Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aart

Wie Wil Me Helpen Met Me Begin

Recommended Posts

Heey mensen,

 

Ik ben nieuw op dit forum dus zal me eerst eve voorstellen,

 

Kheet Ronald en kom uit het gezellige Roosendaal. Ben 21 jaar en heb samen met me vriendin een mooi huisje gekocht. FLink geklust enzo alleen heb geen idee wat ik met de zolder aan moest :verrygood Aangezien ik regelmatig an een blowtje geniet dacht ik om er plantjes te zetten.

 

Maar heb geen ervaring met het kweken van wiet...alleen het oproken. Dus even voor de mensen die met het antwoord komen van : je moet verder lezen blablabla..Ik zoek mensen die me graag willen helpen en die ik miss ook zou kunnen helpen :nerd

 

Ik wil graag op me zolder plantjes zetten.. Dit lijkt me wel handig omdat het een geisoleerde zolder is met weinig buitenlicht en mooi op tempratuur blijft. Wat misschien ook wel handig is is de niet gebruikte schouw? Kan ik miss gebruiken voor de afzuiging? Verder is me schoonbroer electricien...lijkt me ook wel handig :D

 

Ik heb een tekeningtje gemaakt van me zolder? Zou iemand die wille inrichten of tips erover willen geven ghehehe.?

 

Ik wil graag 10 plantjes..De info over lampen..groei en bloeifase enzo heb ik uitgeprint dus daar zal ik wel uitkomen. Ik wil gewoon graag weten wat een goede opstelling is met plaatsing van lampen, af en toevoer van lucht.

 

Hoop dat er mensen bijzitten die me op de goede weg kunnen helpen ;)

 

 

 

Zolder ---->

 

 

naamloos.JPG

 

dat zwarte blok is de schouw en dat rode klein blokje is de opening in de schouw( een ronde pijp)

 

Verder niks belangrijks

Edited by Aart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet even een paar maten van de zolder neer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:Uhmz de bruikbare ruimte is ongeveer 5 bij 4 :verrygood Met schuindak waarvan het hoogste punt 2,50mtr is

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

10plantjes..

ik heb een kasie gebouwd op opzolder,, schuin enzow..

werkt prima..kast is boven het trapgat, ik loop er als het ware onder door..ruimte besparend..

1 * 600..klinkt waarschijnlijk als weinig voor je, maareuh beliefe me, het is zat..mits je er rijk van wil worden..

kassie dernaast voor moeders, zodat je lekker door kan bloeien.. elke twee weken stamp ik er 10 tot 20 in en aaan de andere kant trek ik ze er weer uit, om de 2 tot 3 weken oogsten,,

dit kassie is 1,4m bij 1,4 meter..

 

voor 10 plantjes, zou ik 3 lampen ophangen..

ik denk dat je ze wat groter wilt laten worden,, een weekje of 3 voorgroei ofzow..

dan ik 1800 watt zat,, je moet er ook de warmte uit trekken..

1800kuub afzuiging zal je door de hete zomers heen trekken..

wate rgeven zou ik in jouw geval gewoon met de hand doen, krijg je ook een goede indruk van hoeveel ze nu eigenlijk drinkt enzow..

water geven met de gieter houdt ook de verbouwing simpel en goedkoop..

maak ik het zoldertje een tent of kast die licht en lucht dicht is..daar kun je dan het klimaat in controleren..

verder is het best simpel,, gewoon die meiden derin zetten en grown maar..

leer hier op het forum hoe en wat met voeding en PH, dan kom je der wel..

suc6. mocht je vragen hebben ofzow, dan hor ik t wel..

 

growze dude.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lokatie ziet er leuk uit viva de zolders :verrygood

 

Maar voordat je begint en nog geen ervaring heb lees eerst hir het een en ander, een goed begin is het halve werk, er zit namelijk heel heel veel ervaring alhier zal ik maar zeggenop het forum.

 

Maar good luck met je project

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enne Aart welkom,

 

Zo meteen ga je ook nog om schemaatjes vragen maar dat soort dingen zijn allemaal relatief.

Ieder hok heeft een eigen ritme, net zoals iedere vrouw anders klaar komt.

 

Daarom kan het een zoldertje wel meer water verdammpen dan het andere.

 

Enne hoe ga je mij dan helpen als ik jou help de eerste oogst te voorkomen dat het geen rampen plan wordt ?

 

zoiets is goud waard namelijk..... lezen kost niets.

Zoldertjes genoeg op dit forum, ik zal je een duwtje geven:

 

Isolatie

Warme uitlaat ?

Cooltubes

Zomer !!

Verse lucht.

 

 

Succes Esmie ....

