Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mactrunk

20x Nlx 600 Watt 1m2 Kweektent

Recommended Posts

Na een leuke ervaring onder TL ben ik verslaafd aan het kweken! Ik kon het niet laten en wilde voor grotere opbrengsten en beter resultaat! Dus ik heb een kweektent gekocht van 1x1x2 meter. Daarbij kreeg ik een kleine fan die te veel lawaai maakte dus deze heb ik in het hok op zolder gehangen en mijn slakkenhuis staat nu bij de tent. Die moet ik alleen nog even aansluiten. Hij is 500 m3 dus ik moet eerst nog een nieuwe filter kopen van 600 m3.

 

Het plan:

 

De 20 stekjes staan nu onder de TL lampen op zolder. Daar laat ik ze voorgroeien en zet ik ze alvast in de bloei. Ik wil ze hierin ongeveer 4 weken in de bloei zetten en afbloeien onder de hps lamp. Dan zet ik na 1 week weer nieuwe stekken onder TL en kan ik na de oogst meteen weer nieuwe neer zetten in de tent. Wellicht haal ik zo iets minder opbrengst dan waneer ik ze alle 8/9 weken onder hps laat bloeien maar 2 kleine oogsten in 10-12 weken leverd wel meer op dan 1 oogst in diezelfde tijd denk ik. Daarbij heb ik het nog niemand echt zien proberen hier dus iemand moet de eerste zijn! :smoke

 

Als ze in de kweektent gaan krijgen ze meteen meer ruimte onder de voetjes want dan zet ik ze in de volle grond. Ik ga een bak maken waar 250 liter aarde in gaat en daar zet ik ze dan in. Nu wil ik alleen weten of dit verstanding is i.v.m. overpotten. Ga ik ze dan zo veel beschadigen en stressen dat ze hier duidelijk last van gaan krijgen of is dat geen probleem als ik de wortels maar zo goed mogelijk in tact hou? Als iedereen me dit gaat afraden dan laat ik ze natuurlijk gewoon in de potjes staan.

 

Aan de foto's hebben jullie nog niet echt veel want er is nog niets gebeurd. De stekken zien er goed uit op de meeldouw na dan maar dat had ik de eerste keer ook en met een beetje Dettol was dit snel verholpen.

 

Op en aanmerkingen welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm..grote twijfels bij bloeien onder TL voor 4 weken en dan overpotten :smoke

Ik vrees dat je bij TL te kleine toppen gaat hebben, die dan wel hard zullen worden onder 600W, maar toch wel te laag zal zijn qua opbrengst..

Dat overpotten kan je best vergeten, zal je plant nog vertragen...zeker als ie al zolang in bloei staat

 

-minder stekken/planten

-grotere potten -> niet overpotten

-voorgroei-bloei onder 250W of liever 400W

-scroggen - zeker als je het bij TL wil houden

- myco & bacto gebruiken :nerd

 

Veel succes!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een leuk idee :smoke

 

Maar ik denk dat je beter gewoon langer kan voorgroeien onder TL, maar probeer het eens.!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de antwoorden! Ze zijn alweer aardig gegroeid inmiddels. Zijn nu mooie mini plantjes. Ik ben er nog niet uit wat ik precies ga doen. Ik ga gewoon wat expirimenteren de eerste keer en we kijken wel waar het schip strand. Binnenkort zet ik alvast wat foto's neer. Nu is het nog niet echt boeiend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...