Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
deejay

Herma Alert, Wat Te Doen?

Recommended Posts

Sinds 5 weken ben ik begonnen met 2 van mijn 4 (overgebleven) planten te verduisteren...

Nu merk ik sinds gisteren dat ik met met herma's te maken, natuurlijk ze worden samen verduisterd , dus één is automatisch 2. Eigenlijk alle vier, want mijn 2 andere niet-verduistere planten staan in de buurt(heb niet te gek veel plek op mijn terras. Dat is dus geweldig. :verrygood

 

Het is in een heel vroeg stadium, dat ik het opgemerkt heb. De zaadjes zijn nog miniscuul klein. En er zijn er maar enkele. Ik heb ze er erafgepitst met een pincette.... Tiental op elke plant.

 

Nu de vraag:

1. Gooi ik de boel weg?

2. Heeft het nog zin te verduisteren?

3. Kan ik dit enigszins controleren, door ze elke dag te checken en te "pitsen".(zag ik sommige leden aanraden)

4. Kan ik er mss hasj van maken?

 

Denk zelf Ja,Nee,Nee,Maybe (na de zoekfunctie grondig gebruikt te hebben " herma")maar mss ben ik toch verkeerd?

 

Iemand?

 

Alvast bedankt. Een foto biedt weinig nut, veronderstel ik, en mijn cam is niet de beste, dus je zou niet echt wijzer worden.

 

Pft, wat een teleurstelling. Enkel positief ding is dat ze echt wel mooi in de bloei staan, maar dat is amper troost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste: waarom denk je dat ze allemaal herma zijn? Ik weet hier niet veel over, maar ik geloof dat het verschillende oorzaken kan hebben. oh, ik snap het al, het stuifmeel bereikt ook de andere planten... dan vallen die andere planten volgens mij nog te redden.

 

Als het inderdaad zo is, en je hebt geen andere planten, dan zou ik gewoon gaan experimenteren. elke dag kijken wat er groeit en de mannelijke bloemetjes erafhalen is dan een optie. Dan kun je straks anderen precies vertellen wat het betekent als je hermas hebt. Ik denk dat je er altijd nog wel wat wiet vanaf kunt halen. beter dan niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie, experimenteren lijkt een plan.

 

Wat betreft die andere 2 planten, die staan amper op een meter van de verduisterde en zullen wel bevrucht worden, deze 2 hadden al vrouwelijke bloeiverschijnselen sinds een week of 3... maar hebben nog wel een tijdje te gaan(op natuurlijke wijze), vandaar dat ik denk dat het hopeloos is voor die 2. Ik denk beide geslachten nu al te herkennen vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan je weten dat het allevier hermas zijn ?, zijn het stekken van eenzelfde plant ?

Een herma heeft zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen , als de mannelijke bloem de vrouwelijke bestuift krijg je pas zaad.

Een andere vrouwelijke plant wordt er geen herma door maar kan wel bestuifd geraken en zo zaad hebben in de toppen (zaad dat wellicht weer hermas zal geven).

Ik zou die herma killen en me toespitsen op de vrouwtjes , het is bijna onbegonnen werk om de mann. bloemen er af te halen (zitten soms zelf binnenin de toppen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je alsjeblieft een wat beter omschreven topictitel willen kiezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yeps.

 

Het is uit zaad, dat tussen weed zat, dat ik een tijdje geleden gekocht, mss is daar al de fout.

 

 

@Whazzup: no problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hier een fotootje, ik denk toch wel dat dat een balletje is, als ik het erafhaal, zit er een klein wit rond voorwerpje in...

 

gallery_6838_2692_12711.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de foto kan ik niet zien wat je bedoelt ,

zoals je het beschrijft denk ik eerder aan een zaadje en niet aan een mannelijke bloem (waar stuifmeel in zit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yeps

 

het is dat groene bolletje(onder op de foto tss steel en blad), komen 2 bruinige haartjes uit en er zit een witbolletje in, wat me op een babyzaadje lijkt.

 

Of heb ik gewoon een bevruchtte vrouw?

 

Bedankt voor de hulp yeps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin te denken dat mijn planten op één of andere manier(hoe weet ik niet, heb de mannen er zeker op tijd uitgehaald) bestoven zijn, en dat op een terras op het vierde verdiep.

 

Ik had allemaal een beetje met elkaar verward(herma/bestoven plant), is nog maar m'n 2e kweek....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello

 

Ik had het zelfde vorig jaar op mijn planten. Deze heb ik op natuurlijke wijze heb laten uitbloeien.

Op het zelfde plaats als bij jou op de foto had ik ook telkens 1 zaadje , heb er niets aan gedaan.

Ik heb me toen ook zelf afgevraagd of ik met hermas zat maar heb nooit een mannelijke bloem gevonden /gezien.

Heb er toch nog een good rokertje afgehaald.

 

Veel succes

 

Vergeten bij te voegen dat de planten voort kwamen uit feminised zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ThaChronic

 

Bedankt voor de semi-geruststelling. Hoop doet leven. Ik heb ze in elk geval vandaag nog verduisterd. Ik zie het wel aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...