Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ert

Alles Volgens Het Boekje.

Recommended Posts

Hey gele Ert...

 

Ziet er niks treuriger uit dan bij mij hoor..!!

mja...mijn excuus is... "ik ben dan ook een beginner".... :whistling

 

Maar ff zonder dollen... ik kan me echt niet voorstellen dat dit een ventilatie probleem is.. dit moet toch echt iets anders zijn.. onderbouw dat ventilatie prob. eens, want je zuigt niet vanuit je uitlaat-ruimte, maar frisse lucht vanaf je raam zeg je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is geen ventilatieprob , youre right ,nozempie!!

Wat geef je die krengen eigenlijk,ert? Lijkt op een ijzerprobleem.

Algen in je voedingsvat?

Hoe hoog is je ph?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gekke is dat Ert steeds hetzelfde probleem heeft als ik (te zien aan zijn foto's).

Als ik het niet vergeet zal ik vanavond eens een foto maken en bij ert in zn topic plaatsen.

 

Of ert en ik hebben eenzelfde materiaal in het hok wat onze plantjes vergiftigd of we doen toch iets niet goed met het water geven (te veel, te nat) in de beginfase van onze nog jonge en tere stekjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zie ik ert niet voor aan................te nat..............neuuuuuu,doet ie niet!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan blijft vergiftiging over.

Alhoewel dat me ook sterk lijkt want als ik het goed heb heeft ert exact dezelfde verschijnselen al vaker gehad terwijl hij al verhuisd is en diverse hokjes en ruimtes heeft gehad.

Dat zeg ik toch goed ertjuh ?

Heb je toevallig in al deze ruimtes (of in de directe omgeving) kurk leggen ????

 

Ik weet het ook niet meer hoor. Na 2 redelijke kweekjes zit ik ook weer met hetzelfde verschijnsel.

Wel was het zo dat in de beginfase (2 tot 3 weken na het inzetten van de bloei) van deze 2 redelijke kweekjes het verschijnsel zich begon aan te dienen maar niet doorzette. Deze ronde zet het ook niet echt door maar door andere omstandigheden (slechte stekken, slecht geworteld en meeldauw) is het gewoon een flutkweek geworden. Maar dat is eigen schuld door de haast om voor de vakantie deze ronde klaar te hebben.

Eigenlijk kun je dus wel zeggen dat ik nog NOOIT een ronde heb gedraaid dat dit verschijnsel zich in min of meerdere mate voordeed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is dit een ventilatie probleem.

Ga ik je uitleggen.

 

Ik blaas op me zolder uit, naast de tent en de kast.

Er boven zit een raamPJE, die ik niet altijd open kan doen, anders plenst het naar binnen.

 

De afgezogen lucht , blaas in dus in principe zo weer de tent in.

Neem nou maar van me aan dat dat het is, daaom gaan ze na de groei pas last krijgen.

 

Als de kast zometeen klaar is want dat ies ie bijna, komen ze lekker op hun nieuwe logeer plek te staan.

 

Wedden dat het de volgende ronde goed gaat.

 

Maken jullie me helemaal Wappie :whistling

 

 

 

 

Stump.

In me andere huis had ik hier geen last van, alleen dat met de afghaan me broer ze een x vermoord heeft.

Die gaf alle op de max, dus vielen me bladeren er bijna af :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die ert :whistling

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als jij hebt deze ronde.

Ik heb dit eigenlijk iedere ronde, de ene keer erger dan de andere keer.

Zoals beloofd, een piccie

gallery_5683_2635_709843.jpg

 

 

gallery_5683_2635_605715.jpg

 

 

En nog een overzichtje, zoals gezegd ontving ik de stekken te nat, super slecht geworteld en op de koop toe ook nog meeldauw.

Ook moest ik de plantjes te vroeg in de bloei zetten waardoor ze door alle voornoemde problemen erg klein zijn gebleven. Maar ja, de vakantie staat voor de deur en moest wel. Alles wat er meer dan 100 gram afkomt is winst na aftrek alle onkosten. Hou er in ieder geval een lekker rokertje aan over :blink:

gallery_5683_2635_32491.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aai aai aai zijn horror foto's vandaar dat ik meer een fan ben van zaden als van stekken dan heb je alles zlef beter onder controle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Stump die staan er ook niet florisant bij moet ik je zeggen.

Tof dat je het laat zien. Ik denk zelf dat ik wat anders heb, idd een vergiftiching maar dan echt door me eigen luie rot schuld.

 

Nou goeie vakantie Stump

 

Die tent is het echt niet, want toen die in de kamer stond, waar ik nu het hokje heb gebouwd. Draaide ik een hele behoorlijke ronde, zonder deze shit.

 

Miss is er wel wat op zolder wat ze om zeep helpt, maar niet het tentje zelf.

