Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CannaDanny

Update 7, 02-september, Planten Zijn Om........

Recommended Posts

Beste Lezers/Lezeressen

 

Hier het verslag van m'n eerste kweek.

 

Ik heb 2 K2 tjes onder een 400 watt Phillips Son T Plus, een 1000 m3 afzuiger en 100m3 inblaas. Twee planten staan in een 30 liter pot (aarde).

De planten komen van buiten, waar ze 1,5 maand hebben gestaan. Vanwege het slechte weer enzo naar binnen gezet. Ik geef ze 1 keer per week een Fish Mix/Super Vit mengsel, en om de dag een dosis B'Cuzz Bloei.

 

gallery_12381_2968_82837.jpg

hier zie je de K2, 40 cm. hoog na 3 a 4 weken buiten.

 

gallery_12381_2979_31368.jpg

Hier zie de plantjes in de kast, 1e week bloei, bijna 50 cm.

 

gallery_12381_2979_2107.jpg

Topjes beginnen al te komen, begin 2e week.

 

Nou dit was m'n inleiding, will keep you updated.......

 

 

GreetZ CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

De planten staan nu 2 weken in bloei, tot nu toe gaat alles goed. Geen beestjes of ziektes. Wel hebben ze een week extreme hitte en droogte overleefd. De waarden staan op min./max. LV 40/60 en temp. 20/31.

Nu met betere lucht toe- en afvoer is de temperatuur met de lamp aan 25 graden.

 

Er beginnen al kleine topjes te vormen en de plant groeit nu niet meer zo hard. In de tijd buiten -1,5 maand- zijn de planten 50 cm. gegroeid, en erg compact gebleven. Nu ze bloeien onder de lamp zijn ze in twee weken net 10 cm. gegroeid. En ze groeien normaal drie weken door,las ik ergens zodra de planten in bloei zijn gezet. Betekend nog een week groei. :verrygood

Heb touw gespannen zodat ook de onderste takken licht krijgen.

foto's

 

gallery_12381_2979_20886.jpg

 

gallery_12381_2979_32331.jpg

 

gallery_12381_2979_36444.jpg

 

Tell me what you think, and i will he happy.......

 

I hope.....

 

alvast bedankt ....

 

greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi groen kleurtje, heb ook net k2 ontkiemd zien wat het word :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer ff een foto update, de dames groeien hard......

 

gallery_12381_2979_75982.jpg

K2

gallery_12381_2979_61123.jpg

Andere K2

gallery_12381_2979_67997.jpg

Weer K2, PP Plaatje volgt.....

 

En het begint ook lekker vol te worden..... Da's denk ik wat minder aangezien de planten de 3e week bloei ingaan.

 

Snel weer een update....

 

Greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, hier weer een update...

 

foto's zeggen meer dan 100 woorden:

 

gallery_12381_2979_73756.jpg

 

gallery_12381_2979_908.jpg

 

gallery_12381_2979_58218.jpg

 

De toppen beginnen al aardig te komen.Ze staan nu 22 dagen in bloei, met de K2 gaat

alles goed, behalve de PP, deze heeft veel paarse stengels, denk de PH te hoog??

De temperatuur ligt tussen de 22 en 28 graden, LV 45-65 %.

Voeding: bloei B'Cuzz, PK 13/14, Super Vit.

 

Ben al aardig wijs in het voeden, regelen van het klimaat. Heb al veel fouten gemaakt en veel geleerd. Ondanks deze fouten gaat het toch redelijk. Op de te hoge Ph (paarse stengels bij de PP), en moziekvirus op m'n buitenplantjes gaat alles goed. Geen plagen tot nu toe gelukkig (Afkloppen)!.

 

Na het weekend weer een update.....

 

Greetz CD....

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy danny,meet je de ph?

heb ik in het begin ook ni gedaan ,later wel en kwam uit op een ph 7.9 uit recht uit de kraan .

dus met voeding stijgt de ph nog.

maar voorlpoig gaat het redelijk netjes ,denk ik ,ben ik ma een beginneling :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

Weer ff een update van m'n plantjes. De PP heb ik uit de kast gehaald want t werd wel erg vol.

De twee overgebleven K2 planten meten nu bijna 80 cm.....

Deze week weinig problemen, (nog) geen ziektes/plagen tot nu in de kast... Gelukkig!

De planten krijgen nu zo/n 1,5 liter water per dag, de ph moet nog omlaag. Het lijkt tot nu goed te gaan zonder de PH te meten.Hopelijk houden ze dat nog heel even vol.

