Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TeKnO-AdHd

Autoflower Soorten.

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben een paar maanden geleden toevallig in aanraking gekomen met de Lowryder. En vanaf het eerste moment dat hij (1ste was een mannetje) z'n kopje boven de grond uitstak was ik verliefd op dit kleine plantje.

Ik ben 7 mei begonnen met 10 zaden in een jiffie te ontkiemen. daarvan zijn er slechts 5 uitgekomen en daarvan was er ook maar 1 vrouwelijk. En die is nu 19cm groot en van zand tot top helemaal vol gegroeit met harde, plakkerige topjes. Lijkt wel een lolly. Ik heb haar de eerste 3 weken onder tl gehad, en daarna een combi van buiten (als de zon scheen) en hps 600watt. Gemiddeld zo'n uurtje of 20 licht per dag dus. Ze zou deze week klaar moeten zijn maar omdat ik zie dat ze nog steeds aan het ontwikkelen is laat ik ze nog staan totdat ik zie dat het echt op is. Denk een gr of 5-8 er van af te halen, maar daar gaat t me niet om. Want ik ben zoals ik eerder al zei helemaal verliefd geworden op het soortje.

 

En dus ben ik gaan zoeken naar info over autoflower soortjes. En dan kom je bij de LR#1 van de jointdokter. Deze zal bij iedereen bekend zijn. Dan kom je bij de LR#2, eveneens van de jointdokter. Deze wordt inmiddels ook door verschillende mensen gegrowd en dus is daar ook redelijk veel info over te vinden. Maar als je dan verder zoekt dan kom je nog wat namen tegen van soorten die AF zouden zijn. Maar growverslagen of shops waar zaad van deze soorten te krijgen zijn, zijn er niet (kan ik niet vinden). Het gaat om de volgende soorten :

 

Bleustreak, Masterlow en Powerstout. Ze komen van een kweker genaamd MDanzig. En na wat zoekwerk heb ik die man gevonden (net zoals de FBI trouwens) maar zijn zaad of verslagen kan ik niet vinden. Dit zijn de namen die regelmatig opduiken als je naar AF's zoekt en lijken me dus ook het meest betrouwbaar wat betreft die eigenschap. Meer info over deze man en zijn zaad zijn zeer welkom!

 

Ook kom ik nog de volgende soorten tegen :

 

Lemonthai, GG (Guerrilla Gold), Kali Mist Might Mite (stond geen X tussen op die site dus zet ik er ook niet tussen maar lijkt me KM X MM) en Hashberry. Deze zouden volgens sommige ook AF eigenschappen bezitten. Maar bij deze twijfel ik of dat ze niet bedoelen dat ze heel snel afbloeien ipv AF. Maar als iemand ervaring heeft met deze soortjes dan ook graag meer info?!

 

Ook schijnen ze in gebieden boven de poolcirkel aan het experimenteren geslagen te zijn met de AF's. I.v.m. met de lichturen daar. Nu ben ik al op een Fins en ook een Zweeds forum geweest maar snap er geen zak van (sommige in gebrekkig engels maar dan nog) wat ze allemaal schrijven en waar ik uberhaubt moet beginnen met zoeken. Dus als er mensen zijn die daar meer info over hebben... laat maar komen!

 

Verder is info over alle soorten die ik nog niet benoemde of eigen kweekjes met de AF eigenschap zeer welkom!

 

Het zou mooi zijn hier een overzicht (liefst met stamboom) van alle AFsoorten te maken.

 

TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn idd meerdere soorten af planten

Het zijn wel allemaal kruizingen van lowryder die met doorkruizen weer af gemaakt is

 

Ik ben de gelukkige dat ik 2 van die soortjes heb

1daarvan ga ik mee beginnen zodra men hokje klaar is en deze is nog nergens in de winkel te koop

 

Dit is een kruizing tussen lowryder en afgaan dus de naam word afgaan ryder

 

Ook ben ik aan het testen met een paar eigen kruizingen van lowryder met andere planten

Dit duurt nog minimaal een jaar tot 2 jaar totdat ik ze af heb

 

Maar er zitten leuke soorten tussen

Oa purple pinebarry x lr en jack herrer x lr

 

Hier kom ik in de toekomst nog zekers op terug

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tomas : ja ben ik geweest (en meer dan 1x) en daar vandaan haal ik ook de meeste info, maar meer (en dan vooral ervaringen/verslagen) is zeker welkom omdat het daar ook nog niet overloopt van de info/verslagen.

