Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paffie

Jackberrie Selectie...

Recommended Posts

mooie krachtig bladerdek, ziet er goed uit :)

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tomas

Idd het pletten brengt hier zeker resultaat, al zijn we er wat het schieten betreft nog niet, dat moment krijgen we pas als ze in de bloei gaan... ik ga het zeker wel proberen als het nodig blijkt te zijn...

 

@Tijger

Tnx man, Veel groot blad idd, ze hebben ook weer lekkere dikke stammen..

 

@Ziekzaatje

Net nog 1 gespot, totaal nu op 30 van de 120... :D mag niet klagen, de vorige ronde was het percentage vrouwen bij de JB ook erg goed te noemen...

 

We moeten echt aan de slag wat stekken snijden betreft, want dit gaan megabomen worden als ze zo doorgaan... :verrygood

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:nerd :D :D dat worden bomen ,wat je ook eraan doet ,,die jack van binnen laat ze eigen niet voor de gek houden tita paffie ;)

 

 

ff gokje ?? denk 1,20 hoog :verrygood

 

 

 

mvgr thunder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.20??? ik hoop het TB :verrygood ... dat waren de vorige keer de lagere schieters al...

 

We zullen zien, we gaan ons best doen de boel te drukken :D

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi en veel ga ik zeker volgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kon niet wachten om de kant van paffie op te gaan,eens kijken wat hij allemaal met mn kroost aan het uitvreten is :nerd daarnaast heeft de beste man nog een paar topjes shack F2 voor me liggen waar ik meer dan nieuwschierig naar ben.Paffie had een mooi assortiment shacks staan,erg identiek aan elkaar en bommen van buds.Het water loopt me al in de mond, onderweg rijdend in de file en nu al snakkend naar de aankomende joint.

 

Eerst een een gezellige sanseo drinken met paf en daarna snel aan het werk want we hebben nog veel te doen.Zuigend aan de shack joint en net de sanseo achter mn kiezen staan we voor ik het weet in het paradijs op aarde.

 

De bedoeling is vandaag om van alle zaailingen die er staan een stek te nemen.Deze stekken gaan onder tl om rustig aan wortel te gaan schieten.

Lets begin:

Overzicht van de zaailingen

Foto-B7WBGI7M.jpg

 

Elke plant krijgt zn eigen nummer(identiteits plicht)

Foto-X3DBHMC3.jpg

 

Eerst worden de paper plugs ingewaterd met een ph van 5.5 waardoor de ph uit komt te vallen op 6.5 in de plug.Tevens wordt er sannie's bacto en yucca toegevoegd om een afweer mechanisme te vormen voor evt ongenode gasten.Hierna even wat gaatjes prikken zodat de stekken er straks makkelijk in glijden.

Foto-NIXKX4LD.jpg

 

Alle onderste internodes zijn weggediefd en we pakken dan ook de 2e internode van onderen om backup stekken te gaan maken.

Foto-DBQCFHPZ.jpg

 

Hierna dopen we de onderste 2.5 cm in de clonex gel

Foto-JWABPCWK.jpg

 

Wanneer dit gedaan is knippen we de onderkant van het steeltje nog even af om verstopping van het transport systeem te voorkomen.

Foto-LPHODAQB.jpg

 

De bij behorende label eraan en deze mag de plug in

Foto-ETSIXABN.jpg

 

Voor het labelen gebruik ik een label machientje welke erg handig uitkomt bij dit soort klusjes

Foto-4YAMC8G7.jpg

 

Dan staan er zo,n 80 planten op ons te wachten :D

Foto-WWPB8AHL.jpg

 

Paffie had de kleinere planten in de linker bak gezet en grotere planten in de rechter bak.Tevens loopt de gehele linker bak iets achter op de rechter.Om de 2 velden toch een beetje gelijk te trekken hebben we de rechter kant even stevig gebogen.

Foto-XRHCG8SF.jpg

 

De koppies zullen vanavond al omhoog staan :D

Foto-LPQIENAA.jpg

 

;)

Foto-TDTV3ATS.jpg

 

De jackberry's staan hier in blakende gezondheid,prachtige grote fan leafes en een strakke groene kleur.

Komplimenten aan paffie voor de geweldige verzorging van deze schoonheden.

Foto-XRQFLSHI.jpg

:D

Foto-JOSL6PCH.jpg

 

Selectie's als deze zijn geen kattepis,alle facetten van het kweken komt hier aan bod.Deze uitdaging maakt het kweken nu zo leuk.

Hij gaat op rolletjes paffie :verrygood en het was super gezelig

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is f***ing amazing mooi man ...

 

je hebt vast wel advies voor mijn hokkie

 

gaa zo door groeten

 

King

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Mooi verslag man...

 

Alles klaar.. ;) Totaal zijn het 70 geselecteerde dames geworden, verder hebben ze nog even een lekkere douche gehad met BAC bladvoeding om een beetje bij te komen....

