Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de glazenwasser

5 X Amnesia Haze Op Mapito

Recommended Posts

heya glazenwasser ...alles gaat lekker vooruit zie ik ...je net begint zich goed te vulllen ...

 

ze is nog steeds mijn nummer 1 rookje...tot nu toe dat is.....zij is degene die m'n oogleden nog kan doen laten zakken.... :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sjon, hoe is ie nou??

Ik moet zeggen dat het er leuk uit ziet, maar toch op 1 of andere manier

heb ik t gevoel dat dit niet de opbrengst gaat geven die je op aarde wel kreeg

 

suc6 iig, en o ja..... we lopen ook gelijk qua tijdsplanning :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een mooi aangepast hok zeg :nerd

 

Hoop dat je net volkomt, misschien toch de volgende keer iets langer groeien, is nu een beetje

een langerekte plant ipv een bossige als ik het zo op de foto's zie.

 

Evengoed een mooi leerproces voor jou op mapito :nerd .

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

heehoo! ;)

 

 

@ core

jaa, gaat wel goed.. aan de ene kant lijkt het me allemaal een beetje langzaam te gaan, maar als ik terug kijk naar mijn Power Plant verslag, zie ik dat ze met minder voorgroei en niet alleen de bovenste scheut getopt, maar ook nog alle andere scheuten toch nog iets voor lopen! :nerd ik hoop alleen maar dat ze net zo lang doorgroeien in de bloei (een week of 3)! als dat gebeurt komt het veld mooi vol en is er niks aan het handje.. sja, en anders.. weer wat geleerd! :P

 

@ defqons

hee man, jaa gaat lekker hoor! zou best kunnen, wat je daar zegt, maar hou er wel rekening mee dat dit weer de eerste keer is op een nieuw medium! het voelt zelfs als weer helemaal overnieuw beginnen met kweken, zo anders dat het is! ik ga gewoon voor de 3 á 400 gram, en dan de volgende ronde alles vanaf het begin goed doen en er 1 gram per watt uit slepen! :nerd

 

zit er nog een wedstrijdje in deze keer? :lol:

 

 

hoi hoi! :P

 

 

//EDIT:

 

@ blauwe

thx man! tis weer heel wat anders dan de vorige ronde iig. he! deze dametjes zijn wel 60% indica, met de Kali Myst en SSH van vorige ronde die al voorgeroeid waren kun je dit nauwelijks vergelijken, toen was het netje zelfs té vol geworden... ik kijk zelf dan ook naar m'n eerste verslag over m'n 5 PP's voor een leidraad over hoe ze gaan groeien. op zich zijn ze niet zo gestrekt hoor, deze soort maakt alleen lang niet zoveel groen aan als degenen die ik er vorige keer in had (NYCD uitgezonderd)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op Mapito zou je meer moeten kunnen draaien dan op aarde. Mapito is goed te sturen met de voedingsbeurten. Wat je op aarde er niet meer uit krijg kan je doormiddel van spoelen coorigeren en weer naar een goede dosering gaan. Dit werkt optiemaal voor de groei en bloei van de dames en zou je er altijd meer potentie in hebben en er meer afmoeten halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo glazenwasser

 

wat een mooi kotje, zeer verzorgd en knap uitgevoerd :nerd . vind je id met die ventilators knap gevonden, ga ik ook es overwegen.

 

 

keep it up zou ik zeggen, wordt zeker prima kweekje :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sjon,

 

Lekker eigenwijs heh, zo ken ik je weer.

 

Check aan het einde van jou negen weken maar eens de trichomen. Het is ook omdat ik zelf eigenlijk wel benieuwd ben. Op onze shoplist staat namelijk ook een microscoop om dit na te gaan, omdat we de bloeitijd eigenlijk naar aanleiding van een post van Rataplan anders zijn gaan benaderen.

 

Maar ze zien er wel gezond uit, verry gooood.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar heb je die fans met dimmer gekocht heb je link en hoeveel watt verbruiken die

zien der goe uit mooi grote groene bladeren gaat goed daar :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi! :lol:

 

 

@ smooty

true that! moet het nog wel ff leren he... :nerd

 

@ funky-g

thx man! ik zag dat jouw kot op zolder staat en dat je ouders het niet weten.. respekt sowiezo! :nerd mijn kot staat naast m'n bed en ik ben daardoor genoodzaakt allerlij geluidsdempende technieken te gebruiken, kweet niet of jij daar wat aan hebt maar je zou voor de gein 'ns een paar van m'n topics door kunnen bladeren..

