Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de glazenwasser

5 X Amnesia Haze Op Mapito

Recommended Posts

hoi! :specool

 

 

ik ben de glazenwasser en dit is mijn allereerste kweekje op mapito! :lol:

 

5 x Amnesia Haze op Mapito

med_gallery_8244_2436_41491.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

details volgen...

 

 

laters! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes glazenwasser :specool

Kunnen die potten niet wat voller?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sjon,

 

Ze zijn binnen en we kunnen beginnen. Ze zien er wel mooi uit. Duurt even...maar dan heb je ook wat. Een haze deze keer. Dus dat wordt een hele rit.

 

Ben je van plan om een flat rate ec schema te gebruiken?

 

Zelf ben ik bezig met het biologisch-hydrologisch-to-the-max experiment en op dit moment is de EC al 1,9 met net krullende bladeren in bloei week 2!!

 

En werkt de pomp al zoals je wilt?

Naar mijn mening kun je de watergift het beste spreiden op een dag.

 

Veel succes deze ronde, komen wel weer eens langs om te kijken als ze er mooi bij staan.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ glazenwasser , je hebt veel mooie soortjes al mogen opkweken en nu zie Amnesia Haze in stekvorm, toch... waar haal die goeie genetica zo vandaan ....? Ik zoek me rot naar goeie stekken maar nergens , ik zal toch vanuit zaad moeten gaan rommelen.

 

Nou heel veel geluk met deze en hoe was de smaak van de SSH , moet nou wel te roken zijn al.?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee gasten! :bier

 

 

@ ganjamens, stumper, nle^

thx! :specool

 

@ sannie

de potten zouden idd. voller kunnen, ik had helaas maar 2 zakken á 80L mapito bij de hand en het klonk nogal in... nouja, 'ze' zeggen dat het wortelstelsel op mapito toch niet zo groot hoeft te worden. bij de GS waar ik was verkochten ze geloof ik max. 15L mapito potten. dan zit ik met m'n 20L per pot nog ruim! :lol:

 

@ asgrow

hee kerel! hoest nou? ze heet idd. amnesia haze, maar ik heb me laten vertellen dat ze slechts voor 40% sativa is. ze zou dan ook in een week of 8 á 9 af moeten bloeien! ik denk niet dat ik het vlakke schema (van HD) ga gebruiken, ik gebruik andere voeding en werk ook niet met eb en vloed dus ik doe 't een beetje custom. ik heb inmiddels geleerd dat de bladeren krullen van de hitte, niet van teveel voeding dus ik zou zeggen temperatuur naar beneden, Ec omhoog! :lol: ik ben nog ff bezig om het watergeef systeem helemaal goed te krijgen, maar ben al aardig op weg. ik heb er zo'n electronische afsluitklep voor gehaald om het hevelen te stoppen. gaat allemaal prima werken maar de eerste dagen geef ik nog ouderwets met het handje water. :huh: binnenkort een iniminimeeting bij jou hae! ;)

 

@ azarias

"als het lot je gunstig gezind is komt de genetica vanzelf" zegt mijn donor altijd... dus mijn advies: werk aan je karma, dan gebeuren de goede dingen vanzelf!

 

150px-Mohandas_Gandhi_resized_for_biography.jpg

 

 

 

zo. zoals sommigen van jullie zullen weten was ik een beetje aan het kloten / kutten met de zuurgraad van m'n medium. het lijkt eindelijk gelukt te zijn om de zuurgraad goed te krijgen! ik heb gisteren, toen de lamp een uur of 2 aanstond 500ml p/p. gegeven en vanmorgen nog eens 200ml p/p. ik geef voeding op Ec 1,4 en Ph 5,6. ik hou het op 5,6 totdat het medium zelf een Ph van 5,8 heeft aangenomen, dan ga ik op 5,8 voeden.

 

med_gallery_8244_2436_472390.jpg

 

 

dit was het voor nu.

 

binnenkort meer.

 

laters! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met dit experiment Glazenwasser :specool , en pomp je planten maar weer vol met voeding ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool nog een leuke kweekje om te volgen

Succes!

 

Enne maakt die pomp niet wat veel lawaai in je kamertje? :lol:

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Glazenwasser,

 

Aller eerst suc6 met je kweek, ziet en netjes uit.

Ik vraag me echter af waarom je niet 3 of 4 van die pinnen erin zet om de Mapito rondom de stek te bewateren, Ik heb het idee dat nu een kant van het medium wordt bewaterd en de wortels geconcentreerd worden alleen bij die ene pin.

 

Ik heb er ringen omheen gezet met 4 gaatjes erin zodat de dames rondom voeding krijgen en dus het hele medium gebruikt wordt. Mijn gedachte hierbij, dat de wortelgroei door het hele medium heen zullen gaan.

 

med_gallery_10972_2468_66205.jpg

 

De ring om de stek heen op de Mapito, om ook een beetje de groene alg te voorkomen.

 

Ik ga je zeker volgen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gedaan!

 

 

ik heb hier als het goed is geen last van aangezien ik zgn. "green meteors" gebruik die voeding alle kanten op sproeien. :specool

 

 

hoi! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes wassertje!

