Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

Adjust A Wing Opbrengst...

Recommended Posts

Ik vraag me af of er iemand is die ervaring heeft met opbrengst zoals in de folder van adjust a wing.

 

Dus bijvoorbeeld 3 lampen op de voorgeschreven afstand in een bak van 5.25m lengte en 1.35m breedte.

 

Ze stellen dat je in die opstelling 2700gr KAN halen. Iemand in de buurt gekomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo vraag niet goed? Gaat om gr/m2

 

Maakt toch niet uit waarmee je kweekt en met welke voeding etc.

'zoals in de folder van Adjust a Wing' ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

GroeneGolf bedoeld er mee te zeggen dat er meerdere factoren vanaf hangen om daadwerkelijk die 2,7kg te halen.

Maar had je zelf toch ook wel op kunnen komen???

Das meer dan 1gr/w!! Errug knap, welkom in de wereld van reclame :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

och, met 3 x 1000 watt bulbje, goed hok, goeie stekken, juiste hoeveelheid voeding, super klimaat, geen beestjes of tmv, geen blauwe petten, netjes stroom betalen, goed de waardes van je aarde meten, goed de waardes van je voeding meten, altijd goeiedag tegen de buren zeggen, moet dat best te halen zijn.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

We begrijpen toch ook wel zijn vraag of niet soms?? Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die deze lampen gebruiken. Of ga je soms wanneer je adjust a wing lampen gaat gebruiken ook anders voeden opeens?? De vraag is gewoon of er mensen hier zijn die de meerwaarde van die adjust a wing lampen zien............... (na uiteraard geexperimenteerd te hebben)

 

Groeten

 

Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen; leef je uit op t forum, ik heb er inmiddels al genoeg over gelezen, gezien, tests, reviews noem maar op.

 

Zoekfunctie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond het ook niet zo'n stomme vraag. Ik kijk al een tijdje rond naar de werking/opbrengst van de verschillende soorten kappen. Ben nog niet iemand tegen gekomen die 2x dezelfde opstelling en parameters gebruikt, maar met verschillende kappen. Ik kan me voorstellen dat een ajust a wing het licht over een groter oppervlakte verspreid, maar of dit nou echt zoveel merkbaar is in het eindresultaat (en de prijs van 100,- per kap rechtvaardigd) tov. een standaard hamerslag kap??? Maar we blijven rustig doorzoeken :blink:

 

ps vind de nieuwe diamond shape kappen wel een logische vorm hebben, ff ertje in de gaten houden :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben nog niet iemand tegen gekomen die 2x dezelfde opstelling en parameters gebruikt, maar met verschillende kappen.

Ik weet t niet 100% zeker, maar volgens mij had Riesje in zin hok aan de ene kant Adjust hangen en de andere kant hamerslag. Maar wat ik al zei, weet niet zeker of t Ries was of iemand anders. De vergelijking is iig wel al getest hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt ook een beetje aan je hokje denk ik.

 

Ik ben in mijn 2e kweek overgestapt naar adjust a wing kappen en ben er zeer tevreden over.

 

waarom? :

 

ten eerste mijn hok is 90cm x 250cm (ongeveer). Gewone kappen bestrijken 100x100cm grofweg gezegd.

De adjust bestrijken ongeveer 100x140cm.

In het eerste geval had ik dus een 50cm dooie spot waar weinig licht kwam. Dames op die plek waren ook duidelijk een stuk losser dan de andere.

Nu met de adjust is dat niet het geval en zijn de dames overal goed belicht. In mijn geval heb ik hier dus voordeel aan gedaan.

 

ten tweede de warmtespot. bij de conventionele kappen is de warmte onder de kap een stuk hoger zodat de lamp op grofweg 50 a 60 cm (bij 600watt) boven je dames moet hangen.

Bij de adjust word niet alleen het licht, maar zelfs de warmte beter verdeeld, deze kun je dan ook zonder probleem een cm of 30 a 40 boven je dames hangen. Lichtintenciteit op de toppen zal dan ook hoger zijn.

