Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ConcreteJungle..

1e Kweek Voor Mij ... Shack#3-smm/shivani

Recommended Posts

Goede avond allemaal , Dit word mijn 1e kweekje dus ook mijn 1e buitenkweek :cry

 

het project gaat als volgt....

 

 

Ik heb 6 Shack3 zaden , die nu nog in de jiffys staan om ontkiemd te worden...

Als dit gebeurt is zet ik ze in kleine potjes met arme grond om ze wat groter te laten worden , en daarna ben ik van plan om de dames in een speciekuip te gaan zetten ....

 

Hier alvast wat fototjes voor jullie :smoke

 

 

FOTO 1 ; Voorkiem proces in plastic bakje waar normaal een dekseltje over heen ligt...

 

med_gallery_9119_2351_283575.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FOTO 2 ; De tuin waar ze in komen te staan.... waarschijnlijk eentje op de helft rechts , en 2 linksboven in...

 

med_gallery_9119_2351_547830.jpg

 

 

 

FOTO 3 ; De benodigdheden die ik tot nu toe gehaald heb ... Bloedmeel weet ik nog niet of ik dat wel ga gebruiken maar het was in de aanbieding :) ... Verder heb ik dus seramis waar ik waarschijnlijk nog wel een zak van bij moet gaan halen ... en verder heb ik nu 3 zakken van 40 Ltr universele potgrond , waar volgens die man bij de tuinzaak het minste mest in zat . Ik wil dus eigenlijk nog wel een ander grond erbij gaan kopen ... wat lijkt jullie iets ? ik heb gehoord van allmix en light Mix , ik wilde eigenlijk Light mix voor mn kleintjes gaan gebruiken als ze zodadelijk ontkiemd zijn , en All mix wilde ik dan met mn potgrond en seramis gaan mengen.... Kritiek , mededelingen , en suggestie zijn welkom!

 

med_gallery_9119_2351_388320.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ohja en ik wil waarschijnlijk nog wat voedingflessen halen voor de groei en de bloei perioden (schimmels ook miss) Nog adviezen wat dat betreft?

 

Een Ph metertje waarschijnlijk ook.

 

Dit was het voor nu .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet nu alleen nog een grondje halen voor mn zaadjes als die straks uitgekiemd zijn .... Zou die Lightmix een geschikte grond voor zijn ?

 

En daarna Allmix om door mn Universele en seramix heen te mengen?

 

Ik ben namelijk een beetje bang dat ik te snel de grond overmest :)

Of heb ik dan nog een vrij ''arme'''grond als ik die bovenstaande gemixd heb ?

 

Om te bepalen wat mn Sexes straks zijn ga ik waarschijnlijk een stekje nemen en die meteen op 12/12 zetten...

 

De potjes die ik ga gebruiken om mn uitgekiemde zaadjes straks in te doen zijn deze ; Het zijn turfpotjes van ongv 10 cm hoog , en een cm of 6-7 in doorsnede...

Dit is beter toch dan om meteen mn uitgekiemde zaadjes in de speciekuip te zetten?

 

Suggesties en Kritiek zijn weer welkom....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update van mn kweekje ....

 

 

Ik heb vandaag 2 zakken All Mix van Plagron gehaald en nog 1 zak universele potgrond, ook heb een fles Bio Flores van Biocanna gehaald voor mn bloeiperiode ( Iemand ervaring met deze ? )

Canna%20bio%20vega%20en%20bio%20flores.JPG

 

 

En hier nog even een Foto van hoe mn kiemzaadjes er nu bij staan .... :)

 

med_gallery_9119_2351_607783.jpg

 

 

Zoals je ziet komen er nu 3 zaadjes bijna boven ( links 2 , en rechts onderin)

 

 

Tot snel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zier er allemaal goed uit!

 

Wacht je nog wel met die groei voeding? Dit kan je pas geven na ong. 4 weken.

 

Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is geen groeivoeding maar bloeivoeding...

