Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dedos verdes

2e Ronde Van Start...nlx [3x600watt][2m2]

Recommended Posts

Hola,

 

Vrijdag(de 13e :nerd) avond, 21 nieuwe schatjes binnen gekregen. Mn 12uurs hok is nog vol en mag nog even.

Aangezien ik van wat er nu nog draait weinig verwacht, hoop ik genoeg geleerd te hebben om vorige fouten te onderscheppen, maar nu het in praktijk brengen :smoke

 

med_gallery_10256_2845_1999915.jpg

 

 

 

 

 

med_gallery_10256_2845_1406045.jpg

 

 

 

 

 

med_gallery_10256_2845_1583285.jpg

 

 

 

 

 

Heb ze in stekkengrond en pieterpotjes gezet. Volgens de eiland methode van start gegaan.

med_gallery_10256_2845_2643394.jpg

 

 

 

 

 

med_gallery_10256_2845_3144967.jpg

 

 

 

 

 

Uiteraard even in een bladerenbad gedaan met masai. Pootjes hebben gebaad in een badje van ph 6.0, druppie wortelontwikkelaar, en snufje stekpoeder. (probleem 1,2 en 3 van vorige keer)

 

Heb verschillende ideeën voor deze ronden, maar zoals ik het nu aanzie wordt het dit

lichttijd: dag 1 22uur, dag 2 21uur, etc tot de 18uur. Daarna 1 dag extra rust(18uur).

Potten: na die eerste dagen in pieterpotjes gaan ze op 6,5 liter met plagron lightmix. Hier blijven ze in tot het grote hok klaar is voor de volgende lesbische orgie. (probleem 4)

Daar gaan ze in 18ltrs, afhankeijk van hoe snel ze daar in kunnen wel of niet nog op 18uur houden (probleem 5).

Ook is de lv in mn voorgroeihok nu stukken beter dan voorheen (probleem 6) En hangen er nu 15 tl's in ipv 5...

 

Als het buiten even rustig blijft met de hitte heb ik er goede hoop voor. maar ja er kan nog zoooooveel fout gaan...

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo, jij timmert aan de weg! :smoke

 

de kleintjes staan er nog niet zo goed bij he, maar dat komt wel weer.

 

watvoor merk zijn ze? :nerd

 

 

hee laters! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update, de 18 schatjes zitten in 6,5ltr voor te groeien. De 3 overige kon ik nog niet wegdoen en staan in 1ltrpotjes erbij. Just in case, wants als er iets uitvalt is het nadeel van grote potten

Ook van de week stekjes gesneden van wat buiten staat, probeer deze de winter door te trekken, dat zijn de plastic zakjes die je ziet. Hier komt een apart verslag van, 6 x viking, 6 x amnesia, 6 x brabants paars

 

Tl hangt inmiddels wel hoger :nerd

med_gallery_10256_2845_154994.jpg

 

 

med_gallery_10256_2845_2018457.jpg

 

 

med_gallery_10256_2845_39961.jpg

 

 

med_gallery_10256_2845_1578324.jpg

 

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grote hok is weer bezet, eindelijk!

Redelijke verbouwing achter de rug, maar ben wel blij dat het gebeurd is. Zo heb ik zelf een airsock gemaakt die tussen de damens door loopt. Heb ik me aan mn plan gehouden van 4 weken voorgroei onder tl, er zijn daarom ook wat blaadjes verdroogd omdat ze tegen de tl aan hingen.

Ook heb ik een demper van 1,5 meter gemaakt en die werkt perfect! Dat was me toch een opluchting! werd er behoorlijk nerveus van dat als ik in de tuin kwam en het windstil was ik de afzuiger kon horen. Hij is gemaakt van een oude filter, rockwool erin ipv koolstof en klaar.

Ook is de wand aan de buitenmuur (was z/w folie) vervangen door hardboard en wit geschilderd, met nu een dubbel deurtje om bij het raam te kunnen. In die holle wand staat een klein schemerlampje op een tijdklok.

Verder ben ik van 2x600watt naar 3x600watt gegaan op 2m2.

 

Ook staat er een airco standby voor wanneer het toch nog goed weer gaat worden

 

De kleintjes vind ik er zelf goed bij staan, maar aandacht puntjes hoor ik graag. Mijn eigen idee was om afhankelijk van hoe goed ze aanslaan ze nog een dag of 3 a 4 op 18 uur te houden.

 

En dan toch staan er wat zaken op mn verlanglijstje, zo wil ik de kweekruimte zelf afsluitbaar kunnen maken. Ben er alleen nog niet uit hoe ik dit precies wil gaan doen. Zit te denken om een houten frame te maken. Dan van hardboard (oid) "lamellen" op pianoscharnier die ik naar beneden kan klappen.

