Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
patrickman

Af En Toe Binnen Af En Toe Buiten

Recommended Posts

hey iedereen ik zit met een probleem.

door dit ongelovelijke #$%#$% weer staat de groei zo goed als stil.

 

ik laat me planten volledig afbloeien door de natuur straks dus als het goed is gaan ze daar begin augustus mee beginnen

 

er is nu tussen de 15 en 16 uur licht per dag waarvan 0 of 1 uur zon per dag :nerd

 

de dagen dat het zo slecht is kan ik ze in een schuur zetten waar veel licht binnen komt (ramen)

 

ik heb er een lamp boven gehangen 400 watt van philips helemaal top tijdschakelaar erbij en het werkt goed

 

nu is mijn vraag alleen omdat ik ze ook met mooi weer buiten zet hoeveel uur licht moet ik ze geven met die lamp zodat ze niet van slag raken

 

moet ik volledig de natuur nabootsen kwa aantal uren licht of kan ik ze gewoon elke dag 16 uur licht geven en dan in augustus naar 12 ?

 

 

 

alvast bedankt voor de hulp

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze gewoon buiten laten staan .

geen gedoe .in de volle grond blijven ze toch ook staan.

het is buiten of binnen geen combinatie.

het weer wordt heus wel beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neu dat niet maar met licht van buiten zal een hps lamg van 400 watt ook wel flink naar buiten schijnen neem ik aan...

 

Als je helemaal binnen gaat kweken hou gewoon zo lang mogelijk licht aan (16 uur is prima), normaal als je binnen growt gaan ze ook van 16 naar 12 uur over. Maar als je van plan bent om als het mooi weer is weer naar buiten te gaan dan zou ik de lichturen aanhouden. Minder shock voor de planten, minder stress.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...