 

Ik denk dat ik geen groeivoeding ga gebruiken.. kweet t nog niet zekr eigenlijk. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat reageren er weinig mensen op mijn verslag zeg!

jammer :)

 

Maargoed even een Update over hoe mn zaadjes erbij staan...

 

 

Allereerst een foto voor jullie...

med_gallery_9119_2351_11154.jpg

 

 

 

 

 

Zoals je ziet op de foto komen er nog 2 aan ...

De 6e is wat trager heb ik t idee maargoed :cry

 

Ik ben op het moment aan het twijfelen over het direct in de Speciekuip stoppen straks( morgenavond Waarch.)

Want met dit weer zo , heb ik t er eigenlijk niet zoo op ...

 

Nog adviezen of kritieken ??

Ik hoor zo weinig van jullie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt mij het beste om ze meteen de speciekuip in te gooien zodra ze ontkiemt zijn..dus liever vandaag dan morgen..dus zo snel mogelijk in de grond en naar buiten met het spul..zo te zien krijgen ze daar niet voldoende licht waardoor ze gaan strekken,kijk maar naar het plantje rechts op de foto..dus zoveel mogelijk naar buiten en laten profiteren van de zon zodat ze blaadjes kunnen gaan maken.. :)

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

weinig reacties, dat komt waarschijnlijk omdat er nog niet zo heel veel te zien is, wanneer de plantjes iets groter zijn, zul je ook al snel iets meer reacties krijgen, er zijn onderhand ook zo veel verschillende buitenverslagen! :cry

 

als ik jou was, zou ik ze gelijk in de speciekuipen zetten, goed voor het wortelstelsen, en het weer? daar hoef je je niet zo druk om te maken, zaailingen zijn vrij sterk het ik ervaren, ook al is dit ook mijn eerste jaar. ze worden er alleen maar sterk van, en het voorkomt strekken als je ze gelijk buiten zet.

 

ik hoop dat dit een mooi verslagje word, dan zal ik dit zeker volgen, tot nu toe ziet het er goed uit, en tot slot, veel succes dit jaar, spannend! zeker omdat dit ook jou eerste jaar is, hopen op een mooie zomer :)

 

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog bedankt voor jullie Reactie's Nozum en Kezus!

 

 

Een update van mijn kweekverslagje...

 

Ik heb Mijn zaadjes gisteren toch maar overgeplant in een potje met zaai en stekgrond , en daarnaast heb ik ze nu onder een Tl lamp staan omdat ze eerst voor het raam stonden.... En tjaa dat gaf niet genoeg licht denk want de eerste 3 van 6 zaadjes die snel uit waren gekomen gingen nogal sprieten achter dat raam... :)

 

Bekijk en oordeel zelf...

 

med_gallery_9119_2351_34695.jpg

 

 

 

Gaat dit nog goed komen denken jullie?!

 

de dames(jes) hebben dus een kleine 2 daagjes achter t raam gestaan ( Nee ik ben geen pedofiel... :cry )

Waardoor ze waarschijnlijk gingen sprieten ....

Nu hangt er dus een Tl boven en ik ga nu nog een extra Tl lamp halen voor de zekerdheid (36watt Kleur33)..

 

Tot voor nu een korte update van mijn verslag.

 

 

Reacties zijn graag welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit, probeer alleen de tl zo dicht (2cm) mogelijk op de zaailingen te houden, ze beginnen

nl een beetje te strekken.

 

En je aarde niet te nat maken, lijkt nu vrij nat.

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BlauweZand ........ Ik weet dat ik mn TL zo dicht mogelijk erop kan zetten , hij word toch niet echt warm namelijk ..

 

En wat betreft dat mn grond nat is ,dat valt wel mee hor ik heb alleen voor die 3 potjes gewoon universele potgrond gebruik waarschijnbaar weinig mest in zit... Die is nogal donker vandaar dat ie misschien wat nat lijkt want ik doe er elke keer maar 1 of hooguit 2 theelepeltje water bij :D

Voor de rest van mn plantjes die in de potjes gaan of al zitten heb ik nu trouwens wel (lichtbruine) stekgrond...

