Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ConcreteJungle..

Regenwater Of Kraanwater?

Recommended Posts

Goedeavond allemaal .. Ik Ben sinds kort ook bezig met mn kweekje , en als je op de link hieronder klikt kun je mn verslagje lezen.

 

Maar nu ff mn vraag ;)

Ik heb vanmiddag een Tetra Ph test kit gekocht omdat ik op het moment niet zon zin heb om zn dure ph meter te kopen..

 

Deze test gaat met vloeistof , en laat dus door middel van kleurcodes zien wat je ph is (met 0,5 per kleurcode omhoog)

 

Nu heb ik dus mijn kraanwater gemeten en deze was ; 7 tot 7,5 ... wel iets te hoog dus :verrygood

En het regenwater wat dus de afgelopen weken is opgevangen in emmers ; die was de lichtste kleurcode en dat was 5 tot 5,5...

 

Mijn vraag aan jullie is dus , welke van de 2 kan ik het beste gaan gebruiken??

Of is regenwater uberhaupt gewoon niet goed , en kan ik beter kraanwater pakken en die dan wat afzuren?

 

Kijk maar ff bij mn verslag dan zie je in ieder geval hoe mn planten er op dit moment bij staan ... :D

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenwater en kraanwater mengen :verrygood

 

ff zoeken op regenwater en je komt een schat van info tegen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie No-zem :D

 

Je hebt gelijk er is genoeg infoo over te vinden..

(dit was eigenlijk ook een een manier om mn verslagjee te promoten, want ik krijg zoo weinig reacties :verrygood )

 

Geintjeee ;)

 

Heb jij trouwens nog een idee waarom mn plantjes toch redelijk strekken ( mn Shivani's) terwijl ik er toch 2 TL's van 36 watt op heb staan en op 1-2 cm afstand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik geef echt minimaal water ... hooguit 1 X per dag .

En met teveel water gaan ze ook niet sprieten lijkt mij ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...