 

@ TnT : Ik was jou naam al tegen gekomen in mn zoektocht en ga je ook zeker "in de gaten houden" wat betreft je experimenten. Die Afgaan ryder klinkt interessant.Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Succes met je kruisingen! En hou me (ons) a.u.b. op de hoogte?

 

 

TeKnO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook al wel paar AF soortjes tegengekomen en de kruisingen zijn dit jaar blijkbaar toch we populair want er komen er steeds meer bij.

 

De paar die ik tegen kwam even quoten. Over niet alle soortjes stond evenveel info en heb alle info ervan overgenomen zonder dat ik ze kon controleren op juistheid.

 

Blueberry x Lowryder

 

          • Plant Height : Short, 1.5 - 2 foot
          • Flowering Time : 7 - 8 weeks of 12/12
          • Yield : Avarage to High
          • Stone : THC content High

Blueberry x Lowryder is a selected cross of our finest Blueberry mother and a fast flowering 12" male Lowryder. These plants grow in a similar pattern to the pure Blueberry (short and squat). The crossing with Lowryder has helped to improve its performance indoors under CFL lighting (floros). As expected the plants carry a Fruity Berry like aroma and flavour that leaves your mouth watering.The stone is heady and with a almost narcotic like, vibrant high. Blueberry x Lowryder grows short and finishes flowering very fast (7-8 weeks) Yields are high.THC Content: 14-18%

 

Mazar x lowryder

 

Mazar won 2nd place in the 1999 High Times Cup and High Life Cup 2002. Mazar is one of our favourites. With very high levels of THC and still carrying the (recessive) autoflowering gene on one side from the select Lowryder father. It produces a very nice high stoned and is highly consistent with a great taste. This is a one-time, limited basis first generation cross by the Joint Doctor of selected brand-name production mothers, crossed with a Lowryder father. If grown out for seed, the resulting F2 generations will yield approximately 25% autoflowering plants.

 

Neville's Haze x lowryder

 

Neville's Haze is one of the strongest Haze marijuana varieties to ever be released and is well known for being the best Sativa high you can find. This cross acts like an unusually fast Haze with a very strong cerebral high, a true connoisseur choice. This strain is for the more experienced grower. This is a one-time, limited basis first generation cross by the Joint Doctor of selected brand-name production mothers, crossed with a Lowryder father. If grown out for seed, the resulting F2 generations will yield approximately 25% autoflowering plants.

 

Santa Maria x lowryder

 

Santa Maria x Lowryder is an experimental cross between the autoflowering dwarf, Lowryder, and a variety known for copious resin production, exotic taste and soaring highs (Santa Maria is an indica/sativa mix originally from Brazil). This cross produces compact, bushy very-early flowering plants with prolific budding. The aroma combines the earthy, mossy tones of Lowryder with the wonderfully spicy yet sweet aroma of the Brazilian. This cross is suitable for indoor as well as outdoor cultivation for a very early harvest (end of July to mid August). Yields superior to Lowryder. Unstable autoflowering strain under development! Approximately 25% autoflowering.

 

Soma's N.Y.C. Diesel x lowryder

 

The N.Y.C Diesel has its roots in the Big Apple. A friend of Soma's brought the seeds over and said that it was the best pot he had ever smoked. He had dreads down to the ground so Soma believed him. This strain has exotic highs with the taste and smell of ripe red grapefruits, while staying short in stature like it's father. This is a one-time, limited basis first generation cross by the Joint Doctor of selected brand-name production mothers, crossed with a Lowryder father. If grown out for seed, the resulting F2 generations will yield approximately 25% autoflowering plants.

