Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik zat er stiekem een beetje op te wachten dat iemand om zaden vroeg van de lokale wiet. Deze is echter NIET hetzelfde als de beroemde west/zuid chinese landrassen.

Ik begrijp helemaal waar je vandaan komt wat betreft de genoomvervuiling. :innocent:

 

Ik denk niet dat ik al zaden kan verzamelen voordat ik naar Nederland ga. In september zal ik een kleine expeditie ondernemen. Kwekers zullen vast eigenschappen eruit kunnen halen die nuttig zijn voor de kweek. Ik heb het idee dat de lokale planten heel snel zijn vanwege de korte periode waarin ze kunnen groeien. (lange, koude winter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

WT,

 

Schiet me net te binnen, jij hebt daar geen voeding e.d. Indien je toch een meststof wil toevoegen kan je daar natuurlijk een lokale kippen houder om wat gedroogde kippen mest vragen.

Ik heb zelf kippen en grow met deze mest. Voor de test heb ik één buiten plant deze ronde geen meststof meegegeven. Deze blijft ten op zichte van de andere 6 significant (altijd al eens willen gebruiken significant)achter. Verdere omstandigheden gelijk.

Natuurlijk niet direct volledig toe te schrijven aan de mest stof, hiervoor zou ik meerdere testen achter elkaar moeten doen maar ik heb het idee dat het wel werkt.

 

Ik doe twee koffie schepjes (ongeveer twee eetlepels) gedroogde mest op 1,5 liter (in mijn geval) vijver water. Dag laten staan en tussendoor even een paar keer schudden. Als het net zo goed werkt als dat het stinkt werkt het als een dolle.

Ik ben nu verhoudingen aan het testen omdat ik die hier niet kon vinden. Op dit moment krijgen ze twee maal per week een scheut behalve een en die blijft dus achter. Ik heb verder geen indicatie van over voeding dus ik ga volgende week over op drie keer per week.

Ze hebben daar in ieder geval wel kippen, dat weet ik zeker :innocent:

 

Oh ja als je een rondje zaden roof/ export gaat doen ben ik erg benieuwd wat er van gaat komen.

@SPace-c-boy

Goed bezig, als we allemaal een beetje opletten houden we het meeste over. En niet alleen bij Cannabis.....

 

Groet en Euuuhhh hoe ging dat ook al weer

Ni Hou, Laoshi ZAIJIAN (mijn Chinees is een beetje roestig)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, kippenmest is een goed low-tech alternatief, Tot nog toe gaat het prima in de aarde die ik heb, dus laat ik het maar even zo. Kippenmest in mijn huiskamer...

Vandaag brak het zonnetje weer door. Net even een rondje wezen wandelen. Bij een stroompje (zeg maar gerust open riool) zag ik vanaf de brug een mooi veldje staan. Zo'n 50 planten als ik goed schat, grote bladeren en ongeveer anderhalve meter hoog. Het is daar wel door iemand geplant, dus roven zal er niet van komen. Zaden zal geen probleem zijn. Als ik de "eigenaar" kan achterhalen kan ik hem wat van mijn zaden aanbieden. Die zal niet weten wat ie meemaakt als ie dat gaat roken :innocent:

Ik had mijn camera niet bij me. Ongetwijfeld komt er binnenkort een fotootje van dat veldje.

wel een foto van het papier dat ik hier gebruik om mee te rollen, als mijn kameraad en zijn pijp er niet zijn.

gallery_11795_2639_884444.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Wat betreft grotere potten: je kan natuurlijk ook gewoon een paar emmers nemen en daar wat gaatjes in doen voor de drainage.

 

Voor de rest: leuk verslag zo uit het buitenland. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je miss J. Dat was ook het plan. Ik weet een plek waar ze plastic emmers in alle maten verkopen. sommige zijn twee keer zo groot als een speciekuip.

Ik wil wel weer grond van dezelfde mensen als waar ik het eerder van had. Dat is goed spul. Helaas verkopen die mensen kleine kamerplantjes op straat, en ze zijn er niet altijd. Wel heb ik tijdens mijn wandeling vanmiddag een gebiedje ontdekt waar mensen groenten en bloemen kweken in een soort kassen (bakstenen muurtjes met een rond zeil aan de zuidkant). Daar moet ik toch eens mee gaan praten, want die kunnen me misschien een heel eind op weg helpen bij mijn zoektocht naar tuiniermateriaal. Mijn grootste beperking is mijn gebrekkige chinees.

 

@ Green_ace:

Waar heb jij je chinees geleerd? Ik ben verrast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja talen knobbel he.