 

Maar bedankt voor je commentaat Blauwezand.

 

 

Nog ff een kleine update van mn verslag...

 

Ik heb vanmiddag dus nog een Tl lamp erbij gehaald van 36 Watt Kleur Nr. 33 .

 

Ook heb ik een zak CocoPeat gehaald van ecostyle ..

En ik heb nog een zak kalk gehaald..

 

Dit was het weer voor nu . Reacties etc ..... Graag! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

GoedeAvond allemaal ....

 

Hier een kleine update van mijn 1e kweekje .

 

Zoals jullie al hebben kunnen lezen in het begin had ik in totaal 6 Schack zaadjes geplant.

3 daarvan kwamen er snel op en heb ik na een tijdje onder de Tl lamp geplaatst.

Die andere 3 kwamen wat trager op dus daar heb ik ietsjes langer mee gewacht , met het overpotten van de zaailingen ..

 

Deze laatste 3 achterblijvers hebben het helaas niet gered.. Ik weet waarschijnlijk ook waarom want ik had deze 3 in aparte (zaai stekgrond??) gedaan die ik bij een bedrijf heb gehaald die allerlei verschillende grondjes fabriceerde , waaronder deze , want mij werd verteld daar dat deze niet bemest is en heel goed vocht vast houd...

Maargoed neem zelf maar een kijkje naar het grondje :verrygood

 

med_gallery_9119_2351_191210.jpg

 

Zoals je ziet is de grond redelijk licht van kleur , en in het echt is ie nog lichter dan op de foto..

Ook als je erin knijpt kun je het praktisch niet kleiner maken want het komt gewoon weer terug in zijn oorspronkelijke vorm.

Wat ik hier nog over wil zeggen is het volgende ... nadat ik dus mijn uitgekiemde Shack zaadjes hierin had gedaan , bleven ze in principe gewoon stil staan . ( geen groei Etc.)

Ik weet niet wat hiermee aan de hand was , maar misschien is deze grond wel TE voedingsarm? Antwoord van DE experts zou ik leuk vinden! ;)

 

Nu het volgende onderwerp....

Ik heb Donderdag avond nog 7 Shivani zaadjes in de jiffy's gedaan om ook te laten ontkiemen.

( Mn verslag word hierbij dus uitbreid)

 

Deze zaadjes zijn zaterdag boven aarde gekomen waar ik jullie hier een foto van kan laten zien!

 

med_gallery_9119_2351_129160.jpg

 

 

Zoals je ziet kom bijna alle zaadjes tegelijk omhoog... Op deze foto is het plastic folie eraf , maar normaal zat dat er de hele tijd op.

 

Zondag (vandaag) waren de plantjes na mijn idee ver genoeg na boven gekomen om ze in een pot te doen en rechtstreeks onder de TL lamp te zetten.. Hiervan 2 foto's :D

 

med_gallery_9119_2351_183906.jpg

 

 

En de laatste 3 ( 1 heb ik er per ongeluk niet op kunnen krijgen , maar die is nagenoeg hetzelfde.

 

med_gallery_9119_2351_434820.jpg

 

 

Ik heb nu bij het vullen van deze potten ook een klein beetje kalk korrels toegevoegd...

Het is trouwens toch niet erg he om de lampen er nu al meteen zo op te zetten??? Qua lichtsterkte bedoel ik dan(warmte is wel OK geloof ik )

 

En hier dan nog de laatste foto van mijn 3 Shackjes die ik nu nog over heb..

 

med_gallery_9119_2351_434820.jpg

 

 

Zoals je ziet zijn deze wel een beetje gespriet .. Gaat dit nog goed komen denken jullie?

 

En ohja!! Deze foto's zijn gemaakt met mijn Gsm , vandaar af en toe een wat slechte kwailiteit .

