Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
paraat

Genoeg Voeding?

Recommended Posts

Hallo allemaal

ik heb nog ff snel zaadjes gezet ;)

ik heb Plagron Grow Terra als voeding en seramis voor de aarde.

Kan het plantje hierop groeien? :)

geen speciale aarde, gwn van intratuin.

de bedoeling is dat ze buiten komen te staan, in het zonnetje:)

soortje is white widow, zaadjes zijn jaartje oud.

het gaat om 1 plantje, wil gwn ff kijken hoe groot ze nog worden.

 

laat maar komen die reacties :verrygood

Edited by matinique

Share this post


Link to post
Share on other sites

miss een fototje?? dat haalt wel 90% van de mensen over om fatsoenlijk antwoord te kunnen/willen geven.

 

beetje meer uitleg had ook gemogen, plan van aanpak etc.

 

maar ik ben de kwaadste niet en zalk je toch antwoord geven.

 

die seramis die je in je aarde heb gedaan dient niet als voeding.. dit gesteente houd vocht vast en zo kan de plant iets langer tegen droogte.. dus goed gemixt ideaal tegen snel uitdroigen van de pot.

 

die groeivoeding heb je goed gekocht, maar laat deze nog maar eventjes weg want:

 

ik gok (bij gebrek aan verdere info) dat jij deze \zaden meteen in een grote emmer/pot zet met de aarde van de intratuin.

In deze aarde ZIT WAARESCHIJNLIJK AL VOEDING!! en je jonge plantje verbruikt nog bijna niets dus laat ze eerst die grond maar eens voedingsarm maken..

 

dan na een weke of 3 4 dan zou je eigenlijk bij moeten gaan voeden...

MAAR WAT NU :) !? je planten staan al in de bloei! omdat je zo laat begonnen bent.. dit is niet zo heel erg alleen nou heb je nix meer aan je flessie groeivoeding..

 

dus bloeivoeding halen haha :D

 

ga je je water ook afzuren? met ph meter en al? of laat je dit achterwege?

 

enne denk erom he! begin met een heel klein beetje voeding en voor die per week een klein beetje op.. reken dit uit zodat je na 6 weken op jou max die je in gedachte had qua voeding, en geef de laatste 2 weken alleen schoon water.

 

ik hoop dak je wa verder heb geholpen zo..

 

vragen via de pm kan altijd.

 

groet en suc6 :verrygood

 

BK ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt,

 

ik laat wel wat fotootjes zien als ze opgekomen zijn.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi is gewone potgrond niet een beetje straf om zaadjes te ontkiemen?

ik gebruik eerst watten en daarna zaai en stekgrond om het plantje te laten opkomen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuiltje zaai- en stekgrond in je potgrond doen en daarin ontkiemen. Het zal wel een miniplantje worden met geen enkele garantie dat het een dame is. Je bent rijkelijk laat. Een maand of 3 zelfs :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D Groeie morgen luitjes ? Ik heb een vraagje ? Ik heb gister vernomen dat mn vrouwtje in de bloei aan het gaan is nu is mijn vraag waneer kan ik met voeding beginnen . Heb de plant nu 2.5 week in een grotere pot zitten maar zou dr nog 1 x willen overpoten is dat verstandig en kan ik dan nog wachten met voeding geven ?Wat ik heb voor voeding is canna flora en wortelstimulator .Ik heb tot nu toe nog alleen water gebruikt wat ik een dag laat staan? en bij de eerste keer verpoten alleen de wortelstimulator toegevoegt 3 / 5 drupels op 1,5 l water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...