Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
defQon Soldier

Kamers Verhuren

Recommended Posts

Hey mensen,

 

het is misschien een ongebuikelijk onderwerp op dit forum,

daarom post ik het maar in "Overig & Zo".

 

Ik heb samen met een vriend van me het idee om voor onzelf te beginnen.

Wij zijn van plan om een pand te gaan huren, en nee, niet voor onze hobby. :specool

Wij willen een pand van bijv. 300m² gaan huren (liefst 2 verdiepingen).

Deze vervolgens om bouwen tot ± 8 kamers (c.q. kleine appartementen) en vervolgens deze kamers gaan verhuren.

We hebben al op internet zitten zoeken, maar qua regels komen we niet echt ver met google'n.

We weten dat er erg veel bij komt kijken (denk aan brandveiligheid, bestemmingsplan, inverstering, belasting),

maar ondanks dat alles lijkt het ons wel de moeite waard en dus een haalbare kaart.

We wonen beide in een stad waar de woningnood erg hoog is, zeker onder studenten/starters.

 

Zijn er hier mensen met ervaring hierin en/of die mij kunnen helpen aan zo veel mogelijk info hierover.

(linkjes, instantie's waar je terecht kunt, noem maar op)

 

Nou, ik ben benieuwd, ik hoor graag jullie reactie's tegemoed.

Met vriendelijke groeten, defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent van plan een pand te huren en dit om te bouwen? :specool

 

En hoe ben je van plan toestemming te krijgen van de huisbaas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan huren, in een centrum van een stad zal je zeker met bestemmingsplannen te maken krijgen.

Aan de rand van een centrum minder snel denk ik. En daar staan ook genoeg leuke panden met dezelde grootte's als genoemd.

 

Mocht je een pand huren, ik weet niet wat een huurbaas daarvan zegt (dat kan natuurlijk verschillen of je met een particulier iemand of met een stichting/makelaar te maken hebt.)

Als ze hun geld maar krijgen elke maand lijkt me.... ik weet niet???

 

Daarentegen is een pand kopen ook een optie.

Dan ben je zelf baas, en het is nog een inversteren in je ouwe daggie ook.

Zo'n hypotheek daarop loopt 30 jaar,.. ik denk dat ik dat niet verder uit hoef te leggen niet?

 

We hebben hier en daar al geïnformeerd, maar komen nog niet echt verder ermee.

Misschien een keer met een bank gaan praten, kijken wat hun in het idee zien.

We hebben wel allebei een hyptheek momenteel. Misschien dat een bank dat als goed onderpand ziet.

Ik ben er al wel achter dat als je het onder een BV. doet, dat het dan financieel wel aantrekkelijker is..

Snap je 'm.....

Net wat ik zeg, ik ga zeker aankomende tijd er veel over uitzoeken en informeren.

Ik zeg altijd zo, wie neit waagt wie niet wint, met op de bak blijven zitten verdien je helemaal niets toch?

 

Grtz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

slim,

 

zoiezo kopen, als je gaat huren krijg je je ideeen niet doorgedrukt, waarschijnlijk.

heb je niet een inversteerder nodig :)

 

haha

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, zo simpel is het inderdaad niet. Je kunt bijna nooit onderverhuren... dat komt omdat 'jouw' huisbaas dan ineens niet alleen met jou te maken heeft maar met 8 onderhuurders die allemaal ook nog 's rechten hebben! Dat word dus kopen zoals je al aangaf. Vergeet niet dat je als huisbaas ook plichten hebt, en je al het onderhoud aan het pand moet verrichten. Als je er studenten ingooit kan dat wel 's aardig wat tijd gaan kosten denk ik :cry

Daarnaast kun je het pand niet zomaar weer verkopen als je dat nodig vind want je krijgt die huurders er niet zomaar meer uit. Dat is wel iets waar je rekening mee moet houden, want je zit er dus echt goed aan vast. Wil je zelf een groter huis kopen en blijkt dat niet te kunnen met de hypotheek op dit huis erbij, dan heb je dus een probleem.

Het kan zeker een hele goede investering zijn, dus als je met bovenstaande al rekening had gehouden en je hebt de mogelijkheden; ga ervoor! :)

 

Laat je het ons ff weten? Dan weten we ook waar we ons groene geld kwijt kunnen haha..

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen investeerder nodig hebt, dan een interieur designer? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...