Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mandela

Early Misty Kweek

Recommended Posts

Even een update:

 

mijn eerste kweek is uitgedraaid op 3 flinke dames (ze staan op de foto onder een afdak wegens de voorspelling van 30 liter regen in 1 nacht!!):

gallery_11925_2704_132783.jpg

 

 

 

de grootste en mooiste is denk ik deze week beginnen bloeien. Overal zijn de knoppen 2 witte draadjes, terwijl bij de andere vrouwen enkel de internodi hier en daar een bloempje vertonen. Kvind het wel zeer vroeg, maar zoveel te beter, want met zo'n kutzomer wil ik niets liever (ps: ik heb dus NIET verduisterd, 't is vanzelf gegaan).

 

de dame:

gallery_11925_2704_132634.jpg

 

 

de eerste tekenen van bloei:

gallery_11925_2704_79419.jpg

 

 

Graag reacties en is bij jullie de bloei ook al begonnen?

 

Grtz

Mandela

Share this post


Link to post
Share on other sites

he man! :blink:

 

ik gan morgen ff kijken, denk niet dat t bij mijn k2'tjes al zover is.

 

succes verder :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb 3 purple powers buiten staan.

Vorige week zag ik dat ze begonnen te bloeien.

 

Gr. Venlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten hoor :whistling

Bij mij staan ook 3 van de vier planten in bloei zonder dat ik ze heb verduisterd, waarvan 1 early misty.

 

Succes met je kweek

 

Groeten Emilio :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij is bij een van me plante ook al witte haartjes, te zien :blink: gelukkig, tenminste 1 vrouwtje tussen tot nu toe onzijdige plante :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello,

 

heb vandaag weer enkele van de onderste leaflets (bladen rechtstreeks aan de stam) eraf gehaald (ze zagen er al wat gelig en lelijk uit). Is het de bedoeling dat tijdens de bloei al deze bladeren verwijderd moeten worden om de toppen zo voldoende licht te geven (weliswaar enkele met een keer om de plant geen stress te bezorgen?).

 

En hoe vaak mogen de planten tijdens de bloei nog blootgesteld worden aan regen? Ik zet ze nu 's avonds onder een afdakje, maar daar is het wel donker, en ik ben 's morgens meestal niet zo vroeg op :whistling Dus het is ofwel droog ofwel veel licht :blink:

 

Grtz

Mandela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moest ik jou zijn zou ik die leaflets/fanleaves laten zitten, je plant haalt er voedingsstoffen uit voor in de toppen. Je planten zijn niet echt dikke bossen dus alle toppen zullen sowieso wel genoeg licht krijgen!

Ze kunnen ook regen hebben maar best is dat je je planten dan uitschudt achteraf, als er vocht in de toppen blijft neemt de kans op toprot toe.

 

groetjes Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello guys,

 

even een vervolg:

 

De vetste plant staat nu al 2 weken in bloei en der zijn echt wel mooie toppen aan het groeien.

De andere twee komen wat achter, maar zijn nu ook in bloei geschoten.

 

Enkel de paarse steeltjes bij de plant die het langst bloeit, verontrusten me wat, maar die zijn er nu al bijna 2 weken en de plant blijft mooi rechtop en de bladeren strekken zich mooi uit.

 

Ivm met toprot: mijn planten staan constant buiten en krijgen dus jammergenoeg veel te veel regen, zal dit een serieus probleem vormen?

 

Aan de onderkant van de planten durven er hier en daar wat gele blaadjes te komen. Komt dit door de vele regen of omdat ik teveel voeding geef (ik geef nu canna terra flores 2x per week een liter (5ml) per plant).

 

de beste plant:

gallery_11925_2704_191807.jpg

 

bloempje:

gallery_11925_2704_53038.jpg

 

 

 

gele bladen onderaan:

gallery_11925_2704_64880.jpg

 

toppen met paarse stelen (enkel paars aan de bovenkant!?):

gallery_11925_2704_142754.jpg

 

Weten jullie een antwoord op men vraagjes?

