Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sidemen

Wat Een Weer!!

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Bij deze wilde ik wel eens graag weten, hoe jullie tegen het slechte weer aan kijken van de afgelopen weken. Want mijn dames in de guerilla buitenlucht groeien nog verdomd weinig, wanneer ik kijk naar afgelopen jaar. Hebben jullie daar ook al zichtbaar kenmerken van?? Verder vroeg ik me af of dit al kwaad kan voor de resultaten op het einde van het seizoen, ofdat het nog met flink wat zon recht getrokken kan worden??

 

 

Sidemen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jha ik wou mijn plantjes ook buiten zetten..maar met dit zuure weer hier in limburg laat ik ze nog ff op de zolder staan, bij mij gaat het idd minder hard als eerst . :verrygood Maar met je juiste hoeveelheid zon is dat echt wel goed te krijgen

 

 

 

greetz heerlenblunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne staat al die tijd buiten, heb nu wel door de wind een bamboo stok moeten plaatsen. Wat ze weer lekker mooi rechthoud. Mijn planten vlogen van links naar rechts, maar breken deed ie niet. Zelf me kleine stekjes, lowryders staan buiten in dit weer. De zon vinden ze toch wel op afstand je ziet je plant er toch naar keren. Het gaat idd trager, maar wind is ook goed om de plant sterk te krijgen. Mijn stengel is nu al breder dan 1 euro stuk. :verrygood ( niet van allemaal) Maar dat duurt niet lang meer) 1 nieuw stekje staat ook buiten en daar is de stengel nog erg dun van. Maar hij kan er dus tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het weer is inderdaad zwaar shit, maar dat is het risico als je buiten kweekt he ;) . Je betaald geen toren hoge rekeningen van stroom en ze krijgen soms water ook voor niets :D . Ik heb mijn planten van het begin af aan verstevigd met bamboe-stokken omdat ik weet dat ze groot gaan worden en de toppen zwaar worden (en het allerbelangrijkste dat het wortelstelsel nog niet volgroeit is, en zo de wortels dus niet beschadig ). Ik heb ook plastic gehaald bij tuincentrum voor straks als ze in de bloei staan dat ze niet nat worden en de kans op toprot kleiner is.

 

Nog even doorbijten en dan hebben we misschien beter weer, misschien willen de Grieken en Hongaren hun warmte hierheen sturen :verrygood

 

Wietsurfer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, ik ben opzettelijk laat begonnen met zaaien omdat ik het allemaal een beetje low-profile wil houden. Dat ze niet zo snel gaan vind ik nu dus nog niet zo erg, ik hoop alleen wel op een warme, droge nazomer straks. Dus geef mij nu maar het weer van september en laat in september eindeloos de zon schijnen, dan ben ik een gelukkig man... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd mad nu maakt het nog niks uit

Als het midden julie augustes september maar mooi is

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb voor de zekerheid toch maar een lamp gekocht voor mijn orange bud

hadden vorig ook ni veel zomer enkel hete herfst

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is nog maar de vraag ... Die kans is ook best klein toch? Ik zit eraan te denken om ze te gaan verduisteren. In ieder geval de planten die ik in de tuin heb staan dan :verrygood

 

Maargoed bij mij zijn ze nog maar 5 cm hoog dus laat ik niet te ver vooruit lopen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

ik merkte bij mijn planten op balkon toen ze net stonden ddat ze beter groeide ze hadden beter weer nu is dit wat trager merkte ik minder zonuren = minder fothosynthese

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier aptus regulator wat ik af en toe wel eens buiten gebruik.

Waardoor er meer fothosynthese komt.

- Aptus Regulator 250ml

- voor kortere internoden afstanden

- verbeterd de fotosynthese

- kan gebruikt worden met alle voedingen

 

Aptus Regulator

Aptus Regulator is een uniek en futuristisch product, dat continue

blijft regelen en aansturen. Men haalt letterlijk moeder natuur in huis.

