Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djjo69

Heb Deze Ochtend Wat Lactusa Virosa Geplukt

Recommended Posts

welke methodes zijn er want ik heb nog 1438 gram staan

welke is de beste methode voor z on groot aantal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Concentrations of lactucarium are low in young plants and most concentrated when the plant comes into flower[238]. It is collected commercially by cutting the heads of the plants and scraping the juice into china vessels several times a day until the plant is exhausted[4]

 

Dit heb ik gevonden op internet www.wildlettuce.com (kijk bij info)

 

Dus zij spreken van de planten tijdens de bloei in te kerven aan de steel en dan sap laten opdrogen en halve dag later afschrapen.... de normale opium manier...

maar met zon grote hoeveelheid zou ik mss overwegen om de planten gewoon om te kappen tijdens de bloei en te laten drogen. Ik zou enkel de bloemetjes en uiteraard de wortels eraf doen. eens dat boeltje poeierdroog is zou ik het vermalen. Dan alles in net niet kokend water smijten en laten trekken voor een half uurtje, aftreksel filteren, plantenmateriaal bijhouden en eventueel uitknijpen, en opnieuw nog een keer in bijna kokend water smijten en laten trekken....dat kun je zo een paar keer doen tot je het beu bent of merkt dat het plantenmateriaal een beetje uitgeput is...uiteindelijk heb je dan een paar liter van dat aftreksel, dit moet je nog van volume serieus zien te verminderen tot je enkel een stroperige brij overhoudt....dit doe je door het op een laag vuurtje te zetten (zodat t niet (te hard) kookt want anders gaan de alkaloïden kapot naar het schijnt) en laten indampen...dat kan wel even duren met zon hoeveelheid

 

die stroperige bruine brij kun je eventueel laten opdrogen zodat t wat harder en dus makkelijker handelbaar word om eventueel op te roken, ben je niet zo een roker en zet je liever een theetje, dan kun je het evengoed in zijn stroperige vorm laten en een beetje in je thee oplossen...

 

met sla-opium heb ik deze methode wel nog niet geprobeerd zelf...maar het lijkt me niet onmogelijk...

 

laat iets weten of het lukt

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...