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. nog een overweging: Waarom niet gewoon 5 nemen? Zit je aan de goede kant van de gedoogzone als het een keertje mis mocht gaan en ook daarmee kun je grote oogsten draaien hoor. Kijk maar eens naar de voorbeelden van o.a. De Badkuip en ASgrow.

 

Goede voorbereiding is in ieder geval het halve werk dus héél véél lezen en ideeën opdoen. Goed ontwerp tekenen en doordenken. Reken maar augustus voor je goed en wel aan de gang bent en die tijd moet je ook echt nemen om je goed voor te bereiden en in te lezen, inkopen te doen, te bouwen, testen, verbeteren etc.

 

Je zou ook eens kunnen overwegen om je hok groot genoeg te maken maar om te beginnen eens met 5 planten te starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ieder hok heeft een eigen ritme, net zoals iedere vrouw anders klaar komt.

 

 

Hé Esmie,

 

Ik vond de laatste tijd al een andere sfeer op het forum hangen, maar nu weet ik het zeker. Volgens mij heb je gewoon één of andere latin lover boy gevonden die je extreme behoeften weet te bevredigen. Die scherpe kant van weleer is gewoon als geile boter gesmolten voor een mediterrane zon.

 

Nou, veel plezier dan maar.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

Bedankt voor de tips tot nu toe. Ben al zo 3/4 uurtjes aant rondneuzen en heb al intresante dingen gelezen!

Ben er wel achter gekomen dat het niet " zomaar " even een plantjes zetten is. Desondanks is het ook een uitdaging om een mooie gezonde grote oogst te kweken.

 

Heb een klein lijstje geschreven van wat ik nu perse moet hebben om te beginnen. Misschien kunnen jullie dit aanvullen indien ik iets vergeet?

 

Bij sommige heb ik er bij gezet wat ik dan voor iets wil halen. Kweet niet zker of het een goede keus is dus commentaar is gewenst :verrygood

 

Groeilamp (philips son-t agro 400 watt)

Bloeilamp (philips son-t 400 watt)

Voorschakelappratuur ( TRM power booster 400 watt)

Fitting voor de hogedruklamp

Ec meter

Ph meter

Thermo en Hydrometer

Reflector

Tijdschakelaar

Af en toevoer ( hier weet ik niet goed wat ik moet nemen. Kwil graag de afvoer op de schouw aansluiten.

De toevoer wil ik graag via het raampje hebben. Wat kan ik dan het best nemen. Me budget is niet al te groot!)

Koolstoffilter ( Is dit echt nodig omdat ik de afvoer via de schouw doe?)

Toerenregelaar ( misshien nodig voor de ventilator?)

Aarde (plagron grow mix bemest)

 

Voor de voeding en manier van bewatering heb ik het forum nog aant omspitten ghehehe maar tips zijn welkom

 

Khoor het graag! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom een 400w en geen 600w, ik heb ook 400 hangen, achteraf spijt dat ik geen 600 heb gekocht, maar ieder zijn keus natuurlijk.

En aanvoer is niet nodig als je je raam open kan zetten, koolstoffilter zou ik wel nemen, maar ik weet niet hoe je zit, rijtjeshuis, achteraf wonend...etc...

 

iig wens ik je succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Waarom 400 watt? Ik begin toch maar met 5 plantjes. Ik ga voor het eerst kweken en daarom wil ik niet te veel plantjes hebben. Het meeste is voor eigegebruik en wat overblijft weet ik wel een goed plekje voor :verrygood

 

Voor 5 plantjes lijkt me een 400 watt wel genoeg dan toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog een vraagje..best belangrijk eig :D

 

Ik wil graag stekjes halen maar weet nog niet wat voor soort.. Ik gebruikte meestal super bio x voor in me joint maar vind dit nergens terug. Kent iemand anders dit soort wel ?

 

Ik wil graag een plant die niet al te moeilijk is ( vanwege dat dit me eerste oogst zal zijn)

Heb gehoord dat k2 en superskunk het goed?

 

Miss meer mogelijkheden?

 

Groetennnn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Groeilamp (philips son-t agro 400 watt)

Bloeilamp (philips son-t 400 watt)

 

Voor groei adviseer ik je een 400 watt HPI lamp, voor bloei een Greenpower., ook beiden van Philips.

 

Tijdschakelaar

 

Maar vergeet daar geen relais bij!

 

Af en toevoer ( hier weet ik niet goed wat ik moet nemen. Kwil graag de afvoer op de schouw aansluiten.

De toevoer wil ik graag via het raampje hebben. Wat kan ik dan het best nemen. Me budget is niet al te groot!)

