Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ed

zelfmaak co2

Recommended Posts

ok dis voor de goedkope doehetzelver..

 

benodigdheden:

 

*schone emmer of vat met deksel ong.20 liter

*500gram suiker

*18liter water

*een stuk geroosterd brood[moet hard zijn]

*een lepel droge actieve gist

 

eerst water koken,voeg suiker toe en roeren totdat het is opgelost

laat dit afkoelen tot kamertempratuur.als het suikerwater is afgekoeld laat je het brood op het water drijven.voeg nu de lepel gist toe bovenop het brood

 

na een paar dagen begint de gist en het brood met het maken van bubbels in de emmer.de bubbels zijn dus co2.

na een week is het gistingsprocess klaar.

 

in de deksel van de emmer maak je een gat waar je een flexibele slang doorheen kunt doen[ongeveer 8-10 cm diameter]laat de slang uit komen boven je planten ongeveer lamphoogte laat een ventilator draaien en laat de ruimte goed ventileren met frisse lucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dan, dan heb je eindelijk die co2 gemaakt, wordt die dan niet meteen afgezogen? misschien is dit wel een hele domme rednering maar kan iemand me dan uitleggen hoe het zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook CO2 tablets kopen, ze kostten maar 10 euro voor een doosje van 50 stuks. 1 tablet geeft genoeg CO2 vrij voor 60 planten. Dit bespaart je heel wat moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andere methode voor aanmaak van CO2 :

 

- Neem een klein tasje en vul dit met natriumbicarbonaat, oftewel "maagzout" in de volksmond.

 

- neem een statief (of gebruik en sergeant en hang hem aan een balk van je kast) en hang er een trechter aan op.

 

- hang een fles alcoholazijn boven de trechter aan het statief en bevestig een druppelaar (druppelteller) aan de fles azijn. (kost "geen geld", is te vinden bij kleine chemie winkel).

 

- De druppels azijn die door de trechter op het maagzout vallen zorgen voor een chemische reactie en resulteren in de vorming van CO2.

 

Succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blaas gewoon een vuilniszak vol met lucht uit je longen, is ook CO² véél makkelijker 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je nou gewoon elke dag wat vrienden uitnodigd en wat jointjes rookt met de dames? komt toch ook co2 bij vrij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rook is erg slecht voor de planten net als voor mensen dus eigenlijk :lol:

en ed vergeet je niet te zeggen dat je beter 2 emmers of wat dan ook kan gebruiken

als het gaat gisten gaat dat gepaard met een hoop schuim dat moet je niet in je planten krijgen ,dus een emmer met de gist verbind je door met de andere dmv een slang dan kan het schuim overlopen in die emmer en van daaruit maak je weer een slang die naar je hok gaat en dan zonder schuim,en het gisting proces begint na ongeveer 6 uur goed op gang tekomen en je kan er iets van 2 weken mee doen

en wel even je afzuiging uitzetten he anders heeft het geen nut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit heb ik ook op overgrow gelezen en vroeger hier eens gepost denk ik, interessantze manier.

heeft t enig nut tijdens de groei? tijdens de bloei gaat de zooi naöelijk de volle grond in, ook nog bedenking daarover:

kan ik die emmer buiten naast me plant zetten in de zomer?

en dat slangetje dan lustig over mn toppen late sproeien?

CO2 is zwaarder dan lucht dus t zal zakken, misschien iets voor op windstille dagen? maar nog meer: zou t enig effect hebben?

stel dat met t buisje boven de plant de co2 weggaat, kan je misschien het buisje in de plant hangen? ik bedoel bij zon echte struik kan je n buis van n meter om de 5 cm een gaatje prikken en dat dan tussen de bovenste takken hangen, maar toch al in de bladmassa zowaar veel minder wind komt?

als je n alcoholicus in huis hebt: laat hem t goedje opdrinken,

wat je eigenlijk aan het doen bent is he zootje laten alcoholiseren dacht ik..:

als ie eens zomnder booz zit :D

 

PS: oftewel: Stronken voor armoezaaiers :lol:

lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GroeneVingers
Je kan ook CO2 tablets kopen, ze kostten maar 10 euro voor een doosje van 50 stuks. 1 tablet geeft genoeg CO2 vrij voor 60 planten. Dit bespaart je heel wat moeite.

 

1.Waar zijn deze tablets te verkrijgen?

2.ik heb op dit moment 3 plantjes in een kastje staan hoelang zullen ze kunnen teren op een tablet

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

1: idd, waar koop je deze tabletten?

 

2: wanneer hebben planten veel co2 nodig?

 

vast niet tijdens de groei? dus in de bloei? in week 1 al? of pas in week 8?

 

3: nog een ideetje: ik zag in een folder, van ik geloof Marskramer, een doehetzelf frisdrank automaat...

 

dwz, maak zelf een drankje en spuit er met dit apparaat CO2 in.

 

Co2?....hum,...intresant..... :whistling

 

wordt vervolgt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
benodigdheden:

 

*schone emmer of vat met deksel ong.20 liter

*500gram suiker

*18liter water

*een stuk geroosterd brood[moet hard zijn]

*een lepel droge actieve gist

 

Wie weet waar deze droge actieve gist te kopen? Bij de bakker?

 

en... is GIST GIST?

of heb je

GIST en GIST?

 

if u catch my DRIFT...

 

:D :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

benodigdheden:

 

*schone emmer of vat met deksel ong.20 liter

*500gram suiker

*18liter water

*een stuk geroosterd brood[moet hard zijn]

*een lepel droge actieve gist

 

Wie weet waar deze droge actieve gist te kopen? Bij de bakker?

 

en... is GIST GIST?

of heb je

GIST en GIST?

