Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mactrunk

Inductie/spaarlampen

Recommended Posts

Ik kwam dit op internet tegen:

 

lampenbank kweek resultaten

 

Ben ik nou gek of kunnen deze mensen gewoon niet kweken onder hps? Want met 2x 400 watt hps moet je toch zeker wel 700 gram zien te halen als ik de verslagen hier mag geloven en deze mensen halen maar 466 gram. En met 1200 watt aan inductie lampen halen ze wel een dikke 966 gram.

 

Als dit schema klopt waarom kweekt dan niet iederen onder inductie? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mac leuke vraag B)

 

ik heb je schema gelezen en zag er goed uit voor de spaarlamp helaas kon ik geen heel verslag vinden op die site over de kweekresultaten en zie ook geen foto's van opbrengsten waardoor ik heir dan weel een hard hoofd in krijg.

 

ik gellog wel dat je met spaar lampen 1 op 1 kan weken maar dat lijkt me wel ontzettend moeilijk.

 

ff over hps o,5 op 1 is voor de beginner neit eens zo slecht hoor:D tuurlijk op dit forum heb je mensen die 1 op 1 kweken maar kijk is wat een rits rvaring die hebben die hebben een soort van ontzichtbare verbinding met die planten en kunnen er mee lezen en schrijven. ook is hun installatie vaak neit al te zuing

dan kom je wel op een 1 op 1 kweekie maar zie eerst maar is 0,5 op 1 te halen ;) :innocent:

 

verder over de vraag van inducsie zou ik niet weten eigenlijk

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je kijkt bij Miss j, is het ook een heel leer proces.

Dus net als met hps, moet je je er in verdiepen.

 

Ik zel denk alleen dat het met hps, wat makkelijker scoren is. Dus met 0,6gr de watt vinden we het vaak wel best.

Met de Inductie/spaarlamp is het toch wat moeilijker denk ik.

 

Maar wie kan dat beter verwoorden als onze eigen Miss/Mod.

 

Ik heb net 25 afghanix(afghaan/Nlx) in een propagatortje staan(sinds vandaag) en die komen onder een 2700k spaarlamp, kjken hoe dat word.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey leuk ert wel een kweek verslag maken heah?

 

greetzzz masteryero

 

hey leuk ert wel een kweek verslag maken heah?

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha.

Moet nog ff kijken waar ik ze ga zetten laat ik dat zo ff zeggen.

Maar anders zet ik wel f wat in elkaar.

Had er al een buisje en filter voor dus moet lukken.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook erg benieuwd! Ik zat na het lezen van bovenstaande resultaten namelijk al te denken om mijn tent vol te hangen met spaarlampen! Dus een verslagje is zeker interessant! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mactrunk : vol hangen met spaar lampen ????????????????????????????? uuuuuu.....

 

weet je wat dat kost :innocent: waar laat je al dat snoer en al die stekkers B)

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mactrunk

Deze set ups zijn door onder getekende uitgevoerd.

Dus als je vragen hebt......shoot

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja deze test vorig jaar met foto,s gezien op smartlight erg grappig .

waarom niemand met inductie kweekt .kan paar dingen bedenken kostprijs hps is veel veel lager dan inductie zeker bij grote hokken waar een groot risico bij zit en dus ook teveel werk je praat toch over 1x600w hps m2 tegen 3x200w inductie m2 hps 50euro inductie 200euro .dan spreek ik niet over hokjes bij mensen thuis met 1 lamp waar juist inductie en spaarlampen een goede optie met veelvoordelen is

en naartuurlijk kan je zeer goed kweken met tl,s spaarlampen inductie en binnenkort led

sorry dat ik het op deze manier zeg maar wat een boer zelf niet kent/gebruikt verkoopt hij niet (nederlandse growshops/onlineshops) kijk maar in de landen om ons heen het arsortiement qua verlichting . daar wordt veel meer aangeboden van 100/150/250 hps ook meer opties van ballast digitale. setjes van spaarlampen enzv..... juist omdat ze bijna nergens aangeboden worden zal die prijs ook niet dalen (helaas) blijkbaar vind 90%van de kwekers het gezellig om te klagen over al die warmte in hun hokkken die ze megod niet weten waar en hoe ze het moeten afvoeren zonder gedetecteerd te worden enz.......

gr bots

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Het grootste struikelblok met inductie is de prijs. Ik heb het afgelopen jaar een aantal mensen gehad die interesse toonden in het kweken met deze lampen, tot ze de prijs hoorden :innocent: : 550 euries per lamp.