 

@ asgrow

hee kerel! ik zal het doen. ik heb nl. ook zo'n microscoopje liggen. ik heb vorige ronde trouwens wel gesmokkeld met afbloeien he, en dat doe ik deze keer wss. weer, dus een 100% objectief beeld zullen we niet krijgen. maar ik hou het in de gaten! :P

 

@ jackass

u vraagt, wij draaien. 120mm 220 volt fans in aluminium behuizing, gebruiken 27,5 watt per stuk en 220 volt 400 watt dimmer. wat een service! ;)

 

 

laters :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voller laten worden is ook afhankelijk hoe hoog je staat met je voeding. Een EC van 1.5 kan je wel hebben in de tweede week bloei en opbouwend naar 2.0 in de 4e week.

5e weekbegin op 2.2 en op 1.8 terug laten komen naar eind week 5 bloei. Zo als ik het doe in de 6e week 1.4 met Shooting Powder tot eind 8e week.

9ende week alleen water met PH 5.8 en de aller laatste 2 dagen in de 9ende week droog zetten en niet eens mijn licht meer aan. Ze doen nu toch niks meer. Je PH zit altijd tussen de 5.5 en de 6.0, waarvan 5.7 / 5.8 de mooiste waardes zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

 

11 dagen bloei

 

overzicht

med_gallery_8244_2436_385140.jpg

 

 

...ze groeien wel echt als kool moet ik zeggen. omdat ik elke dag ff kom kijken zie ik het niet zo makkelijk, maar als ik hier een foto van 2 dagen geleden naast hou zie ik het zeer duidelijk! :nerd ik hoop maar dat ze nog een week of 2 door groeien, alhoewel ik reken op niet meer dan 1½ week, maar goed, we zien het wel...

 

12 dagen bloei PP

med_gallery_8244_1084_553731.jpg

 

 

...dit veldje lijkt íets voller te zijn, maar ik heb goede hoop dat ze door de mapito icm. 125% stikstof en betere verlichting van de Adjusta gewoon harder doorgroeien!

 

knikkertje gespalkt

med_gallery_8244_2436_449252.jpg

 

med_gallery_8244_2436_617114.jpg

 

 

van boven

med_gallery_8244_2436_593554.jpg

 

 

licht aan

med_gallery_8244_2436_2984.jpg

 

 

 

 

ok, dat was 'm weer!

 

laters! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnesia haze schijnt een flinke groeier te zijn, dus dat netje moet toch wel lekker volkomen.. ik heb er alle vertrouwen in, gaat goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tomas

sja, echt een flínke groeier is het niet hoor! de Kali Myst en Super Silver Haze van vorige keer; dat ware pas flinke groeiers! :lol: de Amnesia heeft een procent of 60 indica in zich he... maargoed, voorlopig groeien ze nog altijd vrij stevig hoor, dat wel. ;)

 

@ BZ

m'n hok is 110 x 80 aan de binnenkant, op de foto's vind ik het zelf wat kleiner lijken door die enorme kolenschoppen van fanleaves die deze dames aanmaken. het zijn echt de lesbische, shagrokende vrachtwagenchauffeuzes onder de wietplanten... :nerd

 

 

nou, een paar foto's dan nog, ik heb ze gemaakt vanuit ongeveer dezelfde hoek als waaruit de foto van de PP's zijn gemaakt met precies hetzelfde aantal dagen bloei, de PP's hadden wel 4 dagen meer groei gehad...

 

met flits

med_gallery_8244_2436_324275.jpg

 

 

..en zonder

med_gallery_8244_2436_555309.jpg

 

 

van voren zonder flits

med_gallery_8244_2436_47737.jpg

 

 

de Ec is tijdens de week gestegen door het afzuren van 1,65 naar 1,85. Ec 1,85 heeft ook de voeding die ik zojuist heb aangemaakt en die morgen in het vat gaat... voor zolang als e doorgroeien krijgen ze nog 125% N van mij! :nerd

 

 

hee hoi! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Windowlicker,

 

Mooi Groen is niet lelijk.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo mr glazenwasser

 

ja da kweken op zolder is niet zo evident, gezien de omstandigheden :lol: tis altijd snel naar de zolder, rap die afzuiging afzetten want da spel zuigt gelijk een hoer met jaren ervaring.

dus die geluidsbeperkende technieken van u zeggen me wel iets, kan je iets specifieker zijn waar je da allemaal besproken hebt, want kzie dat je hier vaste klant bent op da forum met bijna 1000 berichten :nerd

 

khoop da alles daar nog altijd even goed gaat, bij mij beginnen topjes echt mooi te vormen :nerd

 

 

good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo GW,

 

Jou hok verschilt bijna niets met mijn hok :nerd

 

Ben zeer geintereseerd in de adjust-a-wings, en stap de volgende ronde

wellicht over, vandaar een aantal vragen:

 

- Hoeveel m3 afzuiger gebruik je , en draait hij voluit?