Aptus Regulator loopt ver voorop als het gaat om gewas verzorging, dit is mede

merkbaar door de kortere internode afstand die optreedt en een versteviging van

het blad. Aptus Regulator zorgt voor een betere fotosynthese doordat het een

kristallenlaag op het blad aanbrengt in de vorm van prisma’s, waardoor de lichtopname

sterk verbeterd wordt. Ook het wortelstelsel en het houtvatenstelsel worden sterk

verbeterd waardoor de plant de voedingsstoffen beter en sneller kan opnemen.

Tevens optimeert Aptus Regulator de mineraal- en voedingsstofopname zodat de plant

in elk stadium van haar ontwikkeling datgene binnen krijgt waar zij om vraagt.

Intensieve testprogramma’s gevolgd door blad analyses bevestigen dit.

 

Aptus Regulator kunt u vanaf de eerste dag mee geven gedurende de hele cyclus

 

 

Ik merk het aanduidend als ik het gebruikt. Mag ook wel voor een flesje van 56 euro :nerd Maarja de verhouding 15 ml op 100 liter water is dan weer ok. Hetgeen wat omschreven staat doet het ook echt is mijn ervaring dus, en werkt dus ook buiten :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben blij dat ik buiten mijn kas heb waar ik de plantjes veilig in kan zetten, daar blijft de temperatuur ook lekker hangen. Echter mag de zon wel meer gaan schijnen, niet alleen voor de plantjes, maar voor iedereen.

 

Grtz Blowsterke :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de rege hang ik boven de plantjes een paar paraplutjes en geloof me, zo waarderen t.... gelukkig komt de zon er nu al weer aan !

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er niet echt problemen mee op de wind na dan, daar kunnen we stokken voor plaatsen..

de regen is lijkt me alleen maar goed, als ze maar niet verzuipen dan. de wortels kunnen nu mooi diep de grond in richting het grondwater, hebben ze in de zomer ook wat te drinken. het mag alleen niet kouder dan 16 graden worden, want dan groeien ze niet echt meer :nerd ...

 

greetz mister R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier komt het weer met bakken uit de hemel, blij dat ik ze in een flinke pot heb gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we hopen op een goede nazomer, dat maakt een hoop goed :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De langetermijnvoorspellingen (gebaseerd op 6 supercomputers) voorspellen pas vanaf begin augustus echt zomerweer .(zelf geloof ik er eerlijk gezegd niets van ).

In het Gentse hadden we vandaag de felste regenbuien sinds maanden, met zwaar onweer en hagel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wordt echt depressief van dit herfstachtige kloteweer frusty.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

de binnenprijzen blijven maar stijgen !!

 

kom maar op met dat kou front we need it ...

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben maar gaan kijken of mijn achtertuin er nog ligt wat een noodweer mensen ... het kanlt hier al een uurtje of 2 met ewen moesson erboven op.

 

 

 

heerlijk gewoon !!

 

 

Dag allemaal....

 

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ze in een kas staan, dus redelijk beschermd.

als aug/sept maar redelijk is.

als je zon wil moet je maar naar de antillen :nerd

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit onnodig quoten (wakker worden!)

 

Juistem of emigreer naar Marokko....

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 3 planten in de tuin staan, gelukkig staan ze in potten en niet in de vaste aarde :lol:

Vorige week heb ik de schuur opgeruimd en het raam afgeplakt met 2 vuilniszakken.

Iedere morgen om 8:00 uur zet ik de planten buiten en 's avonds om 20:00 gaan ze weer terug in de donkere schuur :nerd

Nadeel is toch wel het vroege opstaan :nerd maar je moet er wat voor over hebben.

De planten zet ik 's ochtends onder het balkon, wel zon maar geen regen!

In de middag verplaats ik ze weer naar de andere kant van de tuin waar ze nog een paar uurtjes "zon" mee kunnen pakken.

 

Aankomend weekend schijnt het wel goed weer te worden maar daarna zakt de temperatuur weer behoorlijk in.

 

Met het gesleep hoop ik dat de planten op tijd klaar zijn en niet eind september weer naar binnen moeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

morgen overmogen en maandag wordt het even redelijk maar daaarna gaat het G&!$* weer regen :S. plant meenemen op vakantie? staat de caravan straks vol :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...