Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cannabis20

Lowryder2 Meeldraden Bruin Door De Regen?

Recommended Posts

Ik heb mijn lowryder 2 al sinds 21 mei buiten staan. Eigenlijk zou hij binnenkort klaar moeten zijn.

De meeldraden waren gister voor de plensbui nog wit. Maar gister hier in limburg is die heftige plensbui geweest en ik was aan het werk dus kon de lowryder 2 niet droog zetten. Maar normaal worden de meeldraden toch bruin als ze afrijpen. Maar nu denk ik dat dit door de regen komt, en vraag ik me af of dit erg is? De gedeeltes dat beschut waren door andere bladern zijn gewoon wit, en normaal moet 80% van de gehele plant bruine meeldraden vertonen toch? Kan dit een probleem worden of niet? Of is hij nu gewoon gaan afrijpen aangezien hij buiten later in de bloei gaat de lowryder2 is me opgevallen. En eigenlijk echt pas 1 1/2 week meeldraden laat zien en top vormt. Hoop hier graag een antwoord op te krijgen.

 

Nu op de bovenkant en sommige zeitopjes vertonen nu dit. Niet compleet in ieder geval. Voor de rest is er niks mis met de plant, het betreft alleen de vraag over de meeldraden. Denk dat een kenner hier wel iets van weet?

 

gallery_10456_2034_182623.jpg

 

 

 

 

 

 

 

De lowryder in kwestie:

gallery_10456_2034_616317.jpg

 

 

 

 

 

 

gallery_10456_2034_185600.jpg

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit erg, of kan de plant het doorstaan. Aangezien het een lowryder2 is en die niet lang leeft natuurlijk :smoke

 

IK had wel deze week een kweektent gehaald bij de lidl. nadeel is, die is uv bestendig. Zou dit werken voor de lowryder, om dit te verkomen?

 

gallery_10456_2034_6348.jpg

m.: 180 x 140 x 94 cm

UV-bestendig

Incl. ventilatiekleppen

8 haringen voor stevige bevestiging

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het tentje beschermt wel tegen de regen, maar onthoud wel dat het tentje wel goed moet doorluchten anders werkt het door een te hoge LV in het tentje alleen maar averechts. Let ook op de hoge temperatuur die in het tentje kan ontstaan op een goede zonnige middag, dit kan ook negatief effect hebben op je plant. Merk ook op dat het doek wat licht tegen houdt en hierdoor worden je toppen iets minder groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten namelijk ook ventilatie kleppen in. Zoals ik op het plaatje kan zien, zitten ze aan de zeikant, en voren een grote. Ik neem aan dat die dan wel helpen op een zonnige middag. IK was al aan het denken dat het minder licht brengt ook door het uv-bestendige. De lowryder het nu al wat grotere topjes die zich zijn aan het maken. Dus ja het zou die lowryder nu wel kunnen helpen. Aangezien die al vanaf 21 mei staat(direkt buiten). Ik ga het denk ik vandaag eens proberen. Hoop dat die ventilatie kleppen goed genoeg zijn. Dan denk ik dat het wel goed komt. Bedankt voor de informatie henkjan en rich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat die tent alleen UV-bestendig is omdat anders na een seizoentje het doek verpulvert. Zulke hoge UV-waarden hebben we niet in Nederland, dus daar zou ik me verder niet zo'n zorgen om maken.

 

Met een beetje mazzel gaat de plant straks gewoon weer nieuwe witte haren aanmaken en komt de topvorming weer op gang. Ik zou het nog even afwachten, al is die tent sowiezo best een goede optie i.v.m. al dat hemelwater hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had die tent in eerste gekocht om in te verduisteren en hem helemaal donker te maken. Maar als dit de lowryder kan redden van een ondergang door het weer. Dan verduister ik maar niet. Ik woon in parkstad. En ik denk dat jullie het nieuws van de aldi daar wel gehoord hebben? :nerd Het is ook niet zo dat juist alle topjes dat vertonen. Juist diegen die bovenin zitten, en dus de regen over zich heen hebben gehad. Alleen is het zo bovenop de top zie ik nu alles bruine haartjes. Hoop dat er weer wat terug komt. Maar kan nog geen rot in de topjes ontdekken dus dat zit goed. :smoke Ik heb ze nu wat aptus regulator gegeven, wat de site van aptus vermeld dat ze met aptus regulator het met dit weer veel beter aankunnen. de warmte en het vele water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowryders evolueren-rypen iets anders dan normale -nietautoflowering planten

 

als je plantjes sinds 21 mei buiten staan,betekent dus dat ze nu 63 dagenof 9weken buiten staan

 

normaal klaar in 9a 10 weken

 

het bruin worden van de haartjes gebeurt meestal in de laatste paar dagen en gaat erg snel

 

ook willen de grootste bladeren de laatste week sterk vergelen

 

 

in jouw plaats zou ik gewoon even goed in de gaten houden ivm die regen en dan gewoon binnen een dag of wat oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 juli was het nog dit onderstaande foto's.

Het leek toen alsof ie bloeide en ook weer niet bloeide, heb toen ook gemailed naar wolkenwietje.nl waar ik de zaden vandaan had en die zei ook dat ie nog niet bloeide. En we zijn nu 13 dagen verder. Daarom denk ik dat het afrijpen dan wel erg snel gaat. En ik dus aan de regen begon te denken. Ik hoop dat die kop nog wat dikker word. Alhoewel die al flnk dik is vind ik. En ruikt ook lekker. Onderaan zijn de knopjes nog wa klein, bovenin dus groter en vind het wel goed zo maar topjes onderaan zijn nog echt klaar dan. Want die zijn juist nog wit en klein

 

En nu dus zo zoals op de bovenste foto's. Ik houd het ff in de gaten. En anders oogsten die hap :smoke

 

gallery_10456_2034_778899.jpg

 

 

 

 

 

gallery_10456_2034_391483.jpg

 

 

 

 

 

gallery_10456_2034_299151.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 juli was het nog dit onderstaande foto's.

Het leek toen alsof ie bloeide en ook weer niet bloeide, heb toen ook gemailed naar wolkenwietje.nl waar ik de zaden vandaan had en die zei ook dat ie nog niet bloeide. En we zijn nu 13 dagen verder. Daarom denk ik dat het afrijpen dan wel erg snel gaat.

 

Daarom moet je ook nog lang niet oogsten zoals toerist123 zegt! Die toppen staan pas in bloei en kunnen nog veeel langer, alleen wat bruine haartjes door de regen, so what? (de stampers, dat zijn dus geen trichomes, dat zijn de kristallen).

Als je op het optimale punt oogst zijn een deel van de kristallen helder (High-heid), een deel wittig en een klein deel amber (stoned-heid) verkleurt. Dit kan je met een goede loupe of microscoop zien. Of je kan oogsten bij ongeveer 60%-80% verkleuring van de haartjes.

 

Groeten van een spacecowboy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daarom moet je ook nog lang niet oogsten zoals toerist123 zegt!

:nerd

 

@ toerist123; :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon laten staan komt wel goed.. alleen te vroeg oogsten als je meeldauw ziet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu de lowryders in da tentje gezet. Het is wel wat laag. Maar morgen ga ik kijken om dat te verhogen. Ze passen er wel goed onder dus dat zit wel goed. De flap heb ik nu dicht gedaan, de zeikanten laat ik open voor de lv

gallery_10456_2034_577748.jpg

 

 

@klugook

Ik heb geen last van meeldauw hoor. He ziet er voor de rest gewoon allemaal goed het gaat zich puur om d meeldraden niet om iets anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ik deze planten zo bekijk, lijkt me het probleem eerder in (te) veel voeding te zitten.

Wat is de samenstelling van je grond en wat geef je aan voeding erbij?

De meeldradren zien er een beetje verbrand uit.

Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze eerst op potgrond gehad, hierna overgeplaatst naar coco's. Die meeldraden zijn precies bruin geworden na de regenbui. Vandaar dat ik ook niet denk aan de voeding. Want dat is het eniste wat ze gehad hebben, potgrond en coco's(100 dagen voeding). Je zegt dat ze verbrand uitzien, maar juist dit zou kunnen door de regenbui in combinatie met de zon die erna op komt en er dus op schijnt met zijn stralen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dit heb ik eigenlijk ook op een van mijn planten zie ik nu... :whistling

 

het zou idd kunnen dat de regen er af verdampt is in de volle zon en dat is nooit echt goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe zie ik bovenop geen nieuwe witte draden komen :( Onderaan de topjes wel, maar die zijn nog erg klein. Die bovenste top is niet echt klein. Maar kwil natuurlijk niet te vroeg oogsten. Maar wel jammer dat het weer zoiets snel kan verdraaien :blink: En ook goed nieuws die kleine wat er ook bij staan zijn al 2 vrouwtjes, van 1 weet k het nog niet en dat is die op coco's. Maar die lijkt me niet op een man. Maar die laat ik nu mooi onder dat tentje staan.

 

Het weer vandaag is ook al niks, zelfs zo erg dat ik merkte dat ik het tentje niet goed vasthad en toen ik erbij was me de tent eraf vloog :( Nu ff wat dingen ertegen aangeze. Want moet ze met haringen vast zetten. En tja we hebben de tegels achterom. Tussen de spleetjes past het net.

 

De bovenste top word nu ook wel weer dikker. Maar toch blijf ik het vreemd vinden dat hij bovenop geen nieuwe maakt. Want dat hoor je normaal ja altijd te zien, lekkere meeldraden bovenop :whistling

 

Hier nog wat foto's net genomen:

 

gallery_10456_2034_325806.jpg

 

gallery_10456_2034_1903891.jpg

 

gallery_10456_2034_57540.jpg

 

gallery_10456_2034_536645.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi cannabis20, ze zien er lekker uit hoor :blink: en ja ze zouden er beter hebben uitgezien als het niet zo nat had geweest. Kan het bij mijn Lowryders ook overal in terug zien dat ze al dat overtollige water toch niet echt prettig vinden. Dat ze al zover zijn geraakt met dit hondenweer vond ik eigenlijk al heel erg knap van zulke kleine duimpjes :( Maar niet getreurd want als deze klaar zijn zetten we toch nog gewoon een rondje lowryder, toch? Tijd zat nog lijkt me dit jaar en misschien met een beetje geluk is het dan toch weer net iets droger. Want dat vond ik nu net zo leuk aan deze plantjes, dat je gewoon een X aantal runs na mekaar kan doen ermee op 1 seizoen.

 

Suc6 met deze mooie in elk geval al en beter weer voor de volgende gewenst :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja deze lowryder heeft me toch wel wat meegemaakt, vanaf dag 1 buiten in klein potje, daarna na 7 liter, toen de 20 liter. Maar altijd buiten gestaan in regen en wind :( (nie goed dus eigenlijk) Maar toch vind ik me lowryder2 er nog mooi bijstaan.

 

Ik heb nu die 3 andere wat bij die grote staan, zijn alle 3 comfirmed female, en lekker droog onder het tentje :whistling :blink:

Die op coco's trouwens, is het mooiste, maakt al mooie zeitakjes aan. Die op potgrond gaat trager. Blijkt dat coco's goed is voor de lowryder want ze voelt zich fijn die nieuwe.

 

Ik hoop van deze lowryder nog een mooi wietje vanaf te halen. het hoeft ook niet erg veel te zijn hoor. Als het maar een lekker rokertje word. En ja ik was me al aan het bedenken om weer zaadjes te gaan bestellen. Maar moet rekening houden met de buren en de andere planten die ik nog heb(zijn er al te veel)

 

Ik ben in ieder geval blij dat ik het tentje heb, want het weer van vanmorgen was echt te erg, zelfs 1 stek van mij was bijna uit de 65 liter bak gerukt ;) snel de bamboe en nu weer recht na een paar uur. Dus wie weet wat me lowryder dan wel niet te verduren zou hebben gehad, als die in de open lucht had gestaan :(

 

Ben ook blij om te horen dat anderen me lowryder2 dus ook goed uit vinden zien. Al heb ik de lowryder1 nog niet gekweekt, ben er wel benieuwd naar van wat ik hoor, dat de lr1 in sommige opzichten nog altijd beter is dan de 2. Het is mijn 1ste jaar met zaden, en vind dat ik het toch goed doe, kan altijd beter natuurlijk maar van fouten kan je leren.

 

Alleen nog een kleine andere vraag, die bladstengels zijn al tijdje paars aan het worden. Dit zal dus wel van de kou zijn geweest en al het water? Merk dat die in het tentje dat minder doet dus. En het wat wegtrekt :D

 

p.s hoop dat het zonnetje snel blijft schijnen, in plaats van dit HONDEN weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...