Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Da Dende

Beinvloed Dat De Groei Of Bloei?

Recommended Posts

hallo medekwekers.

 

omdat mijn laatste binnenkweek erg tegenviel ben ik ook maar buiten begonnen .

 

ff en fototje van een paar planten die er nu 2 weken staan.

med_gallery_8789_2618_936955.jpg

 

 

 

en ik zit met een paar vragen omtrend het buiten kweken

 

namelijk: klopt het dat brandnetels die dicht bij je wietplanten staan de bloei beinvloeden.

heb gehoord van iemand die veel ervaring heeft , dat brandnetels een stof vrijlaten sie niet geod is voor onze planten . kan iemand mij dat vertelen of weet hier niemand iets van .

en dan nog iets over dennenbomen die zouden er voor zorgen dat je hele kleine planten krijgt en dat er nauwelijks wiet aan komt.

 

ik w8 op een antwoord van julie , kon er verder nix over vinden, en vond het wel belangrijk om te weten omdat ik op een van mijn plekken egt tussen de brandnetels zit. :)

 

Greetz Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij zijn ook omsingeld door brandnetels en groeien naar mijn weten zoals het moet...

De netel is trouwens verre familie van de cannabis sativa...

Als het toch zo zou zijn zou het nieuw voor mij zijn...

 

nog veel succes

rook ze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah diegene die het tege mij vertelde zij ook van : dat ik het tijdens de bloei pas gign merken .

hoop dat meer menden hun reaktie geven . want ik zit zelf ook met twijfels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grond is toch vaak goed waar brandnetels groeien ?

dat d8 ik tenminste.

 

erg jammer dat ze zo dicht op elkaar staan btw

 

de helft aan planten op dat stukje zorgt voor meer opbrengst

voor nu zou ik niet gaan toppen of wat dan ook anders word het helemaal nix

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten zelf ook met zeer veel brandnetels bij onze planten, enige nadeel is dat je ze soms een beetje kort moet houde (groeien namelijk een pak sneller dan je eige schatjes...) voor de rest niet veel last van, op de occasionele verwondingen en daarop volgende vloek na. Misschien zelf handig om pottekijkers weg te houden en als camouflage + met netels kan je best wel wat handige dingetjes, netelgier bijvoorbeeld.

succes nog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar die naaldbomen staan heb je over het algemeen zeer zure grond, wat niet zo ideaal is.

 

 

Hoi,

 

Inderdaad is planten dicht bij naaldbomen niet ideaal > zure grond > vaak veel schaduw.

Bij buiten geld net als bij binnen licht is gewicht. Ook zou ik als je voor een grotere plant ze minimaal 50 uiteen planten anders worden ze iel en benauwen ze elkaar.

 

Voor een zeer goed resultaat kan ik je aanraden in de groei >> canna vega te gebruiken.

En voor de bloei van canna de terra flores. Als je je aan de dosring houd en regelmatig hiermee water geeft is de ph in de grond ook optimaler.

 

Verder haal ik de bladeren onder in de plant er meestal beetje bij beetje uit > 2 / 3 per dag.

In de groei >> stimulans tot het aanmaken van nieuwe bladeren.

 

Succes

 

The Shiba :) :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder haal ik de bladeren onder in de plant er meestal beetje bij beetje uit > 2 / 3 per dag.

In de groei >> stimulans tot het aanmaken van nieuwe bladeren.

:) Wil je aub niet van die rare adviezen geven !?

 

Ook die 50 centimeters slaat nergens op !

Als je begin juni zaait/stekken zet mag dat gerust 2 meter zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet vooral oppassen voor boomkikkers en gewoon niet geloven wat een ander allemaal zegt te weten.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Da Dende

Dat verhaal over brandnetels is onzin.

Ik neem aan dat je op open plekken verbouwd tussen dennebomen.

Dat dennebomen meestal op zure en schrale grond staan wordt gelogenstraft door het feit dat er zulke grote brandnetels staan.

 

Het enige zinvol advies is om de planten nog te verplaatsen tot onderlinge afstanden van 150-200cm en dan een z.g. sikkeltje en rubberen handschoenen aan te schaffen en dan periodiek de brandnetels onthoofden.

 

Dan heb je vast wel succes,tenminste wat de grond betrefd.

De opbrengst hangt natuurlijk het meest af van de soort.

Een indoorras zal nu en straks een grote verwachting geven maar daarna misschien een nog grotere teleurstelling bij het oogsten.

Succes DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reakties B)

 

ik laat ze lekker staan.

 

ik ga ze alleen nog een beetje buigen en knakken omdat ze dicht op elkaar staan

 

:innocent: Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de mijne buiten ook vroeger altijd bij brandnetels gezet ,nooit problemn ge had enkel van de dieren :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier is dus je buitenkweek :whistling

 

ja man gaat vast wel goed gewoon die middelste laten groeien en de buitenste omguigen of snel opgraven en verplaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...