Dus ik hou het op de ventilatie. Dan zou je zeggen waarom kwam het in de kast later opzetten, nou omdat in de vaste kast de ventilatie gewoon beter was, en het was koeler die 2draaien .

 

Klote is dat die planten nog een beetje hun best staan te doen ook dus doet een beetje pijn.

med_gallery_5511_2579_77121.jpg

gallery_5511_2579_76061.jpg

gallery_5511_2579_120471.jpg

gallery_5511_2579_46134.jpg

gallery_5511_2579_64420.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC:

 

Maar ja, de vakantie staat voor de deur en moest wel. Alles wat er meer dan 100 gram afkomt is winst na aftrek alle onkosten. Hou er in ieder geval een lekker rokertje aan over :whistling

 

 

tsjeemig Stumper,

 

Dit slaat echt alles, het ging even heel goed en nu dit ...

 

Kan het niet geloven, wat erg voor je.

 

@ Ert,

 

Bij jou is het inderdaad ook niet goed, maar ik zou dsat vergiftigingsdverhaal loslaten.

Van de frustratie zou je mij ook de shculd kunnen geven.

Ert gaat nog wel wat oogsten in ieder geval.

 

Ik kan het ook niet oplossen vanaf hier Ert.

Het kwaad is al geschied, lastige momenten.

 

Groet

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet het esmie, en heb me er al bij neer gelegen. :whistling

 

Is zonde, dus op naar wat lekkers voor de volgende ronde.

Dus dan gaan we een goeie ronde draaien, met alle plezier die er is.

 

Vandaag hoop ik de nieuwe aanwinst af te maken en dan is dit afgesloten.

Kijken wat er dan van bakken.

 

Vind het voor stump ook wel balen, maar dat is wel een volhouder :blink:

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja Esmie, beetje eigen schuld.

Als ik de tijd had gehad ze een weekje langer te laten voorgroeien had het vast wel een aardig kweekje kunnen worden. Maar de tijd zat me tegen, ze moe(s)ten voor 4 augustus klaar zijn en kon niet anders :blink:

 

Ertje, ik hou het al jaren vol, ik laat me niet kisten :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ook niet hoor stump, zit er niet in.

 

Ja tijd :whistling daar zitten we allemaal mee in ons hoofd. Als je op vakantie wil moet je er rekening mee houden of een ander water laten geven, dat kan ook.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das een inkoppertje, die teld niet. :whistling

Nee me andere broer is er ook in bezig Stump, dus dat is geen probleem hier.

 

 

Nou vandaag ff niet klussen, moet wat dingen doen.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ff een paar foto,s van de dames in hun nieuwe zomer verblijf.

Zien er niet uit, maar dat ga ik jullie niet onthouden natuurlijk.

Kijken of we er nog wat af kunnen trekken.

gallery_5511_2579_15731.jpg

gallery_5511_2579_112047.jpg

 

gallery_5511_2579_116738.jpg

 

Gr Jullie , nou ja vul zelf maar in :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er misschien qua blad niet super uit, maar de topontwikkeling is aardig op gang, dus wie weet.

 

Voor de anderen hier, ben weer even wezen shoppen bij Ert, dus binnenkort nog een spiegelfolie wandje in het forum en een betere afzuiging in mijn hokkie. Thanx Ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ik lijk wel een pooier :blink:

 

Nou toppen gaan gewoon lekker en ik klaag niet daar over , maar die kleur.

 

Zou willen dat m,n schoonmoeder er zo uitzag :whistling

 

Nou ja je kan ook niet alles hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

je toppen zullen ook gewoon ontwikkelen wees daar maar niet bang voor

dat wat er met je bladeren is gebeurt lijkt mij heel erg veel op over voeding in een bepaald stadium van je kweek voor je volgende kweek zal je eens kunnen proberen om na 3 dagen voeding geven alleen water te geven zo doe ik het ook om de 3 dagen krijgen ze alleen water om over voeding tegen te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doorgaan met verslagen maken, Ert... ik leer er alleen maar van :whistling

 

Ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Indoor G.

 

Ja tara ik ook.

 

Ik leer er ook van :whistling

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is denk ik magnesiumgebrek volgens Bill Drake's wietboek:

"Magnesium is belangrijk voor de werking van chlorofyl in groene planten en is een katalysator voor allerlei omzettingsprocessen. De oude bladeren worden het eerst door magnesiumgebrek aangetast; het weefsel rond de nerven wordt geel. de bladeren krijgen dan snel een soort spat-ader-uiterlijk en tenslotte wordt het hele blad geel. Magnesium-zwavelverbindingen in kunstmesten verhelpen dit euvel.

Zgn. 'Engels zout' is het eenvoudigst te verkrijgen."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...