Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jrd88

Wietsoorten?

Recommended Posts

Wietsoorten?

 

Wat is er allemaal te koop?

Als je weleens een blik op de ''menukaart'' kijkt in een coffeeshop staat er een hele lijst met wietsoorten.

Ik ben erg nieuwschierig wat er nu allemaal voor soorten zijn en wat ze dan wel voor andere uitwerkingen hebben? Of is het slechts de smaak?

Zoals je vast wel snapt heel erg ervaren ben ik niet hierin, niet echt een pro smoker, maar zoals de meesten zo af en toe een beetj stoned kan geen kwaad!! Meestal ga ik 'gewoon' voor de White Widow.

 

Maar... wat is er nog meer en wat is er nou echt allemaal voor verschil tussen? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

In praktijk zit er tussen het soort uitwerking van de meeste wietjes in de shop weinig verschil. Veel kaarten staan nog altijd redelijk vol met een aantal varianten witte wietjes, waarvan White Widow er ook één is. Bijna allemaal zijn het hybriden, oftewel kruisingen van indica's en sativa's. De uitwerking is dus ook gemengd, zowel op het lichaam merkbaar als in het hoofd. De ene iets meer op het lichaam, de andere iets meer in het hoofd, de ene iets sterker en de andere iets minder sterk, maar het effect blijft redelijk gelijk. Hybriden zijn namelijk sterke planten en ze bloeien over het algemeen in relatief korte tijd af, vandaar dat het aanbod op dit moment voornamelijk bepaald wordt door de meest rendabele planten vanuit het oogpunt van de kweker. Ik kom soms in shops waar ze énkel witte soorten op het menu hebben staan en eigenlijk maakt het dan op de sterkte van de wiet na weinig uit welke soort je kiest, de uitwerking zal nagenoeg gelijk zijn. De mooist gekweekte wiet is dan vaak de beste keuze.

 

Sommige shops echter hebben een duidelijk onderscheid tussen sativa, indica of een combinatie hiervan. Zo heb ik hier een zakje Shiva liggen wat echt naar klassieke indica neigt. Een hele zware lome stonedheid, rook die expandeert in je longen met relatief weinig smaak of een petroleum-achtige smaak. Ook heb ik een zakje Haze die een totaal andere uitwerking heeft. Bij de indica's merk je dat je ledematen 'zwaar' aan beginnen te voelen, bij de Haze lijken ze juist van elastiek. Wel een behoorlijk verminderde controle, maar ze voelen zo licht als een veertje. De indica werkt redelijk narcotiserend op je hersenen met diepe gedachten, de Haze zorgt juist voor een actieve gedachtenstroom en de aandrang om iets te ondernemen. Nou is goede Haze erg sterk, dus van daadwerkelijk nuttige dingen doen komt meestal alsnog niks terecht. Ik loop meestal toch een beetje leip te doen en ga wat chaotisch aan de slag met hetgeen waarvan ik op dat moment vind dat het moet gebeuren. Er bestaat dus wel degelijk een verschil tussen 'stoned' en 'high'.

 

De witte soorten zijn over het algemeen erg sterk van uitwerking maar ook redelijk vlak. Je benen worden zwaar, maar tegelijkertijd spring je van de ene naar de andere gedachte. (soms ook geheel gedachtenloos trouwens wanneer de beide effecten van de indica en sativa elkaar opheffen) Een combinatie van high en stoned dus, maar in veel gevallen ontbreken de écht typische karakteristieken van ofwel indica ofwel sativa. De stone laat je diep nadenken over dingen, maar het chaotische van de sativa zorgt ervoor dat die gedachten niet blijven hangen. De stone zorgt er ook voor dat je niet direct uit je stoel springt op het moment dat de gedachte nog 'grijpbaar' is, omdat je benen als beton verankerd zijn aan de vloer. In veel gevallen eindigt een avondje witte wietjes roken dus met apatisch voor je uit staren zonder enige vorm van actie te ondernemen. :nerd Dat is overigens al jarenlang de norm in Nederland, sommigen weten niet eens dat er wiet met een andere uitwerking bestaat. Sinds de introductie van de door colchicine opgepepte Skunks is het lastig nog iets anders te vinden.

 

Het valt vaak niet mee om zuivere indica's of sativa's te krijgen, en als ze al te krijgen zijn is het maar de vraag of het echt is wat het belooft te zijn. De hype bepaalt nu wat er op het menu staat, en als dat niet te leveren is zoekt de shop iets wat ervoor door kan gaan en hangt er vervolgens een enorm prijskaartje aan. Ik zit hier op dit moment Diesel te roken van €8,50 de gram die duidelijk geen goede Diesel is, toch durven ze er €8,50 voor te vragen. Of je überhaupt op de kaart van de shop moet afgaan is dus de vraag... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja het is groen en heeft een naam (of je geeft het een naam ..)

 

maar kijk eens bij de verschillende seedbanks en store`s en natuurlijk hier in de plantenkamer :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Onze Gekke Wetenschapper heeft het al super uitgelegd.

 

Het is ook een beetje mazzelen inderdaad. Dat je een shop treft met een goede inkoper, die nog eens een partijtje af durft te wijzen. Maar je moet zeker eens in de soortjes duiken en eens een haze proberen. Als je wat ervaring krijgt met verschillende soortjes zal je vanzelf merken dat er ontzettend veel verschillends te krijgen is en een voorkeur ontwikkelen.