 

Viking 90 x lowryder

 


          • Plant Height : Short, 1.5 - 2.5 foot

          • Flowering Time : 6 - 7 weeks of 12/12

          • Yield : High

          • Stone : THC content 15%

Another indoor strain that was developed to flower heavily under Envirolites. The female parent is a fast flowering Viking Bud 90, a heavy yielding plant with with a strong high and a fruity skunk like aroma the male is a 12" Lowryder. Viking x Lowryder is a fast, thick set plant with a beutifully fruity taste and aroma. the high is strong and heavy on the head while still keeping ones thoughts active. Yields under Envirolites are impressive, extreamly short internodes with a hige flower to leaf ratio. One of our favourite low light strains.

 

MasterLow

 

Master Kush x Lowryder. Selective Master Kush Females (Dutch Passion) crossed with 12 inch Lowryder Males (Joint Doctor), resulting offspring were then carefully picked through, crossed again to Lowryder, and inbred repeatedly (Lowryder/Master Kush/Lowryder X Lowryder/Master Kush/Lowryder). This cross is sure to satisfy, as you will notice a strong Kush presence, with the plant 100% auto-flowering. You will also see lots of resin production, as plants will finish with medium height, and yield. This is the staple for some of Mdanzigs best auto-flowering plants. Flowering time: 9-10 weeks from start to finish.

 

Power Stout

 

A 100% auto-flowering Hybrid, that is similar to pure Lowryder. The hope here was to make a more bulkier Lowryder Hybrid that has an improved taste. Only the bulkiest plants were kept for further breeding and an unknown female is in the mix displaying a heavy Indica presence. Plants will stay short in stature, and very easy to manage. Flowering time: 9-10 weeks from start to finish.

 

Ik zou zelf de masterlow wel eens willen proberen. De info had ik trouwens van een duitse zaadbank/dealer.

 

Zo verdient toch weer een B) vind ik, en voor TeKno draaien we flinke :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben ook al wel paar AF soortjes tegengekomen en de kruisingen zijn dit jaar blijkbaar toch we populair want er komen er steeds meer bij.

 

De paar die ik tegen kwam even quoten. Over niet alle soortjes stond evenveel info en heb alle info ervan overgenomen zonder dat ik ze kon controleren op juistheid.

Ik zou zelf de masterlow wel eens willen proberen. De info had ik trouwens van een duitse zaadbank/dealer.

 

Zo verdient toch weer een B) vind ik, en voor TeKno draaien we flinke :innocent:

 

 

Dit zijn allemaaal soortjes die nog niet af gemaakt zijn

Hier heb ik ook een heleboel van

De kunst is dus om ze 100 % afr te krijgen en daar gaat veel tijd in zitten

Er zijn een paar mensen mee bezig en 1 daarvan is gelukt met de afgaanryder

De rest gaat zekers nog een tijd duren

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit zijn allemaaal soortjes die nog niet af gemaakt zijn

TnT

 

Daarom dat ik ze apart had gehouden en sprak van kruisingen en soortjes ;) de 2 onderste staat ook niet meer bij dat bij een kruising ervan maar 25% AF meegegeven werd :innocent:

 

MasterLow

Power Stout

 

Die worden op de site neergezet als "hybride" de rest als "kruising"

 

Ik had misschien een beetje meer onderscheid moeten maken in de opsomming B) thx tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

is een oostenrijkse site :innocent:

 

 

momenteel die powerstout en de masterlow aant proberen

 

 

lowryder zaden hebben de neiging een erg harde schil te hebben in bijt er wel es op voordak ze in de grond stop anderen gebruiken een tangetje-pincet B)

 

kijk eens op deze site http://www.highbred.net

Share this post


Link to post
Share on other sites
oostenrijkse site :innocent:

 

Ja helemaal gelijk en schaam me dood want ook ik ben zo kortzichtig dat overal waar iets duits staat het ook direct als duits bestempel. Zullen die oostenrijkers niet zo vrolijk van worden maar was niet zo bedoeld natuurlijk ;)

 

of en toe een flinke dikke B) helpt wel om zulke dinge over het hoofd te zien.