- Wat is ± je temparatuur?

- Welk soort fans gebruik je onder je lamp

- Hoe heb je de fans bevestigd onder je lamp/ geen retonatie?.

- Heb je de indruk dat beide zijde (links/recht) van je hok goed belicht worden, als

er aan beide zijde 10 cm hok bijkomt (mijne is 1.30 breed)

 

Hoop dat je mij hierbij kunt helpen.

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee gasten! :nerd

 

 

updateje

 

 

gisteren niets gebonden, de view vandaag

med_gallery_8244_2436_568260.jpg

 

med_gallery_8244_2436_415231.jpg

 

med_gallery_8244_2436_175629.jpg

 

 

ik had weer zin om te knutselen, dus ik heb 10 extra Rayjets erbij gezet. de dames drinken nu 1½ liter per dag! ;) door de extra Rayjets kan ik nu de waterbeurten weer verkorten van 8 x 12, naar 8 x 8 seconden per etmaal verkorten. :lol:

 

5 jets per pot

med_gallery_8244_2436_190706.jpg

 

med_gallery_8244_2436_458834.jpg

 

 

...nog een heel teringwerk om achterin het hok bij de PE slang te komen met het scrognet in place... :nerd

med_gallery_8244_2436_524703.jpg

 

 

worteltjes

med_gallery_8244_2436_434469.jpg

 

 

lekker binden

med_gallery_8244_2436_431375.jpg

 

med_gallery_8244_2436_288938.jpg

 

 

...het valt me op dat deze 60% indica's minder makkelijk genezen dan meer sativa exemplaren, vraag me af hoe dit geneest

med_gallery_8244_2436_238806.jpg

 

 

 

@ asgrow

..heb je gelijk in..

 

@ funky

hee man, je zou deze en deze 'ns kunnen doornemen, ik heb m'n hok geleidelijk verbeterd, geen aparte verslagen voor gemaakt...

 

@ blauwe

  • 700m³ - nee
  • 25½ - 26½ graden dankzij de thermostaat
  • 12 volt 120mm fans @ 7½ volt
  • met plantenbindertjes
  • ja! de adjusta's kunnen theoretisch tot 1,70 meter breed

 

laters!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sjon,

 

Je hoeft niet altijd bezig te blijven, en ik zou het hier toch wel bij laten met die extra drippers. :nerd

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Noot

blijven ze nog zoveel groeien, dat je nog steeds aan het binden bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal groeien ze 3 weken door, althans bij mij was dit wel zo. Dat de wortels eronderuit komen heeft ieder zijn eigen opvatting over en ik probeer dit tot een minimum te beperken en alles in de pot te houden. Dan zijn ze namelijk op zoek naar water wat je al geeft en zou je niet terug moeten in hoeveelheid maar houden wat je had met de extra Rayjets.

Je voeding geven met stikstof lijkt me niet nodig. Gewoon bloeivoeding verder geven. Zo gauw je ze naar 12 12 gaan, in bloei, geef ik nog een weekje door met wat geminiseerd BN27 erbij en dan stop ik gewoon en laat de EC langzaam omhoog gaan. Zoals ik begrepen heb in de GS, is als je de EC gaat verhogen kan ook de groei stagneren en dat willen we juist hebben. De tijd om toppen aan te maken is begonnen voor de lady's. Niks groeien B) , bloeien moeten ze.

 

Ziet er goed uit trouwens en suc6 verder :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je voeding geven met stikstof lijkt me niet nodig. Gewoon bloeivoeding verder geven. Zo gauw je ze naar 12 12 gaan, in bloei, geef ik nog een weekje door met wat geminiseerd BN27 erbij en dan stop ik gewoon en laat de EC langzaam omhoog gaan.

 

BN27 is toch juist een stikstof mest ?

Stoppen met voeding en de EC omhoog laten gaan ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

gasten! :D

 

 

daar zijn we weer met een update!

