Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ConcreteJungle..

1e Kweek Voor Mij ... Shack#3-smm/shivani

Recommended Posts

Ik had ook last van die kleine larves(rups) Die dingen worden toch hendig groter met de tijd. En kom ze nu toch direkt weg te halen als ik ze zie. Want ze beginnen na een tijd goed te vreten aan de bladeren. Heb er al 5 gekilt, en kan er tot nu toe geen meer zin bij mij. Waar houden die zich het meest op bovenin of onderin de plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeroen ......... Ja het zou best een rups kunnen zijn , alleen vind ik m wel heeeel klein voor een rups ( ongv 3 mm)

 

 

Cannabis...... Nou bij mij is het gebeurd op ongv. de helft :D . Maar ik heb vandaag nog gekeken en heb verder niks meer kunnen vinden dus dat is Ok.. Ik zag dus alleen die larf/rups , en daarnaast een vliegje zitten , en toen dacht ik dat het misschien zo'n varenroumug was..

 

Maargoed ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad dusss..

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die rupsen heb ik dit jaar nog niet gehad!

 

wel kut veel zwarte luis in m'n bloeiende toppen.

met een toothpick haal ik ze eruit! die blijven goed plakken aan de thc :no en die vliegjes die erop zitten gaan er gewoon dood van :D

ik spuit tegen al dat soort kutinsecten soms met polysect. wel chemisch, dus ik zet ze na 't gebruik wel ff in de regen en dan met ventilatortje droogblazen..

 

hopelijk blijven m'n early misty's en B-52 uit van dit soort /*^$:=

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
alleen vind ik m wel heeeel klein voor een rups ( ongv 3 mm)

 

Ik weet nog goed dat ik altijd van die bruine dingetjes zag kruipe, leek net of er een vuiltje op een blad lag zodra je ertegen tikte begon dat te lopen. En die zijn net 1 mm ofzo. Dus kan zeker een rupsje zijn. Die groeien erg snel. Mijn vielen ze goed op aan het gekruip van ze. En 1x dat ik wat zag onder een blad zat gewoon gestrekt onder de punt van het blad te eten. Snel eraf getrokken en gedood. Bij 1 plant heb ik wel degelijk schade gezien waardoor ik ben gaan in specteren wat het kon zijn. En kwam ik die kleine krengetje tegen. :D Had ergens gelezen dat spruzit helpt. Maar dat vind ik hier in de buurt nergens. En aangezien de bloei er bijna aankomt is dat dan wel goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag mensen! , hier weer een (foto)Update van mijn kweekje..

 

Mijn planten staan er naar mijn inzien goed bij , en ook heb ik nu van de 10 plantjes die ik heb staan in totaal 6 vrouwtjes gevonden :D .

Van de overige 4 die ik nog over heb , heb ik waarschijnlijk 1 mannetje gezien ..

 

Tot nu toe is dat alleen maar goed te noemen dus .

 

 

Maargoed hier zijn de foto's .

 

Shivani

med_gallery_9119_2351_3093422.jpg

 

 

 

 

 

Shack + nieuw karrtje

med_gallery_9119_2351_566234.jpg

 

 

 

 

 

 

Shivani

med_gallery_9119_2351_157595.jpg

 

 

 

 

 

 

Weer een Shack...

med_gallery_9119_2351_643787.jpg

 

 

 

 

 

 

En 3 plantjes bij elkaar waarvan er 2 dames bij zitten(Shivani's)

med_gallery_9119_2351_1254365.jpg

 

 

 

 

 

 

De Shack nog 1 X ..(Mooi plantje vind ik overigens)

med_gallery_9119_2351_3425621.jpg

 

 

 

 

 

 

De 3 planten in een 3Hoek, in de volle grond , waarvan de voorste (links) vrijwel zeker een vrouwtje is :no

med_gallery_9119_2351_1163971.jpg

 

 

 

 

 

 

En zie hier de Mobiele Brigade bij elkaar..med_gallery_9119_2351_2510598.jpg

 

 

 

 

 

 

Dit was de update weer , meer heb ik eigenlijk niet te zeggen ;)

 

 

Mvg ConcreteJungle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hondjes? Die karretjes bedoel je?