 

if u catch my DRIFT...

 

:D :whistling

Gewoon gist halen bij de supermarkt.

Het zit meestal verpakt per 5 zakjes ofzo.

Je hebt er maar heel weinig van nodig.

 

Het heet bakgist of supergist ofzo iets. Kijk maar is in de supermarkt bij de spullen voor taarten bakken enzo daar staat het.

 

Het werkt ik heb deze methode een tijdje geleden gebruikt voor een aquarium.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon gist halen bij de supermarkt.

Het zit meestal verpakt per 5 zakjes ofzo.

Je hebt er maar heel weinig van nodig.

Het heet bakgist of supergist ofzo iets. Kijk maar is in de supermarkt bij de spullen voor taarten bakken enzo daar staat het.

Het werkt ik heb deze methode een tijdje geleden gebruikt voor een aquarium.

 

kijk dat vindt ik nou zo goed aan een forum als dit...

 

de 1 weet dit,

nr 2 weet dat,

samen komen we tot een conclusie en nummer 3 vult die aan.

 

:whistling :D

 

ik weet wat ik op mijn boodschappen lijstje voor de zaterdag boodschappen zet!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf maak je ook co2 'aan' ( je blaast t uit.)

 

Dus mijn idee, slaap gewoon bij je planten met je familie :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben net ff wezen shoppen:

 

1: Dierenwinkel, ivm CO2 tabletten,

 

...die blijkbaar ook voor aquariums gebruikt worden.

In geen enkele vestiging van deze shop meer te koop,

"CO2 Tabletten worden bijna niet meer verkocht" zei de winkel dame,

"Als alternatief is er nu een apparaat dat co2 maakt..."

 

Voor info...ga naar je local pets shop and inform yourself.

 

Geen CO2 tabletten dus voor nu...dus...

 

2: Supermarkt, Taart Afdeling, Gist kopen.

 

en ja hoor...precies zoals .... al zei,

op de taart afdeling vond ik zakjes van: Dr. Oetker: Gist Levure.

 

Nou ik ga vannavond ff een taartje bakken...

 

men neme:

Water , Suiker, Brood, Gist,

en smullen maar meiden....

Share this post


Link to post
Share on other sites
men neme:

Water , Suiker, Brood, Gist,

en smullen maar meiden....

Ik vraag me af waar dat brood voor nodig is...

 

Ik heb deze biogistmethode gebruikt voor aquarium en daarbij heb ik nooit brood in het mengsel gedaan.

Het werkte echter wel uitstekend de planten in m'n aquarium groeiden een stuk sneller erdoor.

Maarja das wel in een aquarium, ik vraag me af of het werkt met wietplanten...

 

Mischien nog wel een weetje.

Als de co2 productie gestopt is dan hou je een mengsel over met 5%-15% alcohol.

Je kan het gewoon drinken, tis alleen niet zo lekker. (ik heb het zelf geprobeerd)

 

En nog wat:

 

Je neemt dus warm water en daarin los je zoveel mogelijk suiker op.

Daarna gist erbij beetje schudden en dan moet het na een kwartier ofzo al co2 gaan produceren.

Je kunt dit zien door een zogenaamde bellenteller er tussen te zetten.

Ik zal hieronder zo even een fotootje zetten voor het ding dat ik voor me aquarium heb gebruikt.

 

CO2.jpg

 

De linker fles is de fles waar het mengsel inzit(zat) in die andere zit gewoon water.

Nou laat je dus een slang van bovenuit de linker fles, naar de onderkant van de andere fles gaan.

En in de rechterfles zit de slang die naar het aquarium gaat bovenaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej ik heb een idee ga nu azijn in een glaasje doen en vraag aan je moeder o ze wat huishoud soda heeft gooi dat erbij en kijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die CO2 tabs zijn gewoon te koop , deze zijn ook bedoeld voor Cannabis. Ze zijn te koop bij de growshops die afnemen van No Mercy supply.

 

De opname van CO2 gescheidt ook via de wortels . Dus de tabletten zorgen voor extra CO2 in het medium.

 

Extra CO2 heeft pas nut als alle andere faktoren goed zijn en de plant gezond is .

Apparatuur die co2 in de lucht brengt doet dat in bepaalde concentraties ,en op bepaalde momenten,er komt nogal wat bij kijken . Dus ik vraag me af of het wel nut heeft om zomaar willekeurig met gist en suiker/brood of andere chemische reakties aan de slag te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op deze manier maak je een soort wijn waneer er geen co2 bubels meer naar boven komen gooi je der noig wat suikler bij en dit kan je doen tot de oplosing voledig verzadigt is,als je dan nog wat verstand hebt van distileren heb je meteen alchool om hasholie mee te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kun je beter biologische spiritus kopen, en dat destilleren. Want je moet erg vaak destilleren wil je van zo'n 13 % naar 90 % alcohol gaan. Heb dat weleens gedaan met een destillatie colom.

 

Boven de 15 % alcohol gaan de gistcellen dood en stopt het ontstaan van alcohol.

vandaar dat alle drank dat meer dan 15% alcohol bevat valt onder 'gedestilleerd'

Share this post


Link to post
Share on other sites
neem gewoon een fles prop er wat rot fruit in of ander plantaardig matriaal suioker en gist

suiker en gist is al voldoende hoor voor het ontstaan van CO2 . Maar je hebt er weinig aan als je de concentraties bij je planten niet kan meten, om maar eens een voorbeeld te noemen van wat erbij komt kijken als je je planten op een nuttige manier CO2 wil toedienen.

Het is niet alleen simpelweg CO2 de lucht in bubbelen , er komt veel meer bij kijken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...