Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ziran

Vreemde Gebeurtenis?

Recommended Posts

Goedenmiddag mensen, sinds 4 dagen heb ik 3 wietplantjes(stekkies) in me tuin staan ( 2 in de vaste grond en 1 in een cementbak van 65liter ).

Het ging allemaal leuk en aardig zelfs met dit bare weer maar nu sta ik vannochtend dus op en hebben 2 van de 3 plantjes vervormde bladeren en een gele kleur. Het rare hiervan is dat er 1 in de vaste grond staat en de andere in de cementbak. De andere in de vaste grond vertoond geen enkel probleem ( volgens mij )

 

Nu was dus mij vraag hoe kan dit zo 1 op de andere dag? als grond gebruik ik een mix van potgrond,potgrond speciaal en bemeste aarde en ik heb er ook nog kalk balletjes overheen gegooid.

 

Fotos staan in me gallerij ( denk dat dat net zo makkelijk is om daar even op te klikken dan dat ik ze hier allemaal inprop? ivm laadsnelheid? )

 

Bvd.

Ziran

Edited by Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze link al gevolgd ?

 

Links naar +gele+blaadjes, succes :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii Ik zie op 1 van de foto,s een grote pluimstaart van een herder?

geeft hij/zij ze niet stiekem water ? :innocent: B)

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha nee we hebben er 2 en die beschermen ze juist XD kan er alleen geen afgaantjes bij zetten want die eten ze wel op de ratten.

 

Maar het kan dus overbewatering zijn.. ( wat me niet logisch lijkt want had ze express al 2 dagen geen water gegeven alleen vandaag weer een beetje regenwater uit de regenton )

Of het kan de grond zijn waar ze in staan .. maar volgens mij heb toch wel een goeie mix ? Alleen ik las wel ergens dat potgrond van de intratuin zuur kan zijn? dus mss ligt daaraan want die gebruik ik. Maar zou toch zeggen dat die potgrond speciaal en bemeste aarde + kalkkorrels het recht zou moeten trekken?

 

Ik zit in een dillema! :innocent:

 

En owja suffie die topic had ik al gelezen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat die kalk het probleem is..

 

heb je voordat de symptomen begonnen kalk erop gegooid?

 

de grond word dan al snel te basisch heb ik me laten vertellen..

 

en potgrond is idd iets te zuur, maar wiet groeit er wel op zonder problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had die kalk er alvoor bij gedaan. Want een maat van mij had me dit verteld om vocht vast te houden ofzo had hij het over? dus ik als nieuweling ze raad maar opgevolgt B)

Maar al zou dat het zijn hoe kan het dan dat ze het niet alle 3 hebben? En zou ik mss op een manier nog me grond wat kunnen verbeteren dan? Weet alleen niet wat ik er het best door heen kan mengen dan. ( zijn zoveel mengsels :innocent: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij die stekjes direkt in de volle zon gezet? Eertse tijd eerst ff in de schaduw laten staan eigenlijk, en daarna pas in de zon. Om ze te laten wennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Hoeveel kalk heb je erbij gedaan?

Wanneer je een zak grond koopt staat er vaak op hoe hoog de ph van het medium is. Nu heb ik laatst nog een heleboel verschillende zakken bij de Intratuin staan bestuderen, maar je moet je best doen om eentje te vinden die niet tussen de 5.5 en 6.5 zit. Niets mis mee dus. Kalk toevoegen zal de ph verhogen, wat niet altijd een goed effect heeft. Veel hangt dus ook af van de dosering die je hebt toegepast.

 

Om je een beeld te vormen van hoeveelheden, om de ph van je tuingrond te verhogen of te behouden:

Van PH 4 naar 6 : gedurende 4 jaar 2x per jaar 300 gram kalk per m2.

Van PH 5 naar 6 : gedurende 3 jaar 2x per jaar 200 gram kalk per m2.

PH 6 : 1x per jaar 100 gram kalk per m2.

PH 7 : 1x per jaar 50 gram kalk per m2.

 

Kalk heeft niets met vocht vasthouden te maken. Wel met de zuurgraad. En cannabis kan zijn voedingsstoffen optimaal opnemen bij een zuurgraad van tussen de 5.8 tot 6.3 ongeveer. Als de grond te zuur is (onder 5.8) of te basisch (boven 6.3) kan het bepaalde voedingsstoffen moeilijker opnemen en kunnen tekorten ontstaan welke zich vaak uiten in bladproblemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ja dat klopt zekers dat ik ze meteen in de zon heb gezet.. :innocent:

Kan ik nu het best ze 2dagen ofzo eerst in de schaduw alleen laten staan?

 

Op 1 zak staat maar wat de PH waarde is en dat is tussen de 5.5 en 6.6 .. dus dan zal de grond zekers wel te zuur zijn B) enig manier om dit te verhelpen? en ik ga nu meteen even een dakje boven de plantjes bouwen voor schaduw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J
.......tussen de 5.5 en 6.5 zit. Niets mis mee dus.

 

Tussen de 5.5 en 6.5 zal gemiddeld ergens rond de 6.0 uitkomen en da's toch niet verkeerd? Ik bedoelde met mijn post dat je voornamelijk even stil moest staan bij je kalk dosering.

Van te veel zon ineens zullen die stekken eerder hun kopje laten hangen dan zulke bladproblemen ontwikkelen. Ik denk dan eerder aan te nat staan. Op zo'n groot oppervlak zal je na het poten ze de eerste vier dagen zeker geen water hoeven geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar heb je gelijk in maar ik weet niet wat de PH waarde is van de bemeste aarde en van de Speciale potgrond dat er ook door heen zit, daarom dacht ik dat het misschien te hoog zou zijn.

 

Ik denk dat ik nu maar het beste dan een paar dagen kan wachten heb de grond al afgedekt met zwarte folie zodat er tijdens het regenen niks tot bijna geen water in de aarde komt.

En als er morgen een lekker zonnetje staat laat ik ze er gewooon een uurtje of 2 van genieten en voorderest in de schaduw dan.

En dan zullen ze hopelijk wel bij trekken? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Muah redelijk... maar ik ga vandaag een 400watt tl aanschaven omdat er zo weinig zon is.. en ze moeten even wat groeien voor de bloei periode begint.. dus zet ik ze in 16/8 tenzij de zon goed schijnt dan doe ik ze in de zon.. hopelijk gaan ze nog effe wat centimeters schieten voordat bloei periode begint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 36 watt tl is volgens mij 1,2 meter lang dus een 400watt moet zeker op het dak van de auto mee naar huis! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat Ziran een 400 watt Hps bedoelt.

Anders zal hij heel wat winkels af moeten... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat rich gelijk heeft :blink: haha.. sorry van dat quoten van me vorige post trouwens... lette niet goed op :whistling

 

En heb besloten de planten gewoon binnen te houden en niet steeds van binnen naar buiten, want dat schijnen ze ook niet erg leuk te vinden.

 

Ik zal wat fototjes in me album proppen als het werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...