 

En oh ja, ff Google :innocent: B) op groet in Chinees. Stond toevallig hoe een leraar gegroet werd ;) ik denk das geinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag op expeditie geweest. Drie dingen bereikt.

- foto's gemaakt van een chinese guerilla

- Grond gekocht.

- Planten overgepot

 

Eerst maar even de Chinese guerilla.

Zoals ik al vermeldde is er hier dichtbij een stroompje. Daar staan minstens 50 planten in nette rijtjes geplant. Nu ongeveer anderhalve meter hoog. Eromheen wordt vuilnis gestort, dus of het zo lekker roken zal zijn betwijfel ik. Wel ziet het er prachtig uit! De foto's zijn gemaakt met mijn vriendin haar mobieltje, en zijn niet zo scherp, maar je krijgt wel een idee. Linksboven zie je het stroompje dat er langs loopt.

 

gallery_11795_2639_10808.jpg

 

 

 

en een blik op de vuilnisbelt ernaast

 

gallery_11795_2639_158880.jpg

 

 

 

Grond Gekocht

 

Even verderop langs de weg ligt een lap grond waar mensen van alles kweken. De percelen zijn ongeveer een meter of tien breed en zo'n 50 meter lang. Elk perceel is ommuurd. De muur die op het zuiden ligt heeft een metalen constructie waar je zeil overheen kunt spannen. Dat wordt vooral gebruikt om de planten te beschermen tegen de lage temperaturen in het voor en najaar. Bij elk lapje grond is een klein huisje.

Eerst een rondje gelopen. Driekwart van de percelen wordt niet gebruikt. Shit! Als ik een Chinees wast wist ik het wel!

 

Een braakliggend perceel

gallery_11795_2639_178996.jpg

 

 

 

Het perceel van de mensen waar ik de grond van heb gekocht

gallery_11795_2639_18151.jpg

 

 

 

"Mooi stukje grond hebben jullie hier, mag ik even kijken?" "Ja hoor, geen probleem" zegt het kleine meisje.

"Kan ik wat grond van jullie kopen?" "Ja hoor, daar dat bergje is stront. Neem daar maar 4 scheppen van, en dan moet je dat mengen met de aarde die voor de deur ligt, anders krijgen de planten teveel voeding. Vul maar een zak, dat is gratis"

Wij dus een flinke zak vullen. Natuurlijk die mensen betaald! 5 RMB (50 cent) Ik krijg nu bij het schrijven gewoon een brok in mijn keel. Ze hebben daar een paar duizend bloempjes die ze voor 10 cent per stuk verkopen. 1 keer per jaar.

In de grond zag ik wel een spijker, en later bij het mengen van de grond ook een loopkever en een grondrups, dus misschien heb ik nu wel beesten die aan mijn wortels knagen. Het zij zo. Een plaag kan het niet zijn.

Die zak was loeizwaar. het heeft de laatste tijd geregend. De Chinees die stond te kijken stond met een brede grijns op zijn gezicht toen hij mij de zak op mijn schouder zag tillen. Het was maar een kilometer naar mijn apartement, toch maar een taxi genomen. (Taxi's zijn hier goedkoop en overal. Soms zie je alleen maar taxi's in een straat) Dat was dus weer 5 RMB. Ik woon op de vierde verdieping, en voor de grap zei ik tegen mijn kameraad: "Wil je het ook even proberen?" Prompt nam hij de zak op zijn schouder en droeg hem tot de derde verdieping. Ik deed de laatste. Die zak moet tussen de 60 en 80 kilo gewogen hebben.

In het trappenhuis een zeiltje op de grond en mengen maar. Wat ze zeiden dat stront was voelde klei-achtig aan. Dat is goed ;)

 

foto's voor het overpotten:

gallery_11795_2639_232217.jpg

 

 

De emmers heb ik gisteren gekocht. 2 euro 50 voor twee. Ik denk qua volume 3 a 4 normale emmers.

 

Grond mengen

gallery_11795_2639_334277.jpg

 

 

 

Zoals je ziet heb ik ze veel teveel water gegeven

gallery_11795_2639_679960.jpg

 

Na het overpotten. Het licht was niet geweldig om te fotograferen, maar het gaat om de potten nu. De planten zijn niet veel anders dan eerder deze week. Ze staan nu wel andersom. Links is rechts.

gallery_11795_2639_521870.jpg

 

 

 

Het was wel grappig. Mijn kameraad zag een plant op de campus, en zei dat ie nog nooit een plant buiten zo mooi had gezien. Ik dacht bij mezelf "wacht maar tot je die guerillaplek ziet". Daar aangekomen flipte 'ie zowat. Het is heerlijk om samen met hem te fantaseren over wat er allemaal mogelijk is hier.

