Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
seajay

Test: Root Riot Test Met Zaad

Recommended Posts

Maar vind het zelf ook jammer dat ik geen Pit Pots had om te vergelijken - had ik er zelf even bij moeten bestellen. Misschien dat 1 van de andere 9 testers dat kan doen.

 

 

Ik heb een complete propagation kit gekregen en heb ook nog pitpots, dus die vergelijking kan ik wel maken. Ik begin over een week of 6 met zaadjes van Sannie die ik ook nog steeds moest testen. Een eerste voordeel t.o.v. pitpot heb ik al bij jou gezien, namelijk dat het zaadhoesje achterblijft doordat het materiaal wat steviger is en het gaatje wat kleiner. Om er zeker van te zijn dat het zaadje goed contact maakt met het materiaal, knip ik vaak een reepje van een pitpot af en stop dat in het gat om het kleiner te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, in dat opzicht lijkt het zeker de ideale structuur te hebben. Ze komen heel mooi schoon en 'naakt' ter wereld. De gaatjes zijn heel erg klein, maar nadat ik de zaadjes er in heb gepropt heb ik een beetje lopen pulken rond het gaatje om het dicht te maken.

 

Ik benieuwd naar je vergelijking test met de pit pots.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plaatje klopt niet hoor , ze komen altijd gebogen omhoog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is de tray met root riots. Wel een groot verschil inderdaad

 

het grote verschil is dat er een dunnige plastic tray onder zit, en thats about it.

Bedenkent dat die dingen voor 0.1 cent geproduceert kunnen worden vind ik het enorme prijsverschil wel wat apatr, maar daarvoor moeten we denk ik bij growth-technology zijn.

 

Verder gaat het lekker daar zo te zien, keep'm growing :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Jeroen, daarom zei ik: 'overdreven' weergegeven. Die in de stekgrond zijn eerder rechtgebogen, omdat ze de grond een beetje opzij kunnen drukken tijdens het opkomen. Ondertussen groeien ze beide wel door en is die uit de root riot toch net zo groot als die uit de potjes.

 

Bedankt Sir_SmokeALot.

Maar een tiende van een cent!? "Made in China" zeker :D

Ik ben minstens een uur bezig geweest om een bakje te vinden voor de root riots, uiteindelijk voor een deksel van een bak gegaan. Dus op zich was zo'n traytje wel handig geweest, maar idd te prijzig... in vergelijking tot de losse root riots. Maar 10 van die plastic potjes + stekgrond is tenslotte ook niet gratis. En die plastic potjes knip ik kapot voor het overpotten dus in beide gevallen blijft er niets over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zit er bij dat tray-tje ook cloongel en vandaar dat het duurder is, maar dat The grow shop beter uitleggen .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat op de verpakking "For best results use with Clonex Rooting Gel" wat impliceerd dat die er 'niet' bij zit. Alles wat klein en voorverpakt is is altijd duurder dan groot inkopen. Die stukje plastic kost niet veel maar ze moeten er ook ingestopt worden, en nemen meer ruimte in wat weer extra logistieke kosten met zich mee brengt. Dat traytje met 24 stuks is niet duur, die losse zijn gewoon spotgoedkoop. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt Seajay wat je daar zegt ik vond het ook een beetje vreemd dat die dingen een stuk duurder zijn maar de Root Riots los worden in 1 grote doos los geleverd in een plastic zak.

Die 24 stuks op een tray zijn allemaal voor verpakt en kant en klaar voor gebruik ik zal maar zeggen het plug&play systeem zoals we dat ook kennen op de computer ;)

 

De Root Riots los dien je in een bak te plaatsen en stabiel te zetten aangezien ze een beetje spits lopen.

Maar niet te min vond ik deze dingen super en kon en wou jullie ze niet onthouden en de testrapporten zien er goed uit ik heb er veel meer verstuurd mis alleen die repports :no maar ja dat zel wel goed komen denk ik hoop ik.

 

heb ik totaal 15 of 16 test pakketen de deur uit gedaan en zie er pas 6 ofzo dus we kunnen nog wel wat verwachten. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld :no Ik ben nu eenmaal traag :D

Ik ben nog niet aan snijden toe gekomen, over 1 a 2 weken, dan krijg je een mooi foto topic voorgeschoteld. Zoals beloofd.

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi seajay,

 

Leuk verslag heb jij, leuk het verschil te zien,

Donna gaat voor mij stekken maken van de moeders die hier staan, dit wilden we ook graag op die root riot doen, maar ik lees hier nergens dat jij je water hebt afgezuurd toen je ging inwateren,

of is dat bij die potjes niet nodig?

 

Groetjes

 

Miss_Stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Miss. Nodig is het niet want ik heb het niet gedaan en is blijkbaar prima gegaan. Of het beter is weet ik niet, maar ik denk dat de PH waarde van de grond waarin je de root riot uiteindelijk stopt veel belangrijker is. Ik ben het water pas na een week ongeveer, toen ze in de potten gingen, gaan afzuren naar ongeveer 6.0. Misschien een goed idee om bij een paar andere testers die ze voor stekjes gebruikt hebben te kijken/vragen. Maar het komt niet zo precies hoor - vooral omdat je dan toch nog geen voeding meegeeft.

 

Het vervolg van deze plantjes kun je hier lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...