Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fungrow

Hok Bouwen In De Kruipruimte

Recommended Posts

Ik ben van plan om een hok van 1,00 * 1,00 mtr (L *:smoke in mijn kruiptuimte te maken.

 

Dit wil ik doen door een gedeelte af te graven en de hok hierin te bouwenhalf in en half boven de grond .

 

Voordeel hiervan is vooral de constante temperatuur die er heerst en natuurlijk dat het detecteren erg lastig word met de camera`s.

 

Heeft iemand hier ervaring mee of tips om dit te gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig plan.. kruipruimte of kelder kan perfekt werken..

maar voor die 1x1m gaan ze vast niet met camera's in de weer hoor.. no stress..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt eraan waar je woont, anders lukt het echt niet.

 

Ik heb eens een hok gemaakt in een kruipruimte van 1.20 hoog. Ik had een paar testsgedaan en het grondwater kwam ik pas tegen bij 1.45 (dacht ik).

 

Alles ging verder goed, maar toen na de winter het waterpeil ging stijgen stond het hok 30 cm onder water.

 

Als je geen grondwater problemen hebt, kan ik mogelijk wat tips geven. Anders moet je een drijvende variant maken. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grappig plan.. kruipruimte of kelder kan perfekt werken..

maar voor die 1x1m gaan ze vast niet met camera's in de weer hoor.. no stress..

 

Weet je wat het is er komen bij mij thuis altijd veel mensen over de vloer en heb geen zin om verraden te worden (want dat is nog steeds de nr. 1 in de "hoe hebben ze mij nu toch ontdekt" lijst ) en ik dacht van aangezien er toch niemand in mijn kruipruimte komt lijkt me dat de ideaale plek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke

 

Ik ken iemand die ooit een grote kelder had en er een berg plantjes had staan.. :nerd

En dat ging perfekt, lekker koel en idd lekker uit het zicht..

Ben wel benieuwd hoe je dat gaat doen.. pics?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Wij hebben dat soort fantasien ook wel gehad. Gewoon een flinke kweekruimte onder je huis :smoke

Een oud huis met ruime kelder lijkt me dan ook de bom. 1m2 moet wel te realiseren zijn. En geen probleem met afblazen en toevoer koele lucht :nerd

 

Maar grondwater is idd lastig. Dat eerst maar eens goed nakijken dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:smoke

 

Ik ken iemand die ooit een grote kelder had en er een berg plantjes had staan.. :nerd

En dat ging perfekt, lekker koel en idd lekker uit het zicht..

Ben wel benieuwd hoe je dat gaat doen.. pics?

 

Ga van de week eens momfert de mol spelen en eens kijken wat de precieze mogelijkheden zijn. Zal als het doorgaat zeker foto`s posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt geweldig en heb er al een paar gezien door de jaren heen.

 

Grondwater is inderdaad het lastigste punt waar men tegenaan loopt, nu heb ik een aantal keren wat goede oplossingen voor gezien:

  • Werkvloertje storten
  • Gaten graven daar een Vat inzetten met dompelpomp
  • je hokje iets van de vloer houden en dit continu goed laten ventileren

Good luck in ieder geval en ben benieuwd naar de foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit vind ik wel interessant, heb altijd al willen weten hoe je onder je huis kon kweken.

Vloertje storten is gewoon 5-10 cm cement?

Komt een vat/cementkuip niet naar boven?

En de dompelpomp is de pomp die vanzelf aangaat/uitgaat op een bepaalde hoogte?

 

Op zich wel gaaf om te doen. Zijn mooie ruimtes omdat niemand weet dat het er "zit"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm er was toch onlangs iemand in den haag die werd opgepakt met een plantage van 600 planten in zijn kruipruimte ofzo :blink: ...?

 

 

maar inderdaad geen slecht idee ik zou wel gewoon een cement kamertje eromheen gieten :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe wilde je dat gaan doen met het in en uitgaan van de kruipruimte? iedere keer een snoekduik of "een trapje" naar beneden ingraven?

Hoe wilde je je uitlaat doen, door dat kleine gaatje blazen, en waar komt die uit?

Hoe dicht kun je je hok maken daar beneden?Stof, insekten, muizen etc

Heb er ook over zitten denken en omdat ik op het bovenstaande geen passende oplossing gevonden had, niet door laten gaan. De extra kosten waren behoorlijk, en het erg lastig werken maakte voor mij de keuzen om het niet te doen. Ook omdat ik in mn leerperiode zoveel mogelijk van mn planten wil kunnen zien. Maar ieder voor zich uiteraard, alleen mijn issues waar ik tegenaan liep.

Succes!

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vloertje storten is gewoon 5-10 cm cement?

Komt een vat/cementkuip niet naar boven?

En de dompelpomp is de pomp die vanzelf aangaat/uitgaat op een bepaalde hoogte?

 

dikte is afhankelijk van de grond waar je huis opgebouwd is maar dat zijn ongeveer wel de juiste diktes.

Het vat graaf je in en boort er meer de gaten in met een filtertje voor de gaten zodat het water er wel in kan maar geen aarde of zand.

Een dompel pomp is uitgerust met een drijver als de drijver op een bepaalde hoogte komt slaat hij aan en begint te pompen hij slaat ook weer af als hij weer op een bepaalde diepte is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...