Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stekkeman

10 Stekken, Ruim 4 Weken Onderweg

Recommended Posts

Mooi idee, ziet er ook goed uit. Als het helemaal licht dicht is is het perfect :innocent:

Is het niet wat te vroeg om te verduisteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan ongeveer volgende week pas verduisten als de planten wat groter zijn , zodat we er wat meer grammen vanaf zullen halen. Denk toch wel dat 300 gram per plant wel moet gaan lukken. B)

 

We hebben het doek er nu effen overheen gedaan om te kijken of het wel donker genoeg was, en ja dat is die. :innocent:

 

MVG Stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk (hoop) dat de paaltjes te kort zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAJA eindelijk is er weer een nieuw update.

 

De planten zijn nog een vlink stuk gegroeit, als het zo door gaat worden de paaltjes idd te kort.

 

we zijn vanaf 13 juli begonnen met verduisteren en de bloei komt er al goed in de eerste witte haartjes zijn al te zien. En ze hebben nu ook hun eerste bloei-voeding weer gehad.

we verduisteren maar 5 planten de andere 3 staan ook in 55l potten en 2 andere staan in de volle grond.

 

tijd voor wat foto`s

med_gallery_11705_2622_965005.jpg

 

De planten waar de toppen al goed te zien zijn.

med_gallery_11705_2622_16056.jpg

 

med_gallery_11705_2622_1486728.jpg

 

med_gallery_11705_2622_285895.jpg

 

med_gallery_11705_2622_385872.jpg

 

De 300 gram per plant moet toch wel te doen zijn :blink:

 

de reacties en tips zijn van harte welkom

 

MVG Stekkeman :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo stekkeman, ziet er echt goed uit... planten zo te zien supergezond en lekker vol. Mooie constructie ook

 

laterr

Share this post


Link to post
Share on other sites

300 gram zou je opzich wel kunnen halen met deze planten, maar schat jezelf wat lager in dan valt het ook nooit tegen!

 

Ik hoop voor je dat je de 300 per plant haalt, maar ga van wat minder uit!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een lekkere bosjes zijn dat :(

 

Zien er echt goed uit :whistling

 

300 is wel veel maar wie weet :blink: Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

300?? ik denk het niet..

 

ik schat 100 gram droog per plant..

 

500 gram planten zijn echt tyfus groot.. die van jou trekt dat niet denk ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor weer een update

De 5 bloeiende planten gaan zeer goed. Nu is mijn vraag wanner kan ik stoppen met verduisteren zonder dat ze in de groei schieten ik ben begonnen met verduisteren op vrijdag 13 julie

De 3 planten andere planten staan nog steeds in de groei fase omdat ik gestopt was met verduisteren.

De 2 planten in de volle grond die staan er niet zo mooi bij (zelf denk ik een grond vergiftiging) en die zullen het niet gaan halen zie foto. :blink:

 

De 5 planten in de bloei :whistling

med_gallery_11705_2622_1341785.jpg

 

med_gallery_11705_2622_604189.jpg

med_gallery_11705_2622_1640518.jpg

 

De 3 planten in de groeifase

med_gallery_11705_2622_789120.jpg

 

med_gallery_11705_2622_1597959.jpg

 

De plantjes in de vollegrond :(

med_gallery_11705_2622_1724969.jpg

 

 

En hoeveel er echt van afgaat komen zullen we over een week of 10 weten.

MVG Stekkeman

 

reacties zijn niet verboden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eind augustus kun je echt met een gerust hart stoppen met verduisteren.

Nog even volhouden dus :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ doubleG de platen hadden genoeg water als je kijkt op de foto zit er ook bruinen vlekken ik denk dat het daar aan ligt.

 

update

we zijn weer een weekje verder en ze doen nog altijd even goed, de buds worden al groter en zijn goed zichtbaar het thc poeder zie je ook al goed zitten op het blad rond de toppen.

we beginnen maandag met de 4de week verduisteren

de 5 verduisterde planten

med_gallery_11705_2622_605196.jpg

 

close up van de toppen

med_gallery_11705_2622_1039980.jpg

 

med_gallery_11705_2622_927372.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey stekkeman.

 

mooie planten hoor, lekker bossig en veel topjes!!

als we een beetje goed weer krijgen gaat het helemaal goedkomen! :verrygood

 

groeten maska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn prachtige planten kerel, maar met zorg kan eigenlijk een ieder een goede stek groot brengen, maar met het oogsten moet je toch elk jaar, bij een buitenkweek, geluk hebben. En die van jouw staan in een kast, maar dat kan evengoed misgaan. Ik wens je een prachtige oogst toe van die planten.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 5/6 weken bloei kun je komende week overigens wel stoppen met verduisteren hoor. De meeste planten gaan tussen midden en eind aug zo de bloei in. Kans dat ze nu nog terug de groei ingaan heb je nu niet meer. Het was wat anders geweest wellicht als je net een week was begonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er fraai uit stekkeman.

En ja ze blijven bloeien nu, no doubt.

 

Wel hebben wij enkele signalen van onvrede bemerkt, ze zijn een beetje knorrig.....

