Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jova201

Advies Growshop

Recommended Posts

ik ben gistere naar de growshop geweest en daar boden ze mij een set aan.

nu heb ik een beetje twijfels over sommige dingen en zou ik graag een tweede , meer ervaring opinie krijgen.

 

set:

-homebox (1x1x1.80)

-400w HD kit + peer

-ketting 3m

-thermo/hygrometer

-buisventilator 275m³/u

-koolstoffilter 200m³/u

-ventilator sunon met kabel

- tijdschakelaar met relais

 

-4 potten 11 litter

-hydrokorrel 5L

-royalty-mix 50L

 

-OE roots 100ml

-OE groeivoeding 500ml

-OE bloeiactief 1L

-plgr phytamin 100ml

-bio bizz topmax 500ml

 

dit voor de prijs van 650 euro.

 

 

ik weet dat er nog wat meters ontbreken en daarover ga ik nog proberen te onderhandelen :nerd ook een droogrekje hoort er nog bij

 

maar ik maak me zorgen over de afzuiging en de koolstoffilter.

ik wil in een ruimte kweken waar het dag en nacht 22 graden is.

nu ik kan de temperatuur nog wel op andere manieren manipuleren(airco) maar had toch graag nog een mening van iemand gekregen.

 

ook als jij iets zou veranderen in deze set, zonder dat het echt significant duurder wordt, mag je zeer zeker melden.

 

ik ga alleszins die 4 potten van 11 liter vervangen door 8 van 15 denk ik, leuker voor de plantjes

 

alvast bedankt

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 Watt = 1 Kuub afzuiging dus je zit al op 400 kuub afzuiging met een iets grotere koolstoffilter (425/450) volgens mensen op het forum.

 

Mij lijkt het ook andersom te kunnen omdat de koolstoffilter wel 100% effectief kan worden ingezet en de afzuiging nogal veel weerstand heeft om 100% effectief te zijn. Dit is overigens nergens op gebasserd behalve op mijn hersenspinsels :nerd

 

Verder lijkt een 600 Watt lamp meer op ze plaats want die 400 Watt zou maar 0.80*0.80 (als ik goed zit) goed kunnen belichten. Maarja hier heb je ook weer verschillende mensen die verschillende resultaten hebben :lol: En het merk? (phillips?) en groeilamp en bloei? of 1 lamp maar?

 

Als je de temp altijd gelijk wilt houden moet je z'n temp/toeren regelaar voor je ventilator aanschaffen, of zelf elke 10 minuten bijstellen :nerd

 

Alle bovenstaande kriteria heb ik zelf geen ervaring mee maar door veel lezen hier op het forum en met de voorbereiding van me eigen hok (ja die komt ook binnenkort).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo groot mogelijke potten, past veel meer in dan 4x11L.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Je zorgen over afzuiging zijn terecht en bovendien heb ik deze klacht over deze set vaker gezien. Bovendien wil je ook nog eens in die ruimte met een aanzuig van 22 kweken (wel afblazen naar buiten dan he?) dus dan is wat overcapaciteit zeker op zijn plaats.

 

Ikzelf zou ook aan een 500 kuub afzuiging denken, dat is een stuk realistischer. Qua filter zegt men altijd dat deze iets meer moet zijn dan de afzuiger, maar andersom kan ook. Ikzelf heb een jaar gedraaid met een 800 filter op een 1500kuub afzuiger. Ook in die hele hete periodes vorig jaar toen de afzuiging continue op 90% draaide. Dit ging prima, en ik kan het weten, want ik blaas af in huis. Hij ging pas ruiken na een jaar en 4 en een halve kweek. Ik heb er weer een 800 Canfilter in hangen.

 

11L potten zijn op zich prima, geen idee hoe groot de 15L worden, het moet ook allemaal passen :nerd

 

Over de voeding weet ik weinig te melden, niet mijn merk. Tijdschakelaar met relais is verstandig, geen haperende schakelaar.

 

Voor de rest kan je de prijzen opzoeken en kijken of het een leuke deal is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor de reacties :nerd

 

dus ik verander die set-up naar een iets grotere buisventilator en koolstoffilter en dan hopen dat de temperatuur goed is en blijft.

 

400watt vind ik prima, het is maar hobby-kwekerij :lol:

 

welk merk van lamp het is ben ik vergeten te vragen en zelfs bekijken, heb thans een kwartier voor die box gestaan :nerd zijn er "slechte "merken?

maar ik ga het wel op 1 lamp houden (once again : hobby, eigen gebruik)

 

ja die voeding, ik ben hier nu wat over aan het lezen op het forum maar ik zie dat de meningen nogal uiteenlopend zijn...

zal ik maar vertrouwen op wat de growshop meegeeft bij deze set?

 

groeten

 

jova

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

De lampen vraag laat ik aan de HPS kwekers over.