Ik denk dat je dat zelf al wel kan bedenken of niet? helemaal met die achtergrond op de foto's :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij kan ze zo simpel verplaatsen naar die ruimte erachter om te verduisteren :D Hang je daar een zeil voor of is dat een garage? Of gaan ze het stalletje in? Die worden nog lekker breed. Zo zagen ze van mij een tijd geleden uit en nu zijn ze uit de kluiten gewassen suc-6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Cannabis20 ,

 

Ja dat is gewoon een soort stalletje met een afdakje dus..

Ik denk niet dat ik er een zeiltje voor ga spannen want ik zie het voordeel daarvan niet echt in .

 

Wat ik wel wil gaan doen weaarschijnlijk , is dat als ze eenmaal in de bloei staan en topjes beginnen te krijgen , ze onder dat afdakje zetten met een ventilator erachter om eventuele rot te voorkomen ;)

 

Of zal dat geen ruk uit maken denk je/jullie? :D

 

Gr.

 

 

EDIT

Oh ik zie nu pas dat je dacht dat ik dat ga gebruiken voor te verduisteren! :no

 

Daar zou het in principe ook wel voor kunnen alhoewel ik hem dan wel nog verder lichtdicht moet maken hor..

Ik denk alleen niet dat ik nog ga doen aangezien het nu nog maar 1 a 2 weekjes zal gaan duren voor de natuurlijk bloei er in zal schieten , lijkt het me niet echt de moeite waard .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine Update van de stand van zaken :whistling

 

Ik heb nog 1 vrouwtje ontdekt , en deze staat in de volle grond ..

In de volle grond heb ik 3 plantjes staan waarvan er nu 2 vrouwen ontdekt zijn .

 

Hier een foto van dat groepje.

med_gallery_9119_2351_2154831.jpg

 

 

Dit is al wel een foto die wat ouder is , ze zijn nu een stuk groter dus..

De dames zijn de voorste 2!

 

 

Dit betekent dus dat ik van mn 10 zaadjes die ik gezaaid heb , er tot nu al 7 dames uitgekomen zijn!

Geluk of niet ? :smoke

 

 

 

Foto's volgen zo spoedig mogelijk...

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, concrete jungle, leuk om die plantjes te zien. Ik ben zelf heel laat begonnen met (ook) shack en ik heb nu een mooi vergelijkings materiaal. Ik kon bij jou mooi zien hoe groot mijn eigen plantjes moesten zijn als ik wel op tijd had geplant. Veel kweekplezier en ik blijf dit verslag volgen, ik ben benieuwd hoe die van jou er nu uitzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Groene Mus en de andere mensen die dit verslag bekijken/volgen..

Hier is weer een update na een tijd geleden! :)

 

Mijn planten zijn goed gegroeid , en het maffe is nog wel... Van de 10 planten die ik heb staan zie ik nu 8 vrouwen! :kill: :icecool

De andere 2 kan ik het nog niet echt zien , wat opzich best vreemd is rond deze tijd van het jaar toch?

Maar verder ben ik natuurlijk helemaal tevreden met deze uitslag , die me eigenlijk ook wel een beetje verbaasd.. 8 op de tien is niet veelvoorkomend of is dat niet waar?

 

Maargoed genoeg geluld voor nu , hier zijn de foto's :rofl

 

 

Foto van boven van mijn dames . Erachter zie je het zeil hangen waar mn plantjes achter gaan om ze te verduisteren.. Hier ben ik nog maar paar dagen mee bezig , en aangezien dit dus niet echt meer is om veel tijd te winnen , maar om de bloei er nu echt in te forceren!

med_gallery_9119_2351_762325.jpg

Weet iemand of het uitmaakt dat het in mijn verduisterRuimte echt helemaal donker is , en als ik mijn plantjes na buiten rijd savonds , dat het dan een stuk lichter is als in dat hok? Ivm. met maanlicht enzo??