 

Heb je maar een hokje van 100 x 100 cm, dan zou ik zeggen pak je een normale kap. zit je al op een groter hokje zoals mij met een "rare" maat, pak de wings.

 

Dat is zo'n beetje hoe ik er over denk.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt er inderdaad aan hoe groot je hok is en wat je ermee kan bestrijken. Anders kan je ook 2 X een 400 nemen en die bijna tegen elkaar aan hangen en de kappen in het midden omhoog buigen zodat het een geheel wordt, heb je meer dan 600 en ook een groter oppervlak om te beschijnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit zelf ook te twijfelen of ik meteen voor 'wings ga bij mijn eerste hok. Hok wordt 2 keer 100x120 (symmetrisch). Omdat ik qua geld nogal tegen mijn limiet zit ga ik waarschijnlijk eerst een hamerslag kap kopen (halve kweek = half verlies als ik het verkloot). Als ik dan bij mijn tweede poging een vleugeltje steek op de andere kant kan ik in principe eens testen of het de moeite is om de hamerslag ook te vervangen. Nu spreken we natuurlijk wel over de verre toekomst maar ik vind 100 pattatten voor een kap wel wat overdreven.

 

Rookbommetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeste verhalen over de kappen zijn onzin. Misschien dat de ene kap iets meer reflecteert als de ander, maar dan praat je over enkele procenten en niet over bijv. 30% meer opbrengst. Direct licht geeft volgens mij toch de beste resultaten. In een betere verspreiding geloof ik wel, maar veel fabrikanten spreken elkaar juist tegen.

 

Wings: Juist grote spiegelkap en groot oppervlak + spreader (meer tegen de hitte)

 

Maxlight (toch niet de minste): zweert juist bij een zo klein mogelijke kap, waarbij de lamp erg dicht tegen de kap zit, dus voor optimale weerkaatsing.

 

Agrolux (de Mercedes onder de lampen): Hebben ook een kleine spiegelkap, lampen zijn energie zuinig en leveren de meeste lumen. Hier geloof ik wel in, omdat deze in de tuimbouw door half NL worden gebruikt. Die wings heb ik in een gerenomeerd tuinbouwbedrijf nog nooit zien hangen. Waarschijnlijk lachen ze je nog uit ook als je hiermee komt aanzetten.

 

Wil je dus een goede lamp\kap dan zou ik voor Agrolux gaan. Alle anderen doen het in mijn ogen misschien een paar procenten beter als de standaardkap van 10 euro. Kennelijk is de marketing erg goed van sommige bedrijven.

 

Ik heb een kennis die in de fabriek werkt waar o.a. Sikkens verf wordt gemaakt. Laatst stond hij zijn huis te schilderen met een in mijn ogen B-merk. Toen ik hem hiernaar vroeg, zei hij: "Goed he, onze Marketing". Dat B-merk deed niet onder voor het A-merk Sikkens. Zo zie je maar dat we worden genaait bij het leven in deze grote mensen wereld. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al dacht, nog geen echte vergelijking met dezelfde parameters.

 

@defQon Soldier, we geloven je :blink:

 

@smooty, het gaat hier niet om wat je anders zou kunnen doen, maar of je een wezelijk verschil in opbrengst merkt. Jij verhoogt je wattage van 600 naar 2x 400, dit zal ongacht de kap al meer opbrengen.

 

Als je een hok hebt met een lastige maat, dan werkt een kap die dat oppervlakte beter benut uiteraard beter. Ik denk dan ook dat het enige voordeel zou zijn dat je onder een wing een paar planten meer kan zetten (omdat deze een groter verspreidingsoppervlakte heeft) en zo doende meer opbrengt. Gebruik je echter een standaard oppervlakte, en je hangt er een wing boven dan kan (zoals therealdopey al zei) ik me moeilijk voorstellen dat dit de opbrengst zou verhogen. Vandaar dat ik zocht naar iemand die dezelfde parameters heeft gebruikt.

 

succes allemaal :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...