 

ga je ze weer scroggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi gedaan!

ik heb hier als het goed is geen last van aangezien ik zgn. "green meteors" gebruik die voeding alle kanten op sproeien. :specool

hoi! :lol:

 

 

:lol: Jofel, ben ik kippag. het was maar een vraag en als je inderdaad het hele medium nat kan maken werkt het perfect.

Ik zal met mijn nieuwe draai wel van voor af aan alles in foto steken, de hele rateplan in kaart

 

draai ze ;)

wel effies teste hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zo staan ze er nu bij

med_gallery_8244_2436_494276.jpg

 

 

 

niet veel verandering, maar geloof mij: ik ben allang blij dat ze niet flauwgevallen zijn oid., heb ook pas 1 x eerder (met succes) stekken laten aanslaan he! ;)

 

ik ben echt nog uren en uren bezig geweest om het bevloeiingssysteem 'in working order' te krijgen! ik moest de PE leiding nog verleggen, toen lukte het weer niet met ontluchten van de leiding waardoor de pomp rond bleef malen maar er geen water uitkwam aan de andere kant. toen ik dat allemaal had gefixt heb ik een test gedaan en die pakte wel heel goed uit! ik kan de watergift super precies doseren, echt bijna op de ml. nauwkeurig! :specool ik geef nu 7 x per etmaal 10 seconde water; eens in de 2½ uur, wat neerkomt op iets meer dan ½ liter p/p.

 

ugly repltile secondentimer

med_gallery_8244_2436_501190.jpg

 

 

 

elektronische waterklep

med_gallery_8244_2436_220565.jpg

 

 

 

ik heb dus ook maar ff m'n luchtbevochtiger uit de kast getrokken, ondanks de voor stekken prima omstandigheden (aka. smerig klef zweetweer), die boost de RV met ongeveer 10% dus das toch weer mooi meegenomen! tis wel echt heel erg wennen allemaal hoor, een mapito-run. vaag om je medium helemaal zeiknat te houden terwijl ik van aarde toch iets heel anders gewend ben! wel weer heel erg leuk om iets nieuws te doen en qua moeilijkheid valt het eigenlijk allemaal reuze mee!

 

 

nog ff een vraagje

stel je voor: ik wil voeden met een Ph van 5,6. als m'n vat nou de ene keer 5,5 is en de andere keer 5,7, gaat dat kwaad kunnen? is mapito zó gevoelig voor schommelingen? :lol:

 

 

ok, dat was 'm weer, laters :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya glazenwasser,

 

Die ph met 0.1 verschil is niet zo erg hoor.

Ik maak mijn vat aan op 5.5 ph, drie dagen erna is het ook 5.7 ph, das ook nog goed.

 

succes dermee,

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx e$ko, das een geruststelling! :specool

 

 

een van de dames vandaag

med_gallery_8244_2436_165596.jpg

 

 

 

ze staan allemaal trots overeind, met de blaadjes wijzend naar het licht. volgens mijn proberen ze me te vertellen dat de lamp een cm of 20 naar beneden mag, die hangt nu dus op 80cm hoogte (ik zit onder de plak, ik weet 't).

 

 

hoi! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze laten hangen. Na een week wat laten zakken zodat ze goed aangesterkt zijn. Lekker vochtig houden en dan willen de lady's wel hoor. Twee keer toppen in de Mapito en het worden pracht volle exemplaren in deze bakken.

De tweede keer doe ik om alles op een lijn te zetten. Iedere plant op de zelfde hoogte brengen. Een dag bij laten komen en hup 12/12.

 

De PH kan tussen de 5.6 en de 6.2 gehouden worden op Mapito, werk goed voor mij en je hebt dan een beetje speling. Alleen de schommelingen moet je wel in de gaten houden dat het niet de ene dag 5.5 is en je de andere dag er 6.2 van gaat maken, maar dat wist je al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek ook Amnesia, alleen dan buiten :specool

 

Succes met je kweek verder..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee hallo! :lol:

 

 

bas22

thx! :lol:

 

@smooty

heb jij een tip voor me om de Ph goed te houden? (zie hieronder)

 

 

ze zijn al redelijk aan het groeien inmiddels! de lamp hangt nu op 60cm hoogte. ik heb de dames net 'ns lekker gefimd. :specool

 

 

ik heb alleen één probleem

 

de Ph blíjft maar stijgen! :huh:

 

ik heb 't vat eerst een tijdje op Ph 4,0 laten staan. vervolgens vóór de eerste waterbeurt naar 5,5 verhoogd. vervolgens staat de Ph 'sochtens (de kast draait 'savonds) weer doodleuk op 6,2. dit gaat al een paar dagen zo, wat betekent dat ze per etmaal een verschil in Ph van 0,7 hebben...

