Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ThePeter

Verloren Van De Slakken

Recommended Posts

Hoi,

 

Zojuist van vakantie terug gekomen en snel ff voor het uitpakken bij de planten gekeken.

 

Alles was tot mijn schrik weg.

Ik had de planten voor vertrek afgezet met fijn gaas maar de laatste 2 planten zijn toch slachtoffer geworden van waarschijnlijk de slakken.

 

Is het nog mogelijk of te zaaien of is het nu echt te laat.

 

Ik heb nog 2 pp zaden dus daar is eigelijk alle hoop op gevestigt.

 

Hoeveel planten mag je eigelijk hebben in je tuin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo

 

zaden in maart - april in de grond stoppen.

 

lukt nu niet meer, of je krijgt 1 topje aan je plant...

 

jammer trouwens, rot slakken.

 

greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van gaas zijn slakken niet onder de indruk nee... Zonde, maar je kunt nog altijd proberen die zaadjes te ontkiemen. Ik zou ze een week of twee voorgroeien en dan vanaf dat moment de plantjes constant verduisteren. Het zijn dan nog kleine dingen en dus makkelijk te verplaatsen. Je zult waarschijnlijk een paar mini-pp'tjes overhouden met een enkele hoofdtop, maar als je ze een beetje vertroetelt kan dat dan wel goede wiet zijn. Die pp's hebben buiten zo'n 10 weken nodig om af te bloeien, dus vanaf nu heb je dan nog een week of 13/14 redelijk weer nodig. Begin november klaar dus... Het wordt krap, maar het is met de nodige zorg en aandacht niet onmogelijk.

 

Je 'mag' eigenlijk helemaal geen planten hebben, maar tot 5 stuks wordt over het algemeen gedoogd mits ze geen overlast voor de buurt veroorzaken. Bij klagende buren ben je dus genoodzaakt afstand te doen van je planten (sepot) zonder verdere vervolging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enigste wat je wel nu nog kan doen is lowryders pakken, en die kweken. Zet er dan wel 10 (hopen vrouwtjes) Maar voor zaden van andere soorten ben je nu zeker te laat. In juni was het nog mogelijk. Maar nu gaan ze binnenkort de bloei in. En denk niet datj e een zaailing in de bloei wilt hebben :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dus gewoon pech zeg maar.

 

dat is mooi naatje, de eerste keer dat ik zelf wat probeer te kweken en en mislukt meteen helemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen jongen, maar niet getreurd, leer ervan en je hebt weer wat bagage om het volgend jaar 3 keer zo goed te doen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ,

 

Hier hetzelfde thuisgekomen van Dranouter festival en plantjes kaal gevreten ( SH...)

 

Wie heeft hier goeie tips tegen die K ..slakken.

 

Wittn

Share this post


Link to post
Share on other sites

glaasje met een laagje bier ingraven, het makkelijkste is nog gewoon slakkenkorrels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijveb die slakken korrels goed rond de plant liggen of is er bij een beetje regen niks meer te vinden.

 

Nou heeft een vriend van me 6 planten staan die nu ongeveer 15 cm groot zijn.

(Had ook problemen met slakken en heeft het 3 weken terug opnieuw geprobeerd)

Heeft hij nou nog kans op toppen of is die kans voor hem heel klein.

Het zou wel de mannier zijn om allebij weer wat zaden te krijgen voor volgend jaar.

Natuurlijk alleen als het man en vrouw blijken te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...