Koolstoffilter ( Is dit echt nodig omdat ik de afvoer via de schouw doe?)

 

Vanuit je kast direct op je afzuigkanaal is perfect, hang wél een filter in je hok anders ruik je het in de wijde omgeving :verrygood dus filter - fan - direct op je afzuigkanaal. Ler er wel even op of je niet wellicht afvoerkanalen met de buren deelt (warme lucht)

 

Je aanvoer kun je beter van binnen halen, een constantere temperatuur en in de zomer koeler. Desnoods gebruik je een actieve aanvoer om het uit een andere ruimte te halen.

 

Toerenregelaar ( misshien nodig voor de ventilator?)

 

Een fancontroller heb je nodig, die de fan harder zet als het warm wordt em zacht zet als de temp. goed is. Een watervernevelaar lijkt me op zolder ook geen overbodige luxe.

 

Aarde (plagron grow mix bemest)

 

Ik vind zelf light mix ideaal: weinig voeding zodat je het helemaal in de hand hebt, je kunt heel rustig na twee/3 weken opbouwen.

 

Voor de voeding en manier van bewatering heb ik het forum nog aant omspitten ghehehe maar tips zijn welkom

 

Hou het bij één lijn en doe niet te ingewikkeld. Eéncomponentvoeding is het eenvoudigst maar vraagt in een aantal gevallen om een kalkrijke bodem, vergeet geen klein handje maerl bij je grond te mixen. Ieder heeft zo zijn voorkeuren, maar plagron is prima, zelf heb ik ook uitstekende ervaringen met BioNova. Eén voeding voor de gehele cyclus met wat extra PK 13+14 in de bloei. Als extra kun je nog BN x-cel toevoegen de gehele periode. Ik zou in ieder geval schimmels door je aarde mixen zodat je wortels beter aanslaan en als het kan wat bacto voor de bodemleven. BN Super Grondmix is gedeeltelijk organisch, en voedt daarmee ook je bodem. Voor een paar tientjes ben je helemaal klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En blijven lezen Aart ik zie vanuit je boodschappenlijstje dat je veel stof oppakt maar ook belangrijke details vergeet op teslaan.

 

Probeer niet te veel stof in 1 avond op te nemen, verdeel je hersencapaciteit over meerdere dagen.

 

En neem gewoon meteen de juiste spullen !!

 

Als iemand zegt ik begon met een 400 maar daar heb ik nu spijt van ... waarom zou hij daar over liegen ?

 

Think deep buddy.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is die esmeralda vandaag behulpzaam zeg :D ;)

 

goed zo ga zo door :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan je verhaal te horen wil je voor je eigen rokertje gaan, dus niet al teveel poespas. Een 600W lamp zou dan voldoende moeten zijn. Hiermee belicht je een opp. van 1,2x1,2 m. Als je "maar" 5 plantjes plaatst dan zou ik voor grote potten gaan en een wat langere voorgroei. Scroggen is dan ideaal, omdat je dan goed de planten over het gehele opp. kan begeleiden. Bij mij heeft het scroggen tot bijna een verdubbeling van mn oogst bijgedragen.

 

Het best is indd om een kast te maken en niet los in de ruimte. Als je dan toch een kast hebt dan kan je gewoon in- en uitblazen in de ruimte en dan het raampje open laten. Dit scheelt veel moeite en is op deze schaal goed te doen.

 

Zoals dokkie in het begin al opmerkte is het natuurlijk ideaal om eigen moeders te hebben met hun eigen ruimte. Hiermee beheers je het gehele traject en ben je niet afhankelijk van Growshops e.d.

 

En waarom eigenlijk stekjes? Het lijkt misschien wat makkelijker, maar kweken uit zaad is toch iets leuker en bovendien kan je dan je favoriete soortje kiezen. Bij growshops zit je vast aan hun aanbod en dat is meestal PP. PP is overigens wel een hele goede "starters"plant en kan veel hebben. Het nadeel van als je PP neemt is dat je geen goed advies van esmie meer krijgt, want die boycot deze soort :D Ik heb nu zelf wegens omstandigheden trouwens wel PP'tjes staan en het gaat lekker:) Brengt wel lekker veel op deze soort namelijk.

 

Succes met je vorderingen en hou ons op de hoogte he :verrygood

 

Greetz,

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey mensen bedankt voor jullie reacties :D Zo leer ik nog eens wat :verrygood

 

Het maakt me niet zoveel uit of ik stekjes of met zaadjes begin. Stekjes spreekt me meer aan om te beginnen omdat het toch me 1e keer word. En omdat je kans hebt dat je de mannetjes verzorgt terwijl ik die niet wil hebben. Kunnen jullie mij mischien helpen met me keus. Het maakt me niet zo veel uit opzich als de plantjes er maar komen ;)

 

Ik wil een kast gaan bouwen van ongeveer 1,30 bij 1.. Is dat groot genoeg voor mijn 5 plantjes?

