Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
McTrip

Groei

Recommended Posts

klein vraagje, weet iemand hoe het komt dat je planten stoppen met groeien? 10 van mijn guerilla planten staan al een goeie twee drie weken stil met groeien, eerst gingen ze rap en nu helemaal niet meer :cry. De vertakkingen komen ook heel dicht op elkaar.

Komt dat door soort grond waar ze instaan, ze staan namelijk tussen coniferen, miss is de grond te zuur of te weinig voeding.. Kvind het echt vreemd. De blaadjes zijn ook niet veel groter dan mijn pink :) en ze zien er ook niet echt donker groen uit...

 

Hopelijk weet iemand wat er mis is

 

 

Greetz McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

een foto zou leuk zijn :verrygood

Grond niet opgewaardeert dan?

 

Grtjs T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe het zit met coniferen, maar sommige planten maken een remmende stof aan met hun wortels. Van de walnoot en beuk weet ik dat ze dat doen, van coniferen weet ik dat niet, maar het zou best kunnen, want onder coniferen heb ik nog nooit veel zien groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We kunnen er alleen naartoe gaan als het nacht is, dus goeie foto's kunnen we niet nemen. De grond hebben we idd niet echt verbeterd, gewoon een klein plantgat met neutrale luchtige grond hebben we gemaakt en daar de, al reeds voorgegroeide, stekken in geplant. Het vreemde is gewoon dat deze planten in het begin heel goed gingen en dat ze nu gewoon gestopt zijn met groeien :verrygood.

Na mijn examens gaan we waarschijnlijk wat npk korrels erond strooien in de hoop dat ze dan wat extra voeding kunnen opnemen, als het tenminste aan teweinig voeding ligt.

 

Alvast bedankt voor de reacties, maar ik hoop toch dat er nog iemand reageert die hier ook al enige ervaring mee gehad heeft.

 

 

Greetz McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen slechte ervaring met tussen de coniferen kweken,alleen als ze oogst rijp zijn moet je er snel bij wezen omdat ze amper droog waaien en gevoeliger voor rot zijn.

Maar dat verklaard nog niet waarom ze stil staan,de coniferen worden toch regelmatil met stikstof bemest rond deze tijd en de komende 2-3 maanden,misschien is er gespoten met middelen als Simazin (dit is niet meer toegelaten in NL maar nog wel in BE) of Betanal dit remt alle onkruiden van een paar cm en zorgt dat de kiemende onkruiden kapot gaan het werkt 1 a 2 ook als het veel regent als het veel regent werkt het beter,ik verwacht zoiets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...