 

Wat ook nog eens invloed heeft op geur en smaak van een wietje is de kweekwijze van de kweker. Een goede selectie kan al een groot verschil maken tussen scherp op de keel of niet. Daarbij komt nog eens gebruik van voeding en zelfs de gebruikte lampen. Ik ervaar bijvoorbeeld dat mijn lampen (ik gebruik inductielampen) de smaak van de wiet positief beinvloeden. En dit is echt vergeleken door een kweker die de zelfde soort onder HPS heeft gekweekt en de zelfde voeding gebruikte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich een prima topic met een goeie vraag.Ook al rook ik niet ........... :nerd

Nu kunnen de kenners hier hun woordje doen.

Esmie zei ut al......................coffeshops ruiken/zuigen???

Idd goeie uitleg Madje! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een shop mijn wiet op de lijst zet als een ander soort zoek ik een andere shop ...

 

Van Afghaan maak je geen PP .... als het op is dan is het gewoon op.

Gaten vul je niet met liegen.

 

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn advies; kweek je eigen wiet dan weet je altijd wat je rookt :nerd

 

ik blow nu 7 jaar en mijn eerste (mislukte) kweek kwam al betere wiet af

dan alle bagger wat hier in de shop te krijgen is (voor 14 euri de 2 gr.)

 

conclusie ben 7 jaar te laat begonnen met growen :smoke

 

de groenten van DoodyMann

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van Afghaan maak je geen PP .... als het op is dan is het gewoon op.

In mijn ervaring is het eerder andersom. Je denkt een klassiek Afghaantje gekocht te hebben en dan blijkt het weer iets PP-achtigs te zijn. Ik neem aan dat jouw Afghani's met trots op de lijst gezet worden... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over mijn afnemer hoor ik dat ie idd de wiet "hernoemd ".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk aan hier word ik al wat wijzer van danku voor de uitleg Mad Scientist

Share this post


Link to post
Share on other sites

maad scientist heeft het verschil tussen high en stoned geweldig beschreven.de reden dat er zoveel t zelfde aanbod is van die witte soortjes,is dat er zoveel van die kwekers zijn die hun eigen product niet roken.passieloze figuren die van hun hongerlijer kennissen stekkies halen(van die volgevreten kampers of van die hezbollah coffee shop eigenaren bijv.)pure gemakzucht en desinteresse.Er is zoveel meer onder de zon of de lamp.al heb je een exclusieve haze gekweekt bij onze inkoop adressen willen ze alleen goed betalen voor die witte soortjes die zo onderhand m'n neus uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn advies; kweek je eigen wiet dan weet je altijd wat je rookt :blink:

 

ik blow nu 7 jaar en mijn eerste (mislukte) kweek kwam al betere wiet af

dan alle bagger wat hier in de shop te krijgen is (voor 14 euri de 2 gr.)

 

conclusie ben 7 jaar te laat begonnen met growen :whistling

 

de groenten van DoodyMann

 

 

volgens andere: don't get high on your own supply...

 

:(

 

vraagje...: wat is het verschil tuseen een Silver Pearl en een Silver Haze???

 

greetZzz for now,

 

Stevie

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Stevie

 

Silver Pearl is een zacht wit soortje, Silver haze is van de haze soort. De silver haze is wel een buitenbeentje van de haze soortjes vind ik zelf

--

 

er zijn nog enkele goede kleinere shops die gewoon goed gekweekte wietjes verkopen,

weinig keus op de kaart, bijvoorbeeld bij 1 shop alleen pp en bubblegum.

Omdat het slechts 2 soorten zijn krijg je wel uiterst goede, hoge kwaliteit wiet in je zak.

Mooie dikke compacte toppen en de de kristalletjes zijn goed te zien met het vergrootglas erop.

Ook heffen ze dit nog eens extra op daar omdat je van een 6 euro zakje makkelijk 4 joints draait (dikke).

Dat kom je echt nergens meer tegen, hier in Rotterdam in ieder geval niet.

 

de meeste shops daarentegen naaien je met matige wiet (optisch), een matig effect wat al na een uur uitgewerkt is, een kleine hoeveelheid en wanneer je begint te crunchen blijken de topjes ook

nog eens heel fluffy te zijn. Ik heb nu een leuke top mexican haze gekregen.

Dus afgelopen tijd alleen aan de mex gezeten. soms merk je wel dat je gewoon echt zin hebt lekker zwaar als beton op de bank te zitten, dan kies ik voor de pp of bubblegum. wil ik wat actiever zijn dan rook ik de mex. haze. Die is goed aanwezig maar houdt zich op de achtergrond, uit zich meer in handelingen e.d.

De smaak van de mex is natuurlijk wel stukken beter, die kost niet voor niets rond de 12 euro de gram.

dit brengt me gelijk weer op een idee.. :whistling

 

en het is natuurlijk maar net wat je zoekt / hebt...

 

Chilltyperiod

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens andere: don't get high on your own supply...

 

dat zijn dus mensen waar je zelf beter niet kan kopen .. mensen die weten wat er gebeurd is tijdens de kweek en zelf nog liever iets roken waarvan ze niet weten wat er mee gebeurd is :blink: :whistling

 

 

zal een lekker wietje wezen .. wat nou bio logische bestrijding ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...