 

Volgende ronde word vanuit zaad, de keuze ben ik zo goed als uit, Herijuana. Omdat ik naar 5 planten wil, denk ik aan een zaadje of 20. Waarmee ik eind van de week wil beginnen. Die 5 planten krijgen ieder een eigen rechthoekigge bak op wieltjes met een eigen scrognet. Vind het namelijk lastig werken achterin, en een grote aardebak veranderd niets daaraan, ook wanneer er iets fout gaat is het overal fout. Dus wordt het tegen die tijd weer bouwen, 5 bakken van 100x40x40. Ieder een eigen tensio meter en drainageslang.

Dus dan hebben ze 9 weken voorgroei, moet het mee vol te krijgen zijn.

 

Maar even wat foto's om het een beetje leuk te maken.

 

De damens en de aircock, vind het er leuk uitzien, en het weerkaats die slang!

med_gallery_10256_2845_2157269.jpg

 

 

De demper en filter

med_gallery_10256_2845_1640745.jpg

 

 

med_gallery_10256_2845_596020.jpg

 

med_gallery_10256_2845_2799246.jpg

 

 

Bijna vergeten te vertellen, de inblaas moest dus laag komen om verder verlies tegen te gaan, maar om resoneren tegen te gaan heb ik een tafeltje gemaakt waar hij onder kan hangen :no

med_gallery_10256_2845_2121158.jpg

 

 

Graag verdere tips en opmerkingen, door het drama van de vorige en eerste ronde hoop ik nu een stuk beter van start te zijn gegaan.

 

Groeten uit het zuiden

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 weken voorgroei en 400 liter bakken?!?!?!?!?! :no

 

 

..dat worden monsters! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ook :no

Blijven "maar" 5 damens van over voor af te bloeien, 1 gaat er bij de verzameling in het moederhokkie.

Viking

Amnesia Haze

Nlx

Brabants paars

en de herijuana dan, nog plek voor 1 weeskindje daarna :D

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:no

 

Ziet er goed uit man! En de dames lijken het ook een stuk beter naar hun zin te hebben dan vorige keer.

 

Op naar de kilo('s) :D

 

 

 

 

;) TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Dedos Verdes,

 

Dit gaat het worden. Voeldemal?

 

Veel succes en groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

21-8

Afgelopen zaterdag de klok op 12uur gezet. Dus ze hebben dan 4weken onder tl en 1week onder 1800watt op 18uur gestaan.

Ze lijken het wel naar hun zin te hebben, alleen zijn er wat vage bladproblemen, zelf denk ik aan tmv(?)

 

med_gallery_10256_2845_55260.jpg

 

med_gallery_10256_2845_2601809.jpg

 

med_gallery_10256_2845_1696415.jpg

 

med_gallery_10256_2845_3059179.jpg

 

med_gallery_10256_2845_1349040.jpg

 

med_gallery_10256_2845_2935847.jpg

 

med_gallery_10256_2845_1045316.jpg

 

med_gallery_10256_2845_1907543.jpg

 

med_gallery_10256_2845_1696383.jpg

 

med_gallery_10256_2845_1349016.jpg

 

 

was het weer voor even, hoor graag meningen over die bladeren

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok! weekje verder, eerste week op 12/12 achter de rug. Wat een explosie ingroei, zeker vergeleken met de eerste ronde! Maar snel wat blumats besteld want water geven is nu al erg lastig. Laat staan als ik het scrognet erin hang. Hoop ze maandag binnen te hebben en dan instellen en scrognet erin als ondersteuning. Want er zijn al witte haartjes zichtbaar en het toch al een flink groene bedoeling aan het worden is.

 

med_gallery_10256_2845_62384.jpg

 

med_gallery_10256_2845_793813.jpg

 

med_gallery_10256_2845_1805878.jpg

 

med_gallery_10256_2845_2578029.jpg

 

med_gallery_10256_2845_2349777.jpg

 

 

temperatuur is stabiel op 28/29c en lv rond de 45%

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Dedos Verdes,

 

Ik denk dat je gelijk hebt, als je doelt op het raar krullen van de bladeren.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar doelde ik op ja, maar inmiddels is het al bijna weg :specool Na overleg met de dedos verdes viejo bleek het ook sproeien te kunnen zijn. Door het spoelen en gebruik van masai, vlak voor of tijdens lampen aan.

Spoedig weer een verdere update, hou het graag spannend

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even terugkomend op een eerdere post: Die demper snap ik niet helemaal. Hoe is die aangesloten en zijn die gaatjes aan de buitenkant nog open? Want, hoewel hij neem ik aan in je uitgangscurcuit zit, is dat een potentiële lek, zeker met met een actieve inblaas.

 

Die airsok wordt over het algemeen bovenin het ok opgehangen in het hok. Nou verspeirdt een airsok de lucht zachtjes als het goed is maar heb je niet heel veel koele lucht zo op je planten?