Nu doen wij zo ons best, en nog heten we stekken..........lijken ze te zeggen....

 

Zet het in de krant,

wij zijn een plant!!!

 

Je hebt de ruimte zo te zien, misschien kun je de planten nog wel iets uit elkaar zetten,en wat altijd wat extra opbrengst op kan leveren is het uitbuigen van de onderste takken.

 

 

suc6 weetje en wistje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

eens een stek altijd een stek. ;)

Ik hoop dat je gelijk heb dat ze blijven bloeien, want ik ben vandaag gestopt met verduisteren.

en zet nu ook de planten iets vedder uit elkaar :verrygood

 

MVG stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk weer een update

 

afgelopen weken is er veel gebeurd.

De 3 planten die in de groei stonden gingen niet al te best kregen last van ongedierte en ging op het laatst 1 vlingerig blad aanmaken toen hebben we besloten op ze weg te gooien.

 

De 5 planten die nu 6 weken in de bloei staan gaan lekker. toppen worden lang en breedt

In de 4 de week hebben we ook MPK toegevoegt al voeding.

ook hebben we spint ondekt. maar het blijft gelukkig beperkt.

helaas hebben we vermoedelijk ook 1 top met toprot ondekt.

 

med_gallery_11705_2622_781160.jpg

 

med_gallery_11705_2622_387036.jpg

 

 

De mpk met verhouding 53 fosfor en 34 kalium we lossen ongeveer 6 theelepels op in 10 liter voedings water.

med_gallery_11705_2622_1247219.jpg

 

med_gallery_11705_2622_1137252.jpg

 

 

De top waarvan wij denken dat die last heb van toprot ik hoop dat iemand het kan bevestigen.

med_gallery_11705_2622_67813.jpg

 

med_gallery_11705_2622_1043014.jpg

 

 

MVG Stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gelukkig maar 1 top die het heb dus de schade is beperkt. ik zal morgen die top gaan verwijderen.

 

MVG stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

De schade is uitgelopen tot 12 toppen. We hebben besloten om de toppen met toprot te gaan knippen en te drogen. In ons lowbudget drooghok. Omdat ze nog ongeveer 2 weken moesten rijpen zijn de haartjes op de toppen ongeveer 30% bruin. Nu is mijn vraag als je ze laat drogen worden de haartjes dan ook mooi bruin?

de 12 geknippte toppen wogen 230 grammen nat

 

Foto`s van het drooghok

med_gallery_11705_2622_862846.jpg

 

med_gallery_11705_2622_289920.jpg

 

med_gallery_11705_2622_1292748.jpg

 

 

Ik heb een vraag is de rot zo goed verwijderd.

med_gallery_11705_2622_1380945.jpg

 

 

Zet het in het journaal we knippen ze kaal

 

Ik hoop op veel tips en reacties.

 

MVG stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

word de lucht wel vervest in het drooghok? da´s namelijk het belangrijkst.

 

en die rot is wel goed verwijderd, mits je ze niet op een vochtige plek legt.. als het kurkdroog is, kan de rot volgens mij niet verder groeien..

 

ik denk dat deze toppen wel van een mindere kwaliteit zullen zijn.. misschien moet je er hasj van maken...

 

je merkt het verschil wel als je toppen volledig afbloeien, en je het kunt vergelijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof hoor zo'n oude kas.. en drooghok in een waterreservoir :specool

Die ventilator zou ik niet direct op de toppen richten, dan gaat het te snel en dat komt de wiet niet ten goede..

De haartjes die nog wit zijn zullen wel wat bruinig kleuren, maar je blijft het verschil wel zien met goed afgerijpte toppen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij toprot kun je het beste echt alle zichtbare aantasting verwijderen. Op de foto zie ik nog enige resten van toprot.

 

Maar rook je het zelf op (binnen afzienbare tijd) dan blijft het zo wel goed. Wordt de top echter (voor langere tijd) bewaard, dan is er een kans dat de top alsnog (ook nadat hij volledig droog is) verder rot/schimmelt.

 

Over je witte haartjes. Deze worden alsnog bruin als je ze in een verlichte ruimte droogt (bv. onder een lamp). Worden ze na de oogst niet meer aan licht bloot gesteld (tot dat ze volledig droog zijn) dan blijven de haartjes wit.

 

Is het voor de verkoop, dan ALLE toprot verwijderen, dus ook wat je nog op de foto ziet en in ieder geval kort onder een lamp drogen. Een kenner ziet overigens wel of er wel of niet te vroeg is geoogst, maar er zijn zat growshops die het verschil niet zien. Mits de haartjes bruin zijn geworden, dus gedroogd onder licht.

 

Is het voor eigen gebruik, dan niet druk maken is het verder goed zo. Witte of bruine haartjes maakt niets uit als je het rookt.

 

Ik rook ook wel eens mijn aangetaste toppen (toprot) Die hebben een bijzonder zachte smaak, en zijn iets minder sterk. Met aangetast bedoel ik NIET wat jij op de foto laat zien, maar juist wat je er uit hebt geknipt.

 

Alle bovenstaande tips zijn (helaas) gebaseerd op eigen ervaringen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...