Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Noemen Van Wietprijzen Op Het Forum

Recommended Posts

Regelmatig worden er prijzen besproken in topics. En dan bedoelen we niet "wat betaal jij voor je grammetje in de koffieshop", maar inkoopprijzen. En hoewel we zeker niet krampachtig doen op Wietforum vinden we het toch niet verstandig om dit soort informatie op het forum te zetten. Met ingang van heden verzoeken we jullie dan ook om die zaken voor je te houden. Prima als je zegt dat je een goede prijs hebt gekregen maar laten we de opbrengsten even in het midden laten. Wat er al staat halen we niet weg, dat is over twee maanden toch al niet meer actueel. Hou het safe, en hou het voor jezelf.

 

Dus:

  • Géén topics meer over inkoopprijzen
  • Je verkoopprijs (mocht je het verkopen) niet meer noemen in je topic
  • Oók geen vragen meer die een dergelijke reactie uitlokken ("Wat doet een kilootje nou in Amsterdam?")

We gaan hier uiteraard ook op moderaten.

 

Dank voor jullie medewerking

 

Het Mod team

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik een strak plan Whazzie.

 

Mocht je echt nieuwschierig zijn stuur iemand dan een pm,etje.

Ik neem aan dat dat wel toegestaan is??

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik het ook wel mee eens, aangezien ze laatst op het nieuws al bezig waren met kwekers van 5 plantjes.

En daarna een ruime schatting maakten van wat het zou opleveren, zouden de prijzen die hier komen

te staan vast ook wel genoeg reden zijn om het gedoogbeleid af te schaffen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook helemaal mee eens. Ik ging laatst in mijn enthousiasme ook de fout in. Mijn excuses.......

 

Groeten,

 

Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites

nja, ik begrijp dat toch niet zo goed.

 

Leuteren over prijzen is te riskant, maar vollenbak foto's posten van je harem en kweekverslagen typen, dat kan dan nou wel weer :blink: :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietforum is een forum voor hobby kwekers van groot en klein formaat.

 

Prijzen hebben niks met hobby te maken,planten wel :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind een prijs index nou juist goed.

 

Veronderstel dat je een beginner bent, en je wil je goed verkopen.....

 

Stel je hebt gewoon geen idee van de prijs....

 

Kunnen ze je gewoon 1k geven, en je bent nog tevreden. :whistling :blink:

 

 

Ergens een prijs index is toch ok is mijn mening, tis toch altijd als je gaat verkopen zo van

'nou, we hebben net vorige week een grote lading gehad", "wel we hebben veel buitenwiet nu', etc etc

 

als je dan eerst op WF habt gelezen wat andere krijgen, sta je sterker in je schoenen, en kan je met je

spul ergens anders gaan.....

 

De media zal toch altijd blijven gokken, en overdrijven, kwa prijs.

we zullen toch altijd door veel mensen (media) aanzien worden als criminelen.

 

Maar tja regels zijn regels..... dus ok geen prijzen meer....

 

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou graag een soort wiet AEX index zien.

Met de prijzen per soort etc :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan houd je daarvoor lekker de site http://www.snow-white.nl in de gaten.

Daar geven ze de huidige gemiddelde prijzen.

De een krijgt meer de ander minder.

Ligt natuurlijk aan soort, hoe het eruit ziet en opgebouwde band met iemand.

Maar daar heb je een mooie gemiddelde richtprijs en hoeven we er hier geen verhalen meer over te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook erg flauw ! Zo kunnen we juist de prijs een beetje opvoeren als we erover praten. Nog eventjes en het is hier net Hennepdesk met al ze regeltjes. Maarja ik kom toch niet zovaak meer op wietforums dus wie ben ik.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond het juist een troef

Ik neem aan dat de prijzen van coffeeshops nog vermeld mogen worden ? Anders gaan we de wiet.nl toer op en dat is kut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ben ik een kleine maar heb wel oren, dus hoor ik echt wel hoe wat en WAAR.

Dan is het toch niet zo moeilijk.

 

En wat Romy zegd, das ook nog een uitkomst.

 

Dus de een draaid en super pp, en de ander een Shit pp, dan krijgen ze toch niet allebij het zelfde. Kom nou ff.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik neem aan dat de prijzen van coffeeshops nog vermeld mogen worden ?

 

 

En dan bedoelen we niet "wat betaal jij voor je grammetje in de koffieshop", maar inkoopprijzen.