 

Je hebt het over een scrognet, ben je al niet wat laat met scroggen en heb je eigenlijk niet veel te veel planten staan om te scroggen? Je zou terug gaan naar 5 las ik eerder?

 

Dat blaadje is overigens inderdaad tmv. Krullen t.g.v. sproeien ziet er anders uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup; Demper is inmiddels ingepakt, was al doordat het folie op de rockwool ook was dicht getaped.

 

De lucht komt vanuit een andere kamer de airsock in, anders was ik er inderdaad niet aan begonnen. Mocht het in de winter te koud worden haal ik hem tussen de planten uit. Wil voor de 5planten opzet toch een andere maken.

Wilde aanvankelijk scroggen, maar zit te wachten op blumats(zucht) dus net komt er wel in maar alleen ter ondersteuning. Niet zo'n heel groot probleem want de grond kan ik nu al haast niet meer zien wanneer ik van boven kijk.

 

In de komende ronde, word het weer anders, doordat ik het met 5 planten wil proberen. Zodoende dan 5 bakken die passend gemaakt zijn om maximaal grondvolume te hebben, ieder met een eigen scrog en op wieltjes zodat ik ze eronderuit kan trekken om eraan te werken.

 

TMV; Is het normaal dan, dat die krullende blaadjes afnemen? Ik zou bij een ziekte juist verwachten dat het verder doorzet :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

2e week 12/12

Behoorlijk wat hoge toppen omgebogen, mooie verdikkingen op de stam te zien. Vanavond alles waarschijnlijk eruit om te dieven. Het is een dik pak bladeren vanaf grond tot aan bovenkant van het dek. Iedere dag staat de tensio op 140 a 150, geef nu 1,2ltr water en op het einde van de 12uur staat de tensio op 90 a 100.

med_gallery_10256_2845_2598893.jpg

 

med_gallery_10256_2845_2865121.jpg

 

med_gallery_10256_2845_2608314.jpg

 

med_gallery_10256_2845_38646.jpg

 

 

Temperatuur zit op 28 a 29c op het dek, eronder/bij de airsock op 23 met lampen aan. Lampen uit is 22c.

Luchtvochtigheid rond de 45%

 

:icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Dedos,

 

Vanavond alles eruit en dieven?? Nou dan weten we wel wat jij op je vrije maandag avond gaat doen.

 

Komt er straks nog een net te hangen om de planten te ondersteunen of zijn er ander plannen?

 

Dit dek doet je in ieder geval snel de vorige kweek vergeten.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ga je dieven??

 

Heb je die Blumats al binnen? (en werken ze?)

 

Ben je er al achter waardoor die kromme bladeren komen?

 

Welke en hoeveel voeding geef je?

 

Scrog?

 

 

:icecool

 

 

ow typt dat niet lastig als je constant over de grond rolt :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

@takno, enkel canna bloei, sinds zaterdag, tot die tijd bn enzym en canna wortelstimulator. EC staat nu op 1,4. Wat water betreft, tussen de 1 en 1,2ltr per dag

kromme bladeren...tmv of door het sproeien in het begin, geen van bijde veel aan te doen.

Waarom dieven...plant is 50 tot 60cm hoog, eerste bloemetje zit op 3cm van de grond. Bladerendek is zo dicht dat het bijna donker is eronder. Dus onderin geloof ik niet dat er iets van zin kan gebeuren.

Scrog is van de baan alleen een ondersteunend netje, komt nog :kill:

Blumats zouden vandaag binnen komen maar komen nu woensdag pas :icecool Daarom dan alles eruit, dieven en blumats erin.

Dat rollen went wel trouwens :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

De blumats zijn binnen...heb alleen de verkeerde besteld, kamerblumats :blink: en deze zijn niet instelbaar.

Heb een vat op zolder gezet met pomp en verwarming. De blumats geven nu zo'n 10ltr per dag, en ik heb eigenlijk het dubbele nodig.

Voordat ik ze geinstaleerd had, heb ik de planten magertjes gedieft. Wat leuk is, dat waar de airsock tegen de planten aankomt er veel nieuw blad en bloem wordt aangemaakt. Zelf nu na een week, zijn er weer nieuwe blaadjes en bloemen bij de stammen gekomen.

med_gallery_10256_2845_2993616.jpg

 

med_gallery_10256_2845_716819.jpg

 

med_gallery_10256_2845_2752502.jpg

 

med_gallery_10256_2845_2467085.jpg

 

med_gallery_10256_2845_1489250.jpg

 

 

Op wat kromme blaadjes na draait het volgens mij wel lekker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die "typfout" niet edit. Dan laat ik je de volgende keer, als je weer zo wit als een lijk onder de Euromast ligt te bibberen, gewoon liggen en ga ik abseilen! :smoke

 

 

 

:blink: TeKnO!

 

 

 

Plantjes gaan lekker zo te zien! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...