Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sir_SmokeALot

Review: Propagation Kit

Recommended Posts

Aan mij de eer om de propagation kit van growth-technology uit te proberen.

 

Laten we maar meteen met de fotos beginnen, voor de plaatjes kijkers :verrygood

 

zo werdt het gelevert, niet zo'n grote opzichtige doos, de propagation kit, wat plagron reclame en voedings schemas, en flyer van thegrowshop. de buitenkant was afgezien van porto en adres helemaal kaal, zoals het hoort.

 

gallery_9910_3005_821240.jpg

 

 

Dit zit er in de propagation kit;

 

gallery_9910_3005_436722.jpg

 

 

De uitleg staat achterop, duidelijk en bondig.

 

gallery_9910_3005_436327.jpg

 

 

en de gebruiksaanwijzing voor de clonex en plant nutrients, van die laatste, planten voeding, is vooral het gedeelte als bladvoeding bedoelt voor de stekken.

 

gallery_9910_3005_1463553.jpg

 

 

en zo ziet een root riot eruit, het is duidelijk wat anders dan een pitpot. pitpots voelen erg sponzig aan, dit is veel steviger/compacter, ook was mijn eerste indruk dat de gaatjes erg klein waren, maar dit ging eigenlijk prima met de gel, ze staan goed stevig. ik denk wet dat je in de problemen gaat komen met stekpoeder, dit

schuift er dan af wat niet de bedoeling is.

Ze waren wat droog, maar na een lading water weer optima forma. er gaat wel best veel water in (relatief) maar ondanks dat voelt het niet te nat aan. positief dus.

 

gallery_9910_3005_1093616.jpg

 

 

 

lets get started, bodempje clonex gel in een potje gedaan, een te snijden stek, en erachter zie je de tray rootriots nog net.

 

gallery_9910_3005_388739.jpg

 

 

Goed, hoe stekken te snijden is uitvoerig uitgelegt dus dat gaan we niet nogeens doen. het bijgeleverde mesje is echt vlijmscherp, en het blad lang genoeg om degelijk stekken mee te kunnen snijden.

direct in de clonex ge, door naar de rootriots.

Dan komt het, de blad voeding.

een liter hebben we wel even genoeg aan, dus 5ml voeding. maar het halsje is net een paar mm te klein voor een injectie spuitje, een pipet zou wel gaan maar heb ik even niet bij de hand.

Dus het dopje gevult en opgezogen met de spuit, bleek net 4 ml, dus 1 dopje op 1 liter water moet helemaal goed gaan.

 

en daar staan ze dan sinds gisteravond, 2 x jack herrer, 2 x K.O en 2 x PP

 

gallery_9910_3005_589703.jpg

 

 

let the waiting begin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaaa dat wil ik zien ;)

die ga ik toch wel allemaal volgen die verslagen van the grow-shop.

keep up the good work sir :verrygood

 

 

 

jongens jongens ik ga een harde schijf moeten bijsteken in me hoofd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Sir

 

Werkt goed, ik had met 6 dagen de eerste worteltjes er onderuit.

Met 8 dagen waren ze er allemaal doorheen.

 

Succes

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke promo,goeie foto's maar wat kost het want dat is natuurlijk ook belangrijk en zijn die Root-riot's ook los te koop .

Het staat waarschijnlijk ook op de site van growshop maar dan wordt ik te veel verleid door andere zaken/dingen .

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan op de site van Thegrowshop kijken, die cubes zijn absoluut niet duur ik d8 iets gezien te hebben van 15 cent per stuk, en je heb ze in verpakkingen voor 12 euro zitten ze in een tray. check de site maar eens.

 

 

groeten pyro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft de propegator een verwarmde bodem ?

Aangezien dit zeker invloed heeft op de snelheid van de wortel ontwikkeling :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn de resultaten met die gel , wortelen ze sneller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar moeten we nog even gedult voor hebben atmo

ik zou er eerst nog een paar naast zetten met stekpoeder maar dat is niet echt zinvol tenzij ik zelf de gaatjes verder open por, misschien de volgende keer ? ik wou het nu zo "untampered" mogelijk doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn de Cube,s van het zelfde spul als de Pitpotjes gemaakt, of anders pul??

Share this post


Link to post
Share on other sites

is wel wat anders ert, ze zijn steviger, minder "sponzig" maar dat betekent niet dat ze natter zijn eigenlijk, dat is praktish hetzelfde, pitpots voelen wat natter aan, maar ogen luchtiger.

de stek blijft er makkelijk stevig in staan en hoeft daardoor ook niet diep.

Het lijkt natuurlijker materiaal, maar ik vermoed dat dit puur aan het productieprocess te wijten is.