 

Ik ben nu voldaan na gedane arbeid. Een lekker chinees pilsje gaat er wel in nu. (20 cent voor ruim een halve liter duitsig bier) :innocent: :smoke B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ja, gisteren een winkeltje gezien waar ze een hps lamp op het uithangbord hadden staan. de winkel was dicht, maar ik zal binnenkort eens gaan kijken wat de lampen daar kosten. Met de zon voor het raam schiet het niet op en een van mijn planten is aan het bloeien. Heb alleen niet zoveel geld over zo vlak voor mijn vakantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

olla white tooth

 

erg genoten van je chinese avontuur.

 

ik blijf dit zeker volgen!

 

ben zelf dit jaar voor he 1ste begonnen met de kweek en heb hier in Rotterdam veel aan je foto's.

 

THX B) :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm, als ik jou was zou ik meer naar andere fotoverslagen kijken. Ik doe het echt heel erg low budget tot nu toe. Succes met je Rotterdamse kweek. Ik heb net je foto's gezien. Hebben ze weinig licht gehad? Ik zou ze getopt hebben toen ze de helft zo groot waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit daar in china...

loop je nou geen grote risico's daar om gepakt te worden ofzo??

heel veel succes en rookze :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ehm, als ik jou was zou ik meer naar andere fotoverslagen kijken. Ik doe het echt heel erg low budget tot nu toe. Succes met je Rotterdamse kweek. Ik heb net je foto's gezien. Hebben ze weinig licht gehad? Ik zou ze getopt hebben toen ze de helft zo groot waren.

 

 

natuurlijk kijk ik ook naar de andere verslagen, maar ik vindt het erg grappig om te lezen hoe het aan de andere kant van de wereld gaat met de kweek...

 

Te weinig licht? Ze staan in m'n tuin op het meest zonnige stukje... Ik hoop dat het goed gaat :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@frasier: ik vind jou planten erg gestrekt, maar ik ben ook maar een newbie B)

Maak je maar geen zorgen, over een tijdje heb je lekker je eigen rokertje :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet zo dat als je gepakt word in china de doodstraf krijg???

 

succes iedergeval

Share this post


Link to post
Share on other sites

fantastisch om een kijkje te krijgen in een hele andere (cannabis)cultuur :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Irizumi, en alle anderen die die vraag waarschijnlijk nog gaan stellen: Je krijgt echt niet de doodstraf voor een paar plantjes wiet. Als dat zo was dan was die guerilla waar ik foto's van heb geplaatst echt niet langs de kant van de weg te zien.

Laatst is wel de directeur van de kamer van koophandel geexecuteerd wegens alle voedselschandalen.

 

Junks worden in een heropvoedingskamp gestopt waar ze cold turkey afkicken. Een tante van iemand die ik ken is aan de methadon, en die stelde vorig jaar een keer voor om "hoofdschudpillen" te nemen. Ik denk iets van speed of zo. Volgens haar heten die pillen zo omdat als je begint met je hoofd te schudden je niet meer kunt stoppen :innocent:

Opium wordt door mensen soms als medicijn tegen overspannenheid gebruikt. (de Oma van mijn vriendin heeft dat 10 jaar geleden gedaan, en daar heb ik zaadjes van)

 

Ik weet niet hoe het met smokkel zit, ik verwacht dat daar zwaardere straffen op staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chinese drugswetten

 

uitgelicht:

 

Hashish. Found country-wide, Hash is traditionally used by natives of Xinjiang (China's westernmost, predominantly Muslim province, situated to the north of Tibet). They maintain distribution through their dominance in the country's long distance trucking networks. Government interest in curbing this drug seems to be relatively low.

 

Cannabis. Practically speaking, Cannabis (da ma) seems to be mostly tolerated in the few small areas where its recreational use is common, possibly as it grows wild and would be impossible to stamp out.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi allemaal white tooth,

 

doe vooral zo verder man,

 

tis een chinees feest om naar te kijken man,

 

grdz esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is een GEWELDIG verslag !!! lijkt me heerlijk om daar in het buiten land te kweken...

 

 

lekker opzoek naar de voedsel voor de plant en hier en daar informeren voor beetje hulp...

 

 

 

je bent goed bezig + je vermaakt je vrienden hier in nederland er heel goed mee....!

 

 

ik zou zeggen ga zo door en hou ons op de hoogt ...

 

 

 

Greets you're friend Thugstyle187..

