Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jimfried

Tabaksteelt

Recommended Posts

hej iedereen,

ik heb vorig jaar een nicotinia tabacum gehad, doch deze plant heeft gigantisch hoge nicotine gehalten en is nagenoeg alleen geschikt om als natuurlijk bestrijdingsmiddel tegen ongedierte te dienen.

Vandaar mijn vraag of er misschien iemand weet welke tabaksoort wel geschikt is om eigen tabak van te kweken?

groeten Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik quote van wiki:

 

De tabaksplant (Nicotiana tabacum) is de plant waarvan tabak gewonnen wordt. De tabaksplant wordt op grote plantages verbouwd in een éénjarige teelt.

 

Had je zelf ook kunnen googelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb vorig jaar een nicotinia tabacum gehad, doch deze plant heeft gigantisch hoge nicotine gehalten en is nagenoeg alleen geschikt om als natuurlijk bestrijdingsmiddel tegen ongedierte te dienen.

 

 

Daarom moet je geen nicotine roken, 1 druppeltje in je bloedbaan en je bent dood.

 

Tabak is gewoon echte troep, verbouw wat wiet of nog beter verbouw veel kilos paddestoelen en rol een grote bal opium uit eigen tuin maar blijf met je takken van die K*NK*R tabak af ....

 

Ik weet het ... waardeloze tips weer van zo'n zeikwijf.

Maar het komt uit en warm hart dus concentreer je op de coca planten want we moeten snuiven.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lordquas

ik ben niet debiel en heb al met hopen gegoogled, de nicotinia tabacum is NIET geschikt voor consumptie wat wikipedia dan ook mag zeggen, als je wat verder had gekeken dan alleen wikipedia had je zelf ook gezien dat de nicotine gehaltes in de tabacum veeeeel te hoog liggen (of hij moest op een andere manier worden geoogst?? wat mijn vraag dan ook impliceert).

Zoals ik dus ook zei, ik heb het zelf - én anderen die ik ken - al geprobeerd en het werkt niet.

@esme...

opium is niet verslavend dan?

Opïoden zijn van nature net zo verslavend als tabak, en daarbovenop nog eens makkelijk mee te overdoseren.

(en je bent geen zeikwijf hoor, je zorgzaamheid wordt geapprecieerd :) )

 

sorry mensen maar dit heb ik niet gevraagd, ik zoek mensen die ervaring hebben met tabaksteelt geen onzinnige replies die naast de kwestie liggen.

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Lordquas

ik ben niet debiel en heb al met hopen gegoogled, de nicotinia tabacum is NIET geschikt voor consumptie wat wikipedia dan ook mag zeggen, als je wat verder had gekeken dan alleen wikipedia had je zelf ook gezien dat de nicotine gehaltes in de tabacum veeeeel te hoog liggen (of hij moest op een andere manier worden geoogst?? wat mijn vraag dan ook impliceert).

Zoals ik dus ook zei, ik heb het zelf - én anderen die ik ken - al geprobeerd en het werkt niet.

@esme...

opium is niet verslavend dan?

Opïoden zijn van nature net zo verslavend als tabak, en daarbovenop nog eens makkelijk mee te overdoseren.

(en je bent geen zeikwijf hoor, je zorgzaamheid wordt geapprecieerd :) )

 

sorry mensen maar dit heb ik niet gevraagd, ik zoek mensen die ervaring hebben met tabaksteelt geen onzinnige replies die naast de kwestie liggen.

 

grt

 

 

hij moet bewerkt worden.. het blad word gefermenteerd, en voor een deel ontdaan van nicotine..

overigens zijn sigaretten en shag bijna altijd een mengsel van virginia tabak, gemend met oosterse soorten..

 

ze noemen het ook altijd een blend (dat wil zeggen van verschillende tabakssoorten)

 

ik hoop na de zomer zelf aan wat tabaksblad te komen.. dan ga ik proberen mijn eigen blunts te maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat dan aub iets weten moest het lukken.

Een verslagje ofzo zou fijn zijn.

Je vind nogal vrij weinig info op het net omtrent hoe het precies in z'n werk gaat.

 

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou dit ook een keer kweken maar heb dit niet gedaan.

Nicotina tabactum kun je gewoon gebruiken om tabak van te maken.

Als je gaat kweken moet je elke keer de bloemen weghalen snijden ofzo.

En als de plant volgroeid is de bladeren pluken en drogen en fermiteren (sorry voor spelfouten)

ik heb gehoort dat tabaks bedrijfen het 2 jaar laten fermiteren.

Maar oke dan dus fijnmaken en roken.

Tabak is slecht maar je kunt het beter zelf verbouwen en maken dan kopen.

Ze stopen er allerlij rotzooi in zelfs amoniak hier kun je zien wat er in word gedaan wel interesant : http://www.psycholoog.net/?p=343

Je kunt er nog wel wat suiker door heen doen.

En er is heel veel te vinden alleen wel engels zoek maar op : how to grow tabbaco, growing tabbaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad tabak maken (voor consumptie) is een heel werk en ook nog gevaarlijk. Tabak heeft een lange geschiedenis en was erg populair bij de Hollanders een nadeel was wel dat de schuurtjes waar de tabak lag opgeslagen om te rijpen nog al makkenlijk vlam vatte zo zijn er een heleboel in vlammen op gegaan ik geloof dat het ook nog een tijdje verboden is geweest.

De bloemetjes kun je het best verwijderen om dat daar onnodig energie in gaat zitten die de plant beter in de bladeren kan stoppen.

Je plukt het onderste blad dat is het grootst en van de beste kwaliteit, je moet oppassen met het plukken de nicotine in de blader is zeer giftig draag dus hand schoenen voor de bladeren voor consumptie te gebruiken ben je maanden verder...

 

Succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken helemaal niets van tabak kweken maar misschien heb ik meer geluk met google dan jij.

Had je deze links al gevonden?

 

Link 1

 

Link 2

 

Link 3

 

Link 4

 

Link 5

 

Forum

 

Zullen natuurlijk niet alle vragen beantwoorden maar helpen je misschien weer eindje op weg :D

 

p.s. indien wel sry voor je topic vervuiling dan natuurlijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessante links,

had ik nog niet gevonden!

Volgend jaar mss toch maar eens proberen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...