Ze zijn groter dan de pitpots die je bij sannieseeds krijgt, ze lopen wat conish af onderaan en de tray zelf is van stevig plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sir,

 

Damn nice pictures!!! :verrygood ik ben benieuwd wat je er van vind dat geld trouwens voor alle testers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sir,

Mooi dat je al begonnen bent, ik ben met een 2 a 3 weken zo ver om ze te gebruiken, dan krijgt iedereen snel een beeld van de voor en nadelen. Ik heb alleen die root riots. Die komen wel in een verwarmde propagator.

suc6

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het is dringent tijd voor een update.

 

De stekjes staan er nogsteets allersinds fleurig bij, niets te klagen over de bladvoeding dus.

gallery_9910_3005_402949.jpg

 

 

En hey kijk nou, 6 dagen en we hebben een winnaar...

 

gallery_9910_3005_225197.jpg

 

 

De plugjes beginnen iets droger te worden, niet uit te drogen, totaal niet, eerder positief, het stimuleert de wortels goed te groeien opzoek naar meer vocht :verrygood

 

so far so good, more updates to come...

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood duidelijk verslag, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er prima uit !!!! ik meot wel zeggen dat die roots riot dingen mooi ogen

 

en als ze net zo goed werken als pitpotjes is de keuze snel gemaakt ;) zo'n 9 cent goedkoper ten opzichte van ptipotjes als ik het goed heb kijk wat je bespaard op 100 van die dingen heb ik weer mijn wortelstimulator voor :verrygood

 

 

ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat

 

btw: zit er ook een deksel bij ???? jij gebruikt die vast niet omdat je geen bodemverwarming gebruikt bij deze test, als ik het zou gaan proberen gebruik ik hem wel zou daar nog meer voordeel uit te halen zijn denk je ??? en je lv blijft die rond de 80 ???

 

aller laastste vragen: die potjes doop je gewoon in afgezuurd water op 23 graden ??? en zet de stek erin ??? je hoeft ze de komende 7 dagen dan niet meer onder te dompelen in water ??? evt wat wortelstimulator kan toegevoegd worden tijdens het onderdompelen van de potjes ????

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed he,

 

Ik heb zelf ook de stekgel van clonex gebruikt om 4 stekken van mijn buitenplanten tesnijden en zijn alle 4 geworteld en gaan als een speer.

Zelfs de durban poison die bekend staat als een slecht wortelende stek was 2 dagen later als de witte soort.

 

 

Succes verder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ masteryero: ze zijn groter dan pitpots, dat kan een voor en nadeel zijn afhankelijk van hoeveelheid en omgeving, maar inderdaad lijken ze niet direct onder te doen voor pitpots.

Ze blijven ook slecht staan buiten de tray, pitpots doen dat wel op vlakke ondergrond.

 

Er zit geen deksel bij, ik had hierover ook al kort met the_growshop gesproken en dat moet nog evenw at uitgebreidt worden, wie weet wat daarvan nog komt.

De tray is wel geplaatst in ene proapgator die ik al had, uiteraard inclusief deksel, jonge stekjes doen het verrot slecht als je de lv niet hoog kan houden, zelfs in rootriots ;) geen verwarming nee, maar dit is ook niet nodig in mijn situatie, ze blijven nu goed op temperatuur. de temperatuur is absoluut wel van belang natuurlijk. de lv zit hoog genoeg om de propagator ondoorzichtig te maken :verrygood

 

ik heb ze ingewatert met lauw kraanwater, de insteek van deze set is simpelheid, dus deze keer is het ook echt simpel gedaan. geen wortel stimu, geen afgezuurt water, alleen clonex, root riots en 2 x gespoten met de bladvoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 dagen en 1 van de twee pp's priemt met een wortel door de rootriot.

 

gallery_9910_3005_1401008.jpg

 

 

Ik heb ze gister avond nog een lichte spray bladvoeding gegeven.

 

p.s bovenstande foto en vorige reply zijn op exact zelfde plek genomen, zo zie je maar hoe sterk de achtergrond de overall kleur kan bepalen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi en fris uit! Ik ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat met de anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, alles heeft wortels, dus tijd voor een kleine samenvatting:

Het heeft gemiddelt 10 dagen geduurt voor er wortels door de rootriots priemde.

Er is 100% gewortelt, geen uitval.

 

Ik heb er bijzonder weinig aandacht aan hoeven besteden.

Naast de propagator heb ik niets nodig gehad buiten wat er meegelevert was.

Het potlood blijft wel op de labels staan!

 

De hoofdvraag, kan iedere beginneling hier stekken mee maken ? absoluut!

 

Het enige wat je naast de kit nodig hebt:

 

- Licht

- Hoge luchtvochtigheid, bvb door een propagator of een bak met plastic erover.

 

Een absolute aanrader voor zowel beginners als gevorderden!

 

Nog even de score:

 

#1 KO 6 dagen

#2 PP 8 dagen

#3 KO 9 dagen

#4 PP 11 dagen

#5 JH 12 dagen

#6 JH 14 dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslagje zo :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...