Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paffie

Jackberrie Selectie...

Recommended Posts

Nummertje 10 is echt onwijs mooi , wat een kleur :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een paar weken en we kunnen de prijs uit gaan zoeken paffie :verrygood

Planten zien er ondanks de hitte uitstekend uit ;)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Azarias

Tnx man, de kleur is idd erg mooi, maar qua topontwikkeling is ze erg magertjes...

 

@San

Tnx San, Tis een beetje schipperen met de lampen, maar ze houden het nog goed vol....

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lo luitjes...

 

Na het weekend staan ze 7 weken, over twee weken gaan ze om:)

 

Overview

 

gallery_5711_2524_113931.jpg

 

gallery_5711_2524_97468.jpg

 

 

De geselecteerde

 

gallery_5711_2524_351046.jpg

gallery_5711_2524_319455.jpg

gallery_5711_2524_12576.jpg

gallery_5711_2524_228315.jpg

gallery_5711_2524_256876.jpg

gallery_5711_2524_171331.jpg

gallery_5711_2524_172694.jpg

gallery_5711_2524_99791.jpg

gallery_5711_2524_124458.jpg

gallery_5711_2524_119327.jpg

gallery_5711_2524_131720.jpg

gallery_5711_2524_78778.jpg

gallery_5711_2524_283786.jpg

gallery_5711_2524_116705.jpg

 

Hier schoot het licht net aan...:D

 

gallery_5711_2524_165789.jpg

 

 

 

Met de stekken gaat het intussen weer prima, ze zijn 3 a 4 keer getopt..

 

gallery_5711_2524_322645.jpg

 

gallery_5711_2524_228950.jpg

 

gallery_5711_2524_186930.jpg

gallery_5711_2524_158903.jpg

gallery_5711_2524_221934.jpg

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toekomst ziet er heerlijk uit bij jouw paffie :no dit is toch weer iets waar ik met plezier men dikke snuffel zou tussen steken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

die blauwe nr. 10 springt er qwa kleur echt vet tussen uit zeg :D

 

maar de groene nr 25 heeft een mega grote hoofdbud ... dat word meer als 1 hoofdprijs Paff :no

 

nu nog wachten op de bloeitijd en smaak en je werk word beloond.

 

wat gaat er hierna in ?

 

 

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een weelds paffie :D

Mijn voorkeur via de foto's is nr 25 en 28 maar de geur zal van grote invloed zijn bij de keuze later.

Met een ruime week kom ik weer eens foto's nemen en een senseo halen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
De toekomst ziet er heerlijk uit bij jouw paffie :smoke dit is toch weer iets waar ik met plezier men dikke snuffel zou tussen steken :D

 

Tnx man... :D

 

die blauwe nr. 10 springt er qwa kleur echt vet tussen uit zeg :no

 

maar de groene nr 25 heeft een mega grote hoofdbud ... dat word meer als 1 hoofdprijs Paff :)

 

nu nog wachten op de bloeitijd en smaak en je werk word beloond.

 

wat gaat er hierna in ?

=M=

 

Idd =M= die nr 10 springt er echt uit qua kleur, maar qua top ontwikkeling blijft ze achter op de groene variant, net zoals bijna alle blauwe pheno's...

 

Nr 25 en ook nr 44 maken de grootste bud, maar het is jammer dat ik veel heb moeten knakken en buigen, zo is het een stuk lastiger om te zien hoe de bud dicht bouwt... Daarbij constateer ik hetzelfde als TB al deed, namelijk dat de geknakte exemplaren beduidend achterblijven op de ongeknakte...

 

Wat betreft het afbloeien, zie ik goede dingen.. Er zijn er een paar bij die als zo goed als klaar zijn na net 7 weken bloei... De smaak is nog afwachten.. ;)

 

Hierna gaat het hok plat, ik vind het welletjes geweest, en financieel is het niet meer nodig.. Als hobby en extra zakcentje ga ik een kast bouwen zodra ik terug ben van vakantie. Hier komt een bloeiruimte van 1.40 x 1.00 met een 600 watt, en 1 van de diamonds kappen die momenteel bij San ligt. Daarbij een groeihokkie met 250 hpi.. De bedoeling is om 4 planten af te bloeien en in die zelfde tijd 4 planten voor te groeien. Zo blijf ik onder de 10 planten en kan ik me hobby doorzetten zonder al te grote risico's...

 

Hier gaan dus om te beginnen 4 van de overgebleven stekken in afgebloeid worden, in de groeikast komen 4 shacks te staan waar ik de ronde erna mee verder wil gaan...

 

Wat een weelds paffie ;)

Mijn voorkeur via de foto's is nr 25 en 28 maar de geur zal van grote invloed zijn bij de keuze later.

