Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mojo

Kleine Witte Maden/wormpjes/rupsen?? Onder Mijn Potten!

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik heb iets raars ondekt bij mijn laatste oogst op aarde. Onder de 7 liter potten (waarbij ik van onder water geef) zag ik tientallen kleine (halve mm dik en 3mm lang) witte maden! ..Na een aantal minuten kon je ze niet meer zien. Ik vermoed dat de vochtigheid ze aantrok. Ik heb helaas geen foto kunnen nemen, niet aan gedacht.

 

Heb al rond gekeken op het forum, maar niets vergelijkbaars kunnen vinden.

 

Is er iemand die hier mee ervaring heeft of weet wat dit is, en wat er eventueel aan gedaan kan of moet worden?

 

Mijn dank zou wederom groot zijn!

 

Groetjes

M....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste mensen,

 

tientallen kleine (halve mm dik en 3mm lang) witte maden!

 

Ik heb helaas geen foto kunnen nemen, niet aan gedacht.

 

Zoals je zegt....maden...?!

 

ipv te meten had je moeten denken om een foto te maken... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je bijdrage :nerd

ik geloof dat jij wel voor een portie leedvermaak te porren bent.. :smoke

 

 

Maar iemand ooit zoiets gezien, echt puur en alleen onder de potten... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens, ik had mijn hypermoderne nokia met camera ook niet bijdehand ... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee,

Zeker weten dat dat miereneieren waren. Als je de pot optilt verplaatsen de mieren de eitjes meteen, vandaar dat ze binnen een paar minuten weg waren. Ik had het ook en heb de potten gewoon een beetje verhoogd :rofl :nerd :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt niet toevallig kleine vliegjes ook he?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trouwens, ik had mijn hypermoderne nokia met camera ook niet bijdehand ... :smoke

 

lutser

Share this post


Link to post
Share on other sites

@space boy: Volgens mij waren het geen miereneitjes hoor, het waren zelf bewegende beestjes :smoke ..En heb verder ook geen mieren gezien eiegenlijk. Maar in ieder geval bedankt.

 

@whazzup: bedoel je kleine zwarte vliegjes? varenrauwmug? ...Nee die heb ik ook niet gezien. Sporadisch wel eens iets zien vliegen, maar dat waren gewone muggen volgens mij.

 

Zouden het toch de larven kunne zijn van die muggen??

 

lutser

 

 

Wat is dat? :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt een uitkomst eej dat internet.. geweldige uitlaatklep!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweek je binnen of buiten? Ik neem aan binnen, aangezien je van onder water geeft.

 

Heb het ook al een keer of 2 gehad. Zijn larven van varenrouwmug. Niks van aantrekken. Gewoon doorknallen.... :smoke

 

Wel volgende ronde nieuwe aarde gebruiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Heeft mij nooit iets in opbrengst gescheeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lutser is een vriendelijke uitleg van iemand die het niet zo goed begrijpt ...

 

No hard feelings it is just Esmie humor.

 

 

:smoke

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tuup: nieuwe aarde, ok! ..Ik heb begrepen dat nematoden ook wel goed helpen tegen larven van de varenrauwmug.. heb jij dat ook geprobeerd of ben je gelijk over gegaan op nieuwe aarde?

 

@esmeralda: ik snap je helemaal, je hebt het zeg maar heeeel erg goed voor met me.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks van aan trekken :smoke

 

Tuurlijk wel, die krengen leven van je wortels.

 

Aaltjes eb je daar voor om te bestrijden, en die zijn er niet voor niets.

 

Maar dit had je zo in de growguide kunnen lezen en met de zoekfunctie dus bij deze Graag een sample, want ik moet een cakie bakken.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

:nerd zeg ik krijg dan wel een plakje voor de voorzet he?

 

zoiets?

 

pVarenrouwmug.jpg

 

De larven voeden zich niet enkel met dood, organisch materiaal zoals algen en schimmels, maar ook met levend materiaal zoals wortel- en stengelweefsel. Ze boren zich in de wortel en/of stengel van stekken, zaailingen of jonge planten. Door de vraatschade ontstaan bijkomende invalspoorten voor secundaire plantenziekten zoals Pithium, Phytophtora, Botrytis, Fusarium en Verticillium.

 

De algemene symptomen van een aantasting zijn verwelking of groeivertraging met in het slechtste geval het afsterven van de planten als gevolg.

 

Gewoon niks van aantrekken hoor :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het nog goed ook :smoke

Zo vaak gebeurt dan niet MEER.

 

 

Whazzie, als Mojo doet wat netjes is, en wat ik gewoon denk, dan ak ik hem en stuur ik netjes de helft naar je toe.

 

Ik maak er dan een heerlijke chocolade Cake van. En als Moje er ook een deel van zou willen , dan is het geen probleem. Stuur wat meer en ik bak er voor iedereen eentje.

 

Verzend kosten zijn naturlijk, nvoor Ert z,n rekening.

 

Gr jullie Banket bakker, in spee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ehhmm.. dat die dingen schadelijk zijn, zijn we het over eens geloof ik :nerd ...maar zijn die aaltjes (ook wel nematoden genoemd :smoke) een afdoende oplossing??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee nou zwijg ik :nerd :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh... :smoke Spijt me dat ik niet gelijk op een zelfde lijn zit met jou.. misschien moet je gewoon een beetje geduld hebben met dit groentje joh :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel heb je er staan als ik vragen mag???

 

Ja mijn lijn is ook zo moeilijk :smoke

 

nee kijk je moet het normaal behandelen als je het ziet.

En an zie je dus al die kleine FRUIT vliegjes, want die kennen we wel toch??

 

En daar neem je dan de aaltjes voor. Maar als je niks behandeld is het een drama.

 

Maare gaat dat Cakie nog door of niet, want Whazzup zei al via de pm, dat ie liever een Vanillle cakje wilde???!!!

 

Welke wilde jij??

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok ook op larven van de varenrauwmug...

Nematoden helpen goed...!

Ik doe die dingen ook preventief in mijn bak, na een dag of 7 een keer herhalen...

Durf zelfs wel te stellen dat je de aarde kunt hergebruiken.!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er 150 staan..

weet je wat het is, ik ben bekend met de varenrouwmug, heb eerder nematoden besteld en toegepast.. Echter heb de varenrouwmug helemaal niet zien vliegen in mn hok.. vandaar mijn verbazing over de onderkruipseltjes onder mijn bakken..

Heb nu weer die aaltjes besteld, dus ik volg je advies wel degelijk op :nerd

 

Maar over die cake... ben nog nie zo bekend met de 'informele regels' van dit forum.. maar als deze inhouden dat ik voor de grondstoffen moet zorgen van de cake... tjaaa zal wel moeten dan?!?! ..Ik wil ze wel persoonlijk bij je komen bezorgen dan :smoke

 

Ben trouwens zelf niet echt een cakeliefhebber! ..zijn er nog andere opties?

 

thnx Tara ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank.. :smoke

 

Voorkomen is beter dan genezen, voor de kosten hoef je het niet te doen, 5 miljoen voor 27 euro...

daarom gebuik ik ze gewoon elke keer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...