 

Volgens bestaan er geen verkeerde canna voedingen. Maar ieder heeft een voorkeur door bepaalde ervaringen. Zo vond ik het fijn om te starten met een niet al te gecompliceerd schema van voeding en boosters en zo. Ik had maar 1 fles die ik de hele cyclus gebruikte, en alleen de dosis steeds wat hoger maakte. En ik moet toegeven dat ik dat nog gebruik, en inmiddels de bijbehorende booster. Anderen vinden het juist wel leuk om met allerlei verhoudingen te mixen en zo. T'is maar net wat je wilt.

 

Ik heb voor volledig biologisch gekozen omdat ik wil weten wat ik rook. Anderen vinden dit minder belangrijk. Als je begint zal het merk voeding weinig verschil maken, het is meer je "fingerspitzengefuhl" wat je moet ontwikkelen en wat voor resultaten zal zorgen.

 

Vooral goed naar de planten blijven kijken, die vertellen je wat ze van je behandeling vinden :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb bijna dezelfde set als jij en ben er heel erg tevreden over, ik laat mn buisventilator zelfs trager draaien , en mn temperatuur is nooit over de 27 geweest :nerd

 

ik raad je wel aan een gro-lux peer te nemen ipv een standaard hps, dan zit je gelijk goed voor groei en bloei.

 

mocht je nog vragen hebben pm me gerust, ik ben al een paar maandjes bezig met een gelijkaardige installatie (deze week 1ste oogst evah!)

 

en doe de groetjes aan roger van OA, supershop...ze zijn daar ongelooflijk behulpzaam

 

greetsels

 

sly

Share this post


Link to post
Share on other sites

owkey, dan zal het op goed geluk en met lerende geest zijn, die voeding :nerd

 

de lamp is van het merk sylvania btw, heb er net even achter gebeld.

moet ik me dan zorgen maken...?

ze zag er anders wel degelijk uit :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehe sylvania maakt de meeste lampen, ook voor andere merken :nerd hoogstwaatschijnlijk zijn philips en osram en sylvania allemaal identiek dezelfde producten :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Sly, je zegt niet hoe groot je buisfan is. Is dat de aangeboden 275 of heb je zelf ook een grotere hangen?

 

Voor de sylvania bulb: zie hier

het is dus een heel acceptabele lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ie 1x1 meter is passen er 16 11liter potten in

dus weet niet hoe hun aan 4 komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien wil hij maar 4 plantjes? Opbrengst kan net zo veel zijn als met 16 planten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hem zitten pm'n met de op, ik heb de geadviseerde buisfan van 275m maar ik draai em aan een veel lagere snelheid. de richtlijn van 1m/watt lijkt me echt niet van toespassing op kleine installaties als de onze. met meerdere lampen heb je sneller een cumulatief effect en warmt de omgeving op, een homebox met 1 400w moet al in een heel kleine kamer staan om de omgevingstemperatuur erg op te drijven, dus is een lichte luchtcirculatie genoeg.

 

in mijn geval staat er een 250 MH lamp en een duo fluor in een semi-open kastje, en mn tent voor de bloei met een 430w grolux en mn kamertemperatuur schommelt niet meer dan de buitentemperatuur (maar is natuurlijk wel een beetje hoger), en dat is enkel met een raam dat altijd opengekanteld staat.

 

ik zet ook trouwens maar 4-6 plantjes in mn tent. ondanks mn beperkt ruimte wil ik toch een beetje afwisseling, dus als ik een zoostje zaai ben in nogal streng voor achterblijvers, meestal gaan er 2 uit 10 zaadjes na een maandje in bloei en laat ik mn mooiste nog even doorgroeien om stekjes te nemen, en bloei ik em dan af.

 

mn bedoeling is een "rollend" systeem op te zetten waar ik om de 2 a 3 weken een of 2 plantjes oogst, en toch 4 of 5 verschillende wietjes heb

heb al een pracht durban en mazar, en ben nu blue moonshine en jh aan't "selecteren" :nerd

 

maar goed dat ik niet te groot woon, anders zou ik al zwaar aan het uitbreiden zijn :nerd

 

groetjes

 

sly

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb een iets grotere buisfan genomen 355m³/u. een grotere zou problemen geven met de installatie in de homebox(afmetingen kloppen niet)

en de man verzekerde me dat het zo voldoende is.

de lamp was uiteindelijk toch een philips, ook al stond op site sylvania, maar veel zal dit niet uitmaken zeker B)

 

 

@tomas:

 

idd het is de bedoeling 4-5 vrouwtjes over te houden elke kweek (dus beginnen met ca 12zaadjes?)

 

@sly:

 

heb nog geen zaadjes gekocht.

vast staat wel dat het een haze soortje wordt, liefst een gemakkelijke om te kweke met een lekker resultaat :innocent:

als jij of iemand anders aanraders hebt/heeft , altijd welkom...

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag hydrokorrels staan toch?

Haze is niet echt een plant voor hydro, een amnesia kan wel. Een pure 100% haze zou op aarde het beste werken, Als je korrels gaat hebruiken zou ik de potten zo groot mogelijk maken zodat er 4 of 5 in kunnen staan.