THX!

Mandela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over die paarse steeltjes hoef je je niet druk te maken, dat komt denk ik door het soortje.

Ik heb zelf ook een EM met paarse steeltjes, en ik heb bij bijna alle kweekverslagen met

early misty's paarse steeltjes gezien ;)

Je planten zien er verder super uit :D

 

Groeten

Emilio :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Double G:

Er zijn inderdaad kleine takjes vanonder, maar meer is er niet. Misschien door het slechte weer dat de planten zeer sterk groeiden en dus groot werden en niet echt struiken. Maar eigenlijk is dit niet zo erg, want zo is er meer licht voor alle toppen.

 

 

 

En weet er iemand waarom er gele bladen komen onderaan de planten?

Is dit door de vele voeding of geef ik te weining (want de kleinste plant heeft dit niet en krijgt evenveel voeding). Ik geef ze 2*/week 5ml in 1l vijverwater canna terra flores per plant.

 

Gtz

Mandela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar gele blaadjes is wel normaal rond deze tijd..

 

Mijn misty's zijn wel echt lekker bossige struiken ,, ik zal vanavond ff een paar pics posten.. ter vergelijk.

Alleen 1tje ( de grootste ) heeft nogal last van tmv. :D maar wel gave struik..

De gene in de volle grond is +- 40cm hoger dan degene in 85L pot maar een stuk minder bossig..

Ik geef Biobizz Grow , Bloom , Canna schimmels , Biobizz Visemulsie enz. Lekker organisch..

 

Greetz.... Sweet Forrest

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sweet Forrest:

ja, wel veel soorten voeding dat je geeft, die plantjes worden in de watten gelegd daar bij jou :D

Maar wat is tmv???

En laat die foto's van je struiken maar komen!:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay dan....

gallery_11514_2771_59621.jpg

 

The Sweet Forrest

 

 

gallery_11514_2771_246642.jpg

Oja... deze pot is 85 Liter ( Biobizz All-Mix) .. :D

 

TMV is een virusje... (use search) maar is nu rustig weer.. ze gaan lekker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello guys!

 

Ik vertrek volgende week op reis en weet niet goed wanneer men plantjes klaar zullen zijn. De vroegste is beginnen bloeien rond 23 juli (dus nu bijna 5 weken).

Ik groei Early Misty en op internet vind ik 6-8 bloeiweken.

Ik ga op reis voor 2 weken, dus zou het 7 weken moeten zijn als ik terugkom, ideaal, maar ik vind toch dat ze al ver gevorderd is (al 2 weken gele bladen en zeer vette toppen :wOOt)

Kunnen jullie grofweg inschatten of de plant nog lang (2 weken) moet of niet? Anders moet ik iemand zien te vinden om te oogsten :specool

 

gallery_11925_2704_38906.jpg

 

Gtz

Mandela

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hello guys!

 

Ik vertrek volgende week op reis en weet niet goed wanneer men plantjes klaar zullen zijn. De vroegste is beginnen bloeien rond 23 juli (dus nu bijna 5 weken).

Ik groei Early Misty en op internet vind ik 6-8 bloeiweken.

Ik ga op reis voor 2 weken, dus zou het 7 weken moeten zijn als ik terugkom, ideaal, maar ik vind toch dat ze al ver gevorderd is (al 2 weken gele bladen en zeer vette toppen :wOOt)

Kunnen jullie grofweg inschatten of de plant nog lang (2 weken) moet of niet? Anders moet ik iemand zien te vinden om te oogsten :specool

 

gallery_11925_2704_38906.jpg

 

Gtz

Mandela

ge kunt altijd oogsten é

ik denk; kzou nog week of 3 mss 4, vooraleer ze volledig zal afgebloeid zijn, als het van het weer afhangt zallet voorlopig wel 6 zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik zou zeggen ga lekker op reis ,maar je gaat veel kans maken op budrot denk ik

en als dat gebeurt en je ben netop reis zal je niet veel hebben denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...