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommigen van jullie zullen er blij mee zijn, anderen niet. Wat er in persoonlijke contacten tussen leden via email etc. wordt uitgewisseld hebben we geen invloed op natuurlijk. We willen het alleen om een aantal moverende redenen niet meer in de topics.

 

Wietplanter: Wat leden hier over zichzelf posten doen ze geheel op eigen initiatief en voor eigen risico mocht dat er zijn. Praten over prijzen en waar je hogere / lagere prijzen krijgt heeft onvermijdelijk tot gevolg dat er van een soort "prijsbemiddeling" sprake zal gaan zijn. Dat is geen gok. Wietforum wil niet in verband gebracht worden met handel of gelegenheid geven tot handel om voor de hand liggende redenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Hellemaal mee eens, maar wie ben ik ? wie zijn al die mensen die voor mij gereageerd hebben... iig geen eigenaar van deze site dus je mening is leuk maar respecteer de regels hier, zoek de prijzen elders makkelijker wordt het er hier niet op namelijk.

 

Zie je bloed nu.... dan heb je jezelf in de vingers gesneden, snappie .....? :-)

 

Respect voor de moderators hier en wietforum.

 

Dan houd je daarvoor lekker de site http://www.snow-white.nl in de gaten.

Daar geven ze de huidige gemiddelde prijzen.

De een krijgt meer de ander minder.

Ligt natuurlijk aan soort, hoe het eruit ziet en opgebouwde band met iemand.

Maar daar heb je een mooie gemiddelde richtprijs en hoeven we er hier geen verhalen meer over te zien.

 

 

100% als het geen 120% is gelijk!!!

 

Echte zakenvrouw: het hangt idd af van:

 

Je kwaliteit en je band met de afnemer. zie het als het verkopen van je auto... Het is wat de gek er voor geeft. Take it or leave it it, simple he :-)

 

Ik heb een ferrari! (ik zeg alleen niet dat er geen motor inzit of wielen onder hangen). De kweker moet ook kunnen verkopen!

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dit een zeer dubbelzijdig verhaal

 

als eerste wil ik dan ook dit kwijt dat ik het mee eens ben dat we ons aan de regels moeten houden van het furom ben je het niet mee eens start een eigen forum wie weet word het wat :whistling en die regels moeten we dan ook maar respecteren.

 

 

verder ben ik het wel eens met .... weet de naam neit meer die het typte

 

dat als je een topic zou maken met ongeveer een prijs indicatie dat dat het goed zal doen vooral voor beginners ( en sommige gevorderde ) ik weet zelf soms ook niet wat ik kan krijgen voor mijn buiten wiet daar is vind ik geen pijl op te trekken de ene keer heb ik mooie wiet mooi toppen maar het foute soortje en krijg ik een douw ( ik zal geen prijzen noemen ) de andere keer heb ik een partij mattige wit soortjes buiten weten te kweken en te oogsten en dan heb je omdat daar wel vraag na en voor is een hoger prijs.

 

 

en ja prijzen geven in een topic, als mensen dat lezen zet dat aan tot kweken ???? mischien wel mischien niet. ik zal het zo zeggen ik denk dat wel wel een beetje reclame maken voor het telen van wiet met prijzen erbij van opbrengst is dat natuurlijk wel wat meer maar hey NEDERLAND MOET IN DE TOEKOMST OOK VOORZIEN WORDEN VAN WIET DUZZ HEBBEN WE NIEUWE GROWERS NODIG die op pad gaan met de kennis die wij vandaag de dag al weten en zij verder mee kunnen experimenteren.

 

zet anders de link van romy in het linkies topic dan hebbn we het nit op het forum staan direct mar dan verwijzen we door na en daar zie ik de fout niet van :blink:

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ja prijzen geven in een topic, als mensen dat lezen zet dat aan tot kweken ???? mischien wel mischien niet.

Daar gaat het niet om, volgens mij mis je de point. Dit hele forum zou je in principe een reclame voor kweken kunnen noemen. Het gaat hier echter om handelsinformatie die mogelijk handel tot gevolg heeft. We beperken ons hier met name tot de kunst van het kweken, verwerken en gebruiken :whistling, we zijn geen wietbeurs. Handel, of vragen om handel met alles wat daar mee te maken heeft via het forum is daarom al verboden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wietforum is een forum voor hobby kwekers van groot en klein formaat

 

 

:whistling wat een gelul, jij bent zoiezo geen hobby kweker meer en vul je zakken.

En zet zelf aan om vooral jouw zaadje te kopen. Hoeveel procent gaat er eigenlijk terug naar het forum en de mensen die erachter zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoeveel procent gaat er eigenlijk terug naar het forum en de mensen die erachter zitten?