 

Thx 4 de rechtzetting in elk geval :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Doc voor de info en de :smoke !! :innocent:

 

En of het nu uit Oostenrijk of Duitsland komt maakt mij niet zoveel uit hoor! Die B) hebt U zeker verdient! Hoe is het trouwens met die LR die bij U in de klei staan? Die zijn al bijna te roken of heeft die kleine (overigens op de foto wel heel lief uitziende) k*t kat alles vernield?

 

 

@ toerist : Hoe ben je aan dat zaad gekomen? Want ik begreep dat die MDanzig, waar het vandaan komt, net voordat de FBI zijn huis binnen viel gevlucht is, alles achter latent, en daarom dus niet meer zou beschikken over het materiaal waar hij deze soorten mee kweekte. Maar correct me if i'm wrong. (ik hoorde dit tijdje geleden maar weet er ook niet alles van, maar het verklaard wel waarom het nergens te krijgen is)

En wil je ons op de hoogte houden van je ervaringen met die 2 soorten?

 

 

Nog een ;) voor de dokter en alle AF vrienden! Cheers!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) 55Euro!!! :innocent:

 

Ondanks dat ik dit : 'A friend of Soma's brought the seeds over and said that it was the best pot he had ever smoked. He had dreads down to the ground so Soma believed him'. (quote uit de advertentie van Soma's N.Y.C Diesel x Lowryder )Het beste marketingpraatje vind dat ik in tijden zag, zal ik toch geen 55euro uit gaan geven aan zaadjes die nog in de experimenteerfase zitten.

 

Dan maar zelf aan het prutsen gaan met de Lr1 en Lr2 die ik zelf tot mn beschikking heb (thx 2 Wierieman & masteryero :smoke )en dan als de tijd rijp is dan ga ik zelf wel experimenteren, lijkt me nog veel leuker ook.

 

 

Toch bedankt voor de link dr! ;) nog eentje dan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep ze weten wel hoe geld te verdienen :P denk enkel dat de MasterLow en Power Stout niet zo in ontwikkelfase meer is als de andere kruisingen die er tussen staan. Ze hebben ze ook al behoorlijk lang die "hybride" in hun prijslijst staan en verwacht dat ze gewoon stabiel zijn. ;)

 

Al die andere kruisingen is geld weggooien vind ik ook, als je een soortje met je lowryder kruist heb je net evenveel kans als die op de site om er mooie of minder mooie tussen te vinden. En zelf soortje kruisen is best fun.

 

En ik wil het hier wel schrijven hoor, ik vind soma heel zijn reggea/rasta belief wel heel erg commercieel uitgebuit, kijk de soma site maar eens na. :smoke En er staan er nog wel meer uitspraken zoals hij had dreadlocks dus ik moest hem wel geloven ;)

 

Ik vind wel dat arbeid ook beloont moet worden, vind zelf die 55 pleuri's eigenlijk niet "zo" veel voor 10 zaadjes, zie wel gekkere zaken zoals +500$ voor 10 zaadjes. Even 100 zaadjes uitsorteren en verpakken kost helemaal geen moeite en is heel erg leuk, maar doe er zo maar eens een paar duizend en vertel me daarna even of je het nog zo leuk vond en of het nog steeds zo weinig moeite kost, want dan begint het voor mij toch echt verdacht veel op werk te lijken. B)

 

Het maakt een breeder zoals Sannie en gelukkig nog vele andere met heel erg relaxte prijzen alleen maar meer mens :innocent: en draagt er zeker toe bij om meer mensen de gelegenheid te kweken met goed zaad ipv te rotzooien met het afval waar ze op veel plaatsen de naam stek durven aanhangen en nog geld voor vragen ook.