Met een ruime week kom ik weer eens foto's nemen en een senseo halen.

 

greetz sannie

 

Gezellig San, De sanseo staat klaar dat weet je... B)

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi werk :D Leuk die variatie in grote & kleuren..

Klein (kweken) is fijn & veel minder werk :no

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee paffie :no dit gaat lekker zeg!

Ik weet niet of de vraag al gesteld was maar hoeveel blauwe dames zitten er nou tussen in vergelijking met groen?

 

Genietze verders! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi werk ;) Leuk die variatie in grote & kleuren..

Klein (kweken) is fijn & veel minder werk B)

 

Groetjes T

 

Tnx T, Dat het minder werk is klinkt goed.... ;)

 

Hee paffie :smoke dit gaat lekker zeg!

Ik weet niet of de vraag al gesteld was maar hoeveel blauwe dames zitten er nou tussen in vergelijking met groen?

 

Genietze verders! :no

 

Tnx man...

Hoeveel het er precies zijn kan ik je niet 123 vertellen, maar ik schat dat het zo'n 30 á 35% zal zijn...

 

oja das waar ook ja je kapt ermee... verstandige keus...[?]

dus je gaat lekker met de Shack en JB aan de slag,

als je hier kijkt http://www.wietforum.nl/Poost-Hier-Foto-s-...ten-t30257.html

dan ''kun'' je zien wat er voor een leuks/lekkers er nog meer is... :D

=M=

 

Yep, eerst de JB en dan shack :D dat blijf ik een wereldplant vinden, al moet ik zeggen dat the one ook erg aantrekkelijk klinkt... Mmmmm stof om over na te denken... :)

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Paffie,

 

Een goede nachtrust is ook veel waard.

 

Maar wel jammer van de omvangrijke verslagen die we moeten gaan missen.

 

Veel succes in the next life.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je het hok er toch door gekregen, top man :whistling

 

Ben benieuwd naar je bouwverslag, kan ik nog wat leren :smoke vooral je moederhokje heeft mijn aandacht.

 

groetjes

 

BZ

 

p.s.

 

De dames staan er mooi bij, hoop dat die van mij het zelfde gaan doen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hé Paffie,

 

Een goede nachtrust is ook veel waard.

 

Maar wel jammer van de omvangrijke verslagen die we moeten gaan missen.

 

Veel succes in the next life.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Tnx ASGrow, verslagen komen er wel weer, als eerste een bouwverslag;)

 

 

Ik kijk weer goed mee paffie. ;)

:( kijken is toegestaan :smoke

 

Heb je het hok er toch door gekregen, top man :whistling

 

Ben benieuwd naar je bouwverslag, kan ik nog wat leren :rofl vooral je moederhokje heeft mijn aandacht.

 

groetjes

 

BZ

 

p.s.

 

De dames staan er mooi bij, hoop dat die van mij het zelfde gaan doen :D

Yep hokkie komt er toch, gelukkig maar anders word het kwijlen voor de pc en dat is ook niet alles...

Bouwverslagje komt er wel, t zal wel een paar weken op zich laten wachten...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke :rofl

 

ik wist het wel ,eens een grower ,altijd een grower .ondanks het gezeik wat het meegeeft :D

 

 

 

welkom back tita :whistling

 

 

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen vroeg uit de veren om eens te gaan kijken naar het jackberry kroost

Van de overgebleven dames waren de verschillen niet enorm en daarom was de keuze al snel gemaakt.

 

Eerst eens een goed zicht gekregen van alle nog aanwezige dames,en deze ook goed besnuffeld.Er vielen al snel 2 planten af omdat deze een banaantje tonen.Enkele andere vanwege niet vereist toppen geweld :whistling

Hoogste tijd om de man erbij te halen en de man de keuze laten bepalen,dit doe ik dmv onderlinge verschillen en/of overeenkomsten te vinden.Er bleven uiteindelijk 2 planten over,een groene jackberry en een blauwe jackberry.

De selectie is een duidelijk succes vanwege de 3 gevonden planten waar ik zeker mee uit de voeten kan komen om een mooie F2 te gaan maken.

De smaak zal de uiteindelijk beslissing geven welke van de 2 de uiteindelijk winnaar zal worden,dus paffie niet zoals de laatste keer alle toppen bij elkaar gooien he :smoke

Hieronder enkele foto's van de verkozen 2 feno's :

 

med_gallery_7203_2007_46441.jpg

 

med_gallery_7203_2007_127858.jpg

 

 

med_gallery_7203_2007_124673.jpg

 

 

med_gallery_7203_2007_90845.jpg

 

 

med_gallery_7203_2007_50889.jpg

 

 

En nog een paar andere feno's :

 

med_gallery_7203_2007_4636.jpg

 

med_gallery_7203_2007_86283.jpg

 

med_gallery_7203_2007_86857.jpg

 

 

med_gallery_7203_2007_77047.jpg

 

 

vanwege de warmte zijn er een aantal problemen geweest waardoor de toppen niet optimaal hebben kunnen ontwikkelen.Dit is erg nadelig voor de opbrengst maar dit heeft deze selectie geen kwaad gedaan omdat alle planten dezelfde "achterstand" hebben.