 

Ik heb een touw kris-kras gespannen om zeg maar een soort scrognet te creeren, om de plant breder te laten worden en zodat de takken dan wat meer licht krijgen.

 

noot:volgende kweek word vrijwel zeker iets met scrog.

 

@ blowfish:ik meet niet tot nu toe behalve LV en TEMP

 

okay, dan nu de fotoos

 

gallery_12381_2979_113176.jpg

 

gallery_12381_2979_7940.jpg

 

gallery_12381_2979_18443.jpg

 

gallery_12381_2979_28832.jpg

 

Greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bossige planten :D

Dat ze lekker vette cola's mogen aanmaken!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo lui, weer ff een snelle update....

 

 

De twee K2 planten staan nu 4,5 week in bloei en het begint nu eindelijk ergens op te lijken. :whistling

Mooie topjes overal, de hoofdtop word ook lekker vol. De temperatuur is met lamp aan 27 en met lamp uit 20 graden, de LV ligt tussen de 40% en 60%. Af en toe zie ik een vliegje, die plet ik meteen tegen de wand.

Ze groeien nu ook niet meer zo, beide zijn ze nu 80 cm. hoog. Ik geef nu water van onderen, ongeveer 1 per dag, met B' Cuzz bloom en 1 a 2 keer per week SuperVit.

 

foto van de Groene Weelde....

 

gallery_12381_2979_35871.jpg

 

See You

 

Greetz CannaDannY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds gisteren een probleem met een paar bladeren ontdekt, men!! Dacht vande week nog, zonder enige problemen is t kweken wat saai aan t worden. :whistling Nou, meteen een probleem erbij.

 

Maar goed, ondanks deze tegenvaller gaat t op zich verder goed met het duo. Zit nu in de 5e week bloei, nog 2 a 3 weken te gaan denk ik. Hoop ik..... aangezien er een tekort/overschot is en ik nog niet precies weet wat het is. Hopend op een medeforummer die me meer kan vertellen.......

 

gallery_12381_3189_80677.jpg

 

gallery_12381_2979_65976.jpg

 

gallery_12381_2979_64794.jpg

 

gallery_12381_2979_72119.jpg

 

 

Let's pray for a good harvest....

 

greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo lezers/essen

 

hier een update van mn K2 plantjes. Ze staan alweer 5,5 week in bloei. Met 1 plant ging het even niet goed, door een te hoge Ph, geef twee a drie dagen geen voeding, aleen water met Ph 5,8-6,0. Dan 1 ml/liter Bloei van B'Cuzz en 1 a 2 keer PK 13-14. Ik denk dat de combinatie van een te hoge Ph, lamp net iets te dicht op de top en een matige ventilatie de blad aandoening heeft veroorzaakt. En een chemische reactie op de plant ... :specool

 

gallery_12381_2979_32434.jpg

 

gallery_12381_2979_21635.jpg

rechts boven

gallery_12381_2979_85196.jpg

links boven

 

Een week of twee nog, keep you updated.........

 

Greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes,

 

Maar zou toch een PH metertje halen, zonde als je in de eindfase problemen krijgt door een te hoge PH.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Netjes,

 

Maar zou toch een PH metertje halen, zonde als je in de eindfase problemen krijgt door een te hoge PH.

 

Just4Fun

 

Hey bedankt, die ph meter leen ik nu nog ff, volgende kweek koop ik er zekers 1!!

(1 van de vele fouten die je als noob maakt he)

 

volgende kweek koop ik er zekers 1

 

HiepHoi!! Een EC en pH meter aangeschaft, via Ebay,setje 45 euro.... Snie duur toch??

 

gallery_12381_2967_1699.jpg

gallery_12381_2967_5814.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het einde is bijna in zicht, nog hooguit anderhalve week te gaan aangezien nu zo'n 20 % van de haartjes bruin is. Ik geef vanaf nu aleen nog maar schoon water met pH rond de 6. Vanaf volgend weekend geen water meer en dan gaan ze om, ook omdat ik een beetje een 'high-wietje' wil. En in oktober krijg ik de sleutels van m'n nieuwe huissie, hier kan ik dan nog net 1 kweekje doen, ff wat bijleren nog...........

 

gallery_12381_2979_259759.jpg

 

gallery_12381_2979_29252.jpg

 

gallery_12381_2979_321834.jpg

 

Ben benieuwd naar op en/of aanmerkingen, ik hoor t graag.......