 

Mijn Shack plant.

med_gallery_9119_2351_1064742.jpg

 

 

Shivanii

med_gallery_9119_2351_864284.jpg

 

 

En zie hier de grootste(langste) plant die ik heb... Dit is een Shack. 1,50/1,60m ongv .

med_gallery_9119_2351_1164036.jpg

 

 

Dit zijn de 3 planten(1shack2Shivani's) die ik in de tuin had gezet.. Het stomme hiervan is dat ik ze redelijk dicht bij elkaar had gezet omdat ik toch wel d8 dat er sowiezo 1 of 2 af vielen vanwege de mannelijkheid.. wat denk je het zijn alle 3 dames geworden! ;) (zijn trouwens gigantisch hard gegroeid in zo'n korte tijd , zie vorige Update)

med_gallery_9119_2351_125715.jpg

 

 

Hier zie je de 3 planten die ik nog laat in de kuip heb gezet.. deze zijn ook ontzettend hard gegroeid.

Ook hier d8 ik dus dat er wel 1 of 2 planten af zouden vanwege de mannelijkheid.. niet dus <_< (1 van de3 weet ik het nog niet helemaal zekr wat het is trouwens)

med_gallery_9119_2351_631866.jpg

 

 

Dit is een Shivani. Bij deze weet ik het geslacht ook nog niet.. Verder groeit ie wel netjes vind ik.

med_gallery_9119_2351_727735.jpg

 

 

Close-upje van een van de okseltjes van mijn dames .. Zoals je ziet is de foto niet echt scherp maar als je goed kijkt zie je wel de witte haartjes zitten.

gallery_9119_2351_100259.jpg

 

 

 

En hier hetzelfde verhaal als daarboven , alleen is de foto dan iets scherper :)

med_gallery_9119_2351_484943.jpg

 

 

Dit waren de foto's weer.

 

 

 

Wat ik wil gaan doen Ivm. met toprot is het volgende..

Ik wil waarschijnlijk in dat hok waar ik nu aan het verduisteren ben , een ventilator(2 ventilators) gaan plaatsten vanuit de achterkant van het hok na buiten toe , om het vocht een beetje buiten te houden..

Is dat echt merkbaar on de luchtvochtigheid of is dit dweilen met de kraan open ? :execute

 

En zou een eventuele kachel erbij in dat hokje wel heel veel uitmaken ?

 

Ik hoor het allemaal wel. ( hoop ik ) :j

 

 

 

Groeten ConcreteJungle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds geen reactie op mijn update ... pfffff :execute :icecool

 

Maar weet iemand een antwoord op mijn vraag die ik in de update stelde?

Of het uit maakt dat ik mijn planten vanuit de VOLLEDIG verduisterde ruimte , daarna weer terug zet in toch wat lichte nacht..?

 

Ook vraag ik me af of maanlicht niet iets doet met een plant.. Dat is overigens ook behoorlijk fel en licht soms.

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de maan zou volgens zomige juist de bloei extra inzetten en dan 8 weken later ook nog eens oogsten met volle maan voor een betere smaak

Of dit waar is weet ik niet maar als ik naar de natuur kijk en de maan er altijd geweest is lijkt dit me niet uit te maken en heeft het bij mij nooit uit gemaakt

 

Wel kunnen planten last hebben van lantarenpalen en tuinverliching

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tnt , Nee mij lijkt het eerlijk gezegd ook niet uit hoeven te maken .. Maar zo heb je meer van die dingen zoals dat je geen water over je bladeren mag sproeien als de zon schijnt want dan verbranden je bladeren..

En als het gaat regenen dan ? :execute ( Ja de zon kan ook schijnen als het regent! :icecool ) Of daarna.

