Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paffie

Jackberrie Selectie...

Recommended Posts

Lo Luitjes..

 

Nu het hok weer leeg is beginnen we aan een nieuw projectje..

 

Om te beginnen heb ik een week of 3 geleden 130 JB's te kiemen gelegd in een mixje van 30% cocopaet, 35% zaai en stekgrond en 35% allmix. Het resultaat wat beduidend minder als de vorige keer daar ik nu allmix heb gebruikt. van de 130 zaden kwamen er 18 niet op of bleven erg achter. daarna heb ik er nog eens 18 te kiemen gelegd in hetzelfde goedje en weer ging het niet lekker. Uiteindelijk heb ik er 117 overgehouden.

 

Ze hebben voor staan groeien in een Homebox, (ideaal ding) onder een 400 watt HPI-t op een 35 cm afstand, temp max 25 graden. Dit ging erg goed tot een dag of 4 geleden, op dit moment begonnen ze enorm te strekken en werd het tijd om zo snel mogelijk de boel over te poten. Ik vind het erg lastig dit soortje te drukken, het enigste wat het nog geweest kan zijn is het kleine formaat potjes waar ze in hebben gestaan icm de bodemtemp. Ook denk ik dat het een eigenschap is van het soortje.

 

Al met al zijn ze gisteren de grote bakken in gegaan, deze heb ik gevuld met de oude aarde uit de potten gemengd met 300 gram schimmels. De bak is daarna ingewaterd met bacto en yucca en wat groeivoeding. Uiteraard draaien we deze ronde met de bio lijn van BAC daar deze voeding me prima bevalt.

De vorige ronde heb ik helemaal niets afgezuurd en dat beviel me erg goed, dit is ook nu weer de bedoeling maar ik hou de PH in het medium goed in de gaten met een grond PH meter, en zal wanneer nodig bij gaan sturen...

 

We gaan op zoek naar een mooie mamma die uiteindelijk bestoven zal gaan worden door Sannie (althans 1 van zijn planten) lettende op de geur, kleur, opbouw en bloeitijd...

 

Een pic om te beginnen, de bodem is afgedekt met ZW folie om de bodemtemp enigzins wat koeler te houden. Zodra het bladerdek vol genoeg is haal ik dit weer weg. Ze staan nu nog op 18/6 tot er van elke plant een backup stek genomen kan worden. zodra dit is gebeurd en de mannen zijn verwijderd gaat de klok om...

 

gallery_5711_2524_680677.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_5711_2524_276338.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat een fun... :specool

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat kan ik hier nou nog over zeggen.. succes weer! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik ergens met veel plezier naar kijk is het wel een mooie kinderkamer en deze voldoet hier prima aan :specool

 

veel suc6 Paffie start ziet er in elk geval al puik uit. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paffie is op dreef!!

En weeeeer Jackberry!. Ik snap, nu ik zojuist een jackberry gerookt heb waarom :specool

Al weet ik, dat het allemaal goed gaat komen, tog veel succes paffie!

Greetz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er weer strak uit paf.

Nu je overgepot hebt en er folie op je bakken ligt zal de temperatuur van je aarde beter in de hand te houden zijn en het schieten zal remmen.

Tof om samen deze selectie te doorlopen :specool

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en waar gaat de mooiste vrouw door bestoven worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze handsome chap :specool

 

med_gallery_7203_613_17291.jpg

 

Dat wordt dus een back cross op pappa jack,dit maakt de zoektocht een stuk gemakkelijker :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor de reacties luitjes...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Paffie,

 

Altijd interessant om te zien hoe de zaadfabriek van binnen uit ziet.

 

Veel succes deze ronde, de resultaten zien we hopelijk terug in de Sannie Shop.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AsGrow

Er zal hier geen zaad gemaakt worden,er gaat gezocht worden naar de beste dame van het stel.Deze dame zal later bestoven worden door de man.Deze selectie's zorgen ervoor dat de genen steeds stabieler zullen worden en meer planten van de zelfde wens aanwezig zal zijn in het zaad.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sannie,

 

Is dat dan hetzelfde als veredelen?

 

We gaan het in ieder geval op de voet volgen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zuurt niet af zeg je. Dan heb ik nog wel een paar vraagjes :specool

Wat is de PH van je water ?

Wat is de start PH van je medium ?

Gaat de PH van je water nog omlaag als je voeding toevoegt ?

Wat was de PH in het medium aan het einde van de vorige kweek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Soca

Kraanwater heeft hier een PH van 7,6..

 

De grond die nu in de bak zit is de oude grond uit de potten. Ik ehb hier verdfer niets mee gedaan, behalve schimmels toegevoegd. De PH is gemeten op verschillende punten in de bakken, en deze metingen varieëren van 5.2 tot 6.1...

 

Op dit moment zit er nagenoeg geen daling in de PH na toevoeging van de voeding. Bij de vorige kweek heb ik wel gemerkt na toedienen van de PK booster de PH iets zal zakken tot plusminus 7.2

 

@Tijger

Tnx.. :specool

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 Paff, ga je volgen :specool

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje krijg het nog druk op m,n ouwe daggie ,met het allemaal bekijken van die mooie planten :specool

 

hoop voor je paffie datje mooie selectie gaat maken ,en dat ze maar niet zo hoog worden als de mijne :lol:

 

 

follow this topic

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer goed uit :lol:

 

Dat ze in de kleine potjes gingen strekken kon wel eens aan de bodemtemperatuur liggen zij je.Wat was die dan ongeveer, en vond je dat te hoog of te laag?

