Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

robdh

2x18w Tl Met Spiegelkap (en Ander Gepruts)

Recommended Posts

Met deze test setup wil ik 1 of 2 Lowryders uit Sannie's breeders choice laten opgroeien. De reflector is dusdanig groot (normale kap voor een natriumbulb) dat de plantjes voorlopig omgeven zullen zijn door licht. Ik begin met cool white buizen en als ze in bloei gaan met warm white. Van de week ga ik de zaden ontkiemen :verrygood

Voeding zal B.A.C groei en bloei zijn en schimmels en Sannie's bacto.

De eerste tijd 18/6 en daarna op 12/12. Uiteraard verwacht ik geen mega opbrengst, dit is gewoon een testje.

Stay tuned ;)

 

med_gallery_11343_3031_9069.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, das is nog niet eens zo'n gek idee om een spiegelkap te gebruiken.

ik denk dat zoiets heel handig is voor mensen die de tl's niet direct langs de reflecterende muur hebben hangen. :verrygood

nadeel is wel dat de warmte moeilijker weg kan..

 

2 zaadjes laten ontkiemen, 50/50 man/vrouw ;)

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat wat meer zaadjes ontkiemen denk ik, de warmte zal meevallen aangezien ik een fan tussen de lampen laat blazen. Voordeel van TL is dat ze heel dicht op de plant kunnen waardoor ook een deel van de zijkanten belicht wordt, beetje een diepstraler idee zeg maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, 4 lowryderzaadjes in jiffy's gedaan, ingwaterd met water op pH7 en Sannie's bacto en in de propagator ermee onder 1x18w TL....nu wachten :verrygood

 

med_gallery_11343_3031_83354.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heel netjes uit

ik heb iets kunstzinnigers gemaakt :verrygood met 3 x 11 watt spaarlamp maar werkt het zelfde,

en geen spiegel maar zilverfolie maar ik heb gemerkt dat het licht hierdoor ook veel gerichter

is en daardoor ook dieper doordringt feller is en idd ook veel belichting van de zijkant:D,ik heb heel

wat zonnevlekken gekregen toen ik dit uit zocht ;)

plus dat ik de zijkanten kon verstellen waar door ik me plantjes toen ze klein waren feller licht kon geven.

en nu dat ik 1 vrouw (van de 2 planten) over heb staat ie breed uit.

nu nog een raam op het zuiden voor me lowryders en ik ben gelukkig, aangezien me misty nog zo`n 8 weken nodig gaat hebben en ik maar een kweekruimte heb.

En de dag dat ik ze heel fijn op me dak in het zonnetje had gezet vloog er gelijk een eskader helicopters over me huis heen ,

en nou moet ik zeggen dat ik daar nogal parra van ben geworden en dat dus ook maar niet nog een keer probeer

de toppen zijn na een week al behoorlijk harig en ik gebruik alleen ww 827 van philips dat is 2700 k en als ik het doosje mag geloven dan heb ik 3x 60 watt licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar het resultaat wat je gaat boeken, ik heb nl net een groeikastje gemaakt met 2x18W TL, een echte spiegel er achter en wat silver diamond diffusion foil aan de andere kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een mooie (grote) gangkast met van die legplanken, dus ga op verschillende "etage's" met projectjes klungelen. En dankzij de Praxis tip met 40% korting op TL bakken heb ik ook al 4 x 36 watt TL liggen van 120cm :verrygood . Laat die zwarte helimofo maar lekker rondvliegen ;). Uiteraard wel wat aanzuig en afzuigspul want ik weet nog van mijn eerste raamprostituee dat ze heftig kon meuren en al is het gedoogd (ze groeide gewoon naturel op achter het raam), ik wil gewoon geen gezeik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

40% korting hmm

ik heb ook nog wel een spiegel of 2 liggen

kijk wel uit met het groene virus begint namelijk erg snel hefiger te worden als je er mee begint

en dat terwijl ik nog niet eens een oogst van mezelf heb mogen proefen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na die oogst stopt ie er waarschijnlijk nooit meer mee! :)

Bestaat ook geen medicatie voor :verrygood

 

Lekker idee die kap rboven :D

 

 

Suc6 verder! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Harry. Ik had die WW slet als zaadje gekregen van een kennis dus toen liet ik haar maar opgroeien en verdomd, dat was leuk. Gewoon achter het raam in potaarde zonder voeding of afzuren blabla, daar wist ik toen nog niets van. Plantje groeide voorspoedig op en toen heb ik haar na afbloei 2 weken laten drogen in de donkere gangkast.