Edited by thugstyle187

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee ik heb nu even je topic door gelezen....en het is best wel leuk eigelijk.

goed idee van die "doos" om 12/12 te creëren. :nerd

 

mischien niet een plaats in jullie appartement voor een kastje met lampie en afzuiger??? :smoke

 

en leuk dat het zo ver van hier is

succes daar

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit er wel aan te komen die lamp.

Op het moment staat er een te bloeien en ik maak me zorgen over de opbrengst. Het is hier de laatste twee weken niet zo zonnig meer, en ze krijgen voor het raam ook maar weinig uren direct zonlicht als die wel schijnt. Wel mooi rood licht om 4 uur 's-morgens als de zon opkomt door de vervuiling in de lucht, maar dus niet genoeg. Ik heb er nu een bureaulampje (tl) boven gehangen om het nog een beeetje extra licht te geven. Ze ruikt wel een beetje, maar niet zoveel als die ik eerst in de bloei had. Dat was dan ook een ander soortje, en die kreeg in het voorjaar meer zonlicht, en die was veel kleiner.

Over twee dagen vertrek ik richting Beijing om zaterdag terug naar Nederland te vliegen. Vanmiddag moet ik nog een les geven (dat wordt een filmpje). Morgen dus naar de bank om geld van mijn rekening te halen en te wisselen tegen euro's.

Heel misschien ga ik dan ook nog even langs bij die winkel waar ik een hps lamp op de gevel zag afgebeeld. Het is krap aan met het geld, dus ik hoop dat het niet al te duur is hier. (Voor mij is 50 euro al gauw een hoop geld). Mocht ik dus morgen met een lamp thuis komen, dan richt ik snel even een hoekje in voor mijn bloeiende plant op 12/12 (of misschien wel 11/13). Bij mijn terugkeer eind Augustus hoop ik op een mooie verrassing. Met enig geluk gaat de andere dan ook bloeien.

Twee stekjes hebben inmiddels wortels en staan in een klein potje aarde. Eentje is een beetje zielig en slap, hoop dat ze het gaat trekken. Temeer omdat ik ze morgen buiten wil ingraven. Op hoop van zegen dan maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:nerd

Vandaag een lampje gekocht. De 400W philips hps lamp was 170 RMB, een kleine 17 euro. De kap was wat duurder. Omdat ze het wel tof vonden me in de winkel te hebben (philips winkel, ze grapten dat ik een baas van philips was) kreeg ik een goede deal. Normaal verkochten ze alleen aan bedrijven dat soort lampen. Aan particuliere chinezen zouden ze het niet eens verkopen, maar omdat ik wist waar ik over praatte wilden ze mij wel matsen. Kreeg een flinke korting en betaalde alles bij elkaar nog geen 50 euro. Ze waren wel onder de indruk dat ik wist dat je die lampen kon gebruiken voor planten, volgens hen weet bijna niemand in China dat. Ik zei dat ik het voor bloemen nodig had in de winter :smoke niet gelogen dus. Ik neem wel wat tulpenbollen voor die man mee.

gallery_11795_2639_420457.jpg

 

Het installeren is nog niet zo makkelijk. Aan de uitgang van de lamp zit alleen een kroonsteentje. Ik durf er zelf niet zo mee te klooien. Ik vraag me nu af of ik gewoon een stekker eraan kan zetten, dat deden ze in de winkel ook. Zometeen komt mijn kameraad langs, die heeft meer ervaring dan ik met electriciteit. Mijn vriendin is een timer en een stekker (met draad) aan het halen, de schat.

Waarschijnlijk lukt het vandaag niet meer met installeren, en morgen moet ik om 5 uur de deur uit, op weg naar Beijing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, het is gelukt hoor. Alles is geinstalleerd. Stekker aan de lamp. Timer ingesteld, en in een verlengsnoer met zekering voor de veiligheid. Twee planten achter twee kasten. niet helemaal lichtdicht, maar we doen het er voor nu maar mee. Die lamp zal van de winter lekker warm zijn :nerd

gallery_11795_2639_24031.jpg

De schimmel op de muur is dood. Dit gebouw is heel snel opgeleverd, wat nogal wat schimmelproblemen heeft gegeven. Bij mij valt het nog mee, en een beetje chloor doet wonderen.

 

hmm, ik begin op een echte binnenkweker te lijken. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

wens je veel succes :nerd maar wil je toch even vragen wat voor kabel je voor je lamp gebruikt heb? om het goed veilig te doen raad ik je 3x1,5 aan! op de foto lijkt hij wat dun namelijk groeten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...