 

de bloei zit er al goed in!

med_gallery_8244_2436_516189.jpg

 

 

med_gallery_8244_2436_485067.jpg

 

 

med_gallery_8244_2436_407453.jpg

 

 

 

het veldje vóór het binden

med_gallery_8244_2436_399475.jpg

 

 

 

we zijn er weer straf overheen geweest! :P

med_gallery_8244_2436_67491.jpg

 

 

med_gallery_8244_2436_2209.jpg

 

 

med_gallery_8244_2436_422501.jpg

 

 

 

onder de rokjes...

med_gallery_8244_2436_99799.jpg

 

 

 

 

@ asgrow

ik vind het júist leuk om altijd te blijven onderzoeken / verbeteren / tweaken! ;) het leukste aan kweken vind ik nog wel het knutselen! ze blijven idd. nog redelijk groeien gelukkig, het veldje komt eindelijk goed vol ook!

 

@ smooty

sowiezo neem ik alles wat ik in de shop hoor met een flinke zak zout hoor, maar dat advies over het verhogen van de Ec om de groei te stagneren klopt volgens mij wel. ik weet niet of je ook leest wat ik schrijf maar ik ben dus juist heel blij dat ze nog een beetje groeien! het (gedwongen) afbloeien komt wel goed maar ik was dus vrij bezorgd dat m'n veldje niet vol zou komen...

 

@ atmo

hij heeft het over stoppen met extra N geven en de gewoon de Ec omhoog laten lopen door meer (bloei)voeding te geven. :D

 

 

nou nou, ik ben dus zeer tevreden over de doorgroei in de bloei die deze dames laten zien! :innocent: ze drinken nu ongeveer 2,2 liter per stuk per dag! :wOOt volgens mij hebben m'n vorige planten op hun max. 1,5 liter per dag gezopen. het feit dat ze zoveel zuipen toont voor mij wel aan dat Mapito een effectiever medium is dan aarde (mss. een beetje kort door de bocht maar toch... ;) ). zodra de groei er helemaal uit is ga ik ook 'ns testen of de lamp nog wat lager kan, aangezien ze blijkbaar veel meer kunnen verdampen (door de lagere worteldruk?).

 

ik heb vandaag voeding gemaakt op Ec 2,0 en ik ben van plan om de Ec zsm. te pushen nu de groei eruit mag. ik geef nog altijd:

  • BN X-Cel 1/1000
  • BN TML 1/2000
  • Hygrozyme 1/1000
  • Ataclean 1/1000

ik ben gestopt met geven van Superthrive omdat de panten schijnen te kunnen doorschieten door de hormonen die dit product (schijnt te) bevat(ten), en ook omdat ik het idee krijg dat het spul reageert in m'n vat, hetgeen een beetje een rottingslucht oplevert... :smoke ik vul vervolgens het vat aan met voeding tot Ec 2,0. er gaat nu 160ml voeding in m'n 30 liter vat.

 

het valt me trouwens ook op dat deze planten nu bezig zijn met de ontwikkeling van wat slanker, sativa-achtiger blad. eerst waren het echte kolenschoppen en nu worden het mooie ranke meisjesvingertjes, prachtig! B)

 

 

dat was het voor nu!

 

 

laters!! :tu

 

 

 

 

 

Ps.

 

plaatje voor Blauwezand: bevestiging van de fans onder het peertje

med_gallery_8244_2436_138061.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeit lekka hor. Wordt wel vol zoals ik al zei. De dames gaan gewoon door tot +/- 3 weken in de bloei met groeien maar kijk wel uit met je lamp omhoog zetten. Dit, uit ondervinding bij een kennis lampen omhoog en de dames gingen gewoon mee, kan resulteren in strekken van de plant. Ze schieten door en de toppen gaan dan niet meer dicht groeien.

 

De bende :innocent: ziet er top uit. Gewoon lekker blijven voeren de dames. Je zei het goed over de voeding, dank je, en zit mooi op schema.

blijf het volgen mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sjon,

 

Check je ook wel eens de bakken. Je bent natuurlijk met stekken begonnen, en de verschillen zijn niet groot geweest, maar zelf heb ik gemerkt dat de watervraag wel eens tussen de planten behoorlijk kan verschillen, daarom check ik ook de bakken om te voelen hoe licht/zwaar ze zijn.

 

Het ziet er in ieder geval mooi vol en groen uit.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

GW, is het mogelijk voor jou om uit te leggen hoe je die gordijnhakken aan je kap hebt gemonteerd, of

beter nog een fototje :innocent: ??

 

Beter goed gejat dan slecht verzonnen niet!

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...