Dus toen e.e.a droog was alles geknipt en uitgedeeld aan kennissen (waaronder 2 die het eigenlijk medicinaal gebruiken). Ik kreeg van iedereen te horen dat het zulke relaxte wiet was en niet scherp blabla dat ik besloot om eens wat meer ermee te gaan doen. Dat was dus vorig jaar en eigenlijk blow ik allang niet meer (jaar of 20) maar pas gelee nam ik voor de gein wat trekjes van die wiet (ja, ik heb nog wat liggen van die ene plant, altijd in het donker bewaard dus een jaar gecured) en verdomd, totaal niet scherp en erg lekker.

Daarom wil ik nu ook kweken met biovoeding en bodemleven, lekker de natuur het werk laten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja, ik heb nog wat liggen van die ene plant, altijd in het donker bewaard dus een jaar gecured

 

Een jaar gecured?

Kruimelde hij niet als je met de pot schudde ;)

Die wou ik ook wel eens proeven :verrygood

 

~GaNjaMan~

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ganja, nee, kruimelt nog steeds niet, zit in een plastic bakje van de chinees in een la en laat ik regelmatig luchten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha met ww827 bedoel ik de kleur code van me lampjes

en volgens mij wist ik nog niet dat jij een wite widow had.

maar je kan idd je plantje ook in de venster bank zetten ze komen uit ruddelis famillie en dat zijn plantjes die weinig licht gewent zijn.

dat is juist het leuke aan lowryder daar voor zou ik er ook wel wat meer als 4 zaaien omdat je als je te veel vrouw heb ook wel voor het raam zetten het zijn ook nog kleine plantjes en ik heb gelezen dat het geuren wel mee valt.

heb er 10 gezaaid en 9 op gekomen 6 man, 3 vrouw ?ik zie nog niets maar bij die andere "mannen" zie ik duidelijk topjes/balletjes.

maar ze kwamen wel erg traag op gang ik heb ze ook maar uit gegraven na 4 dagen anders hadden ze het niet gehaald maar ze zien er nu wel redelijk uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig :verrygood

 

let wel voor zaadjes is zo'n hoge luchtvochtigheid niet echt nodig, waren het stekken dan was het een ander verhaal.

 

we keep on following ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is ondergronds leven in de jiffy's :verrygood

 

med_gallery_11343_3031_26807.jpg

 

De VSA's een beetje koelen:

 

med_gallery_11343_3031_18496.jpg

 

De kap ligt nu op de propagator, morgen ff ophangen. Best veel licht voor 2x18watt. Hierna maak ik een zelfde opstelling met 4x36 watt (tl buizen van 1.20 meter en een plaatje staal van 1x0,5 meter)

 

med_gallery_11343_3031_44081.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat duurde ook lang voordat ze op kwamen :D

 

Ik vind je setup wel gaaf, ben benieuwd of het wat wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 zaadjes willen niet dus ff 2 verse in nieuwe jiffy's erbij gezet. Stay tuned....

Share this post


Link to post
Share on other sites

: :no

 

pas op dat die ventilator niet valt op foto 3 van deze pagina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
: :no

 

pas op dat die ventilator niet valt op foto 3 van deze pagina :D

 

Optisch bedrog Bambino, de ventilator staat goed en kan niet vallen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update, er zijn er nu 4 uit de propagator. In diverse formaat potjes met zaai en stekgrond gezet. Ik had kleine potjes en wat dingen bij Leafman besteld maar die schijnen problemen te hebben (bedrijfsongeval) waardoor ze 4 weken gesloten zijn :whistling dus ik hoop dat ze mijn order nog kunnen verwerken. Morgen ga ik de potjes op de juiste hoogte zetten. De 2 rechterplantjes zijn later geplant.

 

med_gallery_11343_3031_6854.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...