

 

med_gallery_7866_3041_648999.jpg

Word ik maar net zo groot als papa! (1.91m, 127kg) :no

 

med_gallery_7866_3041_330888.jpg

 

 

Als je goed kijkt zie je het. Puur uit nieuwsgierigheid en natuurlijk om wat te leren heb ik de top er uit geknepen. Ben benieuwd wat dat nou eigenlijk met zo'n plant doet. Je leest op het forum natuurlijk genoeg over dieven en scrogg enzo, maar ik wil zoiets "LIVE" aanschouwen!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dirkie

 

Mooi hokkie man zeker weten :D why heb je er maar 5 staan je hebt veel meer ruimte???

 

Werk je niet met in en afzuiger?? en je lamp hangt ook een beetje te laag denk dat je een a just wing heb

 

Met spredder kunnen ze 15 cm ervanaf hangen maar ik ga je volgen succes

 

Gtrz hennepL

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ henneplove, Het hokje heeft een aan en een afzuiger, de lamp hang idd in een adjust-a-wing, maar zonder spreader, ik heb het idee dat je meer licht hebt zo. De lamp hangt ongeveer 1.20m boven de grond (70 cm boven de planten). Het leven is een leerproces, zo ook dit hokje!

Ik had weinig geld dus ben maar heel basis begonnen.

 

med_gallery_7866_3041_411135.jpg

 

 

Ik moet ook nog een hele hoop leren, dus dacht ik met 5 planten het beste overzicht te houden.

De volgende keer wil ik er een grondbak in bouwen en dan gaan er al meer dames in.

 

 

Ik wil de volgende keer ook eens zaadplanten proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jeroen, Dat vennetje moet nog effe wachte, geld is op!

 

je krijg van mij nog 10 euro :D

 

ik heb een ventilator voor je , en nog een hele mooie ook :no

 

en hou er rekening mee dat als deze planten klaar zijn .

en je niet met een leeg hok wilt zitten.

je al 3/4 weken voor dat deze planten klaar zijn .

met ontkiemen van je zaadjes , moet beginnen ;)

 

als deze planten , in 8 weken afbloeien , en al 1 week in de bloei staan .

je over 3/4 weken al moet beginnen met het ontkiemen van je zaadjes :)

 

mag ik jou dan adviseren , om bij mij die ontkiembak op te halen + het aantal zaden dat je nodig hebt.

ik heb doubbel fun zaden liggen .

die schijnen het binnen ook heel erg goed te doen ;)

 

p.s:kijk anders even bij cees op z,n site bij de zaden .

daar staat die beschreven.

kan je kijken of het je wat lijkt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik citeer: :no

Toch nog maar eens proberen, jaartje terug flink onderuitgegaan met een homebox XL, wat een ellende ding was dat zeg. Dat ding ben ik kwijt,

 

dat die kweek fout ging , was 99% je eige schuld lullo. ;)

en hopelijk zie je dit niet als een aanval , maar denk je er is over na :)

en doe je het daar door, deze keer beter :D

zodat je vrouw, niet als nog bij je weg gaat ;)

 

p.s : en dan geef ik ze nog groot gelijk ook B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...