Wel een dik kompliment voor paffie welke zijn planten tot het einde aan toe op en top gezond heeft gehouden ondanks de warmte.

Tevens ook mijn oprechte dank voor de hulp bij deze selectie welke me in staat stelt om snel jackberry f2 te gaan maken.

Het was me een waar genoegen om dit samen te doen en mijn respect voor je doorzettings vermogen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes San... :D

 

Idd het zit er bijna op, ik hoop dat er wat moois uit te halen valt.. :smoke

de helft ligt al om, en de andere helft ga ik zo aan beginnen. Qua opbrengst heeft de warmte idd parten gespeeld. Echt best gaat het niet worden, maar heb zoveel mogelijk geprobeerd de warmte te ontwijken door lampen uit te gooien en af te wisselen, en ondanks alles mag ik best tevreden met wat de dames me geven... :whistling

 

Enne. ik zal dit keer de topjes van de geselecteerde dames apart op het droognetje houden... :rofl

 

Het droogresultaat laat ik nog weten...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes,paffie. dat de weegschaal lekker vol komt te liggen! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo luitjes...

 

Zoals verwacht viel de opbrengst laag uit, 1244 grammetjes waarvan een 35 % blauw...

De keuze is inmiddels gevallen op nr 60, deze dame zal gebruikt gaan worden om de F2 te realiseren, hierover zal San vast nog wel wat te vertellen hebben...

 

Van de overgebleven stekken staan er inmiddels 6 in 15 literpotten in de tent op 12 uur, deze dames gaan gescrogd worden, misschien dat er een verslagje van komt...

 

Verder wil ik iedereen bedanken voor de reactie's :wOOt en Sannie uiteraard voor de samenwerking en de overgebrachte kennis.... :blink:

 

De kamer is inimiddels leeg :P en ik kan jullie zeggen dat het pijn deed. met een week of 2 ga ik aan de kast beginnen, en gaan we weer vrolijk verder... :specool

 

Laturz allemaal...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van het resultaat, maar je hebt er wel het e.e.a. van geleerd :wOOt

 

Misschien een aantal pics van de "lucky one"

 

"Misschien" dat er een verslagje komt :specool

 

 

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afscheid nemen valt soms zwaar, maar kan je vertellen dat het daarna wel heel relax kweken word :wOOt

 

Mooie kleurtjes had je daartussen, zeker weer iets waar ik die dikke snuffel van me met veel plezier had ingestoken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Paffie,

 

Wij vroegen ons hier in Eindhoven zo af hoe het daar bij jullie aan toe gaat bij het selecteren.

 

Welke factoren afgezien van het uiterlijk worden bijgehouden?

 

Kijken jullie bijvoorbeeld ook naar het individuele gewicht per plant?

Of ontkiemingskracht?

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Toch een ruime kilo die moet worden weggerookt? Nog hulp nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het selecteren van een plant gebeurd eigenlijk al voordat het zaadje ontkiemd is. Jackberry heeft in mijn optiek een bepaald uiterlijk/norm waar deze soort aan moet voldoen.Na eerst een volle ronde verschillende feno's gezien en gerookt te hebben is dit beeld alleen maar sterker geworden en is het kiezen van een plant alleen een kwestie van weg strepen van de niet in aanmerking komende planten.

 

Het uitzoeken van de man welke de F2 zal gaan maken was de basis voor mij om een geschikte dame uit te zoeken welke op zoveel mogelijk vlakken op elkaar lijken.Denk dan aan blad vorming/internode opbouw/algehele indruk en niet te vergeten de geur.

Bovenal is het vooral een gevoels kwestie van de destbetreffende persoon welke de selectie uit voert,dmv selectie's zoals deze zijn er sterke potente genen te kweken welke toch de basis vormt van onze kweek.

 

Genetica is een onderschat onderdeel van onze totale pakket aan schakels welke het mogelijk maken om een gr/watt of overheerlijke bepaalde smaak wiet te kweken.

Voor ieder is er wel wat lekkers in zaad te krijgen.

Kies een lekker soortje,doe een kleine of grote selectie en de winnende moeder gebruik je om je hokje mee te vullen.Zo maak je gebruik van de kwaliteiten van zaad en de uniformiteit van een stek.

The best of both worlds

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...