 

Greetz CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo iedereen

 

Gisteren na het maken van de laatste fotoos ff aan het lezen hier op t forum. Lees ik iets over dat bruine haartjes ook toprot kan zijn. Ik m'n plantjes checken, zag wat verdachts. Ja hoor TOPROT maar 1 klein stukje maar. Alles zag er verder goed uit, daarom uit voorzorg maar alles omgekapt. Had misschien nog niet gehoeven, maar beter het zekere voor het onzekere. Haartjes waren 50-60 % bruin. Ik was al gestopt met voeding geven, alleen water pH 6.

 

Hier zie je de toppen te drogen, close ups volgen nog......

 

gallery_12381_2979_81654.jpg

 

gallery_12381_2979_42581.jpg

 

Ik had vorige week al wat gerookt, was er lekker high van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veeels te vroeg geoogst.. weet je zeker dat het toprot was? Is de ventilatie van je hokje wel in orde? Binnen krijg je echt niet zomaar toprot, helemaal niet als ze nog niet zo rijp zijn als op de foto's..

't zal iig een lekker high wietje zijn, maar het scheelt je ook een hoop in gewicht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thomas

 

Idd mijn ventilatie stond te zacht, tenslotte was dit m'n eeste kweekje, was relaxed om te doen enzo. Veel fouten gemaakt en veel geleerd. Die kennis maar toepassen op de 2e ronde.........

 

Wat gewicht betreft, Denk zo rond de 0,4-0,5 gram/watt....... Ze stonden net 7 weken in bloei.

 

De 2e ronde nog hier en dan de 3e in een nieuw kot, nieuw huis. Jeah.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 % van je drooggewicht ontstaat in de laatste 2 weken van de bloei , als je ze helemaal afbloeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de laatste foto's van m'n 1e ronde k2

 

gallery_12381_2979_30750.jpg

THC kristal.

 

gallery_12381_2979_18413.jpg

De 2 hoofttoppen.

 

gallery_12381_2979_201767.jpg

Bij elkaar ongeveer 170 gram bijna droog.

 

Fouten die ik gemaakt heb:

 

-toch nog te weing voorkennis na paar weken lezen op internet.de beste info haal je niet uit kweekgidsen die je overal vind op internet, beter is om kweekVERSLAGEN te lezen.

-Op zo'n kleine ruimte heb ik niet getopt/gescrogd

-max. voorgroeilengte plant onder bijv. TL ong. 30 cm, de mijne waren groter

-zonder pH/EC meter

-afzuiging te zacht tijdens da nacht periode waardoor toprot ontstond

-paniek toen er toprot werd geconstateerd, beter was alles ff goed checken, kleine rotte top verwijderden en ze nog paar dagies/weekje langer laten staan.

 

Goede dingen:

 

-wormen in de 35 literpot, grond is nu zacht, losjes en met schimmels.

-grote afzuiger in klein hok, maar helaas toch te zacht laten draaien tijdens de nachtperiode

-meters aangeschaft

-2e ronde van start, nu met buitenplant EN (soort) scrog

 

hoop dat mensen hier nog weer info uit kunnen halen....

 

de groeten CD

 

tot de volgende keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vraagje weet je nu al wat die bruine puntjes waren op je bladeren? heb net hetzelfde probleem :icecool vind hier verder nergens iets over op het forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_12381_3189_4347.jpg

 

Dit was volgens mij een gevolg van warmte stress (De plant had aan die kant namelijk bijna geen ventilatie) in combinatie met een licht overdosis bloeivoeding (B'Cuzz concentraat) waardoor de bladeren licht zijn verbrand. Als er een serieus voeding/pH probleem zou zijn, had m'n andere plant ook de sympthomen moeten vertonen wat niet het geval was. Ze kregen allebei dezelfde voeding.

 

Alleen dus het probleem bij de plant die bijna geen ventilatie kreeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Bridgestoner

 

de maten van m'n hok(je) zijn 75 cm breed, 70 cm diep en 210 cm hoog. Niet echt groot dus. Veel warmte ontwikkeling, 1000 m3 afzuiger helpt.......

 

mvg CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorrie maar als dat 170gr is, heb ik bij me laatste ronde 600gr gedraaid, met me gele troep.

 

Deze 2 bakken was 228gr samen, rode bakken zijn 60x40cm, dus verbaasd me dat niemand er over begint.

Denk dat je er een 1 eveel voor hebt gezet :specool

gallery_5511_2579_115856.jpg

gallery_5511_2579_17724.jpg

 

Verder laat het je smaken.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...