Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
saakje

Hoeveel Gram Mag Je In Huis Hebben?

Recommended Posts

heej lui

ik weet dat je 5 gram bij je mag hebben...

maar hoeveel gram mag je in huis hebben?

er zitte nu namelijk al behoorlijke toppen aan me plantjes en als ik dat zometee nga drogen in huis wil ik niet ineens de juten voor me deur hebben staan....

zijn er duidelijke regels over hoeveel gram je in huis mag hebben?

sorry trouwes als hier al een topic over is maar ik kon niks vinden...

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

35 gram waar staat dat geschreven ?

 

:)

 

Ik had 5.5 liggen dan zou ik het kunnen verhogen naar 35.5

 

Dat scheelt wel 5 keer op neer naar de externe stash per dag.

 

:cry

 

30 gram is de max lees ik ergens en de boete is dan 11250 euro of 2 jaar als je meer bij je hebt.

 

ppfff wat een onzin

 

 

Maar goed Esmie was weer is te rap van de tong.

 

 

http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/Ben_ik...laydefaultintro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al ben ik het niet zeker, was het limiet voor in huis (eigen gebruik, geen planten aanwezig die aantonen dat er meer voorhanden is) inderdaad rond de 30gr.

 

 

Ben eventjes (20 seconden ofzo) wezen googelen, kwam dit naarboven

 

Wat houdt het gedoogbeleid in?

Antwoord:

 

Het Openbaar Ministerie kan afzien van vervolging van strafbare feiten wanneer daarmee het maatschappelijk belang wordt gediend. Het maatschappelijk belang bij het drugsbeleid is de volksgezondheid (scheiding van hard- en softdrugs markten) en de openbare orde. In de richtlijnen van het Openbaar Ministerie zijn prioriteiten vastgelegd voor de opsporing en vervolging van Opiumwetdelicten. Zo wordt hoge prioriteit gegeven aan de grootschalige productie van en handel in drugs en lagere prioriteit aan het bezit van drugs voor persoonlijk gebruik.

 

In de praktijk betekent dit dat wanneer de politie bij iemand niet meer dan 5 gram hasj of niet meer dan 5 hennepplanten aantreft, de drugs wel in beslag genomen zullen worden maar er geen strafvervolging ingesteld zal worden. Hiervan kan afgeweken worden wanneer het gebruik/bezit van drugs strafbaar is gesteld in de plaatselijke verordening (plv). Dit maakt het voor gemeenten mogelijk om op te treden tegen overlast door drugsgebruikers. De overtreder kan in dat geval een boete worden opgelegd van 125 euro

Bron

 

-Edit- Lol, lees het net nog een keer, ik zie nergens wiet vermeld staan. Alleen Hasj en Hennepplanten. w00t, wiet mag, wiet mag! >.>

 

-En nog een Edit- Lees net op die pagina Esmeralda had gepost dit stukje

Straffen Softdrugs

Bezit van meer dan dertig gram: maximaal twee jaar gevangenisstraf en/of 11.250 euro.

Verkoop, vervaardiging en bezit tot dertig gram: maximaal een maand gevangenisstraf en/of 2.250 euro*.

Invoer/uitvoer: maximaal vier jaar gevangenisstraf en/of 45.000 euro.

Teelt, verkoop, vervoer: maximaal twee jaar gevangenisstraf en/of 11.250 euro.

Bedrijfs-/beroepsmatige teelt, verkoop, vervoer: maximaal vier jaar gevangenisstraf en/of 45.000 euro.

 

*Het bezit tot dertig gram is een overtreding. Drugs worden bij ontdekking altijd in beslag genomen. Tot vijf gram wordt verder afgezien van vervolging. Bij vijf tot dertig gram wordt de overtreder strafrechtelijk vervolgd, afhankelijk van de omstandigheden.

 

Dus je mag TOT 5 gram hebben, OVERAL. Op zak, of in de auto, of in de bankkussens, of in je matras, kast etc. 5gr is het maximale wat je in bezit mag hebben op hetzelfde moment.

 

Simpel verklaart: Neem 4.9gr mee, als je 5.1gr bij je hebt is je kringspier geen maagd meer.

Edited by Jopo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm 5 gram is wel heel weinig :)

ik zou mad scientist liever geloven :smoke maar erg veel vertrouwen heb ik er niet in dat je zoveel in huis mag hebben :cry

 

ok jonges bedankt voor jullie reactie... maar ik bedenk me nu dat het eigenlijk een best domme vraag is aangezien ik toch veel meer gram van mijn plantjes af ga halen dan dat ik in huis zoiezo al zou mogen houden.... ( miss moet ik toch minder smoke)

 

groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat net even op om/justitie.nl te surfen maar daar kan ik niks terug vinden over die 30 gram in een huis!!

 

Vandaar dat ik dit topic weer geopend heb.

 

Op Postbus 51 (werd doorverwezen door justitie.nl)

Over hoeveel gram softdrugs mag ik als gebruiker beschikken?

Voor het bezit van maximaal vijf gram cannabis, geldt geen actieve opsporing.

Het bezit van softdrugs is wel strafbaar, maar de richtlijnen van het Openbaar Ministerie kennen een lage prioriteit toe aan het bezit van kleine hoeveelheden drugs voor persoonlijk gebruik.

Dit wordt ook wel het gedoogbeleid genoemd. Als u meer dan vijf gram bezit, wordt u wel vervolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich een enorm gat in het beleid, want stel nou je heet Bierkrat en je trekt van je gedoogde 5 planten 700 gram ofzo en dat hangt lekker te drogen, boven je bedje.

 

Dan ben je dus wel de lul als de officier en de agent de pik op je hebben, zelfs al doe je het allemaal omdat je ziek en verslaafd bent.

 

30 gram dat wegen de gedroogde takken al ....

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zat net even op om/justitie.nl te surfen maar daar kan ik niks terug vinden over die 30 gram in een huis!!

Ik schreef 35 maar het was 30 inderdaad. Ik had dat zakje in m'n jas er ook bij opgeteld... :)

 

Extract uit Artikel 11 van de Opiumwet:

1. Hij die handelt in strijd met een in artikel 3 gegeven verbod, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.

2. Hij die opzettelijk handelt in strijd met een in artikel 3 onder B, C of D, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

3. Hij die in de uitoefening van een beroep of bedrijf opzettelijk handelt in strijd met een in artikel 3, onder B, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

4. Hij die opzettelijk handelt in strijd met een in artikel 3 onder A, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

5. Het tweede lid is niet van toepassing, indien het feit betrekking heeft op een hoeveelheid van hennep of hasjiesj van ten hoogste 30 gram.

6. Het tweede en vierde lid zijn niet van toepassing, indien het feit betrekking heeft op een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik, van de in lijst II vermelde middelen, met uitzondering van hennep en hasjiesj.

 

Je mag er redelijkerwijs van uitgaan dat men je niet gaat vervolgen om 30 gram wiet in huis, tenzij ze ook een plantage etc. tegenkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb ik mazzel, ik haal maar 1 gram per plant :smoke :)

Ik heb net zulke mazzel, 1gr per plant, heb er 60 staan, maar we wonen ook met z'n 12en.. :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...