Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

[be] Grootste Drugsplantage Ooit Ontmanteld

Recommended Posts

In een voormalig badgebouw in Hechtel-Eksel heeft de poltiie zaterdag een drugsplantage met 10.000 tot 15.000 cannabisplantjes ontmanteld. Het gaat om de grootste plantage die ooit in België werd aangetroffen.

 

De planten bevonden zich in verschillende groeistadia, zodat er regelmatig geoogst kon worden. Volgens de speurders konden de uitbaters van de plantage minstens elke zes weken een volledige oogst binnenhalen, telkens goed voor een straatwaarde van zo'n 500.000 euro. Op jaarbasis rijfden ze ruim 4 miljoen binnen.

 

Hoe lang de plantage al actief was, is nog niet geweten. Ter plaatse werden drie Polen aangehouden die instonden voor het onderhoud van de planten. De omvang van de plantage doet de speurders vermoeden dat er een internationale bende achter schuilgaat. Ze zijn nog op zoek naar de huurder(s) van het gebouw.

 

Bron: GVA

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn ik wou het ook net posten dat is in mijn straat gevonden :innocent:

 

klein dorp en op 1 jaar al 20 30 plantage gevonde B)

 

Noujaa

bron2

 

zou ik fotos gaan trekken snel van het ''plaats delict''?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben net gaan kijken,alles is weg het huis staat er nog,de containers met de apparatuur en de container met planten zijn al weggehaald :innocent:

 

moet ik fotos van het gebouw posten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor om de 6 weken 500.000 in je broekzak zitten, ik dacht altijd dat de bloei 8 weken :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk trouwnes dat een groot deel van de coffeeshop wiet sinds een tijdje uit belgie komt, volgens mij is het minder risicovol kweken op grote schaal in belgie dan nederland, en de wetgeving lijkt me ook wat lakser.

 

vorig jaar is er bij de buren van mn ouders zelfs een kleine outdoor (50 planten of zo) plantage opgerold, maar dat was echt wel een knoeier :innocent:

 

sly

Share this post


Link to post
Share on other sites
klaar in 6 weken :innocent:

 

(hoorde het net op het nieuws)

 

 

Lekker hoor om de 6 weken 500.000 in je broekzak zitten, ik dacht altijd dat de bloei 8 weken B)

 

Klop volgens mij wel wat ze zeggen, alleen wij imperteren het verkeerd.

Ze zeggen namelijk; "van kleine stekjes, tot en met volgroeide planten"

Misschien dat het cyclus van deze kwekerij 1x in de 6 weken oogsten is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is toch gewoon simpel de planten waren in verschillende stadiums de cyclus blijft 8 weken maar door de verschillende stadiums konden ze om de 6 weken een aantal planten oogsten

 

wel gruwelijk :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat iedereen maar in België begint te kweken, ge moet toch 6 jaar wachten tot da u zaak voorkomt en in die tijd kunde allang maken dat ge weg bent. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ge moet toch 6 jaar wachten tot da u zaak voorkomt

 

droom maar snel iets anders.

binnen het jaar ben je voor de rechter verschenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het limburgs dagblad stond vandaag iets over 15.000 ipv 10.000

Stelletje bluffers!

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het limburgs dagblad stond vandaag iets over 15.000 ipv 10.000

Stelletje bluffers!

 

Zowiezo vond ik na het zien van het filmpje die 10.000 wel hoog ingeschat.

Je weet natuurlijk niet hoe diep dat pand de tuin in is, maar breed is het niet.

Ik heb eens aan een hok mee mogen werken van meer dan 2500st., dat pand was ong. even breed als deze, en dan 15 tot 20 mtr diep. (2 verdiepingen). Zou moeten inhouden dat dit pand ongeveer een metertje of 30 diep moet wezen. (minimaal!!!).

Misschien zit er nog een kelder onder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik woon er dicht bij,hetis in een zwembad 25 meter bad ik denk een soort vn loods 50 m daar was de droogkamer en 2 andere fases en aan de voorkant vn het huis wat jij gezien hebt was de begin bloei fasekamer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah een goeie maat van me woont daar die zij da al tegen me maar dat het zoveel planten ware wist ik nie ziekelijk :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straffen zijn wel zeker zwaarder.

Alleen zijn degene die zoiets opzetten vaak net wat slimmer.

Of gehuurd op valse naam/ID..... of pand staat op naam van een Belg die er goed geld voor krijgt.

In zulke gevallen is het toch vaak dat "de bron" er niet voor wordt bestraft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem al genoegen met 1/10de van een oogst in de 6 weken :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ defQon Soldier,

 

het zelfde als in nederland dus, maar dan met een belg.. katvanger voor het pand. zelf de boel alleen installeren. kat vanger regeld de rest voor leuke inkomsten. oogst ophalen ander adres en klaar is kees.

3keer oogsten klaar en opruimen. belgie word er ook veel minder gecontroleerd, maar als je de lul ben..

ga je behoorlijk nat.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af of ze stroom geript hebben of met een aggregaat gewerkt hebben.

Moeten nogal wat lampen geweest zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel geript wezen denk ik. Weet je wat voor n aggregraat je nodig hebt anders (of meerdere)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...