 

Maar ik wat betreft dat licht nog , ik heb mijn planten in de tuin staan en er schijnt ook een klein beetje licht na buiten vanuit de woonkamer van de tv en keukenverlichting etc. Dit is welliswaar bijna niks eigenlijk maar toch..

 

Als dit nu wel invloed zou hebben waar moet ik dan op letten? Groeivertraging , lang w8en op bloei enzo?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu weer On Topic.

4 berichten onzichtbaar gemaakt, 1 gebruiker gewaarschuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij komt er ook verlichting naar buiten vanuit het raam maar dat is niet genoeg licht om ze uit hun slaap te houden denk ik.

iniedergeval mijn afgaantjes staan nu 4 weken bloei en ze hebben al mooie compacte toppen.

Succes ermee!

 

Gr Elem3nt

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo...Je planten zien er nice uit man. Ik ben wel heel benieuwd, mijn planten zijn ook nog niet aan het bloeien, maar ik heb inderdaad een lantaarnpaal achter het huis.

@ TNT : Weet je wat er gebeurt als de plant te laat gaat bloeien? Ik heb eigenlijk geen zin om iedere dag te gaan verduisteren. Stel dat mijn planten inderdaad last hebben van die lantaarnpaal, gaan mijn planten uiteindelijk wel bloeien? en weet iemand wanneer ze sowieso moeten bloeien...Ik zie het nog een weekje of twee aan en dan moet ik wel een oplossing gaan verzinnen.

@ Concrete Jungle : Ik blijf je verslag volgen, laat even weten als al je planten aan het bloeien zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dit probleem had ik vorig jaar ook.

De planten gaan wel bloeien maar ze krijgen maar hele kleine topjes.

dit jaar heb ik gewoon de lamp uit gemaakt en nu gaat het stukken beter.

 

Gr Elem3nt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja. Misschien moet ik maar gewoon de lantaarnpaal slopen...in ieder geval bedankt voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil je niet aanzetten tot vandalisme maar dat zou echt beter voor je planten zijn.

 

Gr Elem3nt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha wat een reactie's ..

 

@ Groene Mus ; Maar bij mij beginnen de witte haartjes zich wel wat meer te vertonen als eerst , en ze worden ook wat langer nu , dus ik denk dat de bloei er eindelijk langzaam aan het insluipen is! :icecool

 

(zal zo snel mogelijk weer wat goede duidelijk foto's plaatsen hier!

 

Groeten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand of het uitmaakt dat het in mijn verduisterRuimte echt helemaal donker is , en als ik mijn plantjes na buiten rijd savonds , dat het dan een stuk lichter is als in dat hok? Ivm. met maanlicht enzo??

 

 

Maanlicht heeft geen invloed op de fotosynthese.... De maan wel op het welzijn van je dames... etc..

zoek maar eens op: oogsten in het maanlicht :execute

 

Ik zou als ik jou was de dames nu niet meer verduisteren en gewoon zo laten afbloeien... plus/minus 6 weken ?

 

Ziet er goed uit en ben benieuwd naar het eindresultaat !

 

Succes :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ambiorix , Ja ik denk dat ik ze nog een tijdje (paar dagen) doe verduisteren , want ik wil eerst nog ff aanzien dat de bloei er echt goed inschiet... En als ze eenmaal beginnen met bloeien is het toch niet erg dat ze van ongv 12/12 na 13/11 gaan , zoals het nu ong. is ?

 

PS ; Zou het verstandig zijn om nu ook te beginnen met het voeden van Bio flores? (bloeivoeding)

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor geef ze nu maar elke dag lekker wat bloei voeding mee.... :icecool

over een week een goede boostertje en vergeet af en toe geen pk 13/14 voor nog dikkere toppen !

 

je kan ze nu ook eens 1 x vergeten weer terug te zetten.... ik bedoel gewoon in het donker laten staan....

Moet je eens opletten wat een witte haartjes eraan komen... :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...