Je voeding voor korrels is er wel een die gegeven moet worden op beurten gedurende de dagperiode. Op een tijdschakelaar zet je pompjes die de voedingsbeuten geven of via een voedingsvat met aangasloten rayjets. De beurten kunnen oplopen tot 12 X 10 minuten omdat korrels niks vast houden en alles laten door lopen. Zou je een keer de dames eten geven hebben ze de rest van de dag niks meet te knabbelen.

Hoe heb je dit geregeld de bevloeing van de korrels.

 

Oh en je box is 1.80 hoog voor een haze. Waar ga je je lamp laten als deze dames het op de heupe krijgen? Kunnen BIG mamma's worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hydro voor de zuurstof onder in de pot eerst hydro dan de royalty mix, je kan de plantjes ook toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

die hydrokorrels dienen voor een laagje onderaan in de emmer te leggen, daarboven komt aarde.

dus je kan hier moeilijk van een hydrokweek spreken.

 

nu ja, met die grootte van de tent, toppen en desnoods ombuigen loopt wel los denk ik

 

edit: had palermo zijn post niet gezien :innocent:

nu ja zoals hij zegt dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok top, heb het over het hoofd gezien. Sorry

Let wel op de groei en hoogte van de Haze. Groeit lang door in de bloei.

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu begonnen met de JH melange zaadjes van OE zelf, nadat ik er eens van heb kunnen proeven (kruidige hazesmaak met een beetje peper) :innocent:

 

ik was er aan het denken silverhaze ook eens te proberen want daar was ik vroeger zot van B)

 

hou me op de hoogte, ik zou het niet erg vinden af en toe een stekje uit te wisselen met een medebelg ;)

 

groetjes

 

sly

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben nu begonnen met de JH melange zaadjes van OE zelf, nadat ik er eens van heb kunnen proeven (kruidige hazesmaak met een beetje peper) :rofl

 

ik was er aan het denken silverhaze ook eens te proberen want daar was ik vroeger zot van ;)

 

hou me op de hoogte, ik zou het niet erg vinden af en toe een stekje uit te wisselen met een medebelg ;)

 

groetjes

 

sly

 

dat valt te overwegen :P

 

maar de plannen zijn uitgesteld :nerd

onverwachte, dringende verbouwingswerken in de kamer waar ik men tentje opgezet heb.

grootste deel is gedaan, nu is het wachten op enkele onderdelen en dan kan ik men tentje begin september eindelijk opnieuw opzetten.(klote bouwverlof)

had het me anders voorgesteld maar ja.

geduld is een mooie deugd maar zo voelt het even niet

 

sorry voor het gezaag, moest men hart even luchten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat maar iets horen :smoke Ik heb net een superhaze zaadje geplant dus tegen september zal die al lang "gejonkt" hebben /wink

 

Ik heb trouwens hard de indruk dat als je een haze/sativa een beetje langer laat voorgroeien, met optimale lichtsterkte (50000 lux), ze veeeel minder strekt in de bloei...en als ze toch hoog worden moet je maar knutselen om ze door elkaar te buigen :nerd

 

Hou maar een oogje op mn gallery, dan kun je zien wat te verwachten van die JH melange :rofl

 

greets

 

sly

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuw probleem, heb de hele handel eens gauw geinstalleerd en merkte dat de afzuiger( 355m³/u buisventilator) veel meer lawaai maakt dan verwacht en gewenst.

valt hier wat aan te doen? of moet ik een nieuwe kopen om het probleem te verhelpen?

 

in dat geval, aan welke denken jullie? hij moet zo stil mogelijk zijn en te plaatsen op de homebox(bovenop je weet wel...)

 

hopelijk vlug een antwoord,

dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de slangen er al op gemonteerd en het filter

Dit dempt het geluid namelijk ook nog eens

 

Ik zou wel geisoleerde slang nemen van je filter naar je afzuiger en van afzuiger naar plaats waar je uitblaast

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je de slangen er al op gemonteerd en het filter

Dit dempt het geluid namelijk ook nog eens

 

Ik zou wel geisoleerde slang nemen van je filter naar je afzuiger en van afzuiger naar plaats waar je uitblaast

TnT

 

 

aan de aanzuigkant volledig gemonteerd, andere kant niet.

ik twijfel er niet aan dat dat een verschil maakt, maar hij maakt echt veel te veel lawaai, dus of hij door dat laatste stuk slang naar buiten toe nog genoeg gaat verlieze, valt te betwijfelen.

maar ik ga het vast en zeker proberen morgen(moet dadelijk weg) en dan laat ik je weten of je gelijk hebt :whistling

ik heb wel geen geisoleerde slangen, is het verschil in decibels groot tussen beiden?

 

ondertussen zijn andere ideeen nog zeer welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het maakte idd wel een verschil, maar het blijft te luidruchtig, morge opnieuw naar de growshop en hopen dat die mij een oplossing kan bieden,

 

als jullie er een weten, shoot! :verrygood

kzou het erg waarderen,

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...