 

Wie dacht je dan dat er achter zat? en verschrikkelijk veel tijd en energie heeft ingestoken zoals zoveel mensen hier. Gaat natuurlijk om een grote groep mensen maar er is altijd ergens een begin.

 

Gaat gewoon om een richtlijn in verband met een gratis te gebruiken forum, iedereen kan besluiten om niet met de regels door de organisator's opgelegd akkoord te gaan en een ander en beter forum te kiezen. Maar ik denk dat de meeste regels heel wel overwogen worden en er enkel maar zijn om het forum zo lang mogelijk voor iedereen leefbaar te houden.

 

Dat men het hier kan doen zonder de gebruikelijk meuk aan spam/banners en weet ik wat voor shit buiten die paar om de kosten te dekken vind ik al super. Als me dan nog ziet welke kennis er gedeeld word is het toch al helemaal te gek denk ik dan.

 

En waarom kan iemand van zijn hobby zijn beroep niet maken? Is dat nie wat de meeste van ons stiekem hopen? Is het nadat het je beroep dan word ineens je hobby niet meer denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietforum is een forum voor hobby kwekers van groot en klein formaat.

greetz sannie

 

:( wat een gelul, jij bent zoiezo geen hobby kweker meer en vul je zakken.

En zet zelf aan om vooral jouw zaadje te kopen. Hoeveel procent gaat er eigenlijk terug naar het forum en de mensen die erachter zitten?

Zit Sannie er niet achter dan :blink:

En wie bent u eigenlijk ?

Uw stijl van schrijven doet me aan iemand denken die hier een ban heeft :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

je wist toch al lang dat het Snsie was?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, kunnen we weer even back on topic? Noemen van prijzen heeft niks te maken met hoe het forum wordt gestierd. Iedereen die goede ervaringen heeft met welk zaad of welke leverancier dan ook heeft altijd het recht om daar over te melden, net zoals San en Stijlloos hun eigen shop hebben die je mag, maar zeker niet hoeft te bezoeken. We zijn toch zeker wel oud en wijs genoeg om onze eigen keuze te bepalen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij gaf sannie in bericht 6 al de enige

juiste reactie op hetgeen de stelling / het topic is.

Maargoed ... wie ben ik :whistling

 

De prijsen intereseren mij niet,

wel de kweekverslagen incl. opbrengst

en (evt.) een rookverslagje :blink:

daarna is het wat mij betreft einde verslag.

 

(al moet het topic uiteraard nog lange tijd

open blijven voor bewonderaars e.d. om

complimenten , tips en kritiek te kunnen geven

of een vraagje te stellen :( )

 

>cyberskunk<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat krijg je met de MySpace en blog generatie... :whistling

 

Het niet noemen van wietprijzen is een gewoon een goed plan in meedere opzichten. De hobby-achtige insteek en het Draconian-achtige forum beleid is de reden waarom ik hier post (impliceer niet dat 'jullie' daar nou bepaalt blij mee moeten zijn :( ). Maar er zijn wel duidelijk ook mensen hier die geen hobbyisten zijn en net zo min getoloreerd zouden moeten worden als wietprijzen, en anders een forum als dit in gevaar brengen (een kantoor zolder met 24 x 600w!?? kom op zeg.) Je kan dit forum nog zo goed beveiligen, er zit altijd een provider tussen die heel wat sneller hun medewerking gaat (en moet) verlenen als je criminele activiteiten (wettelijk gezien dan, het van mijn part kweek je de planeet vol) op dat niveau toelaat. Laten die mensen die er goed geld mee verdienen op z'n minst de schijn op te houden (en een gedeelte van hun tuinje posten :blink: ). Als je als forum wilt meewerken aan een nieuw toekomstig en gunstig thuiskweek beleid (wat op een gegeven moment, gezien de grootte, een maatschappelijke plicht word) moet je het goede voorbeeld geven en laten zien dat er ook een andere soort thuiskweker is die niet duizenden euries per jaar zwart geld verdient met de verkoop van wiet aan shops maar gewoon liever z'n zuurverdiende witte centjes in het witte circuit houd en dus z'n eigen wiet wil roken ipv. in de lokale coffeeshop te investeren. Geef ze gewoon niets om tegen ons kwekers of een informatieve site als deze te gebruiken en daar horen wiethandelsprijzen (<-zie ben nog on-topic) toch duidelijk bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Toetoe

 

Jij bent wel erg brutaal, vergeet niet dat ook jij hier gewoon te "gast" bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...