 

 

Dit het was het weer voor nu ... tot snel! Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er een stuk beter uit :verrygood

en die tl was ook achteraf niet zo'n slecht idee, want het weer word met de dag slechter :D

maar toch, als ik jou was, zou ik ze als weer mooi weer is, zo ssnel mogelijk buiten zetten, zon is toch de beste lamp die er is

 

btw, te voedingsarme grond is eigenlijk onmogelijk, zaai en stekgrond is er juist omdat het zaadje zelf voedselreserves heeft voor de eerste paar dagen groei, en wanneer ze in bemeste grond gezaaid worden, worden ze gelijk overbemest, waardoor de priele plantjes sterven, dus dat zal het niet zijn, wat het wel is waardoor de zaadjes het niet hebben gered? geen idee, misschien dat iemand anders hier een idee over heeft?

 

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nozem . Hej je bent er weer :D

 

Ja ik wil ze ook zo snel mogelijk in de zon zetten , maar ik durf het echt gewoon niet aan nu met dit klote weer ! :verrygood

 

En wat betreft die grond , ik d8 precies hetzelfde wat jij d8 maar toch viel het mij op dat precies die 3 zaadjes die ik in die andere grond had geplaatst , echt helemaal stil bleven staan... beetje maf allemaal mjaa

Ik zal Btw zo snel mogelijk s een keer op jou verslag komen reageren Nozem..

 

En heb jij of iemand anders misschien nog suggestie over mn Shivani's die nu onder de TL lamp staan?

Ik heb een beetje het idee dat toen ze nog in het bakje met plasticfolie zaten , ze een stuk harde groeiden als nu!!??

 

Ze staan nu dus in half potgrond half niet bemeste aarde + kleine hoeveelheid kalkkorrels...

En de Tl staat er ongv 1-2 cm vandaan.. Hij word wel redelijk warm , niet extreem. ( tegen de 30Graden ongv denk ik )

 

Reacties zijn (weer) welkom :nerd

 

Wat ik nog ff kwijt wil hier , en ik hoop dat iemand me hier een beetje daar bij kan helpen ;) is het volgende..

 

Ik heb nu dus mn (mini) plantjes onder 2 TL 's staan van 36W stuk , en ik heb t idee dat mn grond wel ontzettend droog word zo , door die warmte ..

 

Kan dit kwaad ? Mn lamp hangt er ongv. 1- 2 cm van de bovenkant van mn plantje af..

 

Mvg .

 

Edit door suf: 2 laatste berichten samengevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze een Kleine Foto Update van mijn kweekje...

 

De Shivani's.

 

med_gallery_9119_2351_112678.jpg

 

 

 

Close up's .

 

med_gallery_9119_2351_102797.jpg

 

 

 

Nog 1 Close up.

 

med_gallery_9119_2351_130833.jpg

 

 

 

 

De andere 4 staan er nagenoeg hetzelfde bij ...

Wat me dus wel opvalt is dat ze in het kiempotje in de Jiffy's ontzettend snel boven kwamen en ook groeiden , en nu ze in t potjes staan onder de TL's gaat t een stuk trager.??

Weet iemand misschien hoe dat komt?

 

En Hier nog wat foto's van mijn Shackjes..

 

med_gallery_9119_2351_226829.jpg

 

 

 

En nog eentje van dichtbij...

 

med_gallery_9119_2351_408223.jpg

 

 

Dit was het weer voor vandaag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje: hoeveel uur laat je het licht aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat me dus wel opvalt is dat ze in het kiempotje in de Jiffy's ontzettend snel boven kwamen en ook groeiden , en nu ze in t potjes staan onder de TL's gaat t een stuk trager.??

Weet iemand misschien hoe dat komt?

 

Dit komt omdat de wortel eerst de pot gaat verkennen,wanneer deze door heeft welke ruimte deze tot zijn beschikking heeft zal je zaailing gaan groeien en bouwen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup ..

 

Mijn plantjes krijgen ongv 18 uur licht..

 

Meestal als ik na bed ga om ongv 12 uur of ietsjes eerder , en dan zet mn vader de lampen weer aan om 6 uur half 7 als ie gaat werken . ik begin wat later vandaar :D Maar dat is goed toch?

 

 

@ Sannie ..