 

ik heb het idee dat de Ph de vorige ronde minder sterk steeg... mss. komt het door een voedingsstof die ik gebruik, hier een lijstje:

 

gebruikte ik al

  • Canna Haze
  • BN X-Cel
  • BN TML
  • Exelent Clean-X
  • Exelent G-Roots

nieuw

  • Hygrozyme
  • Superthrive
  • No Mercy Co² tabs

...ik zuur af met saltpeterzuur. zou het 'm kunnen zitten in één van de nieuwe voedingsstoffen die ik gebruik? ik zat ook nog te denken aan de G-Roots wortelstimulator, die mengde ik de vorigeronde niet door m'n vat. of verhogen Co² tabs de Ph? ;)

 

ze doen het tot nu toe nog wel vrij goed, maar ik ben echt bang dat de Ph schommelingen een zeer ongunstige werking gaan hebben op deze dames... help me plz! :bier

 

 

laters! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een verklaring zou zijn dat er een tijdelijke verlaging is door CO2.

Wat ook beaamd wordt door;

 

The use of CO2-Tabs is environmentally friendly and poses no harm for plants, pets, birds, insects or microorganisms. Adding CO2 Tabs to the drinking water can temporarily lower the pH. It is advisable to regularly measure the pH

 

Dit kan inderdaad dus schommelingen teweeg brengen en dit moet je blijven corrigeren om de goede waarde aan te houden.

Ik ga elke avond effies kijken als de lampen aan zijn om te checken hoe het staan met de PH en EC. Door het circulatie systeem dat ik heb blijkt dit elke keer weer anders te zijn en corrigeer ik dit in dien nodig met PH- en bijsturing voor de EC.

 

 

LET OP: CO2 toevoegen kort voordat het donker wordt brengt geen resultaat! In de donkere uren neemt de plant namelijk geen CO2 op. De tabs binden de CO2 ongeveer 4 tot 6 uur aan het aangeboden drinkwater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx smooty, ik heb vandaag een paar voedingsfabrikanten gebeld en daar hetzelfde verhaal gehoord. het schijnt te komen doordat de Co² tablet bestaat uit soda, hetgeen basisch is wat dan weer gecompenseerd wordt door er een zuur aan toe te voegen. als de tablet dan niet helemaal perfect is gebalanceerd kan het zijn dat er relatief teveel base in zit waardoor effectief de Ph in het vat stijgt.

 

ik heb een nieuw voedinkje aangemaakt zonder Co² tablet dus we gaan zien wat dit gaat opleveren.

 

 

de dames vandaag

med_gallery_8244_2436_481429.jpg

 

med_gallery_8244_2436_220850.jpg

 

med_gallery_8244_2436_192312.jpg

 

med_gallery_8244_2436_450901.jpg

 

med_gallery_8244_2436_129339.jpg

 

 

de nieuwe uitgroei is allemaal groen dus dat zou er volgens mij op wijzen dat het tot nu toe wel goed zit met de Ph, toch? :lol: ik heb vandaag ook ff nagevraagd over 'chelaten' het schijnt dus dat het gebruik van de juiste chelaten de speling die je hebt qua Ph schommelingen zeer vergroot. zo schijnen de planten hun voedingsstoffen op te kunnen nemen bij Ph waarden tussen de 5,5 en 6,7. heeft iemand hier nog ideeën over? ik ben nog steeds op zoek naar tips om m'n Ph beter onder controle te krijgen dus kom maar op! :specool

 

 

laters! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sjon,

 

Ik heb de tekst van Chelaten gelezen en iets viel me op. Daar waar de tekst spreekt over watersoftners, shampoo.

 

Nou gebruik ik zelf voor mijn biologische test op mapito ook Yuca van Sannie. En volgens de "old school style" werd ook nog wel eens shampoo of iets dergelijks gebruikt om hetzelfde effect te krijgen, aldus die oude hippie. Het gaat dan om de verandering van de moleculaire structuur van je voedingswater waardoor het beter wordt opgenomen. Mijn scheikundig verleden is ongeveer 15 jaar in een stoffige kast blijven liggen, dus daar ga ik me niet eens meer aan wagen. Maar ik heb wel onthouden, shampoo, volgens mij ook wasverzachter.

 

Maar dit is old school, en ik zit nog steeds op new school, dus voor mij maar gewoon Yuca.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

yucca

Yucca_baccata_whole.jpg

 

cactus-achtige... heb volgens mij ook wel 'ns schampoo reclames gezien waarin ze daarover opschepten :lol:

 

wat ik ervan begrepen heb is dat chelaten een soort klauwtjes zijn (das iig. de betekenis in het grieks) die zorgen dat de elementen die de plant nodig heeft niet neerslaan maar dus oplosbaar en dus opneembaar blijven.

 

ik vraag me alleen af: zorgen de chelaten er alleen maar voor dat de elementen op zich nog wel opgenomen kunnen worden, of zou het net zo goed gaan als wanneer er precies de juiste Ph (5,6-5,8) gegeven wordt. iemand een idee?

 

 

 

hoi! :lol:

 

 

ps. asgrow, jongen, waar blijft je rookverslag? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het, ik weet het,

 

De aantekeningen liggen nog op mijn bureau en de foto' s staan volgens mij al in mijn galerij.

 

Je weet het, je weet het,

 

Zodra mijn "verslag" over de werknemersinspraak bij de veiligheid en gezondheid van de arbeidsomstandigheden af is, ben jij de eerst volgende. :specool

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...