En over de afzuig. Kan ik een Ventilator pakken van de bouwmarkt met 360 m³ per uur ? Of is dit niet verstandig.

 

Ik ga vanaaf weer verder met het forum doorlezen :nerd ik wil wel goed voorbereid zijn ghehehe

 

Alvast heel veel bedankt en hoor graag van jullie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer dat idee van ventilatoren uit de bouwmarkt uit je hoofd te zetten, gewoon een goede uit de growshop passend op het filter.!, voor hout,verf,ketting,haken en schroeven ga je naar de bouwmarkt....

 

@esmie, wat ben je mild....... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Waarom uit me hoofd zetten? Ze zijn stil..toeren zijn te regelen en er zijn erbij die 500 m³ per uur verplaatsen? Lijkt me goed genoeg zoals ik op dit forum heb gelezen en scheelt nogal in de kosten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aart alles wat je nu bezuinigt moet je straks dubbel uitgeven ...

 

Je zal de zoveelste zijn die niet tevreden is over de capaciteit van bepaalde spulletjes van bepaalde winkels.

 

Dat mag nu ff lowbudget lijken maar het wordt een drama.

 

OK we pakken er een biertje bij en laten Aart de tent runnen !!!

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was maar een vraag en wil dan ook graag weten waarom hij niet goed is. Maar neem graag jullie advies.

 

Alleen kzie door de bomen het bos niet meer..zoveel aanbod is er. Mijn buget is niet al te groot.

 

Heb me lijstje nu een beetje aangepast van de spullen

 

 

 

1 x Zelfbouw set - VSA, Bulp en Kap (600w)

1 x Koolstoffilter 1000m3 lichtgewicht - Carboriginal

1 x Adwa pH & EC Koffer

1 x Plagron Alga Bloeivoeding

1 x Plagron Alga Groeivoeding

1 x Plagron Roots Wortelstimulator

1 x Buisventilator 760m3

 

Thermo en Hydro heb ik al in bezit.

Ik zou dan nog bloempotten, Aarde en zaadjes/stekjes moeten hebben. Ben ik dan compleet of zijn er nog belangrijke zaken die ik ben vergeten.

 

Ik wil ook nog een middel hebben om mijn ph waarde van kraanwater te verbeteren maar dit z8 ik even of tot ik mijn ph en ec meter binnen heb.

 

Wat voor voeding raden jullie mijn aan om te beginnen?

 

Ik denk dat ik met de k2 of noorderlight wil beginnen. Tussen deze 2 twijfel ik nog

 

Even lijstje geupdate..Dit is wat ik hier wil halen.

 

Heb ik een relais nodig voor 1 lamp?

Edited by Aart

Share this post


Link to post
Share on other sites

aardig lijstje Aart,

Ik wil alleen ff opmerken dat de afzuiger ongeveer net zoveel aantal m³ zou moeten zijn als de aantal watt per lamp (of meer), en de koolstoffilter ongeveer 20% meer capaciteit moet hebben dan de afzuiger... dus reken maar uit... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 ding is zeker je bent er wel goed mee bezig dat moet ik je nageven, je gaat niet over 1 dag eis dat bevalt me wel.

 

Ik denk dat je toch rond zo'n 4 á 500 je spullen wel kan hebben vergeet je slangen niet,relais.

 

Weet natuurlijk niet wat je al heb uitgegeven aan bouwkosten maar dit is wel ongeveer de prijs waar je aan moet denken als je minimaal de spullen wil hebben om een goed hokje in te richten, je kan het natuurlijk zo gek maken als je wil.

 

Sterkte en succes in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook voor het eerst deze keer, kan je het best PP planten is het makkelijkst vind ik..

ik heb er 25 staan, en ik doe alles op gevoel hoor. 2x 400 watt lampen een goeie afzuifer van 1500 kubb.

ik snap het ook allemaalniet zo. een goeie advies voor jou is..

 

vraag gewoon aan de growshop.. alles op het internet is commercieel gericht.. je word er wel wijzer van.maar de een zegt dit en de andere dat, als je bij de growshop hun advies blijft volgen komt het goed.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
vraag gewoon aan de growshop.. alles op het internet is commercieel gericht.. je word er wel wijzer van.maar de een zegt dit en de andere dat, als je bij de growshop hun advies blijft volgen komt het goed.. :verrygood

 

Deze wil ik nomineren voor de Gouden Grap 2007.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...