 

De klok is om.. op naar de toppen :D

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt het werk van Paffie netjes en grondig!

deed je op je werk maar zo je best ;)

 

ziet er goed uit paf en amocht er zaad van komen hou ik mij eigen aanbevolen :verrygood

 

 

 

groeten power :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx luitjes, we doen ons best er wat moois van te maken.. :D

 

ziet er goed uit paf en amocht er zaad van komen hou ik mij eigen aanbevolen :verrygood

groeten power ;)

 

Hier gaat geen zaad uitkomen :nerd...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo luitjes...

 

Ze gaan tot op heden nog steeds goed. Ze reageren erg goed op het knakken en pletten wat we gedaan hebben, Je kan duidelijk zien dat de onderste scheuten mooi omhoog aan het komen zijn. Het strekken is NOG niet aan de orde, maar de groeispurt staat op het punt aan te vangen dus ik zal alle zeilen bij moeten zetten... :nerd

 

Momenteel verwen ik ze met elke dag een goede douche met bladvoeding, dit ook om het strekken tegen te gaan. Verder heb ik de voeding opgeschroefd naar 30 ml bloei per 10 liter en 2 ml Bloeistimulator per 10 liter. Zodra de bloei goed is ingezet krijgen ze ook PK-booster mee. dit alles met vrij kleine watergiften.

 

Zo staat het er momenteel bij, en de komende 2 weken gaat het spannend worden.. :nerd

gallery_5711_2524_554523.jpg

 

gallery_5711_2524_327505.jpg

 

gallery_5711_2524_120411.jpg

 

gallery_5711_2524_506150.jpg

 

gallery_5711_2524_54256.jpg

 

gallery_5711_2524_273874.jpg

 

gallery_5711_2524_163154.jpg

 

 

Een aantal gebogen/geknakte meiden...

gallery_5711_2524_431314.jpg

gallery_5711_2524_341758.jpg

gallery_5711_2524_443690.jpg

gallery_5711_2524_697747.jpg

 

Mooi te zien hoe alle zijscheuten omhoog komen..

gallery_5711_2524_159759.jpg

gallery_5711_2524_496493.jpg

gallery_5711_2524_83906.jpg

 

Dit word een mooie naar mijn idee... ;)

gallery_5711_2524_523980.jpg

 

Met de stekjes gaat het prima, met de labels wat minder :lol: Er zijn veel labels losgekomen door de hoge LV in de propagator. Op dit moment probeer ik er zo weinig mogelijk aan te komen, zodra de stekken geworteld zijn en overgepot worden, komen er prikkers in te staan.

gallery_5711_2524_163348.jpg

 

 

Nu na een dag of 4, heb ik de shuifjes half open gezet, zodat de LV langzaam wat afneemt..

gallery_5711_2524_568746.jpg

 

 

Zo dat was tie weer voor nu....

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt top en gezond uit paf!

dat gaat echt wat moois worden :nerd

binnenkort ga ik ook weer starten dus bij dit topic ga ik alles opslaan en gebruiken :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er veelbelovend uit :nerd

hou je langere bamboestokjes maar al klaar :nerd

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Power P

Tnx man, hou je weer een verslag bij van je volgende kweek?

 

@Tijger

Tnx, idd die langere zal ik wel nodig gaan hebben straks, de bamboes die er nu staan zijn enkel gebruikt om de toppen te buigen... :nerd

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ouwe :nerd dat ziet er gezond uit daar !

 

kleine investering gedaan in je hok?

 

hoe oud zijn ze nu ?

 

 

 

 

 

nice...very nice :nerd =M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx man...

 

Nee hoor ik heb deze keer weinig geinvesteerd, enkel de gewoonlijke dingen als schimmels e.d.

Ze hebben een goede 2,5 week in de pieterpotjes gestaan, en staan hier sinds 19 dagen in de bak, waarvan 5 dagen op 12/12...

 

Bij de stekken heb ik zo mijn twijfels, ik vind ze momenteel erg vochtig blijven. Normaal zouden ze al wat droger moeten trekken na een dag of 5. Ik heb een beetje het idee dat het te koel blijft met de TL, dus ik heb vanavond de HPI erop gezet, in de hoop dat de warmte die deze af geeft het wortelen een beetje wil helpen...

 

Zonder stekken geen selectie:( dus alle zeilen aan dek....

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

die Hpi helpt wel als het te vochtig is :nerd

 

kijk wel uit hoor want het gaat rap dat uitdrogen ...

 

 

 

 

suc6 =M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Hpi zorgt in elk geval voor een wat beter klimaat :nerd , De pluggen zijn intussen wat droger :nerd Alles staat er nog fris bij, nu maar hopen dat ze een beetje door willen zetten...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooie plantjes en hopelijk komt het allemaal goed met je stekken :nerd :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...