 

Hoop dat je supper AF soortjes gaat kweken in de toekomst TeKno en dat iedereen jouw soortje gewoon komt kopen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaad idd gewoon bij die site besteld

 

momenteel plantjes 3 weken oud

staan in de zelfde omstandigheden als lowryders1 en 2-oorspronkelijk besteld bij alien;lowryder1 ondertussen 2de en of 3de generatie-en breeders choice lowryders1

 

grootste verschil momenteel is dat de powerstout en de masterlow eerst flink omhoog schieten en dan aan de bladeren beginnen en dat de breederschoice lowryders heel laag blijven en het snelst hun geslacht tonen.

 

bedoeling is om van die powerstout en de masterlow flink wat zaad te maken en dan maar hopen op mooi weer volgend jaar zo ongeveer van april totenmet oktober :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dr : Ik snap ook wel wat er voor werk in gaat zitten, en gun zeker ieder zijn boterham. En wat je zegt '55euro valt nog wel mee' klopt ook want het is slechts een eenmalige investering en dan kan 500 voor een moeder idd nog een "schijntje" zijn.

 

LOL tegen de tijd dat ik zover ben dat ik mijn eigen soort op de markt kan brengen dan krijg je al zaad van lowryders die een "ons" opbrengen, als freebee, bij zakje breedersmix van 10euro de 10. Tis alleen maar hobby en moet de eerste ooit nog oogsten, dus... Zij zou wel een mooie naam krijgen : TeKnORyDeR

 

*TeKnO droomt over zijn "ryder", hoe ze ruikt (vol fruitig, beetje lemon), smaakt (zoals ze ruikt, lekker zoet) opbouw (35cm, als een "kerstboom") kleur (blauw/paars) met topjes die druipen van het hars en dat als je er van rookt dat je eerst een sterke up high krijgt die overgaat naar een relaxte stoned ... ;) ... B) terug in de realiteit*

 

 

Dus komend weekend eerst maar eens die eerste gaan oogsten (met het daarbij horende oogstfeest ;) ) En dan een hokje bouwen en dan gaan de eerste stapjes richting die 'TR" gezet worden. En als ie dan af is dan zal er altijd wel wat zaad geëxporteerd :D worden. :smoke

 

 

@ tourist : Succes met de PS en ML! ben benieuwd naar hoe ze het doen en de uiteindelijke resultaten. Als je ons op de hoogte wilt houden?

 

*TeKnO droomt weer (alleen deze x niet zo leuk) Dus jij hebt over een week of 10 bergen zaad van die soorten. Die laat je dan vervolgens liggen tot volgend jaar. En die zomer van volgend jaar dat wordt niets (heb mn connecties bij het Knmi :D )! Dus je blijft waarschijnlijk met heel veel zaad zitten. Wat, omdat je het ook nog eens niet goed had verpakt, gaat schimmelen. En wat je dus eerst een jaar laat liggen om vervolgens weg te kunnen gooien :P en dat zou ik niet willen. Dus als je er een paar :innocent: LOL! Einde droom*

 

 

*Toch iets te veel b.h.o. gepakt vandaag?!*

 

 

TeKnO

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ toerist 123: Mbt de gezaaide powerstout en de masterlow

 

Wat waren de ervaringen (smaak, grootte, autoflower eigenschappen, etc.) ?

 

Ben erg benieuwd met name naar lichtregime.

 

Plantertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beide teleurstellend jammer genoeg

 

ik had de powerstout opgekweekt onder de zelfde omstandigheden als mijn lowryder en lowryder2

een vriend de masterlow idem lowryder

 

 

misschien misten we iets of misschien zijn we door die oostenrijkse zaadbank geript

 

 

uitzicht-bloeityd-opbrengst alle niet naar wens-miniem

 

ondertussen weer wat andere autoflowersoorten besteld ergens anders,en nu maar hopen dat dit wel ok gaat;en ook beetje verder prutsen met lowryder en lowryder2 onder tl.

 

gallery_9081_1386_389398.jpg

 

 

 

het lichtregime is:week of 3 24u en dan 20/4

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowlife seeds heeft al enkele 100% autoflower plantjes zoals lemon skunk, bleuberry, enz...

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...