Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

midian

Shack F2

Recommended Posts

nou ik ben benieuwd heb net mijn shack3xsmm onder de tl gedaan om te ontkiemen

nog 4a5 weekjes wachtten en dan gaan ze onder de 600 watter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eej midian! Lekkere oogst!

 

Liep net even je topic door en zag dat je uiteidenlijk 8 potten overhield met 2 shacks erin! Heeft dit nog problemen opgeleverd of was er nog duidelijk verschil te zien in opbrengst en hoogte van de plant in vergelijking tot de shacks die enkel in een pot stonden?

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Blezzz,

 

nee de Shack's hadden er totaal geen last van.

 

ze hadden net zulke dikke toppen als de anderen.

 

kijk 1 in een pot is natuurlijk beter maar nood breekt wet he :smoke

 

als het moet zou ik het zo weer doen. :wacko:

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms moet je even de tijd nemen om van iets bijzonders te kunnen genieten. Soms heb je voor je gevoel te weinig tijd om te genieten en dus bewaar je het bijzondere dan voor een gunstiger tijdstip. En zo kwam het dat ik al weken een zakje SuperBud klaar had liggen voor een grondige evaluatie en toch nog al die tijd niet aan een rookverslag toe kwam. Maar ditmaal het hele weekend geen verplichtingen, en dus een uitgelezen kans om eens goed te gaan zitten voor een kritische blik en een hopelijk unieke ervaring. Excuses voor de vertraging Midian, hier komt dan nu toch eindelijk een rookverslag…

 

Na het openen van een zo op het oog gewone envelop tref ik een herkenbaar stuk strijkzak aan. Dat kan maar één ding betekenen: SuperBud has landed! De schaar doet z’n werk en de metaalkleur van het zakje wijkt voor een duidelijk organisch kleurtje. Een plat stuk wiet wordt zichtbaar… Plat, maar daarom niet minder interessant, want dit moet een bloemtros zijn van een soortje waar ik al lange tijd erg benieuwd naar ben. De uitgeëvolueerde creatie van Ed Rosenthal die nu via Sensi z’n weg naar de markt heeft gevonden. Dat belooft wat!

 

med_gallery_4881_2531_10687.jpg

 

 

 

med_gallery_4881_2531_11508.jpg

 

 

 

Het ziet er zorgvuldig gekweekt uit en zeker potent. Geen echt opvallende kenmerken, maar waar het om gaat zijn natuurlijk de smaak en niet te vergeten het effect. Voorzichtig trek ik de top een beetje uit elkaar en een typisch geurtje verspreidt zich. Het ruikt enigszins bekend, maar ik kan de melange niet direct thuisbrengen. Iets hazigs, maar ook iets zwaars zoals dat bij indica’s regelmatig waarneembaar is. Ook ruik ik een fruitige ondertoon. Waarschijnlijk is deze complexe geur het gevolg van de vele uitersten die in de soort verwerkt zitten. Het ruikt bekend, maar het is niet gemakkelijk het onder één noemer te scharen.

 

De neus is genoeg geprikkeld, verder met het werk in uitvoering. De grinder weet wel raad met de compacte topjes en laat nog meer geur vrij. Overigens is dit geen stinkwiet. Veel van die moderne Amerikaanse soorten hebben een hoog “houdt ramen en deuren gesloten” gehalte, maar ik kan niet anders zeggen dan dat er geen allesoverheersende lucht afkomt van dit wietje. En dat is in elk geval een praktisch iets… :P

 

Maar ik heb het ding niet gedraaid om naar te kijken, dus komt mijn aansteker ineens gevaarlijk dicht bij de rijstevloei en een paar seconden later zit ik met een rustig smeulende joint in m’n hand. De eerste hijsen doen me wederom denken aan haze, maar dan met een zware ondertoon. Haze komt qua smaak op mij vaak redelijk ‘licht’ over, terwijl deze SuperBud tegelijkertijd behoorlijk expandeert in je longen. De oorspronkelijke naam van deze wiet was PEHT, waarin de H stond voor hybrid, en dat deze soort meerdere eigenschappen in zich verenigt wordt me nu duidelijk. Er overheerst eigenlijk niks, maar het is een subtiele combinatie van verschillende smaken.

 

In eerste instantie merk ik niet zoveel, maar halverwege de joint raak ik bevangen door een algeheel gevoel van wazigheid wat zich het eerst in het hoofd uit en even later langzaam uitwaaiert over mijn hele lichaam. M’n spieren onspannen zich en ik voel me vredig, niet verlamd. Sterker nog, ik krijg zin om iets te ondernemen en zet een oppeppend muziekje op. Een schijt-aan-alles-en-mij-lukt-alles stemming maakt zich van mij meester en het duurt even voordat ik besef dat ik net iets te hard “Ik kom barba-hard en ik kom barba-dope!” zingend door de woonkamer stuiter. En zie in m’n ooghoek door het raam buiten nog net iemand in het voorbijgaan z’n nek verdraaien… ;)

 

Het effect ebt na een tijdje langzaam weg in een loom gevoel wat nog een uurtje aanhoudt. Ik had een behoorlijk verwachtingspatroon van dit soortje en ik moet toegeven dat het ook echt wel een kwalitatief hoogwaardige kruising is. Toch is ze niet zo heftig als ik gehoopt had op gebied van smaak en uitwerking. Het ontbreekt naar mijn mening een beetje aan een typische karakteristieke smaak die ik bij zo’n lang uitgedachte kruising wel verwacht had. Er zitten absoluut fragmenten in van hele aparte soorten, maar ze springen er geen van allen echt uit. De high is heerlijk en mentaal rustgevend. Ook de coming-down is als zeer prettig te benoemen. Het had van mij alleen nog iets heftiger gemogen allemaal. Een andere term kan ik er niet voor verzinnen. Hele mooie zuivere wiet, maar ik ben een liefhebber van extremen en deze soort lijkt eerder een perfecte balans van sativa en indica. De ultieme hybride, wat dat betreft is het uitgangspunt tijdens het kruisen absoluut gerealiseerd in het eindproduct. De Koningin der Hybriden bestaat in de vorm van SuperBud.

 

Een prachtige plant met alle eigenschappen in zich verenigd tot op een niveau waar ze vrijwel naadloos in elkaar overgaan. Totale balans. Midian bedankt voor de unieke ervaring. Ik heb een uitgesproken smaak en had die bij deze soort ook wat meer verwacht, maar desondanks is het een hele mooie gebalanceerde wiet die ook nog eens met groene vingers beroerd is. Een traktatie. :spliff:

 

Veel succes met de verdere bezigheden en al post ik niet meer zo veel, ik lees nog vrijwel alles, dus ga vooral zo door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een prachtig rook verslag Mad :spliff: geen shack gekregen? :P

 

Ik vond de superbud ook een prima rokertje en naar te zien ook zeker geen slechte opbrenger en met de martel praktijken van =M= heeft deze plant het toch overleeft ;) dat is al een plus punt hihi

 

Ik vond dit een erg mooie ronde van M en heb de shack met enorm veel plezier weg gerookt en het is erg spijtig dat ik dit lekkere overdag rokertje niet meer heb.Heerlijke smaak en geweldige high.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...