 

Ik heb voor inductie gekozen omdat de voordelen me aanspraken: makkelijkere klimaatsturing en moeilijke detectie door die lagere temp. Toch wel een lekker veilig gevoel als je een gezin hebt. Bovendien had ik geen ervaring met een andere manier van kweken, dus kon ik me net zo goed het kweken onder inducties aanleren. En zoals het kweken met HPS een leerproces is, is dat het ook met inductie. Alleen kon ik de kunst niet afkijken.

 

Het is zoals Ert zegt, wat moeilijker om de gr/W te naderen, dan met HPS. En ondanks dat ik nog steeds wel eens speel met de gedachte om eens een draai onder HPS te doen ter vergelijking, zal ik mijn lampen de deur niet uit doen. En wel om de reden dat de kwaliteit van de wiet die ik eronder kweek, samen met mijn biologische manier van kweken (micorrhyza + BAC) ongeevenaard is. Heerlijk smaakvol en mild. Dit gecombineerd met de juiste genetica, zorgt ervoor dat mijn prijs per gram ook hoger ligt dan een PP uit een ander hok ;)

 

Toen we over de aanschaf van lampen nadachten hebben we de drie types qua aanschaf en stroomverbruik vergeleken. We hebben oa berekend hoeveel HPS en spaarlampen je verbruikt in de periode van de levensduur van inducties. En toen bleek dat inductie dus over die periode (80.000 uur volgens de fabrikant, daar hebben wij dan maar wat vanaf getrokken) op de lange duur het goedkoopst waren.

 

Nu ben ik het met Bots eens, om je hok effectief vol te hangen met inducties, dus 3 per m2, is een veel te grote investering voor de groteren hokken. Zeker gezien de kans dat het bij een inval zo de afvalwagen in gaat. Bij een klein hok, en de nodige discretie van de eigenaar, kunnen inducties zeker hun waarde opbrengen.

 

Ach, 1 voordeel heb ik in elk geval met mijn ervaring onder inductie: tegen de tijd dat LED's echt waardevol worden om onder te kweken, stap ik naadloos over. Want ook dit vergt een andere manier van kweken, die veel lijkt op die onder inductie. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niceiss j ik kan die wiet die je er onder kweekt al ruiken :innocent: zacht zeer fruitig en een hele trager relaxte high die lanzaam uitwerkt TOTAL PLESSURE B)

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou heeft ze weer een voordeel tegen over ons HPS kwekertjes.

 

 

mooi voorbeeld is het topic van Mactrunk .

Dan zie je wat er zonder HPS mogelijk is.

Net als bij Miss j, een super wietje.

Schoon, niks achterlijk gehaast, en ook de prijs die er dan voor betaald word is gewoon beter.

 

 

Dus in mijn ogen is alles mogelijk. OOk de zonne panelen mogen we niet uitsluiten.

Denk je dat een Grote bloemen kweker niet wat anders wil dan die hoge prijzen betalen aan de leverancier. Ook dit is veel verder als we denken, alleen is het dan de vraag wat daar de beste lamp voor is, en ook daar zijn ze al uit denk ik.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ert kan je het iets meer uitleggen wat je bedoeld ???

 

miss j wat is jouw gr/w verhouding met inductie gemiddeld genomen.

 

masteryero jouw reactie is precies de houding waardoor spaarlampen/inductie maar niet gekocht worden .ondanks er toch zelfs door tetsje zoals van smarthlight (sannie) miss-j en markvark met duo flower het tegen deel weer bewezenwordt .ook al was het een grappie :innocent:

 

macktruck je moet gewoon de tijd nemen om uit te zoeken wat voor jouw het beste is je hebt bewezen dat je onder tl leuk resultaat hebt behaald met relatief weinig watt. mischien een paar tl,s er bij ??

 

prettig weekend allemaal bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt bots. Ik ben van plan toch verder te gaan onder tl en ik denk dat je met 600 watt TL behoorlijk resultaat kunt halen. 400 gram moet dan zeker te doen zijn naar mijn mening. Als dat zo is dan doet het dus zeker niet veel onder aan hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Vraagje aan miss_J:

 

Wie is de fabrikant en wat is het type(nummer) van de inductielampen die je in je hok hebt hangen?

Ik zou eens navraag willen doen als deze, hier in Belgïe,in de handel verkrijgbaar zijn.

 

Thx! :whistling

 

Grtz,

 

Godsake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...