 

Veel lege plekken zal je zo te zien niet krijgen je het er zat staan onder de lamp :specool

 

Succes maar weer...

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midian

Tnx man...

 

@TB

Idd TB, ik hoop ook dat ze wat lager willen blijven, maar heb er een hard hoofd in.. :specool we proberen ze zo lang mogelijk hun eigen ding te laten doen, zodat we de plant zelf mooi kunnen volgen, maar mocht het echt te gek worden zullen we wat knak en plet bewegingen gaan maken...

 

@Spock

De bodemtemp in de kleine potjes heb ik niet gemeten (had ik eigenlijk wel graag willen weten achteraf) maar ben bang dat hij behoorlijk hoog was. De eerste dag dat ze in de grote bak zaten kwam de bodemtemp al op 29 graden, dus in de kleine potjes zal het ook zoiets geweest zijn. Nu met de folie er boven op komt de temp niet hoger dan 25.2, dit zou ik liever nog een graad of 2 lager zien, maar dit is al een stuk beter...

 

Wat de lege plekken betreft word het afwachten:) Heb op dit moment al 5 mannen kunnen verwijderen en je raad het al... 3 daarvan bij elkaar :lol:.... Ik had nog wat achterblijvers staan en hier van heb ik er 2 terug gezet op deze plek... beter iets als niets... Verder staan er ongeveer een 60 in 1 bak, dus met een beetje buigwerk moeten we het aardig vol kunnen gaan krijgen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste 20 mannen zijn al verwijderd... :specool en een 15 stuks zijn al als vrouw gesignaleerd...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update....

 

De meiden slaan goed aan, en staan sinds 1 week in de bak.

De temp loopt op sommige momenten op naar 31 graden, maar ze lijken het wel aan te kunnen..

Omdat het de bedoeling is om back up stekken te maken, heb ik ze 2 dagen geleden allemaal geplet, de meeste zodanig dat ze met het kopje naar beneden hingen :cry (de volgende dag stond alles weer rechtop :)) in de hoop dat de zijscheuten wat vlotter willen ontwikkelen. Dit zal wat lastig worden omdat ze met velen bij elkaar staan.

 

Verder zijn er tot op heden 21 mannen weggeknipt...

 

Wat pics... Ze hangen hier behoorlijk, maar het is dan ook nacht voor de dames...

gallery_5711_2524_1314402.jpg

 

gallery_5711_2524_2448386.jpg

 

gallery_5711_2524_2268977.jpg

 

gallery_5711_2524_471873.jpg

 

gallery_5711_2524_123850.jpg

 

 

Op dit moment lijkt het strekken te zijn gestopt, ze zijn nu aan het bouwen.. pfffff

Nu maar hopen dat als het echte strek moment komt (in de begin bloeiperiode) de boel nog een beetje in de hand te houden is...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes zien er mooi vitaal uit :)

Gaat het niet wat te druk worden?

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tijger

Tnx man, Zoals het er nu voorstaat is het wat druk, maar zodra er stekken genomen zijn en alle mannen zijn eruit gaan we eens kijken wat er blijft staan... :smoke

 

@TB

:cry Tot op heden lijkt het gewerkt te hebben... B)

 

En dat brengt ons bij de volgende update...

 

We zijn een paar dagen weg geweest, en ik heb maandag de dames wat extra verwend in de hoop dat ze het een midweekje zonder me konden, en ik moet zeggen dat ze me niet teleurgesteld hebben.. :)

 

Ze staan er bijzonder mooi bij, en het pletten heeft er hier in elk geval voor gezorgd dat er wat leven in de lagere groeischeuten is gekomen. Ik hoop halverwege volgende week wat stekken te kunnen nemen, zodat de klok om kan. Verder heb ik nog eens 8 mannen kunnen verwijderen wat het totaal tot nog toe op 29 brengt, Ik verwacht er hier en daar nog wel enkele, maar veel meer zullen het er niet gaan worden. Ook heb ik al veel vrowuen kunnen spotten dus wat betreft de aantallen komt het wel goed.

 

Het folie dat over de aarde is getrokken doet zijn werk prima, de bodemtemp word nog wel net wat te warm naar mijn zin (26.8) maar daar kan ik weinig aan doen. wel ontwikkelen de wortels zich over een veel groter opp..

 

Wat foto's, ze staan nu 11 dagen in de grote bak...

 

gallery_5711_2524_723788.jpg

 

gallery_5711_2524_412823.jpg

 

gallery_5711_2524_708071.jpg

 

gallery_5711_2524_250488.jpg

 

gallery_5711_2524_374974.jpg

gallery_5711_2524_98470.jpg

gallery_5711_2524_493823.jpg

 

gallery_5711_2524_229034.jpg

 

gallery_5711_2524_92494.jpg

 

gallery_5711_2524_404051.jpg

 

gallery_5711_2524_757577.jpg

 

 

Dit was tie weer even...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi bakkie paf :)

ook goed dat het pletten effect heeft gehad, je ziet op die ene foto duidelijk dat de bovenste internodes dichter op elkaar zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...