 

O oke , dat klinkt wel logisch wat je zegt ja.

Maar toch lijkt t net alsof ze nu al 2 dagen stil staan.. Mn grond is dus universele potgrond met realtief weinig mest en voor een kwart ongv gemend met onbemeste grond .. ( lichtbruin die ook op de foto stond)

 

Hier trouwens nog een foto van een van mn Shack's .

 

med_gallery_9119_2351_169166.jpg

 

 

Zoals je ziet hangt ie helemaal slap . En nee ik geef niet teveel water! ;)

Eerder te weinig ..

 

Ik zet er aan te denken om mn grond t vervangen en er dus potgrond in te doen , gemengd met Cocopeat..

Of is dat niet zon goed idee in verband met stress etc ?

 

Hoop snel weer watn van jullie te horen :verrygood

In ieder geval bedankt voor jullie reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

GoedeAvond allemaal... Bij deze een update van mn verslag.

 

Mn plantjes staan er redelijk bij nu . De Shacks die ik al eerst had geplant , waren er in totaal 6 en het zijn er nu 3 geworden.

 

Mn Shivani's beginnen nu een beetje te groeien , alhoewel ik wel moet zeggen dat ik gisteren een deel van mn grond uit het potje heb gedaan , en daarvoor in de plek wat nieuw potgrond gemend met cocopeat..

 

Maargoed laat ik jullie maar weer s wat fototjes zien ;)

 

Dit is 1 van mn Shivani's die tot nu toe het grootste is (Blad) vergeleken met de andere 6 ..

 

med_gallery_9119_2351_395995.jpg

 

 

 

 

Dat witte spul wat op de grond ligt is kalk wat ik fijngeknepen heb (bolletjes)

 

De grootste Shivani van bovenaf..

 

med_gallery_9119_2351_299374.jpg

 

 

 

En van de zijkant af :nerd ( Hij/Zij is ongv. 4-5 Cm. Hoog

 

med_gallery_9119_2351_455024.jpg

 

 

 

 

 

De Shivani's op een rij ( niet allemaal trouwens :D ) .. Helemaal achterin staan de Shacks

 

med_gallery_9119_2351_149130.jpg

 

 

 

 

De 3 Shacks's .. Zoals je ziet zijn iets langer en hebben ze wat meer blad als de Shivani's.. Logisch ook want ze stonder er wat eerder. :D

 

med_gallery_9119_2351_280583.jpg

 

 

 

 

1 Van de Shacks .. Het blad ziet er wel een beetje slapjes uit , Iemand misschien een idee waar dat van kan komen?

 

med_gallery_9119_2351_138016.jpg

 

 

 

Nog 1 andere Shack.. ( De shack's zijn Ong. 7-8 Cm hoog..)

 

med_gallery_9119_2351_505908.jpg

 

 

 

En hier nog 1 foto van mn grondje .. Deze krijgt namelijk nogal gauw scheuren , als er ongv een halve dag geen water in is gekomen.. Is dat erg of ben ik nu aant zeiken ? :lol:

Kijk zelf maar!

 

med_gallery_9119_2351_628196.jpg

 

 

 

Voor nu het einde van deze update , en ik mag hopen dat er nu wel wat meer mensen reageren :verrygood :D

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat best goed

Leg een plastick zeiltje over je aarde met de witte kant boven,dan droogt je aarde ook niet zo snel uit en wordt je aarde een stuk minder warm.Ze zullen dit zekr waarderen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gaat best goed

Leg een plastick zeiltje over je aarde met de witte kant boven,dan droogt je aarde ook niet zo snel uit en wordt je aarde een stuk minder warm.Ze zullen dit zekr waarderen

 

greetz sannie

 

 

O okej , maar wat bedoel je precies met de witte kant na boven? Ik heb namelijk geen zeil met een witte kant eraan :verrygood

 

Is plastic folie ook voldoende denk je? dit laat wel lichtr door natuurlijk maar houd wel vocht vast..

 

PS : jij bent ook moderator he Sannie .. Zou je voor mij misschien mn topic titel aan kunnen passen , en erbij willen zetten ; + Shivani's . Want nu lijkt t net alsof ik met 1 soort bezig ben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedeavond allemaal , bij deze weer even een verslag van mn kweekjee.

 

 

Ik ben van plan om mn plantjes morgen buiten te gaan zetten , omdat het EN lekker weer word EN ze krijgen wat weinig licht onder mn 2 TL's geloof ik ...

 

Mn 3 Shacks zijn redelijk gegroeid en die ga ik jullie als eerst laten zien . :lol:

 

Mijn 3 Shacks op een rij ... De 1e is de grootste.

 

med_gallery_9119_2351_15430.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Een Close-up van de grootste Shack.

 

med_gallery_9119_2351_95100.jpg

 

 

 

 

 

 

 

En Zie hier de Shivani's . (sorry voor de slechte kwaliteit foto)

 

med_gallery_9119_2351_239749.jpg

 

 

 

 

 

 

 

En hier ook nog Close-up van de grootste Shivani..

 

med_gallery_9119_2351_108438.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Dit waren de Fotos dan ... Bij mijn Shivani''s zijn de steeltjes nog wel wat paarsig , iemand enig idee hoe dat kan komen ?

 

Ik wil mijn plantjes morgen in 2 speciekuipen gaan doen , en in 2 andere kuipen (wasmanden :P ) en en nog een paar in de grond , en de rest op een Guerilla locatie .

Ik moet ook de mannen er nog uit gaan halen en dit ga ik waarschijnlijk doen door stekjes van mn plantje te nemen en op op 12/12 te zetten...

 

De grond die ik tot mn beschikking heb zijn deze ; (samenstelling en tips hierover zijn zeerrr welkom!)

 

Universele potgrond

Cocopeat

Allmixx van Biobizz..

Kippenmest Korrels( weet nog niet of ik dat ga gebruiken)

 

Verder heb ik nog Bloedmeel( ga ik niet zomaar gebruiken denk ik :nerd )

Kalk heb ik ook nog ..

Seramis en hydrokorrels ( Hierover zijn ook Tips welkom :P )

 

En als bloeivoeding heb ik Bioflores van Biocanna ( Heeft iemand hier ervaring mee?)

 

Dit was mijn update van vandaag , en ik hoop wat van jullie terug te horen ;)

 

Iemand misschien nog wat tips ten behoeve van de bovenstaande tekst? :nerd

 

Ik ga morgenvroeg( njaa niet te vroeg want ik kan eindelijk uitslapen morgen :P ) mn potten en speciekuipen vulllen dus nog wat handige tips zouden zeerrrr welkom zijn!

 

//Edit door suf: 2 berichten samengevoegd, kinderen die vragen worden overgeslagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als samenstelling zou ik de allmix met de cocopeat mengen en de potgrond laten vervallen om overkill uit te sluiten.Je zou nog kunnen denken aan een zakje perliet of seramis erdoorheen te mengen.

Heb je al wormen gezocht voor je potten? de wormen upgraden je aarde contine!

 

Een handje kippemest is dubieus omdat je in de bloei straks bij wilt gaan voeden en je ook al allmix gebruikt.De canna voeding welke je hebt aangeschaft is een chemisch product,is het niet verstandiger en makkelijker werken om een organisch gebasserd product te gebruiken aangezien je aarde ook een organisch product is :nerd

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sannie , hej Sannie ik denk dat t wel veiliger is om alleen die cocopeat en allmixx alleen te mengen , maar die potgrond die ik heb is de minst bemeste grond die ik kan halen ... (universele)

 

En over die voeding.. Op de fles staat BioCanna en dan staat er onder aan het label nog Complete biologische voeding voor bloeiende planten . En daaronder nog met dikke letters ; 100% BIOLOGISCH

 

Dan is deze voeding toch ook Organisch of vergis ik me nu?

 

Bedankt in ieder gevaal voor je vorige reactie :nerd

 

Ps: ik ga nu mn potten vullen denk ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...