Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
patrickman

Blaadjes Verwijderen Tijdens De Groei

Recommended Posts

yooo ff vraagje als ik de onnodige blaadjes en stengeltjes verwijder bij me planten kan dit dan over de hele plant of alleen onder ?

en een paar om de dag of langere tussen poses

en zorgt het voor stress ?

 

alvast bedankt

 

gr patrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten geen onnodige bladeren aan je plant. Alles laten zitten. Dode bladeren mag je weghalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha dit vroeg ik me dus ook net af :)

Ik heb me later vertellen dat sommige oude bladeren die onderaan de hoofdsteel zitten kunt verwijderen zodat er meer energie in de zijtakken gestoken kan worden.

Aan de ene kant lijkt me dit logisch maar aan de andere heb je het fotosyntese verhaal.

Whats wrong whats right?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowmonkey's right :)

 

Heeft je vraag misschien te maken met deze "adviseur" :smoke

 

Verder haal ik de bladeren onder in de plant er meestal beetje bij beetje uit > 2 / 3 per dag.

In de groei >> stimulans tot het aanmaken van nieuwe bladeren.

 

ONZIN !!

Bladeren lekker laten zitten,hoor ! :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Rich Zij Bladeren laten zit, dode bladeren verwijderen alle bladeren vangen zon voor je toppen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal onzin is dit niet, sommigen dieven toch ook?

Overtollig blad, dus blad wat over andere toppen groeit en licht wegneemt haal ik ook weg. En inderdaad 2 tot 3 per dag. In iedere tak van de plantenkweek word uitdunnen gedaan om meer en grotere vruchten/bloemen te krijgen.

Bijvoorbeeld bij druiven, tomaten maar ook bij sla, bloemen enz.

Waarom zouden ze dat doen?? werkverschaffing? :)

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

indoor kun je dieven, maar ik denk dat het buiten weinig nut heeft vanwege de intensiteit van de zon..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Overtollig blad, dus blad wat over andere toppen groeit en licht wegneemt haal ik ook weg.

Hij heeft het over bladeren onderin de plant,citroax.

Daar zie ik helemaal geen aanleiding voor het weghalen van bladeren.

En als er bladeren voor toppen zitten,wat een heel andere verhaal is dan buig ik ze (binnen) opzij.

Verder haal ik de bladeren onder in de plant er meestal beetje bij beetje uit > 2 / 3 per dag.

In de groei >> stimulans tot het aanmaken van nieuwe bladeren.

Stimulans tot het aanmaken van nieuwe bladeren ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom weghalen?

 

Het is een deel van een plant en de plant groeit doormiddel van zonlicht en bodemvoeding en dat vangt ie op dmv de bladeren en en wortels als je er toch geen last ga je toch geen gezonde bladeren weghalen als jij met 1 oog iets ziet haal je het andere toch ook niet weg omdat je met 1 oog ook iets ziet.

 

En dieven en toppen hebben een andere werking nl gezonde topjes/scheutjes weghalen om ergens anders weer jonge scheuten op gang te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb ook altijd blad weggehaald, die verkleuren, zo wie so, maar ook die te veel licht wegnamen en dat is niet nadelig voor de plant, het gaat om de bloemen.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
yooo ff vraagje als ik de onnodige blaadjes en stengeltjes verwijder bij me planten kan dit dan over de hele plant of alleen onder ?

?

 

alvast bedankt

 

gr patrick

 

Dat is wat er gevraagd word rich. en daar geef ik dus antwoord op. en dat antwoord onderbouw ik ook nog eens.

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk,citroax

Ik val meer over dit bericht waarin het gaat over bladeren onderin de plant.

Verder haal ik de bladeren onder in de plant er meestal beetje bij beetje uit > 2 / 3 per dag.

In de groei >> stimulans tot het aanmaken van nieuwe bladeren.

 

Dit topic heet "Blaadjes Verwijderen Tijdens De Groei" dus licht wegnemen van de toppen is nvt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, ik heb de bladeren verwijdert aan de onderkant 2 dagen geleden (omdat die toch geen zon kregen)

en ze hebben er nog geen problemen gehad, ze staan nog mooi recht overeind en ze zijn ook aardig door gegroeid nog.

 

Ik weet niet of dit nadeel heeft op wat er uiteindelijk aan gaat groeien, maar in iedergeval nog geen problemen mee gehad.

 

EDIT:

 

hey ik kan posten =), anyway ik denk dat ik gewoon hennep heb.

(beetje off-topic)

heb 2 hollandse hoop plantjes geplant, zijn vandaag boven de grond gekomen ik weet dat ik er een beetje laat mee ben maar ik dacht nog wat te kunnen halen uit een zakje zaadjes die ik bij elkaar had gespaard van verschillende mensen (niet dus, zijn 3 vrouwtjes uitgekomen waarvan 1tje maar echt naar wiet ruikt en de andere een beetje gras achtig).

ook nog een aantal skunk special geplant (had op waterloop plein nog 100 gekocht voor 11,50 dus hopen dat het wat is)

Edited by Fluiq

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt ik had mijn vraag ook anders kunnen stellen maar goed die kerel bracht me wel in de war.

 

er zitten een aantal bladeren onder bij mijn stam een stuk of 5 aan de stam rare bladeren gedraaid ineengekrompen.

 

Ik dacht ik haal die weg want ze doen nix en des ter meer sappen gaan er naar de rest van de plant.

 

maar is het wel verstandig of niet het is al een echte struik dus hij kan het wel aan of heeeft het totaal geen nut ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de bladeren aan het vergelen zijn of op een andere manier ongezond zijn haal je ze er toch af.

Als het al een grote struik is kan hij het zeker aan.

Of het weghalen van bladeren aan de onderkant van de plant (tijdens de groei) enige meerwaarde heeft betwijfel ik echter sterk.

 

Ik zou zeggen trek ze er af dan zijn we er klaar mee..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...