Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
henkjan

1,5 Week Verduisterd Plantje Blijft Maar Doorbloeien

Recommended Posts

Ik heb niet zozeer een vraag als iets wat ik met jullie wil delen. Ik heb thuis een plantje (NDB) opgegroeit en na 3 weken groeien dacht ik: "nu wil ik zeker zijn over de sexe, want ik ga niet nog een maand lang een plant verzorgen en er dan achterkomen dat het een mannetje is" (ik heb ook maar 5 planten, zodat het binnen het gedoogbeleid valt).

 

Dus ik heb het plantje verduistert, ongeveer 10 dagen. Toen was ik ermee gestopt en enkele dagen later zag ik wat haartjes zitten. Ik blij. Maar nu, het plantje bleef meer en meer haartjes aanmaken, maar ook enkel en alleen 3 vingerig blad. Ik dacht dat hij nu aan het regenereren was, wat volgens mij ook zo is. Maar nu (ongeveer 4-5 weken nadat ik gestopt was met het verduisteren) zie je duidelijke topvorming waarbij de zijtakjes allemaal toppen aanmaken! De plant regenereert, maar maakt tevens nog steeds toppen aan. De toppen zijn wel twijfelend want in de top van de plant zit geen topvorming, slechts enkele haartjes, maar de zijtakjes zitten vol met kleine topjes. En hier moet nog bijkomen dat dit plantje slechts 30-40 cm hoog is :smoke.

 

Dus even een tip voor als je de sexe probeert de bepalen met een vroegbloeiend soortje zoals NDB, doe dat niet door te verduisteren! ;)

 

 

Plaatjes zeggen meer dan woorden dus:

 

Het plantje vlak na het verduisteren, de haartjes zijn zichtbaar

med_gallery_8626_2883_36452.jpg

 

 

 

 

De grootte van het plantje na het verduisteren (ieniemienie ;))

med_gallery_8626_2883_520270.jpg

 

 

 

 

Een paar weken later: Hij blijft maar haartjes aan maken en 3-vingerig blad

med_gallery_8626_2883_223030.jpg

 

 

 

 

Op het moment, de topvorming in de top is nog niet echt je van het, maar onderin zeer duidelijk

med_gallery_8626_2883_249582.jpg

 

 

 

 

Hoofd draaien :nerd

med_gallery_8626_2883_281534.jpg

 

 

 

 

Totaal plaatje (in 65 liter kuipje)

med_gallery_8626_2883_384181.jpg

 

 

 

De plant ziet er onderin een beetje kaal uit, dat klopt, want 2 zijtakjes hadden stamrot en die heb ik er meteen uitgeknipt (1tje ervan gestekt, kijken wat het wordt :P)

 

 

Eigenaardig plantje niet? :rofl

 

Grtz, Henkjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat iemand me kan vertellen wat ik het beste kan doen, want me plant is zwaar aan het regenereren, maar heeft nog allemaal topjes :blink:

 

Op het moment gaat hij weer groeien, maar produceert alleen 1 vingerig blad, in tegenstelling tot het 3-vingerige van 2 weken terug.

 

Dus wat kan ik het best doen? gewoon aanzien en hopen dat alles goed gaat of zal ik alle kleine topjes eraf halen en hem dan door laten groeien zonder topjes en met minder kans dat de plant rot.

 

Foto van vandaag (zijn een beetje kut, want de batterij van me camera was leeg en dan moet je verdomt snel fototjes maken voordat ie weer uitvalt :whistling )

med_gallery_8626_2883_62889.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. je foto's eerst effe draaien voor je ze upload helpt wel tegen een collectieve stijve nek op het forum!

 

tja, je bent niet zo slig geweest met verduisteren, dat regenereren kun je op wachten. Dat kan wel een maand of meer duren, en die tijd heb je niet meer want half aug. gaat ie weer de bloeifase in. Hij zat dus al zo sterk in de bloei dat ie bijna niet meer terugkomt in een normale groeifase. Hij blijft dus inderdaad nog steeds bloeien tijdens het regenereren. Nu is NDB wat ik er van gelezen heb ook een snelle bloeier dus daar zul je het met dit weer extra moeilijk mee hebben. Ik vrees dat dit niet veel meer wordt. Volgende keer toch geduld hebben of een stekje trekken en in de bloei zetten ipv de hele plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm.. je foto's eerst effe draaien voor je ze upload helpt wel tegen een collectieve stijve nek op het forum!

Ik noem het nek-training :blink:, volgende keer zal ik ze eerst eventjes draaien.

 

tja, je bent niet zo slig geweest met verduisteren, dat regenereren kun je op wachten. Dat kan wel een maand of meer duren, en die tijd heb je niet meer want half aug. gaat ie weer de bloeifase in. Hij zat dus al zo sterk in de bloei dat ie bijna niet meer terugkomt in een normale groeifase. Hij blijft dus inderdaad nog steeds bloeien tijdens het regenereren. Nu is NDB wat ik er van gelezen heb ook een snelle bloeier dus daar zul je het met dit weer extra moeilijk mee hebben. Ik vrees dat dit niet veel meer wordt. Volgende keer toch geduld hebben of een stekje trekken en in de bloei zetten ipv de hele plant.

Oké, ik had het al gedacht :D.

 

Ik hoop dat de bloei nu gewoon doorzet, want dan kan ik er nog een mooie top vanaf halen. Maar het was toch al een testje, ik wilde deze eerst eigelijk guerilla zetten totdat ik op dit rare idee kwam :(...

 

Je leert er in ieder geval wel weer van en wie weet wordt het nog wat. Bij de oogst van dit plantje zal ik dit topic nog aanvullen als ik het niet vergeet ;) .

de hele plant

Nou ja, de hele plant :(, toen ik